Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jan 2017 14:20

Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Ik weet van mezelf dat ik een relatief lage bloeddruk heb (100/60), ben altijd relatief snel duizelig, soms misselijk daarvan en heb bijvoorbeeld bij vliegen en andere hoogten (skieen) last van flauwvallen. Op zich niet zo erg, maar soms wel vervelend.
Nou heb ik tijdens de zwangerschap een nog lagere bloeddruk (laatste keer was geloof ik 90 of 95/50). Ik weet nooit precies wat die twee getallen nou zeggen, maar dat het aan de lage kant is, weet ik wel.
Op zich redelijk gunstig tijdens de zwangerschap, behalve dat ik dus nog vaker duizelig ben. Met name 's nachts als ik op sta om naar de wc te gaan, moet ik echt goed op m'n ademhaling letten omdat ik anders misselijk word en een flauwte voel aankomen.

Maar de laatste tijd zie ik ook af en toe sterretjes. Echt van die sterretjes, van die lichtvlekjes in m'n gezichtsveld (heb ik wel eens eerder gehad dus herkende het direct). Laatst toen ik thuis kwam uit werk zag ik ze echt heel erg duidelijk en ben ik toch maar echt even gaan zitten. En de afgelopen week toch ook al een paar keer in iets mindere mate.

Ik let eigenlijk altijd wel op m'n zoutinname, maar pas er momenteel dus niet héél erg mee op, juist omdat ik een lage bloeddruk heb. Ik drink echt meer dan voldoende, dus daar hoef ik ook niet op te letten. Ademhaling probeer ik op te letten en rustig op te staan tijdens het uitademen. Door de zwangerschap is het op zich normaal dat je bloeddruk iets kan zakken dus ik maak me ook niet echt zorgen. Toch ben ik benieuwd of er iemand nog extra tips heeft. Dank je wel :)
Let's discover the world together.
<<

Anoniem201

Bericht 13 Jan 2017 14:27

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Ik zou dan toch wat meer zout innemen. Iets van dropjes, of ors drinken of zoiets? Althans even navragen wel uiteraard. 95/50 is idd laag 95 is de bovendruk en 50 de onderdruk en die onderdruk voel je denk ik het meeste. Vervelend ik had dat ook erger in mijn zwangerschap. Maar ik hield heel veel van zoute dropjes hahahah
<<

Indigo

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1934

Geregistreerd: 23 Apr 2015 09:55

Bericht 13 Jan 2017 14:33

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Ik heb ook altijd een lage bloeddruk, bovendruk tussen 80 en 100 en onderdruk meestal 50 of 60. Het is bij mij niet lager geworden nu in de zwangerschap. In tegenstelling tot jou heb ik er gelukkig helemaal geen last van, dat lijkt mij erg vervelend. De afgelopen week heb ik onwijs zin in drop gekregen, dus dat eet ik nu regelmatig en kan bloeddrukverhogend werken. Misschien is dat een tip? Heeft de vk misschien ook tips?
2011 2012 2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jan 2017 14:37

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Ja ik heb volgende week weer controle en dan wordt het sowieso weer opgemeten, dus ik zal dan ook even vragen om tips. Ze zei eerst dat het niet erg was dat het laag was. Weinig kans op HELLP in elk geval, dat is wel een geruststelling. Maar nu ik er wel enigszins 'last' van krijg met sterretjes zien en flauwtes is het misschien wel goed om het echt even te vermelden en om tips te vragen.

Ben niet zo'n erge dropjes fan (krijg ik altijd nóg meer dorst van) hoewel ik het wel lust hoor, dus misschien toch af en toe even paar zoute dropjes. En ik eet bij m'n avondeten (en zonet frietjes bij de lunch, yum) wel wat extra zout, maar wil ook weer niet té veel natuurlijk.

Gelukkig heb jij er (nog) niet echt last van Indigo.
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 13 Jan 2017 14:44

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Ik heb ook een heel lage bloeddruk van mezelf. Idd in de zwangerschappen nog lager. Gelukkig had ik er geen last van dus in die zin kan ik je geen tips geven. Ik zou bij een volgende controle wel aangeven dat je er last van (begint) te krijgen.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 13 Jan 2017 14:48

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Wat voor mij helpt is inderdaad meer zout eten. Zoute drop hou ik niet zo van dus ik eet dan zoethoutdrop. Maar liever dronk ik een paar keer per dag een kop bouillon. Dan krijg je ook lekker extra zout binnen.
Verder mag ik graag lekker warm douchen, maar als ik echt last heb van mijn lage bloeddruk dan moet ik dat niet doen want dan ga ik echt onderuit. Dus dan toch wat kouder douchen, hoe vervelend ik dat ook vind.'
Verder als ik in bed lig en moet uit bed, helpt het bij mij om eerst even op mijn zij te gaan liggen met mijn voeten buiten het bed, dan koelt dat al iets af en dan heel langzaam en gestaagd overeind komen. Als ik namelijk te snel omhoog kom gaat het ook niet goed.

Oh en vermoeidheid kan bij mij ook zorgen dat mijn bloeddruk nog lager wordt. Dus veel slapen helpt ook nog wel eens om mijn bloeddruk omhoog te krijgen.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jan 2017 14:54

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Oh ja, bouillon is ook een goede, Jada. Lekker. Vooral op dagen dat ik net uit m'n werk kom en m'n man gaat eerst sporten voordat we gaan eten.

En inderdaad, als ik uit bed stap, rol ik nu eerst op m'n zij (dat moet sowieso met m'n buik en m'n bekken). Dan rustig op de rand gaan zitten en tijdens het uitademen op staan. Dan wiebel ik naar de deur en haal ik paar keer diep adem. Anders voel ik me inderdaad heel snel dizzy.
Let's discover the world together.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Jan 2017 15:02

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Zoute drop eten, bouillon bij je lunch en zoute friet (mac donalds is perfect). Dat deed ik vaak tijdens m'n zwangerschap toen mijn bloeddruk laag was.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 13 Jan 2017 15:13

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

De huisarts raadde mij aan om koffie te drinken en drop te eten. Dropjes helpen bij mij het beste, ik heb altijd dropjes in huis en op m'n werk liggen. Volgens mij zit in drop een stofje waar je bloeddruk van stijgt en ligt dat niet aan het zout, het werkt namelijk ook met zoete drop. Met meer zout eten moet je juist oppassen, tenzij je van jezelf weet dat je te weinig binnenkrijgt.
<<

Anoniem186

Bericht 13 Jan 2017 15:53

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Ik heb ook altijd een lage bloeddruk. En ik heb kennelijk een knetterhoge hartslag. Daarom val ik heel snel en vaak flauw.
Een lage bloeddruk is niet schadelijk (zoals een hoge bloeddruk), het is alleen heel vervelend voor jezelf. Mijn tip: ga gelijk zitten als je sterretjes ziet. Zo voorkom je dat je flauwvalt. Ik negeerde het wel eens en liep dan stug door, maar dan val ik dus wel flauw.
Verder idd genoeg zout eten, bouillon drinken enzo.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 13 Jan 2017 16:18

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Herkenbaar, ben gisteren nog flauw gevallen bij de apotheek, echt direct gaan zitten mocht je je niet lekker voelen. Ik dronk in mijn zwangerschap ook altijd een kop bouillon, dat werkte wel maar echt stijgen deed hij niet!
⁠♡♡♡
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Jan 2017 16:27

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Ik heb hetzelfde, normaal altijd 100/60 en tijdens zwangerschap 90/50. Altijd een rolletje drop bij je hebben, bouillon drinken idd. En als je opstaat even rustig aan doen.
Ik heb het nu ook nog geregeld hoor, als ik in een winkel even op m'n hurken heb gezeten (bij een schap he, niet random middenin een winkel) dan zie ik ook even niets meer als ik opsta. Oorsuizingen heb ik er ook vaak van. Irritant wel!
#teammaple🍁
<<

Stitch

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 221

Geregistreerd: 01 Sep 2013 11:24

Woonplaats: Zuid-Holland

Bericht 13 Jan 2017 16:31

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Heel herkenbaar, ik heb ook een lage bloeddruk van mezelf, en val dan ook makkelijk flauw. Bij de zwangerschap van de jongste ook een aantal keer bijna gebeurd, het kon me zo ineens overvallen. Als ik het voelde ging ik ook gelijk op de grond liggen, gek gezicht hoor in de albert heijn of bij de psycholoog :laughcry: ik ging de deur niet uit zonder dropjes, winegums, liga, dextro, en een mars. De ene keer werkte het ene beter, de andere keer de andere. Thee met heel veel suiker of een flesje cola werkte ook, of een zakje chips. En gelijk gaan zitten zodra ik licht in mijn hoofd werd of sterretjes begon te zien. Gelukkig werd het de laatste paar weken van mijn zwangerschap beter, omdat je bloeddruk vaak dan toch ietsje stijgt. Sterkte, ik vond het echt heel naar, en was ook altijd bang dat ik er tijdens het autorijden ofzo last van zou krijgen.
If overthinking situations burned calories, I'd be dead.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jan 2017 16:35

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Oh wat rot dat je bent flauwgevallen Uffe! Op een openbare plek nog wel. Ik vind flauwvallen vreselijk. Niet het vallen maar wel het gevoel vooraf, dat klamme, misselijke.

Is het bij jou na de zwangerschap ooit nog opgemeten of het weer iets hoger is geworden Urban Naked?

Misschien ga ik toch maar een pakje drop kopen dan, gewoon voor in m'n handtas. Helemaal niet zo'n gek idee eigenlijk.

Oei Stitch, tijdens het autorijden lijkt me ook eng. Daar heb ik geen last van gehad nog gelukkig.
Let's discover the world together.
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 13 Jan 2017 16:42

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Ja, gelukkig voelde ik het aankomen en kon mijn man me opvangen. We hadden een tijdje staan wachten en de arts had een foutje gemaakt in het recept (180 stuks i.p.v. 18 ab-tabletten) dus moesten ze dat even controleren. Ineens kreeg ik het bloedheet, oorsuizen en toen werd het zwart voor mn ogen. Ik voelde me echt voor schut staan maar ja er is niets aan te doen.

Ik laat als ik bij de ha ben standaard even mn bloeddruk meten Marin, dan weet ik dat het daaraan ligt en hij blijft gewoon laag. 95/60 de laatste keer.
⁠♡♡♡
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Jan 2017 17:15

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Marin schreef:Is het bij jou na de zwangerschap ooit nog opgemeten of het weer iets hoger is geworden Urban ?
Nee, maar ik weet ook niet waarom dat zou moeten. Ik voel zelf dat het beter is en er is niet veel te doen aan een lage bloeddruk buiten wat ik al doe (goed sporten o.a.).
#teammaple🍁
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 13 Jan 2017 17:48

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Ik had het de eerste maanden van m'n zwangerschap ook zo erg. Regelmatig eten, dropjes (in zoete drop zit meer zout) en cup a souplesse. Verder idd zodra je je rot voelt gaan zitten en iedere keer langzaam opstaan en niet te snel draaien.
Mijn bloeddruk is nog steeds laag maar ik heb er nu nauwelijks last van gelukkig.
30-04-2017
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 13 Jan 2017 17:53

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Ik zou tips vragen aan de verloskundige of eventueel de huisarts.
Ik had een hoge bloeddruk tijdens mijn vorige zwangerschap (180/100) en iedereen om mij heen zei dat ik dan vast zoutloos moest eten maar zowel de verloskundige als in het ziekenhuis zeiden ze dat dat achterhaald was en ik hoefde niet op mijn eten te letten. Misschien dat het bij een lage bloeddruk wel anders werkt hoor, maar ik zou het even navragen als je er last van hebt.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 13 Jan 2017 18:10

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Urban Naked schreef:
Marin schreef:Is het bij jou na de zwangerschap ooit nog opgemeten of het weer iets hoger is geworden Urban ?
Nee, maar ik weet ook niet waarom dat zou moeten. Ik voel zelf dat het beter is en er is niet veel te doen aan een lage bloeddruk buiten wat ik al doe (goed sporten o.a.).


Oh omdat je zei dat je er nu ook nog last van hebt met hurken enzo dacht ik dat je 't misschien nog had laten checken.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 13 Jan 2017 18:13

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Oh dat! Nee ik heb er last van idd, maar ik weet dat het laag is en dat daar weinig aan te doen is. Dus heeft checken geen zin.
#teammaple🍁
<<

Anoniem243

Bericht 13 Jan 2017 18:17

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Ik heb het ook gehad in de zwangerschap (onderuit gaan in een trein is niet echt tof) en ik vrat me een slag in de rondte aan drop maar dat hielp weinig. Lang staan vermeed ik dus en veel plat liggen en rusten wat ik toen toch al moest was het enige dat hielp. Niet dat m'n bloeddruk ervan omhoog ging maar dan had ik er minder last van. Verder niet echt tips, er is niet zoveel aan te doen geloof ik.

Edit; het gaat idd niet om het zout in de drop maar om een andere stof. Geloof dat zoethoutthee hetzelfde effect zou moeten hebben (maar dat vind ik smerig)
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 13 Jan 2017 19:37

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Volgens mij zei mijn collega toen dat zoete dropjes net zo goed waren!
⁠♡♡♡
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 13 Jan 2017 20:51

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Oh, komen die sterretjes en zo van een lage broeddruk? Dat wist ik helemaal niet.
Die van mij is ook altijd aan de lage kant, maar wel prima, maar die sterretjes herken ik wel.

Ik zou denk ik inderdaad bouillon gaan drinken, en toch af en toe wat dropjes eten.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Bibi

Noob

Berichten: 197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:17

Bericht 13 Jan 2017 21:37

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Wat vervelend dat je er last van hebt! Ik had dit tijdens mijn zwangerschap ook. Ik kreeg de tip om specifiek op mijn linkerzij te liggen. Dan is de bloedtoevoer en dergelijke het best blijkbaar. Misschien heb je er iets aan.. Succes!
<<

Anoniem315

Bericht 13 Jan 2017 21:42

Re: Hypotensie/lage bloeddruk/sterretjes zien

Mijn onderdruk was tijdens de zwangerschap in de 40. Echt heel laag dus. Ik at veel zout en ik at om de twee uur. Dat hielp aardig.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers