Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Biechttopic

<<

Anoniem276

Bericht 21 Feb 2019 12:48

Re: Biechttopic

Sam schreef:
Flo schreef:
Aagje schreef:
Omdat ik het niet vol kan houden... dus ik kan best wat kilo’s afvallen, maar val dan terug en kom weer aan + extra kilo’s

Dit zou voor mij geen reden zijn om zo een risicovolle ingreep te ondergaan. Dan zou ik eerder op zoek gaan naar een fijne diëtiste die ook op psychisch/mentaal vlak de juiste ondersteuning kan bieden.
Edit: maargoed, aan mijn mening heb je niets :)



Maat denk je niet dat we dit allemaal al geprobeerd hebben?
Ik denk dat je misschien te licht over het traject denkt. Je krijgt een zeer uitgebreide en strenge screening en heel veel mensen moeten ook een voortraject doorgaan voordat ze aan de beurt komen.



Precies dit :)
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 21 Feb 2019 13:02

Re: Biechttopic

Maar ná die operatie moet je het toch ook volhouden? Het probleem van terugvallen is dan niet verdwenen ofzo, of zie je dat anders, Aagje?
#teammaple🍁
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 21 Feb 2019 13:28

Re: Biechttopic

Urban Naked schreef:Maar ná die operatie moet je het toch ook volhouden? Het probleem van terugvallen is dan niet verdwenen ofzo, of zie je dat anders, Aagje?

Ja je hebt altijd het risico het weer langzaam op te rekken.
<<

Anoniem279

Bericht 21 Feb 2019 13:37

Re: Biechttopic

Maar Sam, een maagingreep om af te vallen, omdat het afvallen niet lukt, vind ik een hele dappere beslissing. Mijn opmerking was ook niet richting jou, laat dat voorop staan.
Ik begrijp alleen niet zo goed, in het geval van Aagje, waarom je voor een maagingreep zou gaan terwijl je aangeeft makkelijk af te vallen, maar dat het niet lukt om dit vol te houden en uiteindelijk steeds weer terugvalt in je oude patroon. Dat zou voor mezelf geen goede motivatie zijn om voor een dergelijk risicovolle ingreep te gaan. Want inderdaad, met alleen die ingreep ben je er nog niet en daarna heb je ook nog een ijzersterk doorzettingsvermogen nodig. Hoe zie je dit voor je, Aagje?
<<

Anoniem276

Bericht 21 Feb 2019 13:39

Re: Biechttopic

Urban Naked schreef:Maar ná die operatie moet je het toch ook volhouden? Het probleem van terugvallen is dan niet verdwenen ofzo, of zie je dat anders, Aagje?



Ik, en mijn chirurg zien dat inderdaad anders. Het probleem is bij mij portie grote, en die wordt wel minder met de operatie. Ik ben een goed geschikte kandidaat voor de operatie anders was ik er uiteraard niet voor in aanmerking gekomen :)
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 21 Feb 2019 13:45

Re: Biechttopic

Dankje voor je toelichting, Flo!

Aagje, krijg jij een sleeve ivm je porties die je eet?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Feb 2019 13:50

Re: Biechttopic

Z'n operatie kies je niet zomaar. Het is heel heftig ervoor en er na ook zeker. Ik hield zeker van lekkere dingen en nam dat ook. En nu neem ik dat ook nog wel. Maar dan eens per zoveel tijd. En dan smaakt dat stukje chocolade echt goddelijk.

Er word vaak wel gezegd oh lekker makkelijk z'n maagoperatie. Maar er komt zoveel bij kijken wat de meesten niet weten. Bij mij is het nu 1.5 jaar geleden en ik heb het nu echt enorm lastig met alle veranderingen. Ik hoor heel vaak wat zie je er goed uit. Maar dat zie ik zelf echt niet. Mijn buik is 1 en al ellende vol littekens en overtollig vel.
Maar als ik dan denk aan doen ik dik was en nu. Ben ik wel een stuk gezonder. Ik kan meer.

Met alle diëten shakes en dingen wat ik geprobeerd heb viel ik weinig af. Voor mij was dit de enige oplossing. En tuurlijk het blijft levenslang moeilijk en tuurlijk mogen wij ook wel wat lekkers. Maar allemaal kleinere porties levenslang . Heb ik dat ervoor over om 70 kilo af te vallen ja zeker. Want met die kilo's er bij aan leefde ik ook korter
Afbeelding
<<

Anoniem276

Bericht 21 Feb 2019 13:52

Re: Biechttopic

Sam schreef:Dankje voor je toelichting, Flo!

Aagje, krijg jij een sleeve ivm je porties die je eet?



Nee dat kan niet ivm maagzuur waar ik nu ook al regelmatig last van heb
<<

Anoniem279

Bericht 21 Feb 2019 13:55

Re: Biechttopic

Nouja Sarah, wat jij dus aangeeft, dat bedoel ik eigenlijk ook. Het lijkt me een enorm zwaar en ingrijpend traject voor iemand bij wie afvallen makkelijk gaat en het volhouden eigenlijk het ‘enige’ probleem is. Begrijp me niet verkeerd, als dit voor jou gaat werken Aagje dan is het natuurlijk gewoon helemaal een juiste keuze geweest, en je hebt groen licht dus er zal genoeg kans van slagen zijn. Ik kan me alleen zo weinig voorstellen bij je motivatie, juist omdat het hele traject lichamelijk en zeker psychisch ook zo zwaar is.

Maargoed, ik wil verder geen discussie op gang helpen, ik wil mezelf alleen even verduidelijken.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Feb 2019 14:03

Re: Biechttopic

Ik viel zelf niks af met het diëtist traject van het ziekenhuis hield me overal streng aan maar niks ging eraf. Met het pre dieet voor de operatie ik wel af.

Flo hoe is met jouw afvallen?
Afbeelding
<<

Anoniem279

Bericht 21 Feb 2019 14:42

Re: Biechttopic

Sarah, dat wil nog niet echt vlotten helaas. Door het sporten merk ik wel allerlei veranderingen in en aan mijn lichaam, maar qua kilo’s is die verandering niet te zien. Ik vind get ook lastig om het afvallen te combineren met m’n PDS en de dingen die ik eigenlijk beter niet kan eten. En doorzetten is ook altijd een heikel punt. Maar ik kan het, het is me eerder gelukt, daar hou ik maar aan vast.
<<

Anoniem276

Bericht 21 Feb 2019 15:31

Re: Biechttopic

Ik snap zeker wat je bedoeld flo, het is niet zo dat ik met gemak 30 kilo afval hoor, maar na een kilo of 6-7 stagneerd het wel. Ik bedoel meer dat nu die kilo’s die ik af moet vallen voor de operatie wel gemakkelijk gaan, gelukkig. Als ik die niet kwijt ben dan komt er ook geen operatie.
Ik ben al vanaf mijn 15 e non stop aan het diëten maar ondertussen wordt het alleen maar meer.
Dit is ook gewoon mijn laatste kans op een gezonder gewicht, en die pak ik met beide handen aan. Het is ook geen makkelijke keuze geweest, na 2 jaar twijfelen ben ik het traject in overleg met mijn internist ingestapt, wel nog met de twijfel of het wat voor mij zou zijn. Dus ik heb eerst al mijn vragen en twijfels op tafel gelegd en vervolgens alle voor en tegens op een rij gezet en weer besproken. Samen tot de conclusie dat dit een goede optie voor mij zou zijn.

Ik snap je twijfel wel hoor, ik weet soms ook gewoon niet zo goed hoe ik dingen op papier moet overbrengen :palm:

Het is een wel overwogen keuze in ieder geval, niet met de gedachte zo dat is makkelijk, want dat zal het zeker niet zijn :)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 21 Feb 2019 18:38

Re: Biechttopic

Flo schreef:Sarah, dat wil nog niet echt vlotten helaas. Door het sporten merk ik wel allerlei veranderingen in en aan mijn lichaam, maar qua kilo’s is die verandering niet te zien. Ik vind get ook lastig om het afvallen te combineren met m’n PDS en de dingen die ik eigenlijk beter niet kan eten. En doorzetten is ook altijd een heikel punt. Maar ik kan het, het is me eerder gelukt, daar hou ik maar aan vast.


ah dat is ook lastig met je pds. En het gaat je vast lukken. En trouwens ik vind je echt niet dik
Afbeelding
<<

Anoniem308

Bericht 21 Feb 2019 18:44

Re: Biechttopic

Ik denk dat dit beeld van ooooh zomaar even een maagverkleining ook komt doot de media. Een patty brard die het eventjes doet en alleen maar positieve verhalen post. Er zitten onwijs veel risicos aan, ik zie ze professioneel gezien heel vaak (vroege en late complicaties). Maar een echt alternatief is er denk ik ook niet (ja blijven aanmodderen met alle klachten).
<<

Anoniem279

Bericht 21 Feb 2019 19:02

Re: Biechttopic

Dank je Sarah, dat is lief! Gelukkig is m’n zelfbeeld in de loop der jaren wel weer iets beter geworden en kan ik nu redelijk neutraal naar mezelf in de spiegel of op foto’s kijken, en tegen mezelf zeggen: ik mag er zijn. Maar feit blijft wel dat ik te zwaar ben.
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 28 Mrt 2019 13:05

Re: Biechttopic

Ik ben gisteren geopereerd en het gaat zo goed met me. Zo zo fijn!
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem276

Bericht 28 Mrt 2019 17:15

Re: Biechttopic

Wat goed om te horen Sam! Mocht je vandaag ook alweer naar huis?

Succes met aansterken weer!
<<

Sam

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 10380

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:55

Bericht 28 Mrt 2019 18:33

Re: Biechttopic

Nee, morgenvroeg.

Hoe is het met jou?
It is my circus. They are my monkeys. I am the ringmaster of this show.

♡ P 2015
♡ X 2016
♡ S 2017
♡ B 2018
<<

Anoniem276

Bericht 28 Mrt 2019 18:55

Re: Biechttopic

Gaat elke dag weer wat beter. Kan wel al wat dingen eten en drinken, maar heel weinig. Drinken is belangrijker

Mag jij gelijk weer vast voedsel eten?
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 13 Apr 2019 05:16

Re: Biechttopic

Iemand bekend met fibromyalgie? Na veel pijn, dokters bezoeken en google gebruik denk ik dat ik dit misschien heb.
Maar ik heb nog wat vragen voor ik weer naar de dokter ga.

Wat voel je precies?
Hoe zijn ze daar op uit gekomen?
En wat doe je nu om de pijn te onderdrukken?
Ervaar je veel last in het dagelijks leven?

Als dit het niet is, waar kan ik mij dan heen laten verwijzen met pijn aan de gewrichten? Ik ben klaar met de pijn en wil nu wel eens antwoorden. Maar de dokter stuurt je niet snel door dus ik wil ergens gericht om kunnen vragen (en volhouden)
<<

Biechtje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:53

Bericht 06 Mei 2019 08:42

Re: Biechttopic

Geen biecht maar anoniem op zoek naar advies.
Ik ben een vrouw, 29 jaar en zolang ik mij kan herinneren zweet ik ‘meer’ dan gemiddeld. Ik heb gelukkig geen last van straaltjes op mijn hoofd, alleen wel overal wat ‘bedekt’ is. Niet alleen met sporten maar ook al wanneer de temperaturen boven de 18/19 graden uitkomen, dan is mijn rug vaak helemaal nat van zweet. Vervelend maar op de één of andere manier wen je eraan. Wat ik wel vreselijk vind zijn die zweetoksels waar ik ALTIJD last van heb, ondanks dat ik het bij deze temperaturen niet eens warm heb. Mijn oksels zijn echt altijd vochtig wat mij gewoon een heel vies gevoel geeft. Syneo5 geprobeerd, helpt niet. Odorex hielp een hele tijd maar sinds een paar weken doet het ook niets meer. Wie heeft tips? Naar de dokter wil ik niet meteen want zij kunnen ook niet veel doen (ben ik al eens geweest vanwege mijn zweetvoeten) en botox tegen zweten wordt niet vergoed.
<<

June

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2509

Geregistreerd: 04 Okt 2017 08:46

Bericht 06 Mei 2019 08:49

Re: Biechttopic

Wat vervelend! Bij mijn vriend werkt Rexona Maximum Protection in de avond in combinatie met Rexona Extra Dry wel goed, maar als ik het zo lees, dan weet ik niet of het bij hem even erg is. Misschien heb je dit nog nooit geprobeerd en is het een poging waard. Succes en misschien zijn er sinds je laatste bezoek aan de huisarts wel nieuwe ontdekkingen gedaan!
Elliot schreef:Hulde June, ik kan me heel goed vinden in jouw reactie!
<<

Anoniem269

Bericht 06 Mei 2019 08:56

Re: Biechttopic

Wat vervelend Biechtje. Ik zag laatst op AliExpress van die okselpads. Misschien dat dat iets voor je is? Als je een beetje een strakker shirtje onder je kleding doet zit je pad vrij dicht op je huid en absorbeerd het zweet van je oksel. Zo zie je geen natte vlekken. Zoiets is het (je hebt ze natuurlijk van meerdere merken) alleen bij AliExpress zijn ze veel goedkoper en zo ook de moeite waard om te proberen :

Afbeelding

En qua deo zou je Rexona Maximum protection kunnen proberen en dan de Stress Control. Ik werk zelf in een drogist en hoor veel goede verhalen over deze deo. Wbt get zweet op je rug heb ik helaas geen tips. Al kan het misschien helpen om bepaalde kledingsstoffen te mijden.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 06 Mei 2019 11:12

Re: Biechttopic

Ik herken het probleem. Ik zweet ook veel en heb ook altijd natte oksels. Sinds kort gebruik ik een nieuwe deo waar ik erg tevreden over ben. Deze van bewust puur, https://www.bewustpuur.nl/loveli-deodor ... otton.html
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem301

Bericht 06 Mei 2019 11:52

Re: Biechttopic

Thunder schreef:Ik herken het probleem. Ik zweet ook veel en heb ook altijd natte oksels. Sinds kort gebruik ik een nieuwe deo waar ik erg tevreden over ben. Deze van bewust puur, https://www.bewustpuur.nl/loveli-deodor ... otton.html


Ik heb zelf geen last van overmatig zweten maar ben wel opzoek naar een fijne deo zonder aluminium dus fijne tip! Heb inmiddels 4 deo's zonder aluminium gebruikt en allen werken ze niet goed bij mij, ik ruik toch transpiratie of ik kreeg er jeuk en uitslag van, dus wilde het na nummer 4 en zoveel euro's verder al opgeven. Maar deze wil ik dan nog wel proberen!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers