Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Eerste hapjes

<<

Anoniem253

Bericht 24 Apr 2017 15:03

Re: Eerste hapjes

Maar met aardbeien moet ik dus voorzichtig zijn. Thanks voor de tip!
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 24 Apr 2017 15:08

Re: Eerste hapjes

De WHO adviseert nog steeds 6 maanden exclusief melkvoeding. Niet alleen vanwege de kans op allergieën maar ook ivm de kans op obesitas op latere leeftijd.
http://www.who.int/nutrition/topics/com ... eeding/en/

Ieder moet zelf beslissen welke keuzes ze maken hierin maar vond het wel, voor de volledigheid, belangrijk om erbij te zetten dat er nog steeds een groep professionals 6 maanden adviseerd.
Laatst gewijzigd door Fiwen op 24 Apr 2017 15:26, in totaal 1 keer gewijzigd.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 24 Apr 2017 15:25

Re: Eerste hapjes

Elliot schreef:
Thunder schreef:Ik weet nog goed dat ik 10 jaar geleden een foto postte van mijn 4 maanden baby die een fruithapje kreeg. Nou, het forum was bijna te klein, haha! Het was veel te vroeg en wat dacht ik wel niet, 6 maanden was de norm! :laughcry:

Tja dat komt denk ik doordat dit onderzoek toen nog niet uitgevoerd was, en 6 maanden toen dus nog de norm/richtlijn was. Inmiddels is er meer onderzoek naar gedaan en is de richtlijn daarop aangepast.
Nee hoor, mijn CB raadde toen ook al 4 maanden aan. Bij mijn tweede was wel 6 maanden en nu is het weer 4 maanden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem253

Bericht 24 Apr 2017 15:43

Re: Eerste hapjes

Thunder schreef:
Elliot schreef:
Thunder schreef:Ik weet nog goed dat ik 10 jaar geleden een foto postte van mijn 4 maanden baby die een fruithapje kreeg. Nou, het forum was bijna te klein, haha! Het was veel te vroeg en wat dacht ik wel niet, 6 maanden was de norm! :laughcry:

Tja dat komt denk ik doordat dit onderzoek toen nog niet uitgevoerd was, en 6 maanden toen dus nog de norm/richtlijn was. Inmiddels is er meer onderzoek naar gedaan en is de richtlijn daarop aangepast.
Nee hoor, mijn CB raadde toen ook al 4 maanden aan. Bij mijn tweede was wel 6 maanden en nu is het weer 4 maanden.


30 jaar geleden mocht het al vanaf 3 maanden :).
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Apr 2017 15:50

Re: Eerste hapjes

Champagne schreef:
Thunder schreef:
Elliot schreef:Tja dat komt denk ik doordat dit onderzoek toen nog niet uitgevoerd was, en 6 maanden toen dus nog de norm/richtlijn was. Inmiddels is er meer onderzoek naar gedaan en is de richtlijn daarop aangepast.
Nee hoor, mijn CB raadde toen ook al 4 maanden aan. Bij mijn tweede was wel 6 maanden en nu is het weer 4 maanden.


30 jaar geleden mocht het al vanaf 3 maanden :).


Ja joh, ik at toen liga gedoopt in sinaasappelsap en mijn ouders gaven mij al gewone yoghurt.
Advies veranderd zo vaak.
2016
<<

Anoniem253

Bericht 24 Apr 2017 15:52

Re: Eerste hapjes

Salome schreef:
Champagne schreef:
Thunder schreef: Nee hoor, mijn CB raadde toen ook al 4 maanden aan. Bij mijn tweede was wel 6 maanden en nu is het weer 4 maanden.


30 jaar geleden mocht het al vanaf 3 maanden :).


Ja joh, ik at toen liga gedoopt in sinaasappelsap en mijn ouders gaven mij al gewone yoghurt.
Advies veranderd zo vaak.


Hahaha ik ook!
<<

Framboos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1810

Geregistreerd: 01 Sep 2013 18:13

Bericht 24 Apr 2017 17:34

Re: Eerste hapjes

Wij begonnen met wortel. Ik dacht het zullen enkele hapjes zijn die naar binnen gaan, maar hij at meteen een half potje leeg. Ben toen maar gestopt anders had hij hem helemaal leeg gegeten denk ik. Na twee keer een half potje at hij meteen een heel potje leeg en ben ik alles zelf gaan maken. Wortel is nog steeds favoriet hier. Pas na de groente zijn we met fruit begonnen. Hij was 5,5 maand toen we begonnen met hapjes. CB adviseerde hier al toen hij 3,5 maand was (gecorrigeerd was hij pas 2,5 maand) om binnenkort te beginnen, dat heb ik in de wind geslagen want ik vond hem nog veel te jong.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem253

Bericht 24 Apr 2017 17:48

Re: Eerste hapjes

Ooo wat fijn dat het zo goed ging!!
<<

Anoniem316

Bericht 24 Apr 2017 18:22

Re: Eerste hapjes

Elliot schreef:
Dee schreef:Volgens mij mogen aardbeien ook wel gewoon hoor. En L is over 2 weken 6 maanden dus mocht het wel zo zijn, dan is het nog niet zo'n ramp. Ze reageert er verder nog niet op.

Nou die twee weken zouden niet uitmaken als ik een half jaar zei, maar ik dacht dat het pas vanaf een jaar mocht :razz:

Anyway, als ze er niet op reageert komt het vast wel goed maar ik dacht wel dat je met aardbeien voorzichtig moet zijn omdat er veel histamine in zit.

Haha oeps. Maar ik kan er nergens iets over vinden. Dan zal het vast meevallen! Zou anders zo zonde zijn, de aardbeien worden straks zo lekker!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 24 Apr 2017 18:28

Re: Eerste hapjes

E. is met 6 maanden begonnen met eten. Inmiddels is ze 9 maanden en eet ongeveer 2 lepeltjes van iets gepureerd. Ze probeert alles wat wij aan groente en fruit eten ook gewoon in de normale vorm.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

September

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:28

Bericht 24 Apr 2017 20:21

Re: Eerste hapjes

Wij zijn begonnen toen A 5 maanden was. Daarvoor vond ik haar nog te klein en vond ik haar er dus nog niet aan toe. Paar dagen voor kerst zijn we begonnen. Eerste hapjes waren overigens geen succes haha.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6818

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Apr 2017 20:21

Re: Eerste hapjes

Femm schreef:E. is met 6 maanden begonnen met eten. Inmiddels is ze 9 maanden en eet ongeveer 2 lepeltjes van iets gepureerd. Ze probeert alles wat wij aan groente en fruit eten ook gewoon in de normale vorm.


Ja dat is zo tof he als ze iets in 'gewone vorm' gaan proberen.
Die van mij gaat eerst een stronkje bloemkool helemaal bekijken en dan gaat het naar de mond. Dan een big smile haha :love:
Meestal wordt aan het einde het wel samengeknepen enzo :razz:
2016
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 11:10

Bericht 24 Apr 2017 21:10

Re: Eerste hapjes

Haha ja Salome. Esmée zit alles ook altijd helemaal te ontleden en vies te kijken.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Anoniem253

Bericht 25 Apr 2017 11:37

Re: Eerste hapjes

Femm schreef:Haha ja Salome. Esmée zit alles ook altijd helemaal te ontleden en vies te kijken.

Haha!
<<

Raven

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2503

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:39

Bericht 25 Apr 2017 13:41

Re: Eerste hapjes

Elliot schreef:
Thunder schreef:Ik weet nog goed dat ik 10 jaar geleden een foto postte van mijn 4 maanden baby die een fruithapje kreeg. Nou, het forum was bijna te klein, haha! Het was veel te vroeg en wat dacht ik wel niet, 6 maanden was de norm! :laughcry:

Tja dat komt denk ik doordat dit onderzoek toen nog niet uitgevoerd was, en 6 maanden toen dus nog de norm/richtlijn was. Inmiddels is er meer onderzoek naar gedaan en is de richtlijn daarop aangepast.


Toen ik een baby was 33 jaar geleden was het ook 4 maanden.
Het wisselt de hele tijd.

Wij zijn met 4,5 maand begonnen ook met het oog op allergieën in de familie werd ons dit aangeraden.
Wij wilden graag beginnen met 6 maanden en rapley doen maar hebben dat dus op advies van de cb arts niet gedaan.

Wij zijn begonnen met broccoli. Dat een paar dagen daarna bloemkool, wortel, etc. Alles eerst drie dagen aangeboden en daarna de volgende groente.
Toen de groente goed gingen appel en banaan geprobeerd.

Nu eet hij dus wel met de pot mee rond 6 maanden zijn we gewoon gaan prakken van zachte groente. En toen dat goed ging gewoon zo aangeboden zoals wij het ook eten. En dat gaat hartstikke goed.
Alleen appel rasp ik nog dat krijgt hij anders niet weg. Het is te hard en hij heeft nog geen tanden.

Wij geven trouwens ook gewoon aardbei.
Ons engeltje *26-11-2012 - 04-12-2012*

Onze grote vent 22-08-2016

Onze kleine meid 27-02-2018
Vorige

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers