Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Menstruatiecups

<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Mrt 2017 16:01

Re: Menstruatiecups

Ok toch wel een beetje spannend ofzo maar hoe voel je dat hij goed zit?
2015 💙
<<

Anoniem185

Bericht 24 Mrt 2017 17:07

Re: Menstruatiecups

Als hij goed zit voel je hem niet. Ik ga altijd met mijn wijsvinger er rond om te controleren of hij helemaal open is gegaan. Het puntje kun je bij mij net voelen als je bij de ingang zit. Zo zit hij bij mij goed. Ik durf ondertussen zelfs in mijn witte pak op de eerste dag zonder extra bescherming enkel met cup te werken. Heb hem nu drie volledige periodes gebruikt.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Mrt 2017 17:29

Re: Menstruatiecups

Dan ga ik er vanuit dat ie goed zit.
2015 💙
<<

Anoniem185

Bericht 24 Mrt 2017 20:30

Re: Menstruatiecups

Voor de zekerheid inlegkruisje erbij aan doen, als je dan zekerder wordt kun je die altijd weg laten.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 24 Mrt 2017 20:47

Re: Menstruatiecups

Ja dat had ik al, tis ff gewend raken denk ik.
2015 💙
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 25 Mrt 2017 10:07

Re: Menstruatiecups

Interessant topic dit, ben mezelf er ook over aan het inlezen. Het scheelt natuurlijk veel geld, maar vraag me af of het qua geur niet vervelend wordt..
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem185

Bericht 25 Mrt 2017 11:28

Re: Menstruatiecups

Hoe bedoel je geur? Het enige moment dat je iets ruikt is als je hem leegt, en zelfs dan vind ik het minder stinken dan maandverband of tampons. Althans, bij mij ruik je amper iets hoor, of je moet echt je best doen.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 25 Mrt 2017 12:49

Re: Menstruatiecups

Ik zou het ook wel willen proberen maar ik heb op mijn werk geen wc's met een fonteintje erin. Ja in de openbare ruimte zegmaar... daar ga ik hem niet uit staan spoelen :palm:
Mijn eerste dagen kunnen best hevig zijn dus weet niet of ik het dan een hele werkdag red zonder te verschonen?
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Anoniem185

Bericht 25 Mrt 2017 13:03

Re: Menstruatiecups

Ik red mijn eerste dag zonder tussendoor legen. Er kan best veel in! Ik spoel ze op het werk ook niet uit, alleen in de ochtend en avond thuis.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 25 Mrt 2017 13:07

Re: Menstruatiecups

Bob schreef:Ik red mijn eerste dag zonder tussendoor legen. Er kan best veel in! Ik spoel ze op het werk ook niet uit, alleen in de ochtend en avond thuis.


Welke raden jullie aan voor mij? Heb geen kinderen maar ben wel stevig gebouwd... K zie zoveel soorten voorbij komen :confused:
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 25 Mrt 2017 14:09

Re: Menstruatiecups

Ik lees zelf goede dingen over deze menstruatiecup mooncup.
Ben zelf ook stevig en geen kinderen, dus die overweeg ik.
Bedankt voor je antwoord Bob, fijn dat je het minder ruikt bij verschonen
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Anoniem185

Bericht 25 Mrt 2017 14:20

Re: Menstruatiecups

Ik heb de divacup voor vrouwen die nog niet bevallen zijn, maar ik ben niet stevig gebouwd. Het is sowieso gewoon een kwestie van uitproberen, volgens mij ligt het ook niet aan of jij steviger bent of niet, maar meer aan of je vanonder strak bent of niet.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 25 Mrt 2017 17:22

Re: Menstruatiecups

Op de site van cute cotton staat wel een fijne uitleg. En ook op YouTube staan veel uitleg filmpjes.

Tussendoor legen op een toilet zonder fonteintje kan door hem om te spoelen met een flesje water maar papiertje schijnt ook te mogen.
2015 💙
<<

Elle123

Bericht 06 Apr 2017 13:54

Re: Menstruatiecups

Ik heb hem gisteren maar weer eens geprobeerd, wederom zonder success. Het inbrengen en verwijderen vind ik echt pijnlijk. Ik heb toen maar weer een tampon gebruikt en toen ik die er een aantal uur later uithaalde deed het nog steeds pijn.
Ik heb de Femmecup, zou die niet passen misschien? Het is me 1 keer gelukt hem goed in te brengen, zonder dat ik hem voelde zitten. Het uithalen was toen een drama, dus ik dacht dat hij te diep zat. Daarna is het me niet meer gelukt hem goed in te krijgen zonder dat ik hem voelde. Ik vind het vooral vervelend dat het zo pijn doet.
<<

Anoniem197

Bericht 13 Jul 2017 21:07

Re: Menstruatiecups

Voor degene die hem nu al een tijdje gebruiken, zijn jullie er nog steeds zo enthousiast over? Mij lijkt het fijn maar ben bang voor het geklungel.
En dé juiste maat kiezen enzo lijkt mij ook moeilijk.
<<

Chava

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3589

Geregistreerd: 23 Jun 2016 20:23

Bericht 13 Jul 2017 21:35

Re: Menstruatiecups

Ik heb hem twee menstruaties gebruikt, maar bij mij zat hij heel snel vol (menstrueer heel hevig). Hierdoor moest ik minstens vijf keer op een dag verschonen. Totaal niet handig op het werk en bij anderen thuis.

Het inbrengen leverde overigens helemaal geen problemen op.
To travel is to live
Mijn instagram
<<

Ravioli

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 182

Geregistreerd: 04 Sep 2013 21:25

Bericht 13 Jul 2017 21:40

Re: Menstruatiecups

Ik gebruik 'm nu een half jaar en ben nog steeds tevreden! Alleen met sporten gebruik ik nog een tampon maar dat is meer gevoelsmatig.

Op http://www.cutecotton.nl/alles-over-menstruatiecups kun je wel het een en ander vinden over welke maat je zou moeten kiezen.

De cup moet veel minder diep dan je zou denken waardoor het inbrengen lastig kan zijn omdat je te diep wilt wat dus niet gaat maar ook niet nodig is.
Als de cup te diep zit vouwt ie ook niet goed uit waardoor het gaat lekken

Vond zelf dit plaatje wel duidelijk
Afbeelding
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 14 Jul 2017 07:07

Re: Menstruatiecups

Ik gebruik 'm ook nog steeds! Doe er alles mee en ik zou niets anders meer willen. Bij mij valt ie niet zoals op het plaatje, omdat m'n baarmoedermond lager zit (heb ook express een kortere cup). Net op vakantie geweest, alleen die cup mee, ideaal :)
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 14 Jul 2017 08:08

Re: Menstruatiecups

Vorige week in de sauna ook ideaal. Geen gestress over zichtbare touwtjes ed. En vooral ook niet nadenken over of je wel tampons in huis hebt. Het was hier wel ff zoeken naar de goede maat, bleek uiteindelijk een sportcup nodig te hebben.
2015 💙
<<

woezel

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 552

Geregistreerd: 04 Sep 2013 09:27

Bericht 14 Jul 2017 08:20

Re: Menstruatiecups

Dat ik mijn spriraal nog had, ging het prima. Kon ik af met smorgens en savonds legen.
Na het verwijderen van spiraal, was het drama, liep steeds over.
Daarna weer 1 keer ongesteld geweest en moest ik er echt om denken dat ik hem vaker leeg. Dus dat geeft me er wel minder vertrouwen in.
Trotse mama van 2 jongens en 1 meisje
<<

Pomsky

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 472

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:39

Bericht 14 Jul 2017 13:02

Re: Menstruatiecups

Ik gebruikte de cup ook graag voor mijn zwangerschap. Bij mij zit ook de bmm laag waardoor de cup er overheen valt en niet zoals op het plaatje. Ook de eerste heftige dagen vind ik het een fijn ding, dan moet je wat vaker legen maar dat zou met tampons verwisselen ook zo zijn. Straks na de bevalling maar eens kijken of ik een andere maat cup nodig heb.
Afbeelding
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 14 Jul 2017 16:03

Re: Menstruatiecups

Als hij eenmaal zit, ben ik er tevreden over. Het inbrengen en zorgen dat hij goed komt te zitten blijft bij mij geklungel.. maar als hij eenmaal goed zit, zit hij goed en hoef ik eigenlijk alleen 's morgens en 's avonds om te spoelen. En met sporten, zwemmen en dergelijke ook prettig.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Jul 2017 16:20

Re: Menstruatiecups

Nou ik heb nu toch ok maar een cup besteld. Ik ben heel benieuwd of het werkt bij mij, ik las dat je als je je baarmoedermond voelt zitten met je vinger binnen 5 cm dat je dan laag liggende baarmoedermond hebt. Ik kwam op ongeveer 3,5 cm of zo, hoef er echt mijn best niet voor te doen. Ik heb ook een gekantelde baarmoeder, schijnt soms wat minder goed te werken dan, maar wil het toch proberen. Heb ook een setje wasbare inlegkruisjes erbij besteld.
Ik heb ooit softcups geprobeerd, maar die kreeg ik er met geen mogelijkheid goed, die floepten er gewoon weer uit. Maar de cups zijn wek heel anders van vorm dus op hoop van zege!
<<

Huppekee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:26

Bericht 14 Jul 2017 21:09

Re: Menstruatiecups

Pompoen schreef:Nou ik heb nu toch ok maar een cup besteld. Ik ben heel benieuwd of het werkt bij mij, ik las dat je als je je baarmoedermond voelt zitten met je vinger binnen 5 cm dat je dan laag liggende baarmoedermond hebt. Ik kwam op ongeveer 3,5 cm of zo, hoef er echt mijn best niet voor te doen. Ik heb ook een gekantelde baarmoeder, schijnt soms wat minder goed te werken dan, maar wil het toch proberen. Heb ook een setje wasbare inlegkruisjes erbij besteld.
Ik heb ooit softcups geprobeerd, maar die kreeg ik er met geen mogelijkheid goed, die floepten er gewoon weer uit. Maar de cups zijn wek heel anders van vorm dus op hoop van zege!


Dat heb ik dus ook. Daarom heb ik een korte cup besteld. Gaat prima!
Steun Loua's strijd voor tijd en liefde ❤️
https://www.gofundme.com/f/louas-strijd ... -en-liefde

Ik loop voor Loua en stichting metakids.
https://supporta.cc/p9je/36wzho
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 14 Jul 2017 22:22

Re: Menstruatiecups

Ik hoop 't! Ik ga het zien. Ben net ongesteld geweest dus even wachten tot de volgende keer.
Wat mij ook fijn lijkt is dat het ook op de lichte dagen werkt, ik ben meestal 8-10 dagen ongesteld waarvan 5 licht, begin meestal 3/4/5 dagen heel licht maar dan barst het ineens los. Heel irritant en op de lichte dagen zijn tampons niet echt lekker maar zonder is ook niet echt een optie.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers