Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Keelamandelen ontstoken.

<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 06 Mrt 2017 19:49

Keelamandelen ontstoken.

Dit heet angina of tonsillitis geloof ik.
Maar goed, na 5 dagen extreme keelpijn en koorts ben ik naar de ha geweest en heb antibiotica gekregen, 3x daags 1 capsule.
Wanneer gaat dit aanslaan? Wanneer stopt het gevoel alsof ik een scheermee doorslik? Welke pijnstiller slikte je erbij?

Nog nooit in mijn leven keelontsteking gehad. Ik wist niet eens dat ik nog keelamandelen had. :wtf:
04-2014
10-2015
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Mrt 2017 21:05

Re: Keelamandelen ontstoken.

Ik heb het in januari ook gehad en kreeg er ook AB voor. Door deze pillen heb je maar 1 dag voorsprong qua herstel zei de dokter. Ik ben er echt 10 dagen zoet mee geweest, op dag 11 ging ik weer werken.
<<

anoniem224

Bericht 06 Mrt 2017 21:09

Re: Keelamandelen ontstoken.

Ik heb het laatst ook gehad, ook AB voor gehad. Duurde toen nog wel een paar dagen voor dat ging werken helaas.

Beterschap! Kan je goed ziek van zijn.
<<

Anoniem185

Bericht 06 Mrt 2017 21:26

Re: Keelamandelen ontstoken.

Ibuprofen met twee paracetamollen slikte ik. Mijn AB sloeg aan na drie dagen, maar toen kreeg ik dáár reacties op.
Beterschap!
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Mrt 2017 22:07

Re: Keelamandelen ontstoken.

Ik nam er trouwens ook 2 PCM bij. Ik werd ook best naar van al die pillen. De pijn werd wel wat dragelijker na wat dagen.
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 06 Mrt 2017 22:12

Re: Keelamandelen ontstoken.

Bedankt voor de reacties.
Aangezien ik dit nog nooit gehad heb, denkt de ha dat het een reactie is op een kinderziekte van mijn dochter, zij heeft 6 dagen koorts gehad en vlekken toen ik dit kreeg.

Maar het duurt dus wel even? Mijn baas vroeg of ik woensdag weer kom werken. Ik werk maar 3 dagen dus anders ben ik er de hele week niet. Maar denk niet dat dat hem gaat worden.

Hadden jullie ook het gevoel dat er iets in je keel blijft hangen tijdens het slikken? Het voelt echt heel scherp en brandend aan.
De amandelen zijn nog steeds wit.
Is het wel weggebleven daarna?
04-2014
10-2015
<<

Lot

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5453

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:34

Bericht 06 Mrt 2017 22:17

Re: Keelamandelen ontstoken.

De dokter zei mij dat het een week duurt. Als je nu nog koorts hebt lijkt het me niet dat je je woensdag weer fit voelt.
<<

Toet

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2622

Geregistreerd: 03 Sep 2013 11:00

Bericht 07 Mrt 2017 01:03

Re: Keelamandelen ontstoken.

Ja dat is pijnlijk! Heb je er ook koorts bij? Ik heb het 1 a 2 keer per jaar en ben er altijd wel een week ziek van. Ik neem dan vier keer per dag twee paracetamols + een ibuprofen (die grootse, 600 geloof ik). Als de pijnstillers aanslaan functioneer ik redelijk, zodra ze uit beginnen te werken kruip ik weer huilend in bed. Ik zou ervan uitgaan dat je woensdag nog niet kan werken. Beterschap!
<<

anoniem224

Bericht 07 Mrt 2017 10:38

Re: Keelamandelen ontstoken.

Ik zou eerst lekker uitzieken Fauve, dan maar een week niet werken. Ik ben er altijd echt ziek van, laatste keer was in december en heb toen minstens een week plat gelegen, op een bezoekje naar de dokter na.

Die pijn bij het slikken hoort bij keelontsteking denk ik, is voor mij wel herkenbaar. Je moet echt even de AB de tijd geven. Bij mij komt het trouwens wel een keer of 2 per jaar terug helaas. Beterschap nogmaals!

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron