Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Uitstrijkje

<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6713

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 01 Feb 2018 18:03

Re: Uitstrijkje

Fijn dat de uitslag goed was Ava.

Ik heb ook weer een afspraak gemaakt, volgende week.
Na de colposcopie en lisexcisie moest ik nog 2x op controle maar in de tussentijd werd ik zwanger. Na de bevalling heb ik het uit lopen stellen. Merk dat ik toch best wat spanning heb...
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 13 Feb 2018 13:43

Re: Uitstrijkje

Ik ben vandaag ruim een jaar na mijn oproep eindelijk geweest. Eerst was ik zwanger, toen bv en daarna vergat ik elke keer een afspraak te maken. Maar nu dus eindelijk gebeurt. Voelde trouwens echt helemaal niets van het onderzoek. Hopelijk een goede uitslag over een paar weken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 15 Feb 2018 18:54

Re: Uitstrijkje

Ik ben weer een half jaar verder, mijn laatste uitslag was dat pap1 maar nog steeds het HPV virus. En daarom over een half jaar weer terug. Ik weet alleen niet meer zo goed hoe ik me over dit moet voelen..
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9723

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 16 Feb 2018 08:40

Re: Uitstrijkje

Nou meiden, ik kreeg gisteren de uitslag van mijn uitstrijkje en heb pap 3a met HPV virus. Over drie weken heb ik nu een afspraak bij de gyen en dan gaan ze dus een biotoop verzamelen. Het is mijn eerste keer dat ik een uitstrijkje liet maken en ik had echt niet zo'n uitslag verwacht, dus was wel even schrikken toen de huisarts me belden.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 16 Feb 2018 08:49

Re: Uitstrijkje

Jordana, fijn dat het nu wel pap 1 is toch. Hopelijk pakt je lichaam het hpv ook nog goed aan. Een half jaar is natuurlijk ook maar kort. Ik moet in maart en hoop ook op Pap 1.

Tabbie, he balen zeg! Ik weet hoe je je voelt. Succes met je onderzoek en probeer je er maar niet te druk over te maken.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem280

Bericht 16 Feb 2018 09:22

Re: Uitstrijkje

Tabbie, die uitslag heb ik 4 jaar geleden ook gehad.
Dat is zeker wel schrikken.
(Ik had die uitslag binnen een week van de huisarts, ook omdat ik zelf al wist dat het niet goed zat.
Over 2 jaar mag ik weer voor uitstrijkje.)
Succes.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9723

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 16 Feb 2018 18:27

Re: Uitstrijkje

Dank jullie allemaal!
<<

Anoniem317

Bericht 16 Feb 2018 18:30

Re: Uitstrijkje

Ik heb vorige week maandag bij de huisarts voor een uitstrijkje geweest. Ik zag er wel een beetje tegenop, maar vond het reuze meevallen. Nu wachten op de uitslag.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 16 Feb 2018 18:37

Re: Uitstrijkje

Balen Tabbie! Succes met de colpo en biopt, ik hoop dat die uitslag meevalt dan..

Spannend Liv! Duimen maar!
<<

Jordana

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 457

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:33

Bericht 16 Feb 2018 20:36

Re: Uitstrijkje

Tabbie succes weet hoe je je voelt.
<<

Birdie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2099

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:20

Bericht 16 Feb 2018 21:39

Re: Uitstrijkje

Helaas welkom bij het clubje Tabbie! Hopelijk zal het onderzoek je ook meevallen en ben je snel weer van deze uitslag af!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9723

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 18 Feb 2018 23:25

Re: Uitstrijkje

Ja ik ga duimen. En kan nu uit wel meeschrijven over dingen waar ik tot een week geleden nog niets vanaf wist haha. Nog paar weekjes totdat ik weer met de billen bloot mag.
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:13

Bericht 23 Feb 2018 08:40

Re: Uitstrijkje

Ik had net al post op de vroege ochtend (10 dagen na uitstrijkje). Geen HPV.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6713

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 23 Feb 2018 09:46

Re: Uitstrijkje

Fijn Framboos!

Ik heb vanmorgen gebeld voor de uitslag. Pap 1. Man, wat een opluchting. Zag heel erg tegen de uitslag op.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 23 Feb 2018 10:09

Re: Uitstrijkje

Heb dit topic net een beetje doorgelezen. Ik kreeg vorige week de brief binnen voor het uitstrijkje en heb gelijk een afspraak gemaakt. Volgende week ga ik naar de huisarts. Waar ik voor die brief helemaal niet angstig was ben ik nu toch wel een beetje bang. Het is ook mijn eerste uitstrijkje. Ergens denk ik bij mezelf ik heb nooit klachten en al 15 jaar dezelfde partner, maar blijkbaar wil dat dus niets zeggen.

Hopelijk is het hele ding snel voorbij.
<<

Anoniem317

Bericht 01 Mrt 2018 13:07

Re: Uitstrijkje

Ik heb de uitslag gekregen en mag over een half jaar weer (hpv gevonden).
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 13 Mrt 2018 18:42

Re: Uitstrijkje

Ik heb de uitslag vandaag per post gekregen na 6 werkdagen (wat snel!) trouwens. Geen HPV gevonden, toch wel een erg fijn gevoel. Ik dacht het ook wel toen ik de brief zag. Ik neem aan dat ze als er wel iets gevonden is je per telefoon inlichten en niet per brief. Klopt dat?
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6713

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 13 Mrt 2018 19:53

Re: Uitstrijkje

Wat fijn dat alles goed was Frankie!

Ik neem idd ook aan dat ze slecht nieuws niet per brief doen.
Lekker snelle uitslag ook. Ik heb alle keren zelf na 2 weken gebeld voor de uitslag trouwens.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 13 Mrt 2018 20:02

Re: Uitstrijkje

Ik werd inderdaad door de huisarts gebeld en kreeg toen een paar dagen later de brief. Volgens mij is het bij de huisarts altijd al iets eerder bekend en proberen die in principe dan wel te bellen zodat ze de brief voor zijn.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9723

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 16 Mrt 2018 07:57

Re: Uitstrijkje

Valt echt allemaal mee dat open en bloot zijn :ja:

Hier de uitslag binnen van de Colp CIN 2. Had liever 1 gehoord, maar ja
<<

Frankie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1423

Geregistreerd: 13 Jul 2016 16:13

Bericht 16 Mrt 2018 11:23

Re: Uitstrijkje

Ik vind het wel heftig voor je Tabbie, helemaal omdat je gewoon verwacht dat alles goed is en je geen klachten had. Gelukkig viel het open en bloot zijn (haha, wat zet je het er lekker luchtig neer) mee. Wat betekent de uitslag CIN2?

Hierdoor besef ik me maar weer hoe belangrijk het laten maken van een uitstrijkje is. Ik hoop ook echt dat alle vrouwen die zo'n oproep krijgen meedoen aan het onderzoek.
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 17 Mrt 2018 14:28

Re: Uitstrijkje

Balen Tabbie! Wat is nu de vervolgstap?

Ik mag a.s. woensdag voor mijn controle uitstrijkje (6 maanden na de lisexcisie) en ik vind het stiekem heel spannend. Ik hoop zo op Pap1, maar ben er bang voor.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
<<

Anoniem248

Bericht 17 Mrt 2018 15:01

Re: Uitstrijkje

Frankie schreef:Hierdoor besef ik me maar weer hoe belangrijk het laten maken van een uitstrijkje is. Ik hoop ook echt dat alle vrouwen die zo'n oproep krijgen meedoen aan het onderzoek.


Ik besef me dat door de verhalen in dit topic idd ook. Ik heb in 2016 de oproep voor m’n 35e verjaardag gehad, uitgesteld, nog meer uitgesteld, in de loop der tijd vergeten en áls ik eraan dacht maakte ik mezelf super zenuwachtig en dus stelde ik het maar weer uit. Uiteindelijk op aandringen van m’n vriend, m’n schoonmoeder en van Jordana, en mede door de verhalen in dit topic toch een goeie maand terug geprobeerd een afspraak te maken, was de oproep natuurlijk allang niet meer geldig. Het is dan mogelijk een nieuwe oproep te regelen, eer je die oproep dan binnen hebt en ik tijd heb voor die afspraak ben je weer een aantal weken verder. Uiteindeljk twee weken terug het uitstrijkje gehad, blijft bij mij echt een heel vervelend en pijnlijk onderzoek. Een paar dagen terug de brief met de uitslag, alles in orde. Maar de volgende keer maak ik de afspraak wel zo snel mogelijk. Er zou maar wat mis zijn...
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 17 Mrt 2018 18:02

Re: Uitstrijkje

Maple schreef:
Frankie schreef:Hierdoor besef ik me maar weer hoe belangrijk het laten maken van een uitstrijkje is. Ik hoop ook echt dat alle vrouwen die zo'n oproep krijgen meedoen aan het onderzoek.


Ik besef me dat door de verhalen in dit topic idd ook. Ik heb in 2016 de oproep voor m’n 35e verjaardag gehad, uitgesteld, nog meer uitgesteld, in de loop der tijd vergeten en áls ik eraan dacht maakte ik mezelf super zenuwachtig en dus stelde ik het maar weer uit. Uiteindelijk op aandringen van m’n vriend, m’n schoonmoeder en van Jordana, en mede door de verhalen in dit topic toch een goeie maand terug geprobeerd een afspraak te maken, was de oproep natuurlijk allang niet meer geldig. Het is dan mogelijk een nieuwe oproep te regelen, eer je die oproep dan binnen hebt en ik tijd heb voor die afspraak ben je weer een aantal weken verder. Uiteindeljk twee weken terug het uitstrijkje gehad, blijft bij mij echt een heel vervelend en pijnlijk onderzoek. Een paar dagen terug de brief met de uitslag, alles in orde. Maar de volgende keer maak ik de afspraak wel zo snel mogelijk. Er zou maar wat mis zijn...


Ja inderdaad, je kan er maar beter vroeg bij zijn als het niet goed is!
Mijn collega doet niet mee, haar reden: ‘straks heb ik wat’ :palm:
<<

Mamsie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2184

Geregistreerd: 01 Sep 2013 21:58

Bericht 19 Mrt 2018 15:10

Re: Uitstrijkje

Het ziekenhuis belde, mijn gynecoloog is ziek dus moest het verzet worden. Kan gebeuren natuurlijk, maar stiekem baal ik dat ik nu nog langer moet wachten.
GVS Let me love you a little more before youre not little anymore.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers