Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  

Forumster van de maand april

<<

Burgemeester Lotte

Bericht 15 Apr 2017 18:12

Forumster van de maand april

In maart schreef Peinture het volgende:

"Pompoen wordt de volgende forumster van de maand, als ze wil! We weten al veel over haar, maar ik denk dat het heel leuk is als zij ook de vragenlijst voor de forumster van de maand beantwoordt. Ik bewonder hoe zij alles op haar pad aanpakt. Ze lijkt me een lieve meid."

Daarom gaat het verhaal van vandaag over Pompoen en is zij forumster van de maand april!

Forumster Pompoen
Mijn forumnaam is Pompoen, ik heb echt geen idee voor hoe lang nu. Hiervoor was mijn forumnaam ook Pompoen maar dan in het Russisch. Heel grappig (vond ik) maar erg onhandig om te typen en voor mijn forumgenoten om me mee aan te spreken. Dus uiteindelijk heb ik dat toch maar aangepast. Ik vind Pompoen eigenlijk niet echt een leuke naam, maar het voelt zo als ‘mijn’ naam dat ik me zelfs aangesproken voel als ik bijvoorbeeld een recept tegenkom voor pompoensoep. Meestal heb ik dan eerst echt zo’n momentje van “hee, je gaat toch geen soep van me maken?” voordat ik me bedenk dat het niet over mij gaat. Ik weet eigenlijk niet meer precies wat voor andere forumnamen ik gehad heb. Een aantal waren gerelateerd aan mijn voornaam of mijn initialen dus die wil ik liever niet noemen. Ik forum ook echt al een eeuwigheid, toen we nog met Max moesten inloggen heette ik appelpeertje. Volgens mij is dat al meer dan 10 jaar geleden. Jeetje wat gaat de tijd toch snel. Het is al zo lang geleden dat ik niet eens meer precies weet hoe ik op het forum terecht ben gekomen. Het was volgens mij in de tijd dat ik in Hilversum of Steenwijk woonde, ik kende daar niemand en voelde me best een beetje eenzaam. Toen heb ik me bij verschillende fora aangemeld, maar bij Yes ben ik eigenlijk altijd blijven hangen en ook meerdere keren meeverhuisd naar nieuwe fora en zo. Ik heb inmiddels ontzettend veel mensen van het forum ontmoet en met een aantal ben ik bevriend geraakt. Ik ben echt blij dat ik ooit op dat idee ben gekomen want het heeft me altijd bijzondere contacten opgeleverd.

Pompoen in het dagelijks leven
Ik denk dat veel forummers mijn verhaal kennen. Ik ben afgestudeerd als illustrator aan de kunstacademie. Hoewel ik nog altijd graag daar iets mee wil doen is het me tot nu toe niet echt gelukt om dat van de grond te laten komen. Dat kwam niet in de laatste plaats doordat ik moeder werd en bijna tegelijkertijd mijn man verloor. Op dat moment stond mijn leven zo ondersteboven dat ik echt geen inspiratie meer had en het niet kon opbrengen om er hard voor te knokken. Ik moest al hard genoeg knokken om mezelf en mijn kleine gezinnetje overeind te houden. Daarnaast worstelde ik met issues uit mijn jeugd en mijn heftige vorm van ADHD.

Inmiddels ben ik alweer een aantal jaren gelukkig met mijn lieve nieuwe vriend en zijn dochtertje. Afgelopen december zijn we eindelijk verhuisd naar ons nieuwe huis, het huis wat we samen gekocht hebben en verbouwd. Het is hier ontzettend prettig wonen. Verder ben ik in therapie gegaan en na 12 maanden intensieve therapie kan ik zeggen dat ik nu een stuk beter in mijn vel zit en met een hoop dingen anders om kan gaan. Met name wat betreft mijn onzekerheid gaat het zo veel beter. Ik durf een stuk beter mezelf te zijn.

Aan het werk
Doordat het eindelijk beter gaat besloot ik een paar maanden geleden om te gaan solliciteren en tot mijn stomme verbazing had ik binnen no time een baan. Inmiddels werk ik anderhalve maand als customer service medewerker en beantwoord ik telefoontjes en mails met vragen en klachten. Het is niet hetgeen ik de rest van mijn leven wil blijven doen denk ik, maar het werken en me nuttig voelen doet me erg goed. Daarnaast ben ik ook rustig aan bezig met mijn illustratiewerk, want ook dat wil ik langzamerhand steeds verder op poten gaan zetten. En naast werken ben ik natuurlijk ook mama van Lu. van bijna 4 die nu aan het wennen is op school en Lo. van net 5, die vol enthousiasme bezig is met zwemles.

Pompoen herkennen
Ik durf niet zo goed te zeggen waar je mij aan kunt herkennen. Aan mijn bril is een beetje een suf antwoord natuurlijk. Op het forum kun je me in ieder geval herkennen aan mijn lappen tekst. Ik vind het nogal moeilijk om kort en bondig iets te zeggen. Op meetings kun je mij herkennen aan mijn drukke spontane geklets, dat komt omdat ik als ik zenuwachtig ben drukker ga doen en meer van me laat horen terwijl ik stiekem juist best verlegen ben. Mezelf in één woord omschrijven kan ik dus niet. Ik zou mezelf echt tekortdoen met het woord gek of creatief want ik ben zo veel meer :wink:

Wens
Als ik één wens zou mogen doen dan zou ik wensen dat wij met ons gezinnetje samen gelukkig mogen worden, dat ons verder leed bespaard blijft en dat onze kindjes een gelukkige en ongecompliceerde jeugd mogen hebben.

Pompoen op het forum
Ik forum niet op pijler, ik forum op actieve onderwerpen en eigen berichten. Als ik wel op pijler forum dan bezoek ik de pijler Persoonlijk, de pijler Werk en studie en de pijler Zwangerschap en kinderen het meest. Ook de pijler Algemeen bekijk ik regelmatig.

Ik breng op het moment minder tijd door op het forum dan vroeger. Op werkdagen kom ik er eigenlijk niet aan toe, op de andere dagen besteed ik denk ik gemiddeld 10-30 minuten op het forum. Mijn favoriete topic is het Wat-wil-je-even-kwijttopic. Dit is een soort nieuwsbulletin van alle forummers, de ene keer luchtig, de andere keer verdrietig of mooi. Ik vind het ook best fijn om daar af en toe een hartekreet achter te laten.

Zonder het forum had ik waarschijnlijk veel minder geweten van allerlei vormen van ouderschap, van voeding, draagdoeken, UP en AP, Rapley, borstvoeding. Maar wat ik vooral erg leuk vind is is dat ik kennis heb gemaakt met zo veel verschillende meningen en ideeën op allerlei gebieden. Ik ben het er echt niet altijd mee eens, maar ik vind het wel een waardevolle toevoeging aan mijn leven.

Wat me het meest bij staat is de massale steun die ik hier heb gekregen toen mijn man plotseling overleed. Dat heeft me heel erg goed gedaan. Wat ik ook nog goed weet is hoe troostend het voor mij was in de twee dagen voor ik het hier vertelde dat de wereld gewoon door draaide. Ik las af en toe mee en zag iedereen met kleine en grote zorgen dingen posten. Het feit dat dat gewoon nog bestond gaf me op dat moment een soort houvast dat de wereld niet vergaan was, al voelde het voor mij op dat moment wel zo.

Ik vind het jammer dat mensen op het forum het soms moeilijk vinden elkaar in hun waarde te laten. Discussies worden vaak snel persoonlijk gemaakt en anderzijds vaak ook weer erg persoonlijk opgevat. Er zijn veel verschillende meningen op het forum over de meest uiteenlopende onderwerpen en ik vind het jammer dat we daar niet meer van kunnen laten zien aan elkaar omdat mensen terughoudend zijn geworden omdat het anders snel onaangenaam werd. Ik zou wel een boost in ledenaantal en geposte onderwerpen willen geven als ik wist hoe dat moest. Zelf werk ik er in ieder geval net zo hard aan mee dat het regelmatig rustig is. Het forum kabbelt een beetje mee in mijn bestaan en ik ben lang zo actief niet meer als ik vroeger geweest ben.

Pompoens foto
Het was best lastig om één foto te kiezen waar ik blij van word. Ik word sowieso blij van foto’s van mijn gezin. Dat vind ik wel voor de hand liggend als is mijn gezin niet erg voor de hand liggend. De foto’s die ik heb uitgekozen zijn een foto van ons nieuwe huis en een foto vanuit ons nieuwe huis. Ik heb ze gekozen omdat ze voor mij symbool staan voor iets wat ik heel lang niet echt gehad heb: een thuis. Ik merk dat ik sinds we hier wonen een soort rust voel die ik eigenlijk nooit echt gehad heb. Het gevoel dat dit mijn thuis is, een veilige plek, een plek om mijn kinderen op te laten groeien en nog heel erg lang te wonen. Voorheen voelde ik altijd een soort rusteloosheid, het gevoel uit dozen te leven en elk moment mijn koffers te kunnen pakken. Dat gevoel heb ik nu helemaal niet, terwijl we echt nog niet alle dozen hebben uitgepakt. Kortom, deze foto’s staan voor thuis.

Afbeelding

Afbeelding

---

Volgende forumster van de maand
Als volgende forumster van de maand wil ik Quizzle nomineren. Ze is zo positief aanwezig op het forum, heeft het volgens mij zelf bepaald niet gemakkelijk, maar heeft altijd een goed woord voor een ander. Ik zou heel graag meer van Quizzle willen weten en haar bovendien graag op deze manier een beetje in het zonnetje zetten, want volgens mij heeft ze dat wel verdiend!
<<

Quizzle

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 15 Apr 2017 18:24

Re: Forumster van de maand april

Dat ik vereerd was wist je al, maar wat is jouw stukje leuk geworden!!!

Even voor de layout mensen, dat gekleurde lettertype is op mijn laptop niet zo goed leesbaar, ik weet niet hoe het voor anderen is?

Wat een mooie foto ook Pompoen. En je schrijft zo mooi. Ik mis je blogs nog steeds.
Tel est mon destin
Je vais mon chemin
Ainsi passent mes heures
Au rythme entêtant des battements de mon cœur
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 15 Apr 2017 18:32

Leuk stukje Pompoen!
Chocolate is the answer, who cares what the question is
<<

Dora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Apr 2017 18:33

Leuk stuk pompoen!
(Maar idd de gele woorden lezen idd wat lastig)

En ik ben ook erg benieuwd naar Quizzle.
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem189

Bericht 15 Apr 2017 18:51

Leuk stuk Pompoen!
<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 15 Apr 2017 20:03

Leuk stuk inderdaad!
En ik snap dat je nieuwe huis je thuis is Pompoen, wat een heerlijk plekje zo te zien!

De gekleurde woorden vind ik trouwens ook minder handig..
❤ 08-08-2015
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Bericht 15 Apr 2017 21:32

Wat leuk om te lezen pompoen! Mooi huis zeg, snap dat je daar heel blij van wordt :)

Ik heb geen enkel probleem met de gekleurde woorden, vind de kleur juist leuk bij Pompoens naam passen :D
<<

Dora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 15 Apr 2017 22:24

Op de tablet merk heb ik er minder last van
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 15 Apr 2017 22:31

Leuk stuk Pompoen, en ben nu al benieuwd naar volgende maand!
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Betty

Kletskop

Bericht 16 Apr 2017 00:43

Leuk stuk! Ik vind de kleuren ook niet zo fijn!

Leuke nominatie ook. Ben oprecht benieuwd naar Quizzle
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Orakel

Bericht 16 Apr 2017 19:10

Thanks dames! Ik ben ook erg benieuwd naar volgende maand!
Die kleur heb ik overigens niet zelf gekozen, ik kan het wel lezen, maar ik weet ook wat er staat haha.
Afbeelding
<<

Burgemeester Lotte

Bericht 16 Apr 2017 20:39

Ik kon het zelf op vijf apparaten goed lezen en de andere burgemeesters ook, maar ik heb de kleur even aangepast :).
<<

Betty

Kletskop

Bericht 16 Apr 2017 20:42

Leest nu een stuk fijner!
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Bruce Willis

Bericht 16 Apr 2017 22:02

Wat een leuk stuk over jezelf Pompoen! Fijn om te lezen dat je zo goed in je vel zit. En wat een mooie foto's ook!
29 augustus 2012 ~ 27 februari 2016

Volg mij op instagram Mamajezzblog
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Bericht 17 Apr 2017 12:47

Leuk geschreven!!
Hello, from the outside <3

Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Bericht 17 Apr 2017 13:09

Leuk Pompoen!
<<

Peinture

Gebruikers-avatar

Kletskop

Bericht 17 Apr 2017 13:54

Leuk om te lezen Pompoen! :)
Afbeelding
Afbeelding
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Bruce Willis

Bericht 17 Apr 2017 14:27

Leuk, pompoen!
26 september 2013
30 december 2015
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Bruce Willis

Bericht 17 Apr 2017 22:41

Leuk stukje pompoen zo leuk om te lezen dat het nu zo goed met je gaat. Mooi huis heb je
<<

Stanley

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Bericht 29 Apr 2017 18:44

Leuk stuk pompoen! Vind het fijn om te zien dat het nu zo goed met je gaat.

Terug naar Forumzaken