Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vaste relatie, condoomvrij?

Gebruiken jullie nog condooms?

Ja, maar we zijn nog relatief kort (<mnd) samen
0
Geen stemmen
Ja, dit is ons enige voorbehoedsmiddel
28
42%
Ja, maar niet altijd, meer "double dutch"
3
4%
Nee, na een test gelijk de deur uit gedaan
8
12%
Nee, na afspraak SOAvrij mee gestopt
3
4%
Nee, alleen de eerste paar keer en toen soort van gestopt
11
16%
Nee, nooit gedaan
14
21%
 
Aantal stemmen : 67
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 14 Nov 2016 22:11

Vaste relatie, condoomvrij?

Naar aanleiding van het topic over de kosten van condooms, vroeg ik me af hoeveel dames er hier met een vaste relatie nog condooms gebruiken.

En vinden jullie het duur? Gebruiken jullie budget-huismerk condooms? Bestellen jullie online?

Wij hebben nu zo'n 8 maanden een relatie en eigenlijk is het best onzin nog een condooms te gebruiken, maar we vinden het allebei toch nog wel fijn. Niet altijd maar wel meestal. Wel vind ik die krengen erg duur. We gebruiken latexvrije durex en die zijn toch rond de 25 voor 20 stuks en als je er dan een paar per week gebruikt tikt dat best aan!

Nog goedkope must-try latexvrije alternatieven?
<<

anoniem213

Bericht 14 Nov 2016 22:22

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Sowieso eerst testen en dan pas stoppen met condooms. Zo heb ik dat met mijn vriend ook gedaan. Nu gebruiken we condooms om hilarische baby's te voorkomen, dus daar stoppen we maar niet mee.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 14 Nov 2016 22:26

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Oh dat sowieso hoor, helemaal eens hoor. :) Enige optie wat mij betreft, zou niet anders mogen met mijn achtergrond. :smile: Vriend en ik hebben allebei een test gehad na ons laatste contact met iemand anders. Hij vlak voor mij en ik vlak in het begin van onze date fase.

Maar we vinden condooms nog wel prettig omdat je dan minder zooi hebt en hebben geen hekel aan het onderbrekingsmoment. En vinden allebei de extra safety bovenop de pil wel fijn.

Maar ik twijfel over stoppen met de pil en of ik puur op condoomgebruik vertrouw (nu is het niet erg als we een keertje zonder doen) dus ik vroeg me af hoeveel meiden hier dat doen. En ik twijfel ook over of die condooms zolang ik wel aan de pil zit niet gewoon geldverspilling zijn (maar ik haat handdoekjes en tissues tussen je benen en uitlekken)
<<

anoniem213

Bericht 14 Nov 2016 22:29

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Haha, ik snap al je overwegingen! Ik wil echt niet zwanger raken, maar ik heb wel een dusdanig stabiele relatie dat ik niet in paniek raak als het per ongeluk wel gebeurt. Wij letten heel goed op en hebben ook geen hekel aan de zeer korte onderbreking. Het gaat al anderhalf jaar goed gelukkig.
<<

Anoniem185

Bericht 14 Nov 2016 22:35

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Wij gebruiken condooms als enige bescherming tegen eventuele mini bobjes. Voorheen toen ik nog aan de pil zat gebruikten we dus niks. Hij was maagd en ik ben na mijn eerste vriendje getest, omdat die overal over loog.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4381

Geregistreerd: 22 Feb 2015 15:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 14 Nov 2016 22:47

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Momenteel wel omdat ik sinds 2 weken een Mirena heb maar nog geen controle-echo heb gehad. Als die echo goed is gaan de condooms meteen weer weg, rotdingen vind ik het. We hebben trouwens allebei een SOA-test gehad.
<<

Anoniem304

Bericht 14 Nov 2016 22:54

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

We zijn na een paar weken relatie gestopt. Ik was toen aan de pil.
We gebruiken nu al lange tijd alleen condooms of niks afhankelijk van m'n cyclus. Oh en Durex iets met super sensitive ofzo. Die bestellen we online.
<<

Huismus

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 612

Geregistreerd: 11 Jan 2016 16:06

Bericht 14 Nov 2016 22:58

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Wij waren elkaars eerste dus in het begin slikte ik de pil , na zwangerschappen hebben we een tijdje condooms gebruikt en vorig jaar denk ik heeft mijn man zichzelf laten steriliseren .
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 14 Nov 2016 23:04

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Voordat we kinderen kregen slikte ik de pil. Sindsdien condooms want ik wil de pil niet meer. En een spiraal durf ik ook niet. Dus we weten even niks beters op dit moment.
#teammaple🍁
<<

Anoniem258

Bericht 14 Nov 2016 23:12

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Wij gebruiken na 4 kinderen al ruim 5 jaar alleen condooms. Letten heel erg op mijn cyclus en kijken dan dus extra goed uit. Ik mag niks met hormonen en kan met mijn medicijnen beter niet zwanger worden.
De 'angst' is er wel elke maand maar iets definitiefs is er nog niet van gekomen.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 14 Nov 2016 23:22

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Haha ja ik zou wel major panieken vanwege nog student en geen baan en relatie nog echt niet daar en allereerste ooit enzo. HELL NO haha!

Bob: voelt dat veilig genoeg?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Nov 2016 23:24

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Ik ben na een maand of 3 relatie aan de pil gegaan maar ik werd daar ineens zo knetterdepressief van, al mijn gevoelens van verliefdheid verdwenen als sneeuw voor de zon en ik kon alleen nog maar huilen dus ben heel snel weer gestopt en toen heb ik daarna een spiraal laten plaatsen en daarna zijn we zonder condooms gaan vrijen. We hebben wel eerst SOA's uitgesloten, dat leek ons wel zo handig.
Na een half jaar heb ik de spiraal weer laten verwijderen, had toch te veel klachten. Nu doen we het dus weer met condooms maar we zijn er echt vreselijk slecht in. We beginnen heel vaak zonder, dat is dus bijna net zo veilig als voor het zingen de kerk uit. Niet dus.
Nou willen wij nu op dit moment liever geen baby's maken, maar in de toekomst misschien wel. Dus als het gebeurd, nou ja, dan is het welkom.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 13:09

Bericht 14 Nov 2016 23:35

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Wat had je voor klachten Pompoen? Ik twijfel ook over een spiraaltje. Ik wil eigenlijk van de pil af..
<<

Anoniem221

Bericht 14 Nov 2016 23:42

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Mijn vriend had, toen we net samen waren, al gezondheidsproblemen. Hij is op alle mogelijke manieren getest, dus ook op soa's, en voor ons de reden om geen condooms te gebruiken. Ik was aan de pil, en hoe stom ook, ik wist zeker dat ik niets had opgelopen. Sinds maart 2016 gebruiken we geen enkele voorbehoedsmiddel meer. Wat komt, komt. En zo niet, dan niet. We laten het lot een beetje bepalen.
<<

Anoniem185

Bericht 15 Nov 2016 00:09

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Whatever schreef:Haha ja ik zou wel major panieken vanwege nog student en geen baan en relatie nog echt niet daar en allereerste ooit enzo. HELL NO haha!

Bob: voelt dat veilig genoeg?

Ja eigenlijk wel. Het zou ook geen ramp zijn als het gebeurt. We hebben de ruimte ervoor, alleen staat het niet op de planning. Ik sta er dus best relaxed in, waardoor het voor mij veilig voelt.
<<

Anoniem281

Bericht 15 Nov 2016 08:12

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Hier alleen condooms, omdat ik in het verleden héél slecht reageerde op de pil en er daarom ook niet meer aan wil beginnen. Maar los daarvan, tijdens de maanden dat we voor een kindje gingen, vond ik 't zó'n gehannes met doekjes en gedoe tussen de benen duwen om het lekken te voorkomen :/ Ik vond 't echt helemaal niks en vind de onderbreking van het condoom pakken e.d. niet echt sexy, maar de kamer uithobbelen met een hand tussen de benen ook niet.

Vriend koopt de condooms, volgensmij in bulk of zo :nerd: Maar we vinden de prijs niet erg, omdat ik simpelweg anti-pil ben.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7297

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Nov 2016 08:40

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Whatever schreef:Wat had je voor klachten Pompoen? Ik twijfel ook over een spiraaltje. Ik wil eigenlijk van de pil af..


Ik voelde me vrij somber en niet mezelf, maar daarvan weet ik niet zeker of het van de spiraal kwam. Toen hij er uit was was het niet ineens beter, maar ik ben daarna wel langzaam opgeknapt.
Wat wél een enorm verschil was was mijn libido. Ik had gewoon echt geen zin meer in seks. T kwam in ieder geval niet van mij uit als we t deden en t koste me moeite om zij te krijgen als we het wel deden. Spiraal er uit en libido was gelijk terug. De eerste weken zelfs iets meer dan dat, inhaalslag of zo. Mijn vriend riep zelfs op een gegeven moment: nee, niet alweer!
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 15 Nov 2016 09:18

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Ik gebruik alleen de pil. Heb mij na mijn laatste relatie laten testen. Mijn huidige vriend eas nog maagd toen we iets kregen. Vindt condooms zo'n gedoe.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:26

Bericht 15 Nov 2016 10:14

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Ik heb gestemd op de een na laatste optie. We hebben niet gezamelijk besloten een SOA test te doen: ik wist van mezelf dat ik geen SOA had omdat dat in een onderzoek naar voren was gekomen en hij wist het ook zeker. Dus we hebben niet gezamelijk de keuze gemaakt om ons nog te laten testen, maar het was ook niet zomaar op de goede gok.
Hij is ook gesteriliseerd dus dat houdt nu voor ons in dat we helemaal niks hebben. Op zich bevalt me dat echt perfect :-D
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 17:13

Bericht 15 Nov 2016 10:47

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Wij gebruiken alleen condooms. In periodes dat ik aan de pil was of mijn spiraaltje/Implanon had gebruikte we trouwens geen condooms. Maar nu is dat ons enige anticonceptiemiddel.

Wij gebruiken ook latexvrije condooms (van Mates Skyn) en die kosten tussen de 38 a 40 euro voor 40 stuks. Toch weer wat goedkoper dan die van Durex en ik persoonlijk vind ze vele malen fijner dan die van Durex. Hun hele lijn is latex vrij en dan kun je uit allerlei opties kiezen (van extra groot, tot meer glijmiddel, extra dun etc.)
<<

Anoniem197

Bericht 15 Nov 2016 14:14

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

In het begin pil en condoom.
Toen gestopt met de condoom na een jaar ongeveer, wel de pil gebruikt.
Toen ik verloofd was gestopt met de pil en begonnen met condooms. Toen mijn cyclus weer goed was en een maand of 3 voor de bruiloft niets gebruikt.
Na de bevalling weer condooms gebruikt tot we er weer voor gingen.
Nu gaan we weer condooms gebruiken tot 1 van ons geholpen is. We zijn er nog niet over uit wie.

Overigens hebben we geen test gedaan. Mijn man was maagd en ik maar 2 eerdere partners die beide maagd waren. Naïef idd maar is gebeurd.
<<

Anoniem197

Bericht 15 Nov 2016 14:16

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Condooms hebben een houdbaarheidsdatum, zouden jullie ze nog gebruiken als ze bv een jaar over datum zijn?
<<

Anoniem304

Bericht 15 Nov 2016 14:36

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Nee.
<<

Duchess

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 812

Geregistreerd: 01 Jul 2015 13:41

Woonplaats: Duiven

Bericht 15 Nov 2016 14:41

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

DdL schreef:Condooms hebben een houdbaarheidsdatum, zouden jullie ze nog gebruiken als ze bv een jaar over datum zijn?


Lijkt me niet echt veilig he. Zit niet voor niets een houdbaarheidsdatum op. Die dingen worden na verloop van tijd poreus. (Moet ineens aan de nieuwe Bridget Jones film denken haha)
<<

Anoniem315

Bericht 15 Nov 2016 14:46

Re: Vaste relatie, condoomvrij?

Wij stopten na zo'n 3 maanden met het condoom destijds. We hebben ons niet laten testen.
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers