Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


N.a.v. CITO score

<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 24 Apr 2017 19:02

Re: N.a.v. CITO score

Fedora schreef:Guattari, snap ik helemaal. Enerzijds ben ik heel zeker van mezelf, anderzijds heel onzeker over mezelf. Ik ben niet volledig onzeker, maar vooral meer onzeker. Heel moeilijk om zoiets over te brengen. Want ik ben heel sterk, maar ook de zwakste schakel van het forum. Tussenweg is er nog niet.


Zou het niet voor jezelf en je omgeving prettiger zijn als je dat soort nuances beter kon leren?
<<

Anoniem221

Bericht 24 Apr 2017 19:16

Re: N.a.v. CITO score

Whatever schreef:
Fedora schreef:Guattari, snap ik helemaal. Enerzijds ben ik heel zeker van mezelf, anderzijds heel onzeker over mezelf. Ik ben niet volledig onzeker, maar vooral meer onzeker. Heel moeilijk om zoiets over te brengen. Want ik ben heel sterk, maar ook de zwakste schakel van het forum. Tussenweg is er nog niet.


Zou het niet voor jezelf en je omgeving prettiger zijn als je dat soort nuances beter kon leren?


Voor mezelf wel, zodat ik mezelf beter snap. Voor mijn omgeving niet, want het boeit hun absoluut niet.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 24 Apr 2017 19:20

Re: N.a.v. CITO score

Fedora schreef:
Whatever schreef:
Fedora schreef:Guattari, snap ik helemaal. Enerzijds ben ik heel zeker van mezelf, anderzijds heel onzeker over mezelf. Ik ben niet volledig onzeker, maar vooral meer onzeker. Heel moeilijk om zoiets over te brengen. Want ik ben heel sterk, maar ook de zwakste schakel van het forum. Tussenweg is er nog niet.


Zou het niet voor jezelf en je omgeving prettiger zijn als je dat soort nuances beter kon leren?


Voor mezelf wel, zodat ik mezelf beter snap. Voor mijn omgeving niet, want het boeit hun absoluut niet.


Er is meer omgeving dan je familie he. Ook sociale contacten, eventuele latere collega's straks weer of bijvoorbeeld hier al op het forum. En zelfs dat doet het er niet toe. Als je zelf er prettiger Mme eigen gedachten mee op een rij zou kunnen zetten zou het al een win zijn. Maar goed, Je bent een volwassen vrouw en het zijn je eigen keuzes. Ik vind het soms alleen heel jammer om te zien hoe onnodig veel moeilijker het je jezelf maakt en er zou echt meer hulp mogelijk zijn en je bent wat dat betreft nog veel te jong om aan te blijven modderen de rest van je leven en over dit soort dingen te malen.

Dat was voor mij de reden om begin dit jaar de knoop weer door te hakken en ik ben echt blij. Ok, mijn leven is tot nu toe best vaak best prut geweest, maar ik heb nog zeker 50 jaar te gaan ofzo? Die ga ik liever gelukkiger worden dan ik nu ben en therapie kan het alleen maar beter maken.

Zoiets wens ik jou oprecht ook toe.
<<

Anoniem282

Bericht 24 Apr 2017 19:28

Re: N.a.v. CITO score

Zou je ook antwoord willen geven op mijn vragen? :) Ik heb het een aantal keren nagelezen en word er niets wijzer van.
<<

Anoniem221

Bericht 24 Apr 2017 19:29

Re: N.a.v. CITO score

Whatever, dat is lief. Daarom ga ik binnenkort ook weer in therapie. Ergens moet ik de knoop doorhakken en weten dat het leven ook anders kan, dan het mezelf onnodig moeilijk maken en me blijven vasthouden aan het verleden. Ik weet dat ik er niet beter van word, maar het is zo verdomde veilig. Ik hoop met therapie los te kunnen laten, want zoals je al zegt: Ik ben een volwassen vrouw en op deze leeftijd mag ik loslaten en mijn eigen leven bepalen/inregelen.
<<

Anoniem221

Bericht 24 Apr 2017 19:31

Re: N.a.v. CITO score

Guattari schreef:Zou je ook antwoord willen geven op mijn vragen? :) Ik heb het een aantal keren nagelezen en word er niets wijzer van.


Sorry, je stond aan het einde van een pagina en heb jouw vragen niet gelezen.

Een tussenweg is er wel, maar ik heb hem nog niet gevonden. Ik heb een droombeeld voor mezelf, mede gecreëerd door dit forum. Ik weet dat wit haalbaar is, zwart niet is wat ik wil en grijs? Rotkleur. Wel leuk met roze, maar grijs op zichzelf? Om serieus te blijven. Ik ben oud genoeg om wit te krijgen, om wit te bewerkstelligen en wit moet het zijn.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Apr 2017 19:43

Re: N.a.v. CITO score

De middelbare school zie ik meer om algemene kennis te verbreden en te ontdekken in welke vakken je goed bent en nog belangrijker leuk vind. Dan kun je betere keuze maken voor je vervolg studie. Zo heb ik bewust tijdens mijn mavo 7 vakken op D niveau ipv 6 gedaan. Zo kon ik nog alle kanten op met mijn vervolgstudie.

De vervolg studie waarbij je meer de diepte in gaat (bij het mbo meer uitvoerend, want bij het hbo werd het pas echt interessant want daar werd eigenlijk pas echt de verdieping in gegaan) heb ik veel meer aan gehad dan de mavo, maar zonder mavo kon ik de keuze niet maken.

Leraren waren veelal oké. Klasgenoten en schoolgenoten waren redelijk. Een redelijke tijd heb ik daar gehad. Mbo tijd was leuker (mede omdat het super makkelijk voor mij was). Hbo was ook wel leuk, maar wel pittig (met name mijn richting met landelijke tentamens).
<<

Anoniem282

Bericht 24 Apr 2017 19:46

Re: N.a.v. CITO score

Ik kan meer met het serieuze antwoord dat je op Whatever geeft, dan het wazige antwoord op mij. Dat bedoel ik niet lullig, maar ik stel je een aantal vragen en jij gaat ouwehoeren over grijs met roze als leuke combi. Ik wens je alles wat je nodig hebt om jezelf serieuzer te nemen, want het forum gaat je dat niet geven. Dat zit in jou.
<<

Anoniem221

Bericht 24 Apr 2017 19:56

Re: N.a.v. CITO score

Guattari schreef:Ik kan meer met het serieuze antwoord dat je op Whatever geeft, dan het wazige antwoord op mij. Dat bedoel ik niet lullig, maar ik stel je een aantal vragen en jij gaat ouwehoeren over grijs met roze als leuke combi. Ik wens je alles wat je nodig hebt om jezelf serieuzer te nemen, want het forum gaat je dat niet geven. Dat zit in jou.


Ik heb ongelofelijke hoofdpijn. Ik snap je reactie hoor, maar er komt momenteel niet meer uit.
En wat je als laatste zegt is ook echt waar. Ik ben continu op zoek naar de rust in mij zodat ik kan doen wat ik weet dat ik kan doen. En daarbij moet ik andere mensen loslaten.
<<

Anoniem282

Bericht 24 Apr 2017 20:04

Re: N.a.v. CITO score

Dan zeg je dat je hoofdpijn hebt en daardoor later reageert, of je zegt dat niet en reageert gewoon niet eerder voordat je hoofdpijn is gezakt. Zo simpel kan het zijn. :)
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 27 Apr 2017 03:23

Re: N.a.v. CITO score

Sorry, lange post.

Man Fedora, wat zit je complex in elkaar. Het is constant heen en weer en gewoon bijna niet te volgen. Je roept vanalles, trekt het weer terug, verandert het. Ik raak steeds het spoor bijster en ik weet dat je dat weet, want dan beaam je het enzo, maar het zegt gewoon wel veel over je leven.

Je bent dus doodongelukkig geweest, maar als ik lees wat je hebt doorstaan en vooral ook hoe jij constant je mening over alles veranderd en verbuigd, zelfs over jezelf en je keuzes (ene keer hou je niet meer van je vriend en heeft hij ervoor gezorgd dat je nu niet werkt en geen vrienden hebt, andere keer trouw je met hem en is het de liefde van je leven. Dan wil je wel werken, dan niet. Dan heb je geen geld, dan weer wel. Dan wil je afvallen, dan benoem je wat je allemaal voor ongezonds binnen krijgt. Ongelukkig/gelukkig, onzeker/zelfverzekerd, vul maar aan..). Dus dat je keuze van middelbare school zo is uitgevallen, ergens verbaast het me niet. Ik denk dat jij soms vergeet dat het JOUW leven is en niet andere mensen om jou heen verantwoordelijk zijn voor jouw geluk. Correct me if I'm wrong.

OT: ik weet dus mijn CITO score niet meer, maar ik kon kiezen tussen HAVO in de stad of MAVO in ons dorp. Van de MAVO was mijn vader de directeur dus heb serieus overwogen naar de stad te gaan en HAVO te doen maar was beetje luie leerling en deed liever MAVO met 2 vingers in m'n neus en dan minder reistijd en meer vrije tijd, dan de andere optie.
Dus kwam ik bij papa lief op school. En dat vond ik geweldig. Mijn vader is een hele populaire directeur geweest dus 'de dochter van' was in mijn voordeel. Hij was ook mijn wiskunde leraar - ideaal - bijles thuis want ik was niet goed.

Uiteindelijk dus van MAVO-MBO-HBO-Master-Doctoraat gedaan. En eigenlijk onwijs ideaal. MBO was in communicatie en marketing. HBO SPH, Master psychologie en doe nu doctoraat in tweetaligheid. Ik heb dus veel kennis op verschillende vlakken en vind ik heel leuk.

Mijn middelbare school tijd was verder doorsnee. Ik werd ook wel eens periode gepest, dat was natuurlijk naar en veel tranen, maar het was nooit voor altijd. Ik kreeg een ontzettend te gekke vriendengroep (dankzij de spice girls nog wel) van 4 meiden en 4 jongens. Ik was niet een knap meisje, eigenlijk zelfs beetje lelijk, en mijn vriendinnen waren van die mooie meiden. Maar ik vond het heerlijk, nooit echt jongens problemen gehad. Ik was laatbloeier en heb dat rond mijn 18e, 19e helemaal ingehaald. Ik had wel hele nare thuissituatie door moeder en hele zieke zusjes, dus was veel weg.

Wat betreft leraren.. Daar heb ik me toch een verhaal:

Mijn vader was dus de directeur. Hij kreeg die promotie ongeveer 5 jaar voordat ik daar op school kwam. Toen die promotie werd uitgegeven, wilde de Duitse leraar de promotie ook graag. Mijn vader kreeg het uiteindelijk. Ik noem Duitse leraar even G. Besef wel dat ik een 15 jarig, klein, onzeker pubertje was, dus nog niet voor mezelf opstond zoals ik nu zou doen. Het heeft me echter wel gevormd dat ik me nooit meer zo door iemand laat behandelen.

G had bloedjehekel aan mijn vader, maar behalve wat valse opmerkingen tijdens vergadering en mijn vader die gewoon gerespecteerd en geliefd was dus daar niet echt last van had, had mijn vader daar geen last van. Maar toen kreeg ik G voor Duits in eerste klas. Hij heeft mij schandalig behandeld en mishandeld. En dan merk je hoe bizar het systeem in elkaar zit.

Ik zat vooraan in de klas, mijn boek had hij verscheurd, toetsen mocht ik niet maken. Non stop opmerkingen elke les.

Mijn vader hield een dossier bij met alles wat hij deed. In het schoolsysteem, toendertijd (weet niet hoe nu is eigenlijk), moest de directeur eerst een mondelinge waarschuwing geven. G ontkende natuurlijk alles en omdat ik de directeurs dochter was, werd het gecompliceerder. Ik hoefde van mijn vader niet naar de les, maar slimme G had daar aantekeningen van gemaakt en, omdat ik minderjarig was toen nog, was het spijbelen, zelfs al gaf mijn vader toestemming. Dus ik ging terug.
De mondeling waarschuwing werd ongeldig verklaard door belangenverstrengeling, dus moest het nog eens maar dan met een getuige. De klas was gewaarschuwd door G dat als zij zouden 'liegen', ze dat in hun cijfers terug zouden zien (al was het de waarheid dat ze spraken). Het was dus wachten tot hij weer iets deed wat ik kon bewijzen dat gebeurde in de les en de officiele 2e mondelinge waarschuwing kon komen. Dit duurde een paar weken, toen kon ik laten zien dat er toets gemaakt was en ik niet mocht. Daar kon hij niet omheen. Intussen had hij ook het bord tegen mijn hoofd geslagen toen ik vooraan moest komen om iets op te schrijven.

Toen moest er schriftelijke waarschuwing komen. Die is gekomen na weer een paar weken: hij vroeg me de stekker van projector in stopcontact te doen, stapte snel naast me en stopte mijn vingers in het contact (ja echt). Ik kreeg maar lichte schok, maar was niet te bewijzen. Toch heeft mijn vader dit als schriftelijk ingediend. Begrijp intussen wel: mijn vader was in staat hem te vermoorden. Mijn God, wat hebben andere leraren hem ervan moeten overtuigen om hem niet verrot te slaan. De enige manier om hem weg te krijgen, was de regels volgen.

De arbeidsinspectie was op de hoogte van alle pesterijen, maar hadden de mondelinge en schriftelijke verklaringen nodig.
Uiteindelijk is het in stroomversnelling gegaan toen G op een dag razendsnel plakband als grapje om mijn hoofd en haar gehad gedaan en... het er net zo hard weer afscheurde. Ik denk dat hij onderschat heeft wat er zou gebeuren, maar hij trok letterlijk plukken haar uit mijn hoofd ermee. Ik ben hem aangevlogen, leerlingen zijn de klas uitgerend en hebben de biologie leraar gehaald, die heeft mijn vader gehaald, ik kwam mijn vader op de gang toegerend en het was door de biologie leraar dat mijn vader G niet compleet in elkaar heeft geslagen. G is toen op staande voet op non actief gezet en nooit weer terug gekomen. Dit alles heeft bijna heel schooljaar geduurd. Ze praten er nu nog over op die school haha.

6 jaar na deze ervaring heeft G zelfmoord gepleegd, dat was wel even slikken, wat moet hij ongelukkig zijn geweest.
Ik heb me wel lang afgevraagd waarom klasgenoten niks zeiden, maar zij moeten ook bang zijn geweest. En ironisch genoeg ben ik nu vloeiend in Duits omdat ik zo lang in Oostenrijk heb gewoond. Mijn vader heeft zich vreselijk schuldig gevoeld, maar ik was er vrij snel ok mee, ik wilde gewoon dat hij weg ging en hij ging weg. Verder was het een heerlijke school met echt fijne leraren.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 27 Apr 2017 04:12

Re: N.a.v. CITO score

Jeetje Marsy wat een verhaal. Ongelooflijk!
<<

Anoniem313

Bericht 27 Apr 2017 12:36

Re: N.a.v. CITO score

Bi-zar. Wat moet die man inderdaad diep ongelukkig en van het padje zijn geweest, dat je je eigen frustraties zo uitleeft op een kind.
<<

Anoniem221

Bericht 27 Apr 2017 13:04

Re: N.a.v. CITO score

Wat moet dat een nare tijd zijn geweest. :(

Qua visie over mij kan ik je niet anders dan gelijk geven. Ik zit dagelijks met mezelf in tweestrijd over alles. Ben ik onzeker of gewoon zeker van mezelf en kan ik geen kritiek verdragen? Natuurlijk hou ik van mijn vriend, maar ik vind het toch zo verschrikkelijk beangstigend dat ik weet dat er nooit meer een ander zal zijn. En dan probeer ik mezelf ervan te overtuigen dat ik niet van hem hou, maar janken als een gek als ik eraan denk zonder hem te moeten leven. Complex persoontje, maar ik ga in therapie, sta op de wachtlijst, en het zal beter worden.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 02 Mei 2017 09:12

Re: N.a.v. CITO score

Nee, want ik heb geen middelbare school diploma :laughcry: Er heen gegaan met HAvo/VWO en uiteindelijk na leerjaar 4 gestopt en naar het MBO gegaan. Overigens nooit geen spijt van gehad, omdat ik anders bepaalde ervaringen niet had mee gekregen en via omwegen kun je er ook komen haha. Had overigens een hoge Cito score (547), dus dat zegt helemaal niks. Sowieso dat hele opleidingsniveau vind ik af en toe heel krom. Op mijn werk komen veel mensen binnen met een hoog papiertje, maar vallen gigantisch door de mand omdat ze denken dat ze met een goed papiertje het allemaal mentaal en fysiek wel aan kunnen. Maar daarbij komt natuurlijk veel meer kijken en die ervaringen die ik in mijn werkveld heb op gedaan, had ik nooit willen missen.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers