Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe vaak plas jij op een dag?

Hoe vaak plas jij op een dag?

1-5 keer
32
34%
6-10 keer
41
44%
11-15 keer
14
15%
16-20 keer
6
6%
20-25 keer
0
Geen stemmen
>25 keer
1
1%
 
Aantal stemmen : 94
<<

Anoniem187

Bericht 21 Mrt 2017 16:24

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Veeeeel te weinig. Vandaag pas 1 keer denk ik.
<<

Anoniem298

Bericht 21 Mrt 2017 21:00

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Uffe schreef:Ik denk 6-10 keer. Ik moet vrij veel drinken omdat ik anders hoofdpijn krijg en dan moet ik dus automatisch ook meer plassen.


Dit.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 11:53

Bericht 21 Mrt 2017 21:03

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ik denk 11-15 keer. Zeikerd :smile:
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 16:06

Bericht 21 Mrt 2017 21:41

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ik heb werkelijk waar geen flauw idee..
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Anoniem245

Bericht 22 Mrt 2017 10:14

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ik heb 1-5 keer aangevinkt. Vond de tweede optie teveel, op een gemiddelde dag ga ik echt geen 10 keer naar de wc.
Denk dat ik uitkom op tussen de 3 en 7 keer per dag. Ik ga het vandaag eens bijhouden.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 22 Mrt 2017 10:39

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Minx schreef:Als je voor je gevoel klaar bent met plassen. Onder het plassen krijg je het niet voor elkaar ;) aanspannen en ontspannen tegelijk is wat lastig.


Hmm misschien is dat juist m'n probleem, ik span juist volgens mij teveel veel spieren aan als ik plas.
Vaak kan ik ook beter uitplassen als ik boven de toilet hang ipv ontspannen zit. Misschien over gehouden aan de hurk toiletten in Azie.
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:10

Bericht 22 Mrt 2017 11:46

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Echt heel wisselend. Soms maar 3-4x op een dag en soms wel 10x. Vaak op dagen dat ik werk minder omdat ik dan ook gewoon een stuk minder drink.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Mrt 2017 14:15

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Sawadee schreef:
Minx schreef:Als je voor je gevoel klaar bent met plassen. Onder het plassen krijg je het niet voor elkaar ;) aanspannen en ontspannen tegelijk is wat lastig.


Hmm misschien is dat juist m'n probleem, ik span juist volgens mij teveel veel spieren aan als ik plas.
Vaak kan ik ook beter uitplassen als ik boven de toilet hang ipv ontspannen zit. Misschien over gehouden aan de hurk toiletten in Azie.


probeer dan eens een krukje onder je voeten te zetten als je moet plassen zodat je meer de hurkhouding krijgt.
2015 💙
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 22 Mrt 2017 14:54

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Sawadee schreef:
Minx schreef:Als je voor je gevoel klaar bent met plassen. Onder het plassen krijg je het niet voor elkaar ;) aanspannen en ontspannen tegelijk is wat lastig.


Hmm misschien is dat juist m'n probleem, ik span juist volgens mij teveel veel spieren aan als ik plas.
Vaak kan ik ook beter uitplassen als ik boven de toilet hang ipv ontspannen zit. Misschien over gehouden aan de hurk toiletten in Azie.


Haha ik kan juist niet hangend plassen. Wel op mijn hurken, want dan kan ik mijn buik/bekken weer ontspannen maar zo boven de wc hangen wat veel meiden doen kan ik echt niet, zelfs niet als ik heel nodig moet. Dan hang ik maar is alles aangespannen door die houding en kan ik gewoon niet ontspannen en plassen.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 22 Mrt 2017 17:49

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Nee dat kan ik ook echt niet, dus ik ga altijd zitten. Desnoods met een berg wc-papier op de bril.
❤ 7 juni 2018
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 22 Mrt 2017 19:02

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Tot nu toe 3x. Ik heb dus 1-5x aangevinkt.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2526

Geregistreerd: 02 Jan 2016 16:21

Bericht 22 Mrt 2017 19:22

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Minx schreef:
Sawadee schreef:
Minx schreef:Als je voor je gevoel klaar bent met plassen. Onder het plassen krijg je het niet voor elkaar ;) aanspannen en ontspannen tegelijk is wat lastig.


Hmm misschien is dat juist m'n probleem, ik span juist volgens mij teveel veel spieren aan als ik plas.
Vaak kan ik ook beter uitplassen als ik boven de toilet hang ipv ontspannen zit. Misschien over gehouden aan de hurk toiletten in Azie.


probeer dan eens een krukje onder je voeten te zetten als je moet plassen zodat je meer de hurkhouding krijgt.


Ga het eens proberen, bedankt voor de tips!
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:29

Bericht 22 Mrt 2017 21:08

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Best vaak, ook 's nachts, dat vind ik vrij irritant want het gaat ten koste van mijn nachtrust. In mijn zwangerschap was het erger, ook al toen ik pril zwanger was. Ik weet nog dat ik het nét wist en dat we met de bus naar Auschwitz gingen die dag, dat de buschauffeur op een gegeven moment op me heeft gewacht omdat ik het echt niet meer op kon houden, zodat ik achter het bushokje kon plassen (er stond een kantoorpand achter waar de mensen er vol zicht op hadden maar dat boeide me op dat moment echt niks).
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem190

Bericht 22 Mrt 2017 22:12

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

ik na het opstaan, met geluk een keer op het werk (heb mijzelf denk ik aangeleerd dat niet te doen aangezien ik regelmatig alleen sta in de winkel en ik dan niet heen wil gaan), dan als ik thuis kom en net voor het slapen nog een keer...
niet heel veel dus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 22 Mrt 2017 22:25

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Susan heb je het wel eens bij een bekkentherapeut laten controleren?
2015 💙
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 22 Mrt 2017 23:29

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

1-5 keer op een dag, ik denk 4 of 5 keer. Ik hoef 's nachts nooit naar de wc.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3186

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:39

Bericht 23 Mrt 2017 00:19

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

In de nacht hoef ik ook nooit trouwens.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem286

Bericht 23 Mrt 2017 09:56

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Vaak ook wel 15x als het niet meer is. Sowieso ook altijd 's nachts 2x. Dit is sinds mijn zwangerschap zo. Als ik nies pies ik ook regelmatig in mijn broek :( Volgens mij wordt het bij een eventuele volgende zwangerschap helemaal een hel :D

edit: ik kan het trouwens wel ophouden en daarna kan de aandrang ook weer zo verdwijnen. ALs het druk is op mijn werk bv kan ik heel lang doorgaan zonder te plassen. Uiteindelijk moet ik natuurlijk wel weer maar dan kan er zo een paar uur tussen zitten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Mrt 2017 11:39

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Als ik eerlijk ben schrik ik best wel van hoeveel mensen zo vaak naar de wc moeten en vooral ook 's nachts. Zwangerschappen zijn vaak de oorzaak van het meer moeten plassen of gedeeltelijk incontinent worden. Heb ik zelf ook last van met sporten, maar door consequent te blijven trainen is dit al een heel stuk beter geworden. Dit heb ik gedaan met behulp van een fysio. De oefeningen zijn heel simpel maar het is belangrijk om de goede oefeningen aan te leren. Zo heb ik bijvoorbeeld een te hoge spanning waardoor de snelkracht veel minder is en ik er dus met name bij het sporten last van heb. Dit was ook bij het niezen zo maar dat is inmiddels voldoende geautomatiseerd. Ik denk dat het voor heel veel mensen hier eigenlijk wel belangrijk is om naar een bekkentherapeut te gaan, nu al veel moeten plassen en ongezond toiletgedrag hebben vergroot de kans op ergere klachten op latere leeftijd. Nu kun je nog gaan trainen wat eventuele verzakkingen ed kan voorkomen.
2015 💙
<<

Anoniem185

Bericht 23 Mrt 2017 11:44

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

JustMeDaan schreef:In de nacht hoef ik ook nooit trouwens.
Same, wel in de avond als ik nog even wakker lig in bed (tv kijken of lezen), of als vriend me wakker maakt als hij om 03.00 thuis komt. Ik word er alleen zelf in de nacht niet wakker van, maar moet in de ochtend dan wel super nodig.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1964

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:58

Bericht 23 Mrt 2017 12:24

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ik ben het vandaag aan het bijhouden n.a.v. dit topic, maar ik denk dat ik zo'n 15 tot 20 keer per dag moet plassen. Misschien blijkt vanavond wel dat het meevalt en schat ik het verkeerd in, maar ik hoor wel altijd van mensen dat ze vinden dat ik vaak moet.
Zijn de tips over bekkenbodemoefeningen alleen voor als je denkt dat je vaak moet plassen en dan eigenlijk niet hoeft? Ik kan het prima ophouden, maar als ik moet, plas ik ook veel, geen kleine beetjes en het is ook geen loze aandrang. Ik moet 's nachts ook bijna altijd 1 keer.
Ik hou er ook altijd rekening mee, als ik weg moet en weet dat ik niet kan plassen, drink ik minder, en na 21.00 uur drink ik nog maar 1 glas water, maximaal.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25111

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 23 Mrt 2017 12:30

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Dat heb ik idd ook, Derpy. Ik heb niet het idee dat er iets mis is met mijn bekkenbodemspieren. Die kan ik prima aanspannen en mijn plas ook ophouden als het nodig is (enkele momenten waarop ik echt héél nodig moet uitgezonderd). De reactie van Minx lijkt me dan ook niet zozeer op mij van toepassing.
❤ 7 juni 2018
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Mrt 2017 13:06

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

Ook daar zijn tips voor te krijgen, je moet namelijk weer goed aanleren voelen wanneer je blaas vol zit en wanneer niet. Plas op moeten houden betekend namelijk dat er ergens wel aandrang is terwijl de blaas wellicht nog helemaal niet vol is. Dat kan te maken hebben met bijvoorbeeld een te hoge spanning waardoor de ruimte die de blaas heeft kleiner is dan deze moet zijn, of een te lage spanning waardoor je te snel aandrang krijgt. Dit zijn klachten die vaak onderschat worden wat ook wel blijkt uit de reacties nu. Nu lijkt het allemaal wel mee te vallen maar de lange termijnklachten zijn gewoon veel heftiger. Nu er iets aan doen heb je echt profijt van op lange termijn. De signalen die je krijgt zijn niet goed, en die wil je wel goed hebben. En zonder goed onderzoek naar de oorzaak weet je ook niet hoe je het moet behandelen.

Bliss lees bij jou nu net dat je 's nachts minimaal 1x moet. Dat is zeker wel een reden om aan de bel te trekken. 1 keer kan nog maar liever eigenlijk helemaal niet.
2015 💙
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 23 Mrt 2017 13:45

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

ik krijg juist vaak te horen dat ik zo weinig ga en of ik dan wel genoeg drink. Ben zelfs gaan bijhouden of ik inderdaad te weinig drink. Maar als ik het hier zo lees dan is mijn hoeveelheid juist normaal en gaan anderen (te) vaak?

ik ga tussen de 3 en 5x per dag. ligt een beetje aan hoeveel ik drink wat ik aan het doen ben. wanneer we onderweg zijn dan red ik het makkelijk met 3x, bij het opstaan, een keer in de middag en voor het slapen.
Afbeelding
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11575

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 23 Mrt 2017 14:33

Re: Hoe vaak plas jij op een dag?

5-7 overdag is normaal en 0-1 keer 's nachts.

Bij zwangerschap is het 5-10x overdag en 0-1x 's nachts.
2015 💙
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers