Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Longontsteking

<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 03 Okt 2016 15:40

Re: Longontsteking

Nou, niet zo heftig als nu bij jou hoor. Maar ik heb me nog nooit zó ziek gevoeld: die koude koorts, zelfs met paracetamol ging het nauwelijks naar beneden. En maar wachten tot het over ging.

Ik realiseer me pas achteraf hoe ziek ik was hoor: maar ik kreeg genoeg van mensen te horen 'rust maar goed uit, het is wel een longonsteking he?'. En ik knikte braaf en dacht 'jaahaaa'. En eigenlijk dacht ik dat ik ervan moest herstellen zoals bij een griepje maar dat was niet het geval.

Dus doe nu maar rustig aan, denk niet 'jaahaaaa' maar neem je tijd er gewoon voor. Doe je dat niet, dan heb je alleen maar langer last. En ik heb echt nog wel maanden last gehad van die plek. En nog steeds af en toe!

Dus leuk hoor dat je het huis wil zien maar laat je daar idd maar naartoe rijden en blijf er niet te lang. Je zal merken welke impact het heeft op je lijf.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Okt 2016 15:49

Re: Longontsteking

Jahaaa ;-).

Nee ik denk dat niet echt hoor. Ik ben thuis en lig eigenlijk alweer de hele tijd in bed, ben even beneden geweest, maar ik merk dat ik dat rechtop zitten toch nog niet helemaal trek. Ik heb gelukkig een elektrische bedbodem, dus ik zit tamelijk rechtop maar kan toch hangen. Ideaal wel. En dat huis, ik denk zelf dat morgen zelfs nog te ambitieus is. Het is wel een huis met 4 verdiepingen en hoe graag ik het ook wil zien, ik wil mezelf ook niet over de kop lopen. En ach, de verrassing wordt alleen maar groter.

Ik denk ook dat ik woensdag en donderdag nog maar niet naar Rotterdam ga voor twee afspraken. Ik denk elke keer stiekem dat het heus wel kan als ik met de auto ga. Maar als ik nu voel hoe mijn benen voelen, alsof ik de marathon heb gelopen (terwijl ik echt in een rolstoel naar de auto ben gebracht) dan ga ik geloof ik eerst maar eens proberen om wat meer uit bed te komen en wat meer op te zijn.

Jemig, wat kun je ziek zijn zeg van een lullig bacterietje! :wtf:
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 03 Okt 2016 15:54

Re: Longontsteking

Die koorts was bij mij trouwens ook heftig, ik was steeds 's ochtends wel van mijn koorts af voor een paar uur, met paracetamol. Maar 's middags, hemel dan schoot het weer richting die 40 en lag ik urenlang te bibberen onder een dekentje, paracetamol of niet. Vervolgens had ik dan de hele nacht koorts om ergens in de ochtend weer even een beetje te zakken. Toen ik naar de huisarts ging op dinsdag (zondag die hoge koorts gekregen) kon ik mijn ogen bijna niet open houden, ik hing tegen mijn vriend aan in de wachtkamer en álles was doorweekt. Daarna ben ik naar de eerste hulp gegaan, ik moest echt aan de arm van mijn vriend hangen, ik zwalkte helemaal. In de wachtkamer hing ik weer tegen hem aan te slapen, ik kon gewoon echt niet anders. Ben er vrij snel uit geplukt, ze vonden me veel te ziek om daar te zitten. Liep ik zwalkend en door mijn benen zakken tussen de zuster en mijn vriend naar de kamer. Man wat voelde ik me ellendig. En een aansteller ook wel, ik vond het allemaal zwaar overdreven. Ik had echt niet door hoe ziek ik was.

Mijn vriend zei trouwens ook toen ik die avond opgenomen werd dat ik volgende keer wel even wat duidelijker had mogen laten merken hoe ziek ik was. Ik lag weliswaar de hele dag in bed en had steeds hoge koorts, maar als hij vroeg hoe het ging zei ik: "ja hoge koorts, gaat wel verder", hij vond het ook wel goed dat ik op dinsdagmiddag wél zei dat hij nu even moest overleggen met de huisarts omdat het niet goed ging.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Okt 2016 14:25

Re: Longontsteking

Jemig, 't gaat me echt veel te langzaam! Ik lig nog steeds bijna de hele dag in bed, vanmorgen weer de hele ochtend liggen slapen. Morgen laatste dagje antibiotica, daarna alleen nog een paar dagen prednison. Ik heb volgens mij aardig wat bijwerkingen dus hopelijk knap ik daar dan ook van op. Met name hoofdpijn, buikpijn en slaperigheid schijnen bijwerkingen te kunnen zijn. Van de prednison zou ik een flinke pep en honger als een paard kúnnen krijgen maar daar merk ik eigenlijk niets van.nnadat ik het genomen heb lig ik rustig nog uren te slapen.

Ik ben 't wel goed zat, de muren komen op me af, in bed voel ik me wel heel wat, maar zodra ik er uit komt blijft er weinig van mijn gevoel over. Bah ik voel me zo zwak, dat gaat nog wat worden komende tijd, ik ben een stuk ongeduld en het goed zat!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Okt 2016 14:27

Re: Longontsteking

Bereid je maar voor: het herstel duurt oprecht echt lang van een longontsteking. En die van jou was al helemaal buitenproportioneel. Dus ja, de muren komen op je af maar je lichaam zegt ook dat je echt nog steeds goed ziek bent! Ik voelde me ook geweldig als ik op de bank lag: totdat ik weer wat had gedaan en dan kon ik weer twee uur slapen.

Dus het enige dat erop zit: is geduld hebben. Heel veel geduld. Maar het komt goed!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Okt 2016 15:12

Re: Longontsteking

Thanks voor je oppeppende woorden :smile: . Ik zal maar eens wat lessen in geduld gaan nemen denk ik zo. Het komt inderdaad heus wel goed, alleen mag dat dan ook gewoon nu zijn?
Maar goed, ergens in mijn hoofd vind ik het ook nog steeds absurd dat ik gewoon in het ziekenhuis belandde, dat vind ik nog steeds verwarrend, hoezo dat dan?! Ik vind het stiekem echt overdreven, terwijl ik aan de andere kant ook weet dat ze mensen écht geen dag langer dan nodig in het ziekenhuis houden, dat ze je ook echt niet zomaar naar de eerste hulp sturen en dan opnemen. En ik heb totaal een week in dat ziekenhuis gelegen, de foto's en bloedwaarden lieten echt een flinke longontsteking zien, de arts dacht zelfs dubbelzijdig want hij hoorde links ook wat.
En toch hè...denk ik nog steeds: ik ben een gezonde jonge vrouw, zo ziek was ik heus niet, dat kan helemaal niet.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Okt 2016 15:40

Re: Longontsteking

Ja maar toch kan een longontsteking dat met je lijf doen. Dan kan jouw hoofdje wel zeggen dat je niet zo ziek bent, maar alles wijst erop dat het wel zo is geweest. Ik herken het wel, maar het besef dat je ziek bent en daar oprecht even van moet herstellen moet bij jou nog even doorkomen. Ik zie het ook pas achteraf in perspectief, en het is dat Carra en June me herhaaldelijk erop gewezen hebben dat ik écht écht ziek was en nog thuis moest blijven dat ik niet aan het werk ging.

Dus dat besef moet nog even doorkomen: je kán echt zo ziek worden. Zelfs als je een jonge, gezonde vrouw bent!
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 06 Okt 2016 20:29

Re: Longontsteking

Thanks! Ik probeer me niet te veel te verzetten en mijn rust te pakken en een beetje te genieten van het feit dat ik niets hoef. Het is wel verschrikkelijk moeilijk, maar je hebt wel gelijk, ik was echt heel ziek en ik heb natuurlijk niet voor een dwarszittende scheet in het ziekenhuis gelegen. Dat hoofd van mij moet af en toe even een reminder krijgen denk ik.
Was vanavond in het nieuwe huis, erheen gelopen en er doorheen gelopen. Totaal buiten adem en gesloopt toen ik thuis kwam, ben gelijk weer in bed gedoken. Oh ja...toch wel flink ziek geweest dus. Maar 't was toch wel fijn om er even uit te zijn. :wink:
<<

saskias

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 483

Geregistreerd: 12 Jul 2016 21:21

Bericht 07 Okt 2016 07:38

Re: Longontsteking

Beterschap en sterkte Pompoen

Hier zelf ook longontsteking gehad.

Weet het nog goed, kreeg op een dag opeens heel erge pijn in de borst. Huisarts onderzoek gehad, hij kon niets vinden om mij door te sturen naar het ziekenhuis. Moest rust nemen en een paracetamol tegen de pijn. Volgende dag bleef de pijn aanhouden maar ja, zelf ook nooit echt ziek geweest en mij moet je neer knuppelen om mij plat te krijgen. Toch gewoon dagelijkse dingen gedaan. Paracetamol genomen en het ging wel. Toch de derde dag zo'n erge pijn dat ik 112 belde en naar het ziekenhuis werd gebracht. Ze dachten hartproblemen.

Daar foto's genomen, helemaal onderzocht en het was een schok, longontsteking waar je U tegen zegt :omg: Arts kon niet geloven dat de huisarts niets had gezien en de longontsteking die ik had zou al weken zich hebben opgebouwd.

Heb 5 maanden er in gelegen, als nooit zieke was het niet te doen en wilde wel elke dag het ziekenhuis uitlopen. Muren kwamen op mij af. Gelukkig heb ik een heel :love: :love: :love: :love: :love: :love: man en dochters die mij elke dag kwamen bezoeken met veel liefde en knuffels.

Na ontslag ziekenhuis heeft het nog 3 maanden geduurd voordat ik weer de oude was.
<<

munk

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 578

Geregistreerd: 18 Sep 2013 18:59

Bericht 31 Dec 2016 10:40

Re: Longontsteking

Ik haal het topic maar even naar boven. Ik heb afgelopen dinsdag te horen gekregen dat ik een longontsteking heb. Ik had al twee maanden last van een nare verkoudheid die niet over wilde gaan. De laatste weken de dokter elke week afgelopen. Bloed laten prikken, maar er kon niets gevonden wonden. twee weken geleden gingen mijn ontstekingswaardes iets omhoog(39). Toen een ab kuurtje gekregen voor een luchtweginfectie. Maar afgelopen dinsdag voelde ik mij niet lekker (koorts tijdens ab kuur) en kreeg ik pijn op het midden van mijn rug. Bij de huisarts aangekomen bleek het een longontsteking, iets waar ik al een tijdje bang voor was. Nu even een vraagje, de ontsteking zit bij mij linksonder in mijn long. Dus met liggen in bed, kan ik alleen maar op mijn rug liggen. Op de zijkant trekt ik niet qua pijn. Ik merk wel dat de AB langzaam iets aan het doen is. De pijn pverdag wordt dragelijker. Was dit bij jullie ook zo, en is het echt waar dat die pijn weken kan aanhouden?
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 31 Dec 2016 21:53

Re: Longontsteking

Geen ervaring Munk, maar wat vervelend dat je een longontsteking hebt! Hopelijk wordt de pijn gauw minder, sterkte :hug:
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 01 Jan 2017 18:42

Re: Longontsteking

Ik had pijn rechtsonder in mijn ribben, niet heel erg, gewoon zeurderig. Dat was ook van de longontsteking maar ze hebben eerst gedacht dat ik een ontsteking in mijn buik had. Daarna werd de pijn al vrij snel een stuk minder terwijl ik nog steeds hartstikke ziek was. De longarts zei bij mij dat pijn niet zo zeer van de longen zelf komt maar van irritatie bij het longvlies. Later las ik ergens ook nog dat pijn in je longen ook kan duiden op pleuritis in plaats van een longontsteking en dat deze twee ook bij elkaar voor kunnen komen.
De pijn was bij mij niet zo erg dat ik een andere houding moest aannemen oid.

Verder veel beterschap! Ik ben nog steeds aan het herstellen van die longontsteking, echt heel rottig om te hebben!
Vorige

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers