07 Jan 2018 23:16
caribbeanlover schreef:Dorien.J schreef:caribbeanlover schreef:Als ik via die linke bij Garuda boek, dan wordt ik toch te woord gestaan in het nederlands omdat het een nederlandse tak ervan is toch?
Ja hoor CBL, zie net op hun website bij contact dat je ze van maandag tot vrijdag in het Nederlands kan bereiken tijdens de kantooruren.
https://www.garuda-indonesia.com/nl/nl/contact/index.page?
Dank je. Ik merk wel dat als ik op Skyscanner kijk het iets goedkoper is dan bij de maatschappij zelf.....................lastig!
07 Jan 2018 23:59
08 Jan 2018 11:08
Jorja schreef:Bij Skyscanner moet je goed doorklikken voor de uiteindelijke prijs. En je boekt uiteindelijk niet bij Skyscanner, want dat is alleen een vergelijkingssite.
Voor wat betreft wijzigingen als er iets met je moeder is: goed de voorwaarden doorlezen. Je annulerimgsverzekering dekr alleen in bepaalde gevallem, en die verschillen per verzekering, dus goed doorlezen. Je kan soms inderdaad iets extras betalen waardoor wijzigingen bij de luchtvaartmaatschappij makkelijker zijn. Dit kan handig zijn als je annulerimgsverzekering niet de gevallen dekt waarvoor jij eventueel je reis wilt wijzigingen.
10 Jan 2018 18:08
10 Jan 2018 18:59
10 Jan 2018 21:39
10 Jan 2018 21:46
Dragonfly schreef:Op losse vluchten (dus geen pakketreizen) geldt SGR garantie toch überhaupt niet?
10 Jan 2018 21:48
caribbeanlover schreef:
Marin, Hoe is de stoelverdeling bij KLM? Is het zoals bij de meeste die tegenwoordig 3-4-3 hebben ook zo bij KLM?
10 Jan 2018 21:56
10 Jan 2018 22:24
Marin schreef:caribbeanlover schreef:
Marin, Hoe is de stoelverdeling bij KLM? Is het zoals bij de meeste die tegenwoordig 3-4-3 hebben ook zo bij KLM?
Geen idee, sorry. Maar op de website kun je wel plattegronden van alle toestellen vinden.
Over je annuleringsvraag: stel er gebeurt wat met je moeder en je hebt een niet wijzigbaar ticket gekocht kun je altijd contact opnemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Soms kan je (tegen betaling of met enige kwijtschelding) dan alsnog wijzigen. Wat precies kan ik geen uitspraken over doen, daar zijn allerlei regels voor die ik niet meer uit m'n hoofd weet. Echt annuleren en geld terug krijgen gebeurt alleen in geval van dood van de passagier, dus daar moet je niet op rekenen, of bij je reisverzekering aankloppen.
10 Jan 2018 22:26
Jorja schreef:SGR dekt inderdaad geen losse vluchten. Check https://www.sgr.nl/veelgestelde-vragen om te zien wat voor soort dingen gedekt worden.
Heb je een doorlopende reis- en annulerimgsverzekering? Bij welke organisatie? Ik wil best even met je mee kijken.
10 Jan 2018 22:31
caribbeanlover schreef:Marin schreef:caribbeanlover schreef:
Marin, Hoe is de stoelverdeling bij KLM? Is het zoals bij de meeste die tegenwoordig 3-4-3 hebben ook zo bij KLM?
Geen idee, sorry. Maar op de website kun je wel plattegronden van alle toestellen vinden.
Over je annuleringsvraag: stel er gebeurt wat met je moeder en je hebt een niet wijzigbaar ticket gekocht kun je altijd contact opnemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Soms kan je (tegen betaling of met enige kwijtschelding) dan alsnog wijzigen. Wat precies kan ik geen uitspraken over doen, daar zijn allerlei regels voor die ik niet meer uit m'n hoofd weet. Echt annuleren en geld terug krijgen gebeurt alleen in geval van dood van de passagier, dus daar moet je niet op rekenen, of bij je reisverzekering aankloppen.
Ik dacht dat je het ook vergoed krijgt bij de 1e graag ouders dus. Wat raar zeg en belachelijk ook! Hoe zit het met broers en zussen?
10 Jan 2018 22:32
10 Jan 2018 22:35
10 Jan 2018 22:47
Marin schreef:Ik zou ze even bellen als ik jou was. Mailen duurt vaak wel lang.
11 Jan 2018 11:43
11 Jan 2018 12:12
11 Jan 2018 12:41
Marin schreef:caribbeanlover schreef:
Marin, Hoe is de stoelverdeling bij KLM? Is het zoals bij de meeste die tegenwoordig 3-4-3 hebben ook zo bij KLM?
Geen idee, sorry. Maar op de website kun je wel plattegronden van alle toestellen vinden.
Over je annuleringsvraag: stel er gebeurt wat met je moeder en je hebt een niet wijzigbaar ticket gekocht kun je altijd contact opnemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Soms kan je (tegen betaling of met enige kwijtschelding) dan alsnog wijzigen. Wat precies kan ik geen uitspraken over doen, daar zijn allerlei regels voor die ik niet meer uit m'n hoofd weet. Echt annuleren en geld terug krijgen gebeurt alleen in geval van dood van de passagier, dus daar moet je niet op rekenen, of bij je reisverzekering aankloppen.
11 Jan 2018 12:42
Dorien schreef:Ik weet niet hoe het zit bij pakketreizen naar verre bestemmingen, maar de zonvakanties zoals naar Griekenland klopt het wel dat het in het weekend duurder is. Onze reis voor september naar Griekenland is 300 euro goedkoper door niet in het weekend te vertrekken.
Heb je al eens van de app Hopper gehoord? Daar kan je je aankomst- en vertrekdatum ingeven en zij gaan dan kijken of het al het ideale moment is om je tickets te boeken of niet.
11 Jan 2018 12:54
caribbeanlover schreef:Dorien schreef:Ik weet niet hoe het zit bij pakketreizen naar verre bestemmingen, maar de zonvakanties zoals naar Griekenland klopt het wel dat het in het weekend duurder is. Onze reis voor september naar Griekenland is 300 euro goedkoper door niet in het weekend te vertrekken.
Heb je al eens van de app Hopper gehoord? Daar kan je je aankomst- en vertrekdatum ingeven en zij gaan dan kijken of het al het ideale moment is om je tickets te boeken of niet.
Die ken ik niet,maar ga even kijken zo.........................dank je. Hebben ze ook een site?
11 Jan 2018 14:03
caribbeanlover schreef:Marin schreef:caribbeanlover schreef:
Marin, Hoe is de stoelverdeling bij KLM? Is het zoals bij de meeste die tegenwoordig 3-4-3 hebben ook zo bij KLM?
Geen idee, sorry. Maar op de website kun je wel plattegronden van alle toestellen vinden.
Over je annuleringsvraag: stel er gebeurt wat met je moeder en je hebt een niet wijzigbaar ticket gekocht kun je altijd contact opnemen om te kijken wat de mogelijkheden zijn. Soms kan je (tegen betaling of met enige kwijtschelding) dan alsnog wijzigen. Wat precies kan ik geen uitspraken over doen, daar zijn allerlei regels voor die ik niet meer uit m'n hoofd weet. Echt annuleren en geld terug krijgen gebeurt alleen in geval van dood van de passagier, dus daar moet je niet op rekenen, of bij je reisverzekering aankloppen.
Dus als ik het goed begrijp ben je sowieso meer kwijt met zo'n wijzigbaar ticket en dan dien je misschien ook nog bij te betalen om te annuleren? Beetje krom eigenlijk. Ook krom dat als iemand op sterven ligt je niks vergoed krijgt.
11 Jan 2018 14:07
11 Jan 2018 15:22
11 Jan 2018 16:10
11 Jan 2018 16:32
Marin schreef:Jawel joh, gewoon andere ook proberen. Dan weet je toch welke het meest behulpzaam is. De ene kan toch andere regels hebben dan de ander.
Wel slecht hoor dat ze je zo doorverwezen.