Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Biechttopic

<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 04 Jun 2018 14:52

Re: Biechttopic

@ Whatever, ik dacht altijd dat glasvochtvertroebelingen bij oudere mensen voorkwam, dus had er zelf niet aan gedacht dat ik het ook zou krijgen na een gesprongen bloedvaatje (ben begin 30).

Wat is jouw visie waarom je verwacht dat het bijtrekt?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 13 Jun 2018 14:01

Ik zit met iets in mijn maag. Deze week sprak ik een vriendin. Ik ben niet heel close met haar maar we zien elkaar ongeveer eens in de maand. Zij heeft een dochter van 12. Een tijd geleden vertelde ze mij over haar jeugd. Zij is seksueel misbruikt door haar vader. Ze heeft hier veel verdriet van en is hiervoor in therapie. Gisteren sprak ik haar weer en vroeg ik hoe het met haar ging. Ze barste in tranen uit, en vertelde toen dat er met haar dochter een paar jaar geleden hetzelfde is gebeurt, ook door haar vader. Ze was een keer heel dringend oppas nodig en heeft haar dochter toen achter gelaten bij haar ouders. In die paar uur heeft haar vader haar dochter dus ook misbruikt. Ik vind dit heel erg voor mijn vriendin en heb haar uiteraard getroost.

Nu, een dag later, blijf ik er maar aan denken... En ik denk dan: maar eigenlijk is het nu ook de schuld van mijn vriendin dat haar dochter nu ook is misbruikt. Mijn vriendin wist waartoe haar vader in staat was. Hoe kun je dan je dochter bij hem achter laten, ook al is de nood nog zo hoog? Ik voel me nu ook plaatsvervangend boos op mijn vriendin. Wat moet ik hier nu mee?... Vinden jullie ook dat mijn vriendin hier ook schuldig aan is?
<<

Exogenesis

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 13 Jun 2018 15:14

Oef, wat akelig. Wat een vreselijke situatie.

Je vriendin is niet schuldig, haar vader is de schuldige!

Natuurlijk snap ik ook je boosheid, want waarom heeft ze dit aangedurfd? Maar de enige dader hier is haar vader. Hopelijk heeft je vriendin het lef om de politie in te schakelen. En anders jij! Dat meisje moet beschermd worden!
• 6-12-2013 & 30-8-2016 •
<<

Emma

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Jun 2018 16:32

Wat een vreselijke situatie zeg, ik kan me je reactie wel een beetje voorstellen maar de echte schuldige is haar vader. Is haa moeder op de hoogte? En ze moet inderdaad aangifte doen!
<<

Kaat

Noob

Bericht 13 Jun 2018 16:41

Ik zelf zou richting die vriendin niets doen, behalve haar steunen en er voor haar zijn. Ik denk dat zijzelf zich al schuldig genoeg voelt richting haar dochter.
<<

Pippa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 13 Jun 2018 16:52

Jeetje, heftig. Maar de schuldige is haar vader, wat een l*l. Dat ze daar überhaupt nog contact mee heeft. Geef haar steun en wees er voor haar, misschien durft ze dan stappen te zetten.
November 2017 - Jij bent onze held
<<

Lotus

Major Yipyapper

Bericht 13 Jun 2018 17:39

Ik zou hetzelfde denken maar niet boos zijn op haar, zij is niet schuldig, haar vader is dat.
Probeer je vriendin te steunen waar mogelijk, ik denk dat zij ook heel erg met schuldgevoelens kampt
2012
2015
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid