Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Algemene vragentopic gezondheid

<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 06 Apr 2017 14:44

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Geel snot/slijm betekend dat je lichaam aan het vechten is tegen een infectie. Er stond wel bij als het langer dan een week duurt en met koorts gepaard gaat dat je dan even je arts moet inlichten.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Apr 2017 20:50

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Aan mij heb je niks Scandic want ik ga echt voor niets naar de huisarts. Alhoewel, kanariegeel zou mij wel wat doen twijfelen maar denk dat ik het alsnog niet nodig zou vinden.

In het vervolg daarvan ook mijn vraag. Ik heb al een paar weken het idee dat er vocht in/achter m'n oor zit. Ik hoor het als ik kauw, of mijn kaken beweeg. Soms ook als ik m'n hoofd scheef houd of als ik op een kussen ga liggen. Kan dit vanzelf weggaan, of moet ik sowieso naar de dokter? Ik vind het zo'n onzinding om mee naar de dokter te gaan maar als het niet vanzelf weg kan gaan... misschien kan ik het combineren met een check van alle opgespaarde gekke moedervlekken :laughcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 07 Apr 2017 21:12

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Heb je er last van Zora? Volgens mij kan je in combi met een verkoudheid of dergelijke wel wat druk/vocht hebben bij je oren. Als het geen pijn doet zou ik niet naar huisarts gaan denk ik.
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Apr 2017 21:21

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Alleen last in de zin van dat dat geluid best irritant is soms. En misschien is m'n gehoor ook iets minder maar niet storend. Zou het dan vanzelf over kunnen gaan, en zou het niet schadelijk zijn ofzo?

Haha jullie zijn geen dokters maar weten het misschien :angel:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 07 Apr 2017 21:29

Re: Algemene vragentopic gezondheid

JustMeDaan schreef:Geel snot/slijm betekend dat je lichaam aan het vechten is tegen een infectie. Er stond wel bij als het langer dan een week duurt en met koorts gepaard gaat dat je dan even je arts moet inlichten.


Ik heb geen koorts gelukkig! Ik heb de NHG-standaard gelezen en het is volgens die standaard niet nodig om naar de dokter te gaan, dus ben niet gegaan. En gelukkig, het gaat vandaag iets beter, hoofdpijn is weg als ik niet buk. Halleluja!
<<

Siep

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3506

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:43

Bericht 08 Apr 2017 18:27

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Zora schreef:Alleen last in de zin van dat dat geluid best irritant is soms. En misschien is m'n gehoor ook iets minder maar niet storend. Zou het dan vanzelf over kunnen gaan, en zou het niet schadelijk zijn ofzo?

Haha jullie zijn geen dokters maar weten het misschien :angel:


Ik heb het zelf ook regelmatig, meer het gevoel alsof er water in zit. Zelf heb ik altijd zoiets.. trekt wel weer weg. Als je over 2 maanden nog hebt zou ik gaan onder mom "irritant".


Ik heb zelf ook een vraag, ik heb boven mijn oor (Naja achter mijn oorschelp) een bultje. Dokter heeft er al eens aan gevoeld toen ik daar toch was voor moedervlekken check. Die gaf aan een talgkliertje maar het wordt wel langzaam aan groter. Nu formaat rijstkorrel. Wat zouden jullie doen?
Oktober 2016 Juni 2018
Maart 2021⭐
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 08 Apr 2017 23:01

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Hmm als het echt groter wordt zou ik na een tijdje wel even naar de HA haan denk ik. Maarja, misschien pas na 2 maanden hehe
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem222

Bericht 10 Apr 2017 16:03

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Ik heb dat ook wel eens gehad Zora, ging bij mij vanzelf weer over. Maar als het te lang duurt zou ik wel naar de HA gaan ja.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Apr 2017 17:12

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Ohhhh ik hoop dat dat bij mij ook gebeurt!!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem249

Bericht 10 Apr 2017 17:15

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Ik heb dat ook een keer gehad toen ik 17 was Zora! Mijn ouders waren niet zulke dokter-gangers, dus m'n moeder heeft me oordruppels gegeven van de etos. Die druppelde ik er braaf elke avond in en na een aantal weken kwam er ineens een klont oorsmeer/troep uit en toen was t over.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 10 Apr 2017 19:09

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Haha ok! Goeie verhalen dit :D
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem222

Bericht 12 Apr 2017 21:05

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Overigens, ik heb wel eens mijn oor laten uitspuiten bij de dokter en dat was toen ook hemels. Kwam mega veel troep uit. Al begreep ik later dat uitspuiten ook schade aan kan richten.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 13 Apr 2017 08:01

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Als kind moest ik vaak mijn oren laten uitspuiten. Als het goed wordt gedaan kan het volgens mij niet enorm veel kwaad maar sommige assistentes zetten zoveel druk dat het net een hogedrukspuit is.

Daarna hoor je altijd een stuk beter! Vind je ook dat mensen heel hard praten enzo, heel grappig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Apr 2017 08:41

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Wat kun je 't beste doen bij een (licht) ontstoken oog, wat beetje plakt en rood ziet. Schoonmaken met uitgekookt water? Geen make up dragen even? Of moet je daarvoor echt naar de huisarts?
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 26 Apr 2017 08:50

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Marin schreef:Wat kun je 't beste doen bij een (licht) ontstoken oog, wat beetje plakt en rood ziet. Schoonmaken met uitgekookt water? Geen make up dragen even? Of moet je daarvoor echt naar de huisarts?

Ik zou daar wel mee naar de huisarts gaan. Veel oogontstekingen zijn erg besmettelijk.
2016
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 26 Apr 2017 08:52

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Je kan ook volgens mij camillethee maken, dat laten afkoelen en op je ogen leggen. Heb dat ooit eens gelezen, maar misschien moet je daarvoor nog even opnieuw googlen :-D
<<

Anoniem301

Bericht 26 Apr 2017 08:58

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Ik zou niet meteen naar de dokter gaan. Ik heb het ook weleens, 2 keer per dag spoelen met afgekoeld uitgekookt water helpt bij mij altijd snel! Glas aan je oog zetten en gieten maar. Mocht het niet snel over zijn kun je inderdaad naar de dokter gaan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Apr 2017 09:12

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Salome schreef:
Marin schreef:Wat kun je 't beste doen bij een (licht) ontstoken oog, wat beetje plakt en rood ziet. Schoonmaken met uitgekookt water? Geen make up dragen even? Of moet je daarvoor echt naar de huisarts?

Ik zou daar wel mee naar de huisarts gaan. Veel oogontstekingen zijn erg besmettelijk.


Ik heb het volgens mij van m'n zoon gekregen. Die heeft het ook een klein beetje. Maar van de kraamzorg heb ik geleerd dat dat bij babies veel voorkomt en met een gaasje met uitgekookt water schoonmaken. Ga ik dat bij ons beide eerst proberen en anders naar de huisarts.

Kamillethee heb ik ook nog in huis! Van een andere ontsteking zullen we maar zeggen.

En de make up vraag? Maar even niet doen hè? Jammer morgen!
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 26 Apr 2017 09:18

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Marin schreef:Wat kun je 't beste doen bij een (licht) ontstoken oog, wat beetje plakt en rood ziet. Schoonmaken met uitgekookt water? Geen make up dragen even? Of moet je daarvoor echt naar de huisarts?


Borstvoeding in druppelen. Ook bij je zoon.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Anoniem301

Bericht 26 Apr 2017 09:21

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Marin schreef:
Salome schreef:
Marin schreef:Wat kun je 't beste doen bij een (licht) ontstoken oog, wat beetje plakt en rood ziet. Schoonmaken met uitgekookt water? Geen make up dragen even? Of moet je daarvoor echt naar de huisarts?

Ik zou daar wel mee naar de huisarts gaan. Veel oogontstekingen zijn erg besmettelijk.


Ik heb het volgens mij van m'n zoon gekregen. Die heeft het ook een klein beetje. Maar van de kraamzorg heb ik geleerd dat dat bij babies veel voorkomt en met een gaasje met uitgekookt water schoonmaken. Ga ik dat bij ons beide eerst proberen en anders naar de huisarts.

Kamillethee heb ik ook nog in huis! Van een andere ontsteking zullen we maar zeggen.

En de make up vraag? Maar even niet doen hè? Jammer morgen!

Ik droeg wel gewoon make-up!
<<

Anoniem301

Bericht 26 Apr 2017 09:21

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Wat heb je morgen dan? Als je vandaag spoelt is de kans dat het morgen alweer over is.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 26 Apr 2017 09:37

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Borstvoeding idd! En make-up idd even niet. Kans bestaat dat je jezelf blijft besmetten.
30-04-2017
<<

Geel

Bericht 26 Apr 2017 09:52

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Nog een voorkomende tip: verschoon even je kussensloop.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 26 Apr 2017 10:32

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Jup borstvoeding erin! werkt als een tiet :P
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 26 Apr 2017 11:41

Re: Algemene vragentopic gezondheid

Carrie schreef:Wat heb je morgen dan? Als je vandaag spoelt is de kans dat het morgen alweer over is.


Koningsdag, dus moeders gaat de hort op. Met kind hoor maar toch, vind 't leuk om er leuk uit te zien als ik de deur uit ga. Maar dan toch maar even niet ivm besmetting.

Dank voor de borstvoeding tip, gek maar zal wel werken gezien dat bij tepels ook werkt!
Let's discover the world together.
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers