Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Statistieken van de maand juni

<<

Burgemeester Esmee

Gebruikers-avatar

Site admin

Bericht 01 Jul 2017 10:41

Statistieken van de maand juni

Velen van ons hebben er naar uitgekeken, de :sunny: zomer :sunny: is begonnen!
De tijd van festivals, terrasweer, luchtige jurkjes en lekkere ijsjes is weer aangebroken, maar niet
iedereen is gek op de hitte die hier soms mee gepaard gaat. Juni 2017 is trouwens de warmste junimaand ooit gemeten. Het oude record dateerde nog van juni 1976.

Afbeelding

Nieuwsberichten
Op 3 juni reed op London Bridge een bestelbusje in op voetgangers. Het busje reed vervolgens door naar Borough Market, waar drie mannelijke aanslagplegers uitstapten en mensen neerstaken. De daders renden daarna een restaurant binnen waar ze een medewerkster in haar nek hebben gestoken. Ook een aantal voorbijgangers werd verwond of zelfs gedood. Politieagenten waren snel ter plaatse en de drie aanslagplegers werden door de politieagenten gedood.

*

Bij een brand in de woontoren Grenfell, eveneens in Londen, kwamen zeker 80 mensen om het leven. Veel anderen raakten gewond of verloren hun huis. Meer dan 50 artiesten hebben een nummer opgenomen voor de slachtoffers van de grote brand. Ze hopen hiermee geld op te halen voor mensen die hun huis zijn verloren.

Afbeelding

In Portugal was het in juni veel warmer dan normaal. Op zaterdag 17 juni ontstond de eerst bosbrand en de gemeente Pedrógão Grande in Midden-Portugal werd zwaar getroffen. Er vielen 64 doden en 204 gewonden. Velen daarvan probeerden te vluchten maar raakten op de weg met hun auto door het vuur ingesloten.

*

De 14-jarige Romy uit Hoevelaken & de 14-jarige Savannah werden beiden vermist. Helaas kwam het droevige nieuws naar buiten dat de lichamen van beiden meisjes waren gevonden. De gemeenten Hoevelaken en Bunschoten waren in diepe rouw en de rest van Nederland rouwde mee. Hoe onvoorstelbaar is het dat de verdachten slechts 14 en 16 jaar oud waren!

Afbeelding

Op woensdag 15 maart gingen we met zijn allen naar de stembus om te stemmen voor de Tweede Kamerverkiezingen. Tot op heden is het de partijen nog steeds niet gelukt om samen een nieuw kabinet te vormen. Gerrit Zalm is de derde(!) formateur.
Zal het hem wel lukken de partijen nader tot elkaar te brengen?

*

Spoorloos-presentator Derk Bolt en cameraman Eugenio Follender waren zelf tijdelijk spoorloos toen zij voor het programma in Colombia waren. De journalisten waren in het gebied om te zoeken naar familie van een Colombiaanse die door Nederlanders is geadopteerd. Het was niet de eerste keer dat ze hier waren, maar helaas waren ze nu op het verkeerde moment op de verkeerde plaats. Gelukkig zijn ze inmiddels weer veilig op Nederlandse bodem

*

Op 27 juni hebben een paar duizend boze leraren, ouders en andere sympathisanten op het Malieveld in Den Haag gedemonstreerd tegen de te hoge werkdruk en de te lage salarissen in het onderwijs. Ook op andere plaatsen in Nederland werd gestaakt of actie gevoerd.

---

Hebben jullie gemist wie er in juni wat te vieren hadden?
Wij zetten de jarigen, zwangere dames, kersverse mama's, verloofden en pas getrouwde dames even voor jullie op een rijtje.

Afbeelding

Jarig
Hieper de piep! Een jaartje erbij voor sarah1985, Jezzie, Linvi, June, Steep, Gizmo, loura, Femme, Kiwi , Spencer, Meneer Nilsson, Elsa en Siep. Gefeliciteerd!

Zwanger
kippetje, Sansa, Fie en Kris hebben bekend gemaakt zwanger te zijn.
Van harte gefeliciteerd dames en we hopen dat jullie een voorspoedige zwangerschap hebben.

Bevallen
Natuurlijk zijn er ook deze keer weer een aantal baby's geboren. Veel geluk met jullie newborns Nan, Sanskie, Elsa, Minoessepoes, Elja, Nosa & Lies! Jullie hebben nu een mini-versie van jezelf waar je lekker mee kunt knuffelen en voor mag zorgen.

Verloofd
Tijdens haar vakantie werd Chocolate Cookie verrast en werd ze door haar vriend ten huwelijk gevraagd. Naast Chocolate Cookie is ook June tijdens haar vakantie ten huwelijk gevraagd. Wat romantisch en leuk!
Anousch heeft zelf de stoute schoenen aangetrokken en haar vriend gevraagd of hij met haar wil trouwen. Het antwoord was gelukkig ja zodat ze in 2019, wanneer ze 10 jaar samen zijn, een huwelijk in kunnen plannen.

Getrouwd
Lennox heeft een geweldige dag gehad. Fijn dat je het ervaren hebt zoals je het van te voren ook voor ogen had. Een dag om met veel plezier nog eens aan terug te denken.

Afbeelding

Huizennieuws
Hoera, Frankie heeft de sleutel van haar huis gekregen! Meestal heb je na 1 dag nog niet zoveel gedaan, voor de komende periode dus veel klusplezier gewenst.

Sportieve prestatie
Teun heeft meegedaan aan de Nacht van de Vluchteling, ze liep een tocht van 40 kilometer!

Werkgerelateerd
Lejow en Katrien hebben een nieuwe baan gevonden. Katrien begint vandaag aan haar nieuwe baan in een kledingwinkel en Lejow start na de zomervakantie met een nieuwe uitdaging in het onderwijs. Succes en (alvast) veel plezier in jullie nieuwe functie!

Meneer Nilsson is erg blij met haar nieuwe contract voor 20 uur per week en Bliss kreeg te horen dat haar contract in oktober met een jaar verlengd gaat worden.

In gedachten bij
Natuurlijk is het ook tijd om stil te staan bij de dames voor wie de maand juni een iets minder leuke maand was. Hierbij denken we in het bijzonder aan Pineco, Pompoen, Moederkoekje, Jip, Spencer, Harrison, Anousch, Thunder, Silly-One, Milady, Marsy31, Niekske, Whatever en Jada.

Afbeelding

En verder
Menig forummer heeft er maanden en maanden op gewacht en telde in juni de dagen af, want op 9 juni werd seizoen 5 van Orange is the New Black op Netflix.

Chava vond haar nieuwe liefde op een onverwachte plek en geeft volgens haarzelf inmiddels licht van verliefdheid!

Harrison heeft gisteren haar bul voor haar master aangevraagd. Naast haar fulltime baan heeft ze hier gemiddeld een 7,6 voor gehaald. Gefeliciteerd!

Jada is forumster van de maand juni!

Het nieuwe boek van Susan komt in november uit dus het hele forum zet dit boek natuurlijk meteen op het verlanglijstje.

Forumweetjes
De populairste pijlers waren de afgelopen maand Zwangerschap & Kinderen, Algemeen en Liefde, seks & relaties. Deze laatste werd bijna ingehaald door Beauty & Mode.

De meeste bezoekers logden in de volgende plaatsen in: Amsterdam, Utrecht, Rotterdam, Eindhoven en Groningen. Maar laten we deze keer ook Sri Jayawardenepura Kotte, Stad aan 't Haringvliet, Schwalbach am Taunus, Emsburen en Homberg eens noemen. Deze plaatsen bungelen onderaan het lijstje.

Opvallende zoektermen van deze maand:
- gaan muggen onder de dekens zitten
- hoe lang kan een luier mee
- sudocreme op kalknagel
- waar zeg maschine
- paay filmpje 2017
- aan kont zitten van vriendin
- amanda met dikke tieten gaat hardlopen
- badmuts is dat niet stom

Dat was hem weer! Tot volgende maand!
<<

Exogenesis

Gebruikers-avatar

Hulpsinterklaas

Bericht 01 Jul 2017 11:17

Re: Statistieken van de maand juni

Wat leuk dat jullie dit toch doorzetten! :)

Wat ik trouwens nog als tip heb, of gewoon als puntje waar ik altijd tegenaan loop: in het stukje van 'we denken aan'/ 'in gedachten bij..', wordt niet genoemd waarom de betreffende personen genoemd worden. Soms weet ik ook niet waar ik moet vinden wat er gebeurd is en dan voel ik me schuldig dat ik schijnbaar iets gemist heb. Meer mensen die dat zo ervaren? Misschien dus een korte toelichting, ofzo?
• 6-12-2013 & 30-8-2016 •
<<

Whatever

Pietje Paniek

Bericht 01 Jul 2017 11:44

Haha jullie zijn nog beter dan de krant, stop de persen, Whatever moet nog bij de we-denken-aan-je's! Heel lief. Dankjewel! :heart:

Wat een nare dingen zijn er gebeurd deze maand. Terwijl ik het eigenlijk inderdaad een hele mooie fijne zonnige maand vond. Leuk stukje weer!
<<

Katrien

Gebruikers-avatar

Mijter

Bericht 01 Jul 2017 12:44

Wat weer een leuke samenvatting van afgelopen maand.

Leuk ook om mijn naam voorbij te zien komen. Bedankt!
25 februari 2014 & 5 juni 2015
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Stoomboot

Bericht 01 Jul 2017 12:48

Haha gaan muggen onder de dekens zitten... Is dat antwoord hier ergens te vinden??? :D
Afbeelding

14 mei 2015 ♥ kleine held
4 februari 2018 ♥ kleine aap

♥ hoor je de zee, mama? ♥
<<

Whatever

Pietje Paniek

Bericht 01 Jul 2017 13:08

Zora schreef:Haha gaan muggen onder de dekens zitten... Is dat antwoord hier ergens te vinden??? :D

Ik blijf die zoektermen iedere keer het leukste onderdeelvinden!
<<

Katrien

Gebruikers-avatar

Mijter

Bericht 01 Jul 2017 13:24

Zora schreef:Haha gaan muggen onder de dekens zitten... Is dat antwoord hier ergens te vinden??? :D

Ik vraag me vooral af wie een badmuts níet stom vindt.
25 februari 2014 & 5 juni 2015
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Stoomboot

Bericht 01 Jul 2017 13:56

Haha idd Katrien haha

Jaa me too Whatever!
Afbeelding

<<

anoniem213

Bericht 01 Jul 2017 14:38

Wat leuk om te lezen!

@ Exo: ik ben ook weleens genoemd, omdat ik iets een keer in een topic had gezegd. Dat vind ik dan heel attent, maar van mij had er dan niet nog hoeven staan wat en waarom geloof ik. Ik kan me voorstellen dat meer mensen dat hebben.

Nog niet besproken op het forum, maar het zou in deze statistieken kunnen: ik ben vorige week zondag ook compleet verrast en ten huwelijk gevraagd op vakantie :D. Het gaat nog wel een paar jaar duren, maar toch heel leuk!
<<

Whatever

Pietje Paniek

Bericht 01 Jul 2017 14:42

Gefeliciteerd June! Wauw!! Wat leuk!
<<

Quizzle

Gebruikers-avatar

Amerigo

Bericht 01 Jul 2017 14:46

Gefeliciteerd June!! Super!
En natuurlijk de anderen met dezelfde feestelijke reden ook.
Tel est mon destin
Je vais mon chemin
Ainsi passent mes heures
Au rythme entêtant des battements de mon cœur
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site admin

Bericht 01 Jul 2017 14:50

June, wat leuk! Ik ga je erbij zetten. Gefeliciteerd!

Exo, ik zal het eens in de groep gooien. Wat we vaak zien is dat er regelmatig iets gepost wordt wat later wordt weggehaald. Dus in lang niet alle gevallen is de nare gebeurtenis überhaupt nog terug te lezen op het forum.
<<

Jet

Gebruikers-avatar

Rijmpiet

Bericht 01 Jul 2017 15:14

Wat leuk, June! Gefeliciteerd!

Leuke statistieken weer. Om die zoektermen moest ik hardop lachen trouwens, vooral om Amanda :lol:

Oh ja, volgens mij is Kippetje zwanger, niet kippie.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

Hulpsinterklaas

Bericht 01 Jul 2017 15:16

Aaah June, ik vroeg me bij het lezen net al af hoe ik dat gemist kon hebben!! En sowieso miste ik je hier al. Wat gaaf, gefeliciteerd! Vertel, hoe heeft hij het gedaan?

Oh en bedankt voor de vermelding!
Afbeelding
<<

Burgemeester Nicky

Gebruikers-avatar

Site admin

Bericht 01 Jul 2017 15:21

Jet schreef:Oh ja, volgens mij is Kippetje zwanger, niet kippie.

Ik heb het nagezocht, je hebt gelijk. Bedankt voor de oplettendheid! Het is aangepast.
<<

MissEnergy

Gebruikers-avatar

Amerigo

Bericht 01 Jul 2017 16:38

Lol stad aan het haringvliet; ben benieuwd wie daar zat!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

Hulpsinterklaas

Bericht 01 Jul 2017 17:30

Nou June toch! Wat leuk! Gefeliciteerd.

Ik vind de statistieken echt leuk om te lezen.
Ik snap ook juist wel dat de redenen waarom iemand in het sterkte deel staat niet genoemd worden hoor, al weet ik soms ook niet alles.
Lieve kleine man. 01-04-2017

Afbeelding
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Hoofdpiet

Bericht 02 Jul 2017 12:16

Wauw June wat leuk gefeliciteerd! Ben benieuwd naar federaals :)
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Stoomboot

Bericht 02 Jul 2017 12:22

Oehh June tof gefeliciteerd!!!
Afbeelding

<<