Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Menstruatiecups

<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 10 Jan 2017 07:14

Menstruatiecups

Ik ben aan het overwegen om een menstruatiecup te gaan uitproberen. Wie gebruikt zo'n ding en kan me er meer over vertellen? Is het handig/fijn? Ik ben vooral bang dat het verwijderen van dat ding lastig is of veel troep geeft. En ik heb geen zin om eerst tien verschillende cups aan te schaffen voordat ik de juiste maat/pasvorm heb gevonden. Hoe ging dat bij jullie? Wat zijn handige informatiesites?
<<

Anoniem185

Bericht 10 Jan 2017 11:47

Re: Menstruatiecups

Ik ben ook benieuwd, ik wil er misschien ook aan.
<<

Anoniem186

Bericht 10 Jan 2017 12:35

Re: Menstruatiecups

Ik ben nu ongesteld en draag hem nu ook. Ik heb de mamicup. Dat ding heeft een jaar in de kast gelegen voordat ik hem ging gebruiken. De eerste keren ging het inbrengen niet goed, waardoor het een ranzige boel werd. En toen was ik er klaar mee en heb ik het heel lang niet geprobeerd.
Nu ben ik er super tevreden mee. Veel fijner dan tampons.
<<

Elle123

Bericht 10 Jan 2017 12:43

Re: Menstruatiecups

Hee, toevallig ben ik daar van het weekend naar op zoek geweest. Ik durfde ook niks te bestellen, omdat ik dus ook niet weet welke ik precise moet hebben. Ik las dat er een was die voor bijna iedereen geschikt was, ben alleen vergeten hoe dat ding heette. Je hoeft het maar 1x per dag te verschonen toch? Ideaal op het werk lijkt mij!
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 10 Jan 2017 13:35

Re: Menstruatiecups

Ik heb de meluna cup.
eerste paar keer onder de douche ingebracht en verwijderd.
Na een paar keer ging het al soepel en zonde smeren. (net zoals in het begin met tampons even oefenen was is een cup ook even wennen en uitproberen wat wel en niet werkt)

ik leeg 2x per dag, sochtends en savonds. Beide keren dus gewoon thuis.
Afbeelding
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 10 Jan 2017 14:15

Re: Menstruatiecups

Ik heb de femmecup (was dat hem elle?), vind het echt ideaal! Eerste paar keer even wennen en kijken welke manier voor mij makkelijkst was. En nu, of ja voor de zwangerschap, kan ik het net zo snel als vroeger met tampons. Op de zwaarste dag leeg ik hem 4x, de andere dagen 3x of minder. En de 3 is dan meer als ik hem al poosje in heb en weet dat ik daarna een langere tijd van huis ben; soort van just in case. Maar ik vind het een ideale uitvinding! :smile:
<<

Elle123

Bericht 10 Jan 2017 15:23

Re: Menstruatiecups

Femmecup! Ja die was het. Die ga ik ook maar eens bestellen dan.
Normaal heb ik 2 a 3 tampons per dag nodig, 's nachts heb ik niks nodig (maandverband voor de zekerheid, maar eigenlijk heb ik dan geen bloedverlies). Denk dat ik het met die cup dan wel moet redden van 7.00 tot 16.30 toch? Op mijn werk is geen wasbakje op de wc en om nou met dat ding rond te gaan lopen vind ik niet echt een goed idee ;).
<<

Kiwi

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 480

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 10 Jan 2017 15:29

Re: Menstruatiecups

Jaa, dat moet denk ik lukken. En anders desnoods een flesje water mee naar de wc. :)
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 10 Jan 2017 18:45

Re: Menstruatiecups

idd flesje water mee. er zijn ook speciale reinigingsdoekjes.
of als je echt niets bij je hebt vooraf je handen wassen, op het toilet de cup leeggooien, buitenkant even schoonmaken met een tissue of wcpapier en dan weer inbrengen.

in het begin had ik als back-up (wasbaar) maandverband voor het geval ik de cup niet goed had ingebracht. misschien is dat ook nog een idee op de dagen dat je de cup langere tijd niet kan vervangen? mocht de cup toch te vol zijn dan lek je niet direct door.
Afbeelding
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 10 Jan 2017 20:37

Re: Menstruatiecups

Nou ik ben inmiddels overtuigd. Heb naar aanleiding van jullie reacties nog meee gegoogeld en een fijne informatiesite gevonden (http://www.cutecotton.nl/alles-over-menstruatiecups voor de geïnteresseerden) en op het Viva-forum stond ook een heel topic over menstruatiecups. Ik ga er zo meteen eentje bestellen. Ben heel benieuwd.

Elska die tip over wasbaar maandverband ala back up las ik ook, maar ik denk dat ik t maar gewoon hou op normaal maandverband of inlegkruisjes als back up. Dat wasbare spul is niet bepaald goedkoop vond ik en in principe zou het met zo'n cup overbodig moeten zijn.
<<

Anoniem288

Bericht 10 Jan 2017 21:28

Re: Menstruatiecups

.
Laatst gewijzigd door Anoniem288 op 28 Aug 2020 20:47, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 10 Jan 2017 22:21

Re: Menstruatiecups

Sublimo schreef:Nou ik ben inmiddels overtuigd. Heb naar aanleiding van jullie reacties nog meee gegoogeld en een fijne informatiesite gevonden (http://www.cutecotton.nl/alles-over-menstruatiecups voor de geïnteresseerden) en op het Viva-forum stond ook een heel topic over menstruatiecups. Ik ga er zo meteen eentje bestellen. Ben heel benieuwd.

Elska die tip over wasbaar maandverband ala back up las ik ook, maar ik denk dat ik t maar gewoon hou op normaal maandverband of inlegkruisjes als back up. Dat wasbare spul is niet bepaald goedkoop vond ik en in principe zou het met zo'n cup overbodig moeten zijn.

wasbaar stond daarom tussen haakjes, ze zijn inderdaad best prijzig. ik kreeg destijds korting op wasbare inlegkruisjes bij aanschaf van de cup anders had ik het waarschijnlijk niet gekocht. gebruik ze nu soms bij spotting of uit voorzorg wanneer ik misschien ongesteld ga worden en van huis ben.
de cup kan je trouwens ook gebruiken als voorzorg. omdat de cup geen vocht opneemt kan je die inbrengen wanneer je nog niet vloeit.
Afbeelding
<<

Anoniem185

Bericht 10 Jan 2017 23:07

Re: Menstruatiecups

Ik heb er een besteld! Moet 16 januari ongesteld worden dus kan het direct uitproberen!
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 10 Jan 2017 23:20

Re: Menstruatiecups

Ik begon met een meluna, best wat moeite mee gehad, vrij stugge cup.
Nu een Si bell, deze is zo zacht en vouwt heel makkelijk open en een Lunette. Die is ook prima.
De meluna ga ik weggooien, die gebruik ik niet meer.
Verschonen doe ik alleen thuis. Ik kan er namelijk de hele dag mee. hij lekt of stroomt nooit over.
M:21072011
J :08012014
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 10 Jan 2017 23:53

Re: Menstruatiecups

Oeps, ik had over die haakjes heen gelezen Elska. Dat je m uit voorzorg al kan in doen vind ik ook wel dijn idd!

Bob, ben benieuwd hoe t je gaat bevallen! Welke heb jij besteld? Ik moet ergens eind januari ongesteld worden, weet niet precies wanneer.
<<

Anoniem185

Bericht 10 Jan 2017 23:55

Re: Menstruatiecups

Divacup type 1 heb ik besteld.
<<

Sublimo

Yipyapper

Berichten: 1611

Geregistreerd: 20 Jul 2015 12:32

Bericht 10 Jan 2017 23:56

Re: Menstruatiecups

Night Owl dat mensen t vies vinden snap ik idd ook niet zo. Fijn dat t voor jou een oplossing is om doorlekken te voorkomen! Mijn menstruatie is sinds mijn tweede bevalling de eerste dagen behoorlijk hevig, ben wel benieuwd hoe lang zo'n cup t houdt.
<<

Isolt

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2386

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:46

Bericht 11 Jan 2017 07:25

Re: Menstruatiecups

Ik gebruik nu ongeveer twee jaar de Divacup nummer 1. Ik vind het erg fijn en zou ook niet meer anders willen. Heb er nog nooit problemen mee gehad.
10-08-2017 ♥
<<

Elle123

Bericht 11 Jan 2017 09:29

Re: Menstruatiecups

Ik heb er inmiddels ook een bested, ik ben voor de Femmecup gegaan. Ook ik word 16 januari ongesteld dus dan ga ik hem meteen testen.
<<

Minty

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 55

Geregistreerd: 15 Jun 2016 22:09

Bericht 11 Jan 2017 12:34

Re: Menstruatiecups

Misschien een rare vraag hoor, maar zakt een cup makkelijk naar beneden? Ik kan sinds mijn bevallingen geen tampon meer in omdat hij naar beneden zakt.
En is de cup er makkelijk uit te halen?
<<

Anoniem197

Bericht 11 Jan 2017 14:26

Re: Menstruatiecups

Daar ben ik ook benieuwd naar. Tampons blijven hier ook niet zitten.
<<

Happydobby

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3343

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:09

Bericht 11 Jan 2017 14:30

Re: Menstruatiecups

Minty schreef:Misschien een rare vraag hoor, maar zakt een cup makkelijk naar beneden? Ik kan sinds mijn bevallingen geen tampon meer in omdat hij naar beneden zakt.
En is de cup er makkelijk uit te halen?



De cup maakt vacuüm na het correct inbrengen. Kan echt niet uitzakken dan.
M:21072011
J :08012014
<<

Elska

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1489

Geregistreerd: 11 Okt 2015 20:55

Bericht 11 Jan 2017 14:53

Re: Menstruatiecups

mits je de juiste maat hebt.
de kleinste cups zijn vooral bedoeld voor vrouwen/meiden die nog niet zijn bevallen. een te kleine cup zal waarschijnlijk uitzakken net zoals een tampon. Sublimo plaatste deze link ook al maar hier staat een richtlijn welke maat wanneer geschikt is. http://www.cutecotton.nl/alles-over-menstruatiecups
Afbeelding
<<

snoezel

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1129

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:18

Bericht 11 Jan 2017 21:19

Re: Menstruatiecups

Ik heb een meluna. Prima ding, maar wel vrij stug inderdaad. Vooral met inbrengen vind ik dat soms lastig.
Afbeelding

Afbeelding
<<

Henque

Kletskop

Berichten: 607

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:20

Bericht 11 Jan 2017 22:57

Re: Menstruatiecups

Ik heb de femmecup en vind het een ideaal ding! In het begin inderdaad wennen met in en eruit halen maar nu zo fijn dat ik maar 2x op een dag aan dat ding hoef te denken, ook veel minder last van doorlekken dan met een tampon. Op zwaardere dagen vervang ik hem overdag nog een extra keer. Vind het overigens ook een fijn idee dat er niet meteen infectiegevaar is mocht ik hem een keer wat langer in hebben.

http://groenevrouw.nl/menstruatiecup-101/ deze website heb ik veel aan gehad toen ik er een ging bestellen!
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers