Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 21 Jul 2017 12:31

Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

Over een week of zes mag ik er aan geloven en worden mijn keelamandelen verwijderd. Nu vroeg ik mij alleen af wat nou wel en niet prettig is om hierna te drinken en later te eten. Toen mijn keel laatst weer zo ontstoken was werd ik op een gegeven moment echt weeïg van alleen maar vloeibaar eten zoals vla.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem197

Bericht 21 Jul 2017 12:34

Re: Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

Die breakers, yoghurt die je binnen moet zuigen. Vond dat erg fijn en lekker fris. En capri sun want dat is ook zo lekker koud.
<<

Anoniem282

Bericht 21 Jul 2017 15:01

Re: Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

Ik heb alleen de eerste 2 dagen niet warm gegeten, maar was ook al heel snel flauw van vla/yoghurt/ijsjes. Op derde dag geprobeerd of ik tagliatelle met een witte saus en spinazie (blender) kon eten en dat lukte. Zo langzaam weer opgebouwd. Je zou ook soep kunnen proberen na een aantal dagen; het ligt er echt maar net aan hoe snel je wond geneest en hoeveel pijn je hebt bij het slikken. Ik ging prima op Brufen 600 mg 3x daags. Anders had ik nog niet zo snel warm gegeten, want het slikken was wel heel pijnlijk eerste dagen.
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Jul 2017 16:05

Re: Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

Ik was zeventien toen mijn keelamandelen verwijderd werden en heb nadien gewoon veel koud water uit de kraan gedronken. Had geen behoefte aan ijsjes enzo. En op dag twee at ik alweer bolognesechips :smile:.
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

anoniem224

Bericht 21 Jul 2017 19:19

Re: Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

DdL schreef:Die breakers, yoghurt die je binnen moet zuigen. Vond dat erg fijn en lekker fris. En capri sun want dat is ook zo lekker koud.


Ook alleen maar als je het in de koelkast zet :wink: Haha nee sorry, is flauw. Ik denk dat lekker fris drinken zonder prik wel te doen is. En ik hoor veel mensen die ijsjes eten, veel ijsjes. Denk dat je ook zelf een beetje moet kijken hoe het gaat en wat je kan eten en drinken.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 21 Jul 2017 20:39

Re: Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

Lady schreef:Ik was zeventien toen mijn keelamandelen verwijderd werden en heb nadien gewoon veel koud water uit de kraan gedronken. Had geen behoefte aan ijsjes enzo. En op dag twee at ik alweer bolognesechips :smile:.

Dat klinkt heel hoopvol.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 21 Jul 2017 20:40

Re: Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

DdL schreef:Die breakers, yoghurt die je binnen moet zuigen. Vond dat erg fijn en lekker fris. En capri sun want dat is ook zo lekker koud.

Dat vind ik wel een goede tip, want dan hoef je je mond ook niet zover open te doen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Wasmand

Kletskop

Berichten: 527

Geregistreerd: 09 Okt 2013 20:19

Bericht 22 Jul 2017 09:12

Re: Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

Ik vond melkproducten echt vreselijk. Gaf zoveel slijmvorming.
Ik kreeg in het ziekenhuis een potje olvarit fruit. Dat vond ik erg lekker.
De eerste dagen dronk ik vooral ijskoud water.
Na een paar dagen vond ik lauw warme soep lekker. En brood zonder korsten ging ook wel.
Ik ben er wel 2 weken beroerd van geweest. (Ik was 17)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 22 Jul 2017 09:15

Re: Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

Ik ook... En kon al zo moeilijk slikken.

In het ziekenhuis kreeg ik trouwens een calippo.. Snap nog steeds niet hoe ze daar bij kwamen, kreeg mijn mond amper open en kon het ijsje dus ook amper eten :(
Heb 's avonds wat lauwe peen en uien hutspot op, wat zo erg geprakt was met zo veel jus dat het net babyvoeding was haha
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Jul 2017 09:18

Re: Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

Ik heb het een jaar of twee geleden gedaan en bij mij was het echt een ramp. Eerste en 2e dag dacht Ik "Oh, valt best mee" en kon ik prima eten en drinken en daarna zwol ik op tot een enorme hamster met een dikke nek. Kon mijn mond niet verder open dan formaat rietje (mijn moeder heeft raketjes in stukjes gehakt zodat ik ze kon lepelen en opzuigen), kon niet praten en eten (stikte al in consistentie geraspte appel/appelmoes/vla - kon niet slikken). Heb 2 weken op ijskoude limonade, gehakte raketjes, lauwe bouillon en hele zachte slobber roerei geleefd. Vooral die laatste twee zou ik aanraden dus haha. Toen korst verloren en nabloeding en nog een week drama. Was ruim 5kilo afgevallen in 3 weken en daarna nog een week half tempo bijgekomen omdat ik gewoon dizzy was steeds.

Maaaaaar: ik had geen mazzel. Was geen standaard verloop en zelfs ik ben nu alsnog heel blij dat ik die kutdingen kwijt ben!
Laatst gewijzigd door Whatever op 22 Jul 2017 09:30, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 22 Jul 2017 09:28

Re: Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

Ik heb de eerste week alleen op ijskoud water geleefd omdat er nog een klein beetje in bleef. Ik vond melkproducten ook echt niet fijn dat heb ik echt pas na een paar weken weer genomen. Na die week bleef er langzaam wat in en ben toen begonnen met gepureerd fruit, later met een verkruimelde liga erdoor en zo doorgegaan met alles wat koud en vloeibaar (te maken) was. Warme dingen waren echt nog niet fijn. En vanaf de derde week begon warm eten ook wat fijner te worden en kon ik ook makkelijker niet vloeibare dingen eten dus ben ik langzaam mijn gewone eetpatroon op gaan pakken. Ik was 8 kilo afgevallen in 3 weken tijd.

Ook ik was een uitzonderlijk geval dus in de meeste gevallen zal het veel voorspoediger verlopen. Maar ben zo ontzettend blij dat ze eruit zijn daar heb ik die maand wel voor over gehad.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Jul 2017 09:31

Re: Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

Ik had trouwens een thermosfles met limonade/water (zoveel mogelijk limonade want dan kreeg ik nog iets binnen) en ijsklontjes continu bij me op de bank/naast bed. S nachts ook zodra je wakker bent drinken.

Drinken drinken drinken! En je pijnstilling goed op tijd nemen.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 22 Jul 2017 16:31

Re: Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

Ik ben er aan geholpen als kleuter en wat ik mij er nog van kan herinneren is dat ik veel waterijs at, geen melk producten omdat je daar zo'n slijmkeel van krijgt en daarna begon ik met witbrood zonder korsten.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 22 Jul 2017 16:37

Re: Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

Hoewel het me uiteindelijk best mee is gevallen deze ingreep, duurde het wel even voordat ik weer een beetje normale dingen kon eten. Op zich kon het na een paar dagen wel weer, maar dan kreeg ik weer flink meer pijn. Dus toch zeker een dikke week rustig aan gedaan en zoveel mogelijk zacht, vloeibaar en af en toe iets fijngeprakts. Wat mij de eerste dagen het beste beviel was: veel koud drinken (uit de koelkast of met ijsblokjes), vla (niet iedereen vindt melkproducten fijn, bij mij ging het goed), veel waterijsjes, af en toe wat lauwe bouillon, drinkontbijt. En met name de eerste dagen 's nachts had ik een flesje bevroren water mee uit de vriezer, als ik dan wakker werd was het al wat ontdooid en kon ik koud water drinken. Want mijn keel was dan enorm droog en pijnlijk als ik een paar uur geslapen had. En de eerste dagen netjes op schema pijnstillers genomen en echt zoveel mogelijk gedronken en gekoeld met ijs.

Succes, hopelijk valt het je mee!
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 23 Jul 2017 21:26

Re: Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

Ik nam roosvicee en oranje ranja dingen die ik normaal niet hoef drink altijd water behalve als ik ziek ben. Ik had de vriezer vol ijsjes misschien 2 gehad kreeg dat niet weg. En met eten nam ik vla maar zorg wel dat je na de vla weer iets drinkt anders slijmt het zo. Weet wel dat ik een schema kreeg dat je op dag 4 een gekookt eitje mocht die kreeg ik echt nog niet weg toen
Afbeelding
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 23 Jul 2017 22:17

Re: Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

Framboos schreef:
Lady schreef:Ik was zeventien toen mijn keelamandelen verwijderd werden en heb nadien gewoon veel koud water uit de kraan gedronken. Had geen behoefte aan ijsjes enzo. En op dag twee at ik alweer bolognesechips :smile:.

Dat klinkt heel hoopvol.



Gelijk beginnen met drinken van (ijs)water, al op de uitslaapkamer!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Anoniem247

Bericht 03 Okt 2017 12:40

Re: Wat drinken/eten na verwijderen keelamandelen

Framboos hoe is het gegaan?

Waarschijnlijk moet ik er binnenkort ook aan geloven dus ik ben benieuwd (via de zoekfunctie) hoe het jou is vergaan?
En na hoeveel weken kon je weer gaan werken? En hoe ging het met de kinderen om je heen?

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers