Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Benauwd/weinig lucht

<<

Elle123

Bericht 27 Mrt 2017 14:25

Benauwd/weinig lucht

De laatste tijd heb ik vaak last van een benauwd gevoel. Ik ben niet kortademig en sporten gaat gewoon, maar het is net alsof ik maar heel weinig lucht binnenkrijg. Eigenlijk lijkt het er het meeste op alsof ik heel stoffige lucht inadem. Diep inademen gaat vaak ook niet goed, alsof ik de lucht niet tot onderin mijn longen krijg. Heel vervelend gevoel. Ik word er soms duizelig van.
Ik heb geen hooikoorts, maar kan dit komen door bepaalde pollen in de lucht? Ik ben niet verkouden, ik moet welk elke dag een (paar) keer niezen, maar dat is normaal. Geen verstopte neus verder, maar echt dat benauwde gevoel.
Is dit herkenbaar?
<<

Anoniem316

Bericht 27 Mrt 2017 14:30

Re: Benauwd/weinig lucht

Herkenbaar ja. Al een hele poos maar geen idee wat ik er aan moet doen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Mrt 2017 14:41

Re: Benauwd/weinig lucht

Het kan vanalles zijn denk ik. Misschien ben je wel ergens anders allergisch voor? Denk dat het het enige is dat je je laat testen, of toch eens naar de dokter gaat. Snap dat die grens ergens best lastig is, omdat je je verder niet ziek voelt maar toch.
<<

Elle123

Bericht 27 Mrt 2017 14:59

Re: Benauwd/weinig lucht

Caro schreef:Het kan vanalles zijn denk ik. Misschien ben je wel ergens anders allergisch voor? Denk dat het het enige is dat je je laat testen, of toch eens naar de dokter gaat. Snap dat die grens ergens best lastig is, omdat je je verder niet ziek voelt maar toch.


Ja precies, ik vind het zo knullig om hiervoor naar de dokter te gaan. En hoe kunnen ze dat testen? Ik weet uit ervaring dat mijn dokter waarschijnlijk gaat zeggen dat het niks is en ik maar even moet afwachten. Dus ik zal het wel wat moeten aandikken wanneer ik wil dat er verder naar wordt gekeken.
<<

Elle123

Bericht 27 Mrt 2017 15:01

Re: Benauwd/weinig lucht

Dee schreef:Herkenbaar ja. Al een hele poos maar geen idee wat ik er aan moet doen.


Heb jij een idee wanneer het bij jou begon? Ik probeer me te herinneren of het iets te maken heeft met de lente. Maar ik heb het volgens mij al langer, ook toen het koud was en er nog echt geen planten begonnen te groeien/bloeien. Ik heb me ook afgevraagd of het stress kan zijn, maar ik krijg het ook op totaal niet stressvolle momenten. Naar gevoel he? Net of ik onder water zit. Ik wil wel ademhalen, maar er komt niet voldoende binnen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 27 Mrt 2017 15:03

Re: Benauwd/weinig lucht

Zo irritant is dat he? Alsof je al voor de lol naar die man/ vrouw toegaat! Volgens mij zijn er wel allergietesten die gedaan kunnen worden, dus dan word je op allerlei middelen getest.

Mijn vriend is al wekenlang verkouden en voelt zich ook erg benauwd. Onze huisarts had dus juist vanmorgen hem direct doorgestuurd voor longfotos + bloedtesten.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers