Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Lymfedrainage

<<

Jilke

Kwebbel

Berichten: 261

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:26

Bericht 16 Mrt 2017 09:53

Lymfedrainage

Heeft er iemand hier lymfedrainage gehad? Wat waren de effecten ervan? Hield het aan toen je stopte of kwamen de klachten terug?
<<

Anoniem260

Bericht 20 Mrt 2017 20:09

Re: Lymfedrainage

Hey Jilke, geen persoonlijke ervaring, maar m'n beste vriendin is oedeemtherapeut en ik werk samen met twee oedeemtherapeuten.

Wat ik weet van lymfdrainage is dat een oedeemtherapeut bepaalde grepen/handelingen/massage/wrijftechnieken doet en jou ook bepaalde dingen kan leren, zodat je ze zelf toe kunt passen. Of het blijvend is hangt niet af van de lymfdrainage, maar van de oorzaak van het probleem (dus waarom wordt vocht niet uit zichzelf door het lichaam afgevoerd)...

Hoop dat je hier wat aan hebt :eyes:
<<

Anoniem258

Bericht 20 Mrt 2017 20:52

Re: Lymfedrainage

Ik heb het gehad. Heb zelf lymfoedeem in beide benen. Het hielp om de harde stukken in mijn voeten en enkels wat zachter te masseren maar het ging er niet van weg. Maar dat verwachtte ik er ook niet van.
<<

Tiara

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 367

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:05

Bericht 20 Mrt 2017 22:54

Re: Lymfedrainage

Hoi Jilke,

Ik heb zelf al een aantal jaren lymfedrainage. Het geeft zeker wel verlichting en voert het vocht af.
Voorheen kon ik echt niet minder dan twee keer in de week, als mijn therapeut bijv vakantie had kreeg ik meer klachten. Maar ik denk dat dit per persoon zal verschillen. Als ik geen drainage heb krijg ik allemaal harde plekken met vocht wat super pijnlijk is. Je neemt er niet de oorzaak van weg, het is puur symptoom bestrijding.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers