Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kaakchirurg (verstandskiezen boven)

<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 31 Mrt 2017 15:46

Kaakchirurg (verstandskiezen boven)

Ik ben vandaag bij de tandarts geweest en liep de deur uit met een doorverwijzing naar de kaakchirurg om mijn nog net niet doorgekomen verstandskiezen te laten verwijderen. Ik had al langere tijd last van dik en pijnlijk tandvlees helemaal achter in mijn mond en veel ruimte tussen mijn laatste kies en het tandvlees. Mijn normale kies gaat ook steeds meer naar buiten staan (en nu blijkbaar rechts ook). De tandarts raadde mij dus aan om ze te laten verwijderen. Met een tangetje kon hij het puntje al voelen tussen mijn tandvlees en andere kies (brrr).

Nu ben ik in twijfel of ik het gelijk wil laten doen (eigen risico verhoogd naar 850) of zal wachten tot januari 2018. De tandarts zei dat ik dat zelf moest bepalen maar dat het op het moment niet heel veel spoed had en die kiezen heel langzaam groeien (mijn kies ervoor groeit volgens hem weer netjes terug als de verstandskiezen eruit zijn).

Ergens heb ik ook het gevoel van let's get it over with. Nu wilde ik een prijsopgave laten maken. Is dat gek? Dan kan ik namelijk afwegen of ik wacht of niet.

En ervaringen misschien? Er is nu dus nog niets definitief door. Dat maakt me ook bang. Gaan ze dat snijden.. brrr!
<<

Anoniem278

Bericht 31 Mrt 2017 15:55

Re: Kaakchirurg (verstandskiezen boven)

Ik zou zeker een prijsopgave vragen. Want als je dit bij de kaakchirurg laat doen kost het tussen de 200-400 euro pér kies. In jouw geval kun je dus zomaar meer dan 500 euro kwijt zijn.
Het ziekenhuis hier in de buurt heeft dit soort dingen op de eigen website staan, dus wat polikliniek bezoeken en de meeste procedures kosten. Bedenk wel dat je áls je het nu laat doen, je zorgt dat je maar 1x gaat, dus meteen als je erheen gaat alles laten doen, want anders wordt er ook nog een apart consult berekend. En die zijn ook echt niet goedkoop.
<<

Ysa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1028

Geregistreerd: 08 Dec 2013 13:23

Bericht 31 Mrt 2017 16:34

Re: Kaakchirurg (verstandskiezen boven)

Wat Quizzle zegt over dat consult is een goede. Mijn man heeft twee weken geleden bij de kaakchirurg een verstandskiezen laten trekken en op advies van de tandarts een afspraak gemaakt zonder consult. De tandarts had in zijn geval de foto doorgestuurd en genoteerd wat er moest gebeuren, dat scheelt je de consultkosten.
Ik zou zeker informeren wat de kosten zijn van het trekken van de kies, dan kun je voor jezelf de afweging maken. Hier is de rekening nog niet binnen, dus ik kan je helaas niet vertellen wat de kosten ongeveer zijn.
<<

Anoniem221

Bericht 31 Mrt 2017 17:04

Re: Kaakchirurg (verstandskiezen boven)

De rekening die ik mocht ontvangen van de kaakchirurg was 153 euro. Mijn eigen risico was drie tientjes op dat moment. Dus qua kosten zou ik me er niet druk om maken. Wel zou ik overwegen of het ook beter gaat worden. Ik heb nog steeds pijn aan de wond. Het is dat ik omkwam van de kiespijn, maar ik zou het niet zo maar weer doen. Nu klinkt het niet als 'zo maar', maar ik wil het je toch meegeven.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6229

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:32

Bericht 31 Mrt 2017 17:23

Re: Kaakchirurg (verstandskiezen boven)

Op het moment heeft het niet veel spoed, maar het kan voor jan 18 natuurlijk wel meer gaan irriteren. Ik denk dat je er inderdaad goed aan doet een prijsopgave te laten doen, maar dan wachten tot het moment dat je er meer last van krijgt. Tenzij je de gok niet wilt nemen dat je kues toch niet goed teruggroeit, dat kan natuurlijk ook.

Oh, Fedora: jouw prijsplaatje is niet echt relevant bij het hoge ER verhaal van Frankie...

Edit: ik ben jaren geleden ook geholpen aan mijn verstandskiezen boven, zij (zei?) het dat ze bij mij niet getrokken maar 'naar voren' zijn gehaald. Beide in 1 keer gedaan en qua wond heb ik daarna totaal geen last gehad.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 31 Mrt 2017 17:47

Re: Kaakchirurg (verstandskiezen boven)

Ik ga sowieso een prijsopgave vragen. Fijn om te weten dat dat niet heel gek is om te doen.

De tandarts dacht nog heel even aan mijn 2 goede kiezen trekken, zodat mijn verstandskiezen op die plek konden groeien maar terwijl hij dat zei, schudde hij al nee haha. Mijn twee kiezen die er nu zitten zijn hele mooie kiezen die er goed uit zien en je weet maar nooit wat voor een verstandskiezen je er voor terug krijgt.

Het is vooral mijn tandvlees waar ik inderdaad last van heb. Die pocket (wat ik begreep is dat de diepte tussen je tand en tandvlees) was al best wel diep omdat er een kies door wil komen.

Bah. Vind het maar stom. Ik had 6 jaar geleden speciale foto's laten nemen en toen dacht de tandarts dat ze misschien wel nooit doorkwamen omdat ze nog zo ontzettend diep lagen. En nu komen ze toch nog. Laatbloeier haha.
<<

Anoniem284

Bericht 31 Mrt 2017 18:25

Re: Kaakchirurg (verstandskiezen boven)

Je kan bij je zorgverzekeraar opvragen wat het tarief is voor het trekken van een verstandskies bij het ziekenhuis waar je het gaat laten doen. Ik heb er vorig jaar 4 laten trekken en was toen wel mijn volledige wettelijke eigen risico kwijt.

Edit; zit even te kijken in mijn zorgkosten online. Het ziekenhuis heeft 2x €205,15 in rekening gebracht en 2x €102,58. (2 boven, 2 onder). Denk dat de bovenste het goedkoopste waren, maar dat kan ik niet uit de beschrijving halen (waren het makkelijkst te verwijderen). Wat een geld he, jeetje.

Ik heb ze overigens preventief laten trekken, op advies van de tandarts. Ze verwachtte dat ik er problemen mee zou gaan krijgen, omdat ik weinig ruimte had. Ik ben blij dat ik het heb laten doen, want bij eentje bleek er al een ontsteking onder te zitten terwijl ik dat niet door heb gehad. Als het echt pijnlijk gaat ontsteken, ben je volgens mij verder van huis als je ze dan nog moet laten trekken. Dit was ook niet prettig, maar heeft volgens mij wel wat ellende voor later voorkomen.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers