Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ga jij om met een vetrolletje?

<<

Anoniem221

Bericht 22 Feb 2017 22:22

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Het vetrolletje wordt netjes verborgen onder een big shirt.
<<

Anoniem301

Bericht 22 Feb 2017 22:33

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Ik verberg 'm en vind daar niks mis mee.
<<

Bloom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3158

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:00

Bericht 23 Feb 2017 07:51

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Ik ben wat dikker. Ik koop kleding in een goede maat. Sommige kleding is nauwsluitend en daardoor valt mijn buik meer op. Andere kleding is wat losser en dan valt mijn buik wat minder op. Ik koop wat ik leuk vind. Maar wel in een passende maat. Te kleine kleding vind ik echt not done.
https://www.vinted.nl/member/51937209-nmeeuw

26-05-2021 💙 | 26-04-2023 💙
<<

Anoniem281

Bericht 23 Feb 2017 08:21

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Ik zeur erover bij m'n man, want dan zegt-ie dat-ie me mooi vindt en dan vind ik hem liever en mezelf mooier en dan gaan we lekker eten.

Te strakke kleding dragen moet niemand doen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 23 Feb 2017 08:51

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Oh dit doet me denken aan een vriendin van mijn zus, die net zo groot is als mijn zus en ik samen. En dan vol blijven houden dat ze maat 40 heeft (en dat koopt ze ook, dus ze knapt er altijd bijna uit). WAAROM doen mensen dat? Er kijkt niemand in je maatlabeltje, dus koop gewoon een 46 en zie er leuk uit, in plaats van jezelf in maat 40 proppen en eruit zien als een gestopte worst.

Ik probeer zoveel mogelijk kleding te dragen goed afkleed, maar m'n slappe buikje prop ik ook regelmatig in een correctieondergoedje. Ik zou moeten sporten maar ik heb echt een hartgrondige hekel aan sporten, dus dat zie ik niet snel gebeuren. En ik erger me er niet genoeg aan om me daaroverheen te zetten.

♥♥
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Feb 2017 09:40

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Hebben we dezelfde vriendin, Elliot? Mijn vriendin doet dat dus ook. Helemaal trots dat ze in een 40 past, maar kijk niet hoe. Soms is het net een rollade. Heb er wel eens naar gevraagd, maar krijg dan idd een ontwijkend antwoord.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 23 Feb 2017 09:43

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Dat is toch zielig? Maat 40 kan ze misschien voor zichzelf verkopen, en daarmee iets creëren in haar hoofd dat voor haar werkt. Het heeft ook met zelfbeeld te maken natuurlijk!

Ik merk dat nu ik ben afgevallen, maten me juist minder zeggen. Ik moet mezelf nu soms overtuigen dat ik een maat kleiner nodig heb dan eerst en dat is ook heel gek. Mijn rol die er echt nog zit en ik ook nooit wegkrijg (gewoon omdat dat mijn figuur niet is), accepteer ik nu in meer of mindere mate. Dat zeg ik nu ik een goede dag heb, overmorgen kan ik mezelf weer stom vinden hoor ;-)
<<

Anoniem304

Bericht 23 Feb 2017 09:47

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Caro schreef:Ik merk dat nu ik ben afgevallen, maten me juist minder zeggen. Ik moet mezelf nu soms overtuigen dat ik een maat kleiner nodig heb dan eerst en dat is ook heel gek. Mijn rol die er echt nog zit en ik ook nooit wegkrijg (gewoon omdat dat mijn figuur niet is), accepteer ik nu in meer of mindere mate. Dat zeg ik nu ik een goede dag heb, overmorgen kan ik mezelf weer stom vinden hoor ;-)

Zo denk ik ook inderdaad.
<<

Anoniem193

Bericht 23 Feb 2017 10:17

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Soms kijk ik bij kleding nog steeds bij maat 44 en XL en moet juist enorm wennen dat ik gewoon maat M heb.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 23 Feb 2017 10:52

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Als tiener vond ik het wel heel belangrijk om in een piepkleine maat te passen en dat moest dan ook echt op het labeltje staan. Het moest dan echt maat 34 zijn, maat 36 vond ik al dubieus worden en groter dan dat wilde ik niet. Echt een rare obsessie was dat. Nu maakt het me ook minder uit, sowieso valt een bepaalde maat in de ene winkel anders dan in de andere, het kan zelfs per kledingstuk verschillen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Lynn_

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 649

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:06

Bericht 23 Feb 2017 18:09

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Ik probeer vetrolletjes wel te verbergen. Ik ben nu bijna zes weken geleden bevallen en dat zie je aan mijn buik nog wel als ik wat strakkere kleding draag. Daar doe ik nu wat minder moeilijk over, omdat ik dat ook wel kan accepteren. Ik doe wel mijn best om op mijn eten te letten en ga ook weer sporten. Echt accepteren kan ik het dus niet, maar nu tijdelijk even wel.
<<

Elle123

Bericht 23 Feb 2017 18:24

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Susan schreef:Als tiener vond ik het wel heel belangrijk om in een piepkleine maat te passen en dat moest dan ook echt op het labeltje staan. Het moest dan echt maat 34 zijn, maat 36 vond ik al dubieus worden en groter dan dat wilde ik niet. Echt een rare obsessie was dat. Nu maakt het me ook minder uit, sowieso valt een bepaalde maat in de ene winkel anders dan in de andere, het kan zelfs per kledingstuk verschillen.


Ja dat had ik dus ook! En een spijkerbroek moest echt maatje 25 (hooguit 26) zijn anders hoefde ik hem niet. En niemand die in je labeltjes kijkt. Met schoenen had ik dat ook. Ik wilde niet groter dan 38 hebben. Ik heb echt wel wat miskoopjes gedaan op die manier.

Nu kleed ik me op dat kleine beetje vet wat ik heb. Inderdaad niet te kleine/strakke broeken, en niet meer zo laag in de taille als vroeger. Maar wel gewoon strakke (aansluitende) kleding. Als ik een strak shirtje aantrek met een taillerokje in bv A-lijn erover zit dat dus wel strak, maar je ziet geen rolletje (omdat die dus onder de taille van het rokje zit).

Ik vind verbergen misschien niet het goede woord, het is eerder jezelf kleden zodat je figuur het voordeligst uitkomt. En lang leve de corrigerende panty's! Vaak neem ik een aansluitend jurkje dan in een maat M (als die niet te groot is bij de schouders), dan valt het al iets minder strak bij mijn buik en rug (waar mijn "vetjes" zitten).
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 23 Feb 2017 19:20

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Ik stop mijn rolletje in mijn broek en trek er iets leuks overheen. Heb vaak een wat hogere broek en dan zie je hem niet zo. Ik koop wel altijd kleren netjes op maat. Ik wil er zelf niet bij lopen als een rollade omdat alles zo strak moet zitten.

Ik heb nu wel een broek aan die eigenlijk ietjes te strak zit. Heb hem in september in Amerika gekocht en toen zat hij goed toen ik stond. Als ik zit druk de knoop toch wel een beetje.
Noem hem nu mijn receptie broek. Kan hem beter maar aan doen als ik alleen moet staan of lopen..
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Anoniem185

Bericht 23 Feb 2017 20:21

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Ik verdoezel ook.
<<

Anoniem211

Bericht 23 Feb 2017 20:54

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Me er eigenlijk niet zo druk om maken. Ik verdoezel het niet, maar loop er ook niet enorm mee te koop. Het hoort gewoon bij mij, so be it. Ik heb ook grijze haren die ik niet meer bruin krijg omdat de haarverf niet meer pakt. Screw it. That's me.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 23 Feb 2017 20:59

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Huh? Kan dat? Ik dacht dat je grijs haar gewoon kon verven?

Nu word ik bang. Gewoon, voor ooit... (ik heb altijd in mijn hoofd gehad dat ik op mijn dertigste grijs zou zijn omdat ik het haar van die kant van de familie heb, maar ik ben nu 29,5 en heb eerlijk heel sporadisch ooit een gevonden dus zal wel meevallen maar toch)
<<

Anoniem304

Bericht 23 Feb 2017 21:30

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Whatever schreef:Huh? Kan dat? Ik dacht dat je grijs haar gewoon kon verven?

Nu word ik bang. Gewoon, voor ooit... (ik heb altijd in mijn hoofd gehad dat ik op mijn dertigste grijs zou zijn omdat ik het haar van die kant van de familie heb, maar ik ben nu 29,5 en heb eerlijk heel sporadisch ooit een gevonden dus zal wel meevallen maar toch)

Ik verf mijn hagelwitte haren heel succesvol hoor. Al 7 jaar :)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 23 Feb 2017 21:40

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Ik merk ook dat mijn hagelwitte haren niet altijd meer goed mee gepakt worden met een verfbeurt. Ik laat het uitgroeien om te zien hoe het er nu uit ziet, haha. Er staat al wel een pak verf klaar hoor voor de zekerheid.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem257

Bericht 24 Feb 2017 00:22

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Behoorlijk offtopic: Wat voor verf gebruiken jullie dan? Ik heb t namelijk nog nooit meegemaakt, hooguit dat het iets transparanter blijft maar dat is logisch want in grijshaar zit geen kleurpigmenten
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 24 Feb 2017 00:27

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Cotton schreef:
Whatever schreef:Huh? Kan dat? Ik dacht dat je grijs haar gewoon kon verven?

Nu word ik bang. Gewoon, voor ooit... (ik heb altijd in mijn hoofd gehad dat ik op mijn dertigste grijs zou zijn omdat ik het haar van die kant van de familie heb, maar ik ben nu 29,5 en heb eerlijk heel sporadisch ooit een gevonden dus zal wel meevallen maar toch)

Ik verf mijn hagelwitte haren heel succesvol hoor. Al 7 jaar :)


Hahaha ja serieus? Oh dat wist/dacht ik echt nooit!
<<

Anoniem211

Bericht 24 Feb 2017 01:09

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Whatever schreef:Huh? Kan dat? Ik dacht dat je grijs haar gewoon kon verven?

Nu word ik bang. Gewoon, voor ooit... (ik heb altijd in mijn hoofd gehad dat ik op mijn dertigste grijs zou zijn omdat ik het haar van die kant van de familie heb, maar ik ben nu 29,5 en heb eerlijk heel sporadisch ooit een gevonden dus zal wel meevallen maar toch)


Ik ben 31 :banaan:

Maar het kan ja. Als gewone verf niet meer pakt omdat grijs haar stug is, dan moet je het dus laten kleuren bij de kapper. Hopen dat dat nog wel pakt. Vooral prijzig :( Ik heb het altijd zelf geverfd want kreeg begin 20 al grijze haren maar helaas voor mij is deze verf niet dekkend meer.
<<

Anoniem245

Bericht 24 Feb 2017 07:23

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Marilyn schreef:Me er eigenlijk niet zo druk om maken. Ik verdoezel het niet, maar loop er ook niet enorm mee te koop. Het hoort gewoon bij mij, so be it. Ik heb ook grijze haren die ik niet meer bruin krijg omdat de haarverf niet meer pakt. Screw it. That's me.


Dit, al baal ik wel soms van mijn buikje. Ik ben heel slank gebouwd en daardoor zie je dat dus nog beter.
<<

Anoniem301

Bericht 24 Feb 2017 13:08

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Marilyn schreef:
Whatever schreef:Huh? Kan dat? Ik dacht dat je grijs haar gewoon kon verven?

Nu word ik bang. Gewoon, voor ooit... (ik heb altijd in mijn hoofd gehad dat ik op mijn dertigste grijs zou zijn omdat ik het haar van die kant van de familie heb, maar ik ben nu 29,5 en heb eerlijk heel sporadisch ooit een gevonden dus zal wel meevallen maar toch)


Ik ben 31 :banaan:

Maar het kan ja. Als gewone verf niet meer pakt omdat grijs haar stug is, dan moet je het dus laten kleuren bij de kapper. Hopen dat dat nog wel pakt. Vooral prijzig :( Ik heb het altijd zelf geverfd want kreeg begin 20 al grijze haren maar helaas voor mij is deze verf niet dekkend meer.

Dit heeft mijn moeder inderdaad. Moest ze elke 3 weken naar de kapper voor de uitgroei, na heel wat jaren was ze dat zat en heeft ze het in een keer grijs laten verven bij de Kinki Kappers. Staat super mooi! Maar goed, mijn moeder is dan ook 'al' 57.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 24 Feb 2017 13:12

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Susan schreef:Als tiener vond ik het wel heel belangrijk om in een piepkleine maat te passen en dat moest dan ook echt op het labeltje staan. Het moest dan echt maat 34 zijn, maat 36 vond ik al dubieus worden en groter dan dat wilde ik niet. Echt een rare obsessie was dat. Nu maakt het me ook minder uit, sowieso valt een bepaalde maat in de ene winkel anders dan in de andere, het kan zelfs per kledingstuk verschillen.



Dat had ik inderdaad ook! Ik weet ook nog hoe 'erg' ik het vond om naar maat 38 te gaan, laat staan naar maat 40. Intussen koop ik meestal in maat 42, dat zit ook echt het lekkerst en mooist. Het maakt me nu niet zoveel meer uit. Natuurlijk wil ik wel slanker zijn en hopelijk lukt dat ook wel, maar dat nummertje zegt niet zo heel veel meer. Heb liever dat het gewoon netjes zit.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 24 Feb 2017 13:34

Re: Hoe ga jij om met een vetrolletje?

Die zou ik verbergen. Ik heb geen vetrol, maar ik heb bijvoorbeeld donkere haartjes boven mijn lip. Die laat ik niet zitten onder het mom van ik accepteer hoe ik ben. Die haal ik weg onder het mom van zo kom ik beter uit de verf. Te strakke kleding, bijvoorbeeld dan je een bh door de stof van het shirt in de huid ziet drukken, vind ik bij iedereen lelijk. Of je nu dun of dik bent.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers