Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak plas jij op een dag?

Hoe vaak plas jij op een dag?

1-5 keer
32
34%
6-10 keer
41
44%
11-15 keer
14
15%
16-20 keer
6
6%
20-25 keer
0
Geen stemmen
>25 keer
1
1%
 
Aantal stemmen : 94
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 23 Mrt 2017 14:57

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Als ik moet plassen, ga ik ook gewoon. Ik bedoelde meer dat ik het prima op kan houden als ik niet meteen de mogelijkheid heb om naar de wc te gaan.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9471

Geregistreerd: 19 Jul 2014 17:27

Bericht 23 Mrt 2017 23:14

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Minx schreef:Bliss lees bij jou nu net dat je 's nachts minimaal 1x moet. Dat is zeker wel een reden om aan de bel te trekken. 1 keer kan nog maar liever eigenlijk helemaal niet.

Waarom zou je daarvoor aan de bel moeten trekken? Wat is er zo erg aan?
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 17:34

Bericht 23 Mrt 2017 23:19

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Daar ben ik ook wel benieuwd naar! Ik plas al heel mijn leven een keer of 2-3 per nacht maar volgens mij ben ik niet heel abnormaal ofzo :)
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Mrt 2017 23:20

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ik snap het ook niet zo. Meestal moet ik één keer, maar de laatste dagen soms nog een keer extra. Ik vind het wel irritant, maar verder lijkt het me niet schadelijk.
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 24 Mrt 2017 09:16

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Omdat er dan hoogstwaarschijnlijk een disbalans is. Het kan zijn dat je bijvoorbeeld te snel een plasprikkel krijgt of dat je een te lage spanning van je bekkenbodem spieren hebt of juist een te hoge spanning. Voor nu zal het niet direct problemen geven maar met name in de toekomst of na een bevalling/zwangerschap. De kans op incontinentie en mogelijk ook verzakkingen wordt dan veel groter. Nu is het waarschijnlijk nog redelijk simpel op te lossen maar dat is over 20 jaar al een heel stuk minder.
2015 💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 27 Mrt 2017 09:03

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Minx schreef:Omdat er dan hoogstwaarschijnlijk een disbalans is. Het kan zijn dat je bijvoorbeeld te snel een plasprikkel krijgt of dat je een te lage spanning van je bekkenbodem spieren hebt of juist een te hoge spanning. Voor nu zal het niet direct problemen geven maar met name in de toekomst of na een bevalling/zwangerschap. De kans op incontinentie en mogelijk ook verzakkingen wordt dan veel groter. Nu is het waarschijnlijk nog redelijk simpel op te lossen maar dat is over 20 jaar al een heel stuk minder.


Eens. Al denk ik wel dat het weer verschil maakt of je al wakker ligt een denkt "ik ga toch maar weer even plassen voor de zekerheid dan lig ik lekkerder en slaap ik misschien weer sneller" of dat je echt wakker wordt en dan moet plassen. Dat laatste is echt niet goed meer dan 1x per nacht (iedere nacht eigenlijk ook niet).
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 17:34

Bericht 27 Mrt 2017 20:08

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ok dat kan ik wel begrijpen. Ik ben dus al eens door de mallemolen geweest en alles is onderzocht en er kon weinig aan gedaan worden (behalve trainen het op te houden), maar misschien wel eens goed om het verschil groter te maken tussen echt moeten en liever nog even willen gaan.

Maar dan vraag ik me af, als ik op een avond na een uur of 20.00 nog van alles drink (kopje koffie, paar glazen water, glas ijsthee, kopje thee), is het dan niet gewoon logisch dat ik na twee uur slapen een keer moet plassen?
<<

Anoniem304

Bericht 27 Mrt 2017 20:13

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ja als je nog zoveel drinkt is dat wel normaal denk ik.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 27 Mrt 2017 20:26

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Nou normaal drink ik dat ook wel na 't eten (koffie en nog een liter water ofzo) en slaap ik keurig de nacht door. Dat kan dus wel. Momenteel niet maar normaal wel.
Maar vind het ook niet zo heel gek dat je dan moet plassen hoor, je lichaam verwerkt het dan toch in de nacht.
Let's discover the world together.
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 17:34

Bericht 27 Mrt 2017 20:34

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Haha ja precies! Ik denk niet dat het heel gek is, maar wel vervelend.

En bij mij is het ook een stukje psychisch hoor! Sowieso, als ik in bed lig en we nog even kletsen, dan moet ik altijd voordat het licht uitgaat. Terwijl ik 10 minuten geleden ben geweest. Dus dat is wel echt psychisch.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 27 Mrt 2017 20:36

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Dat heb ik ook, maar ik moet dan ook écht hoor! Soms wel drie keer voordat we daadwerkelijk gaan slapen.
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11578

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 27 Mrt 2017 21:54

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Infragilis schreef:Ok dat kan ik wel begrijpen. Ik ben dus al eens door de mallemolen geweest en alles is onderzocht en er kon weinig aan gedaan worden (behalve trainen het op te houden), maar misschien wel eens goed om het verschil groter te maken tussen echt moeten en liever nog even willen gaan.

Maar dan vraag ik me af, als ik op een avond na een uur of 20.00 nog van alles drink (kopje koffie, paar glazen water, glas ijsthee, kopje thee), is het dan niet gewoon logisch dat ik na twee uur slapen een keer moet plassen?


Nee, dat zou je gewoon aan moeten kunnen.
2015 💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 27 Mrt 2017 22:00

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Marin schreef:Nou normaal drink ik dat ook wel na 't eten (koffie en nog een liter water ofzo) en slaap ik keurig de nacht door. Dat kan dus wel. Momenteel niet maar normaal wel.
Maar vind het ook niet zo heel gek dat je dan moet plassen hoor, je lichaam verwerkt het dan toch in de nacht.


Ik drink ook vaak sowieso wel 4 a 5 glazen water/fris/mokken thee tussen 20 en 23. Heb nu ook tegen achten gegeten, twee grote glazen water op van 400 ml. En zit nu met een halve liter mok thee want ik had het koud. En ik ga dan plassen voor ik ga slapen en af en toe een keer 's nachts als ik wakker lig (maar ook vaak genoeg slaap ik door, moet ik niet of ik heb ik geen zin en draai ik me om en slaap verder).
Laatst gewijzigd door Whatever op 27 Mrt 2017 22:11, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 27 Mrt 2017 22:03

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ik kan de hele avond drinken wat ik wil. Ik plas voor ik ga slapen en kan makkelijk als ik bv 10/11 uur later weer opsta dan pas gaan. Dan is de nood hoog maar ik kan me dan nog gewoon eerst aankleden enz voor ik ga. Maar misschien heb ik een grote blaas haha. Ik kan makkelijk een 8 urige werkdag zonder te plassen. Of een dagje weg zonder te gaan.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 27 Mrt 2017 22:41

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Infragilis schreef:Maar dan vraag ik me af, als ik op een avond na een uur of 20.00 nog van alles drink (kopje koffie, paar glazen water, glas ijsthee, kopje thee), is het dan niet gewoon logisch dat ik na twee uur slapen een keer moet plassen?

ik drink savonds ook nog rustig 3 grote koppen thee zonder dat ik snachts heen moet.
maar geen koffie, dat merk ik direct met het slapen maar ook met het nachtelijke toiletbezoek. ik weet alleen niet of ik dan naar het toilet ga omdat ik echt moet, of dat ik heen ga omdat ik wakker lig en gewoon even uit bed moet.

volgens mij zou je lichaam snachts een seintje moeten krijgen dat de urineproductie op een lager pitje moet.
Afbeelding
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 17:34

Bericht 28 Mrt 2017 09:13

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ok duidelijk. Dan werkt het bij mij dus niet zoals het hoort.

Maar wat zou ik daar aan kunnen doen? Zoals ik al aangaf ben ik al bij artsen en bekkenfysio's geweest en was de conclusie dat er niks aan de hand is, gewoon een overgevoelige blaas. So be it. Of zou ik daar niet op moeten vertrouwen?

Vannacht was trouwens echt een ramp, maar we hadden ook echt een hele slechte nacht dus ik denk dat het eerder was door het vele wakker zijn dan door het veel moeten plassen. Maar iedere keer als ik dan wakker ben dan 'moet' ik wel.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43723

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Mrt 2017 09:23

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Vervelend Infragilis! Ik heb er geen tips voor. Ik weet nu ook hoe onhandig het kan zijn om er steeds uit te moeten. Echt vervelend vind ik het niet. Ik doe wel expres een klein lichtje aan in de badkamer om niet te wakker te worden.
Let's discover the world together.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 28 Mrt 2017 09:28

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ik doe helemaal geen licht aan en ook geen bril op. Weet de weg zo ook wel :wink:.
❤ 7 juni 2018
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5492

Geregistreerd: 02 Sep 2013 10:34

Bericht 28 Mrt 2017 11:21

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ik plas veel te weinig. Op mijn werk vaak maar 2x op een hele dag. Ik drink dan ook veel te weinig :). Als ik wel goed drink dan moet ik vaak al plassen na twee grote glazen te hebben gedronken. Het lijkt mij dan ook wel logisch dat je in de nacht naar de WC moet als je van te voren heel veel gaat drinken. Is ook alleen maar gezond denk ik, zo loos je de afvalstoffen. Ik denk dat het ideaal is als je een uur van te voren niets meer drinkt voordat je gaat slapen, meestal kan je wel binnen het uur plassen, daarna zou ik dan niet meer hoeven.

Ik heb trouwens ook wel dat als ik weg ga ik altijd nog even ga plassen, soms 2x kort na elkaar omdat ik weet dat ik dan even niet meer kan. Dat zit ook wel een beetje tussen m'n oren.
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 17:34

Bericht 28 Mrt 2017 11:24

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Bliss schreef:Ik doe helemaal geen licht aan en ook geen bril op. Weet de weg zo ook wel :wink:.


Haha dit denk ik dus ook altijd. En toch vind ik iedere ochtend blauwe plekken precies ter hoogte van de bedrand :laughcry:
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 28 Mrt 2017 15:52

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Zou het ook geen reden hebben dat je overdag (te) weinig plast en dat het dan toch in de nacht eruit komt?

Ik moet eigenlijk ook bijna elke nacht wel minimaal 1 keer eruit om te plassen. Zelf heb ik het idee dat dat komt omdat ik misschien overdag niet genoeg naar de wc ga.

Ik ga 's ochtends als ik op sta naar de wc. Daarna meestal twee keer op mijn werk. Als ik dan 's avonds thuis kom dan één misschien twee keer en dan voor ik ga slapen nog één keer. En dan in de nacht vaak nog wel. Op zich niet heel erg vaak op een dag. Uiteraard heb ik er dagen en momenten tussen zitten dat ik meer of minder naar de wc ga.

Overdag kan ik ook heel goed lang mijn plas ophouden als het zou moeten. Maar in de nacht kan ik er dus echt wakker van worden.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 01 Apr 2017 12:58

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ik plas denk ik max 5-7 keer op een dag.

Op het werk meestal wel elke pauze, maar dat is vaak ook voor de zekerheid omdat ik tussendoor niet zomaar weg kan lopen.
En ik drink er ook meer vanwege de warmte, maar door het zweten plas ik niet altijd meer.

'S nachts hoef ik er eigenlijk nooit uit.
Afbeelding
Afbeelding
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers