Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Boodschappen budget

<<

Anoniem12

Bericht 04 Sep 2013 08:02

Boodschappen budget

Wat geef je uit aan boodschappen per maand? Heb jij een budget of 'doe je maar wat'?

Ik heb mezelf een tijdje aan €50 per week gehouden, maar op een gegeven moment sloeg ik daar een beetje in door en daar voelde ik me niet goed bij. Nu ben ik daar vanaf gestapt en koop ik wat ik nodig ben, wat vaak resulteert in €70-€90 per week. En daar word ik ook niet echt vrolijker van, het is zo duur allemaal :( .

Hoeveel zijn jullie kwijt aan boodschappen per week/maand? En wil je bezuinigen of vind je het wel goed zo?
<<

Milady

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3109

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 04 Sep 2013 08:07

Re: Boodschappen budget

Normaal zo rond de 50 euro per week (zonder luiers en verzorgingsproducten) maar er woont momenteel tijdelijk een vriend van mijn man bij ons in en die werkt bij een supermarkt dus als ik wat nodig heb app ik hem. ;)
<<

Anoniem91

Bericht 04 Sep 2013 08:25

Re: Boodschappen budget

Rond de 100 euro per week. Ik hoef geen luiers meer te kopen, dat scheelt!
<<

Anoniem186

Bericht 04 Sep 2013 08:55

Re: Boodschappen budget

Hier ook gemiddeld 100 euro. Dat is echt puur het eten en drinken. Luiers en verzorgingsproducten komen daar nog bovenop.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 04 Sep 2013 08:59

Re: Boodschappen budget

Eerlijk gezegd weet ik het niet precies. Ik denk zo rond de 75e per week, soms minder, soms meer. We proberen vaak weekboodschappen te doen maar dat lukt de laatste tijd niet zo goed. We letten ook eigenlijk te weinig op kosten van boodschappen...
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Sep 2013 09:07

Re: Boodschappen budget

Het ligt een beetje aan mijn bui en mijn zin qua eten.
Deze week ligt mijn budget op 0 euro. Genoeg in huis, dus ik hoef even niks te halen.
Ik ga proberen om voor 20 euro per week max boodschappen te doen. Dat moet te doen zijn aangezien ik alleen ben.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem66

Bericht 04 Sep 2013 09:12

Re: Boodschappen budget

Ik probeer tegenwoordig op ongeveer 80 euro per week uit te komen, exclusief luiers (daar heb ik nog een hele voorraad van staan). Maar moet zeggen dat dat best moeilijk is hoor, moet wel echt goed opletten wil dat lukken. Ik denk dat we gemiddeld op 100 euro per week uitkomen.
<<

Anoniem103

Bericht 04 Sep 2013 09:17

Re: Boodschappen budget

Ongeveer 100 euro per week exclusief luiers en verzorgingsproducten.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Sep 2013 09:32

Re: Boodschappen budget

Ik probeer een budget van 75 euro per week te hanteren. Dit is dan incl. luiers, verzorgingsproducten en alles voor onze huisdieren (voer e.d.). Eerlijk is eerlijk, na de komst van ons kindje gingen onze uitgaven flink omhoog. En zijn dus aantal maanden flink over budget heen gegaan. Dit gaat nu weer de goede kant op, in augustus al 100 euro minder uitgegeven dan de maand ervoor. Langzaam gaan we dus richting die 300 euro. En dat is echt mijn streefbedrag.
<<

Anoniem12

Bericht 04 Sep 2013 09:35

Re: Boodschappen budget

Wat goed Mezzoforte! Helemaal als dat incl. luiers kan!

Ik had laatst in 1 maand €460 euro. Nou goed, toen hadden we ook vakantie (dus wat meer lekkers gekocht) en ik had verzorgingsproducten, wasmiddel en scheermesjes ingeslagen maar toch schrok ik wel een beetje.. :shock:
<<

Zonnetje

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2452

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:49

Bericht 04 Sep 2013 09:39

Re: Boodschappen budget

Wij zijn met z'n tweeen en ik probeer voor 60 euro per week boodschappen te doen. Ik ga wel naar verschillende winkels voor aanbiedingen, 1 keer per week naar de Aldi en wij drinken weinig frisdrank, koffie en alcohol.
<<

Mezzoforte

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 469

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 04 Sep 2013 09:50

Re: Boodschappen budget

Rush, het is wel echt goed opletten hoor. Maar ik ben nu mijn baan kwijt, wel genoeg mogelijkheden voor wat anders, maar even afwachten hoe snel ik echt een nieuwe baan heb. Misschien ga ik alsnog minder werken. Wellicht ga ik er qua salaris op achteruit. Dus ik zorg liever nu al dat de variabele uitgaven omlaag gaan dan dat het in 1 keer moet op het moment dat er gewoon minder geld binnenkomt.

Snap dat je schrikt van hoge uitgaven ineens, maar het is wel goed om het bij te houden. Anders weet je soms niet waar al je geld heen gaat. Althans, daar heb ik last van :P
<<

Anoniem115

Bericht 04 Sep 2013 09:54

Re: Boodschappen budget

.
Laatst gewijzigd door Anoniem115 op 26 Jul 2015 11:06, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem12

Bericht 04 Sep 2013 09:55

Re: Boodschappen budget

Ja, dat is ook wel logisch Mezzo, wel goed dat je er nu al mee begint, dan kan het straks alleen maar meevallen.

Ik hou het allemaal heel strikt bij in een Excel, ik hou van geld-administratie, maar die -€460 vond ik niet zo leuk. Vorige maand was het gelukkig €380, dus het gaat al beter, maar het is me nog niet naar het zin. Ik zou ook liever rond de €300 uitkomen, maar ik weet nog niet hoe.
<<

Anoniem 3

Bericht 04 Sep 2013 09:59

Re: Boodschappen budget

Meestal komen wij aan 200 a 250 euro per maand.
Laatst gewijzigd door Anoniem 3 op 04 Nov 2013 16:22, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem173

Bericht 04 Sep 2013 10:03

Re: Boodschappen budget

200 euro per maand. En ik moet zeggen dat is wel best wel eens puZElen. Zoals nu dan hebben we nog 70 euro over tot het einde van de maand. Nog wel een flink volle koelkast en voorraadkast (door het hamsteren van de afgelopen weken ik heb even flink ingeslagen). Dus ik kan gewoon nog 2x boodschappen halen voor 30 euro per week.
<<

Anoniem173

Bericht 04 Sep 2013 10:04

Re: Boodschappen budget

Believe schreef:Meestal komen wij aan 200 a 250 euro per maand.
Dat vind ik een prima bedrag :) .
We halen wat we lekker vinden en nodig hebben en hebben altijd wel wat in huis.
Dat laatste vind ik ook wel belangrijk.. Ik heb ook een vriendin die 9 van de 10 keer geen sap of frisdrank heeft als we afgesproken hebben omdat ze dat vergeet te kopen. Zelf zou ik me daar niet prettig bij voelen.

Maar als ze dat zelf niet drinkt en gewoon tevreden is met water en thee/koffie waarom zou je dan altijd fris i huis moeten hebben? Ik vind fris niet per se een basisproduct echt een luxe.
<<

Nyx

Bericht 04 Sep 2013 10:06

Re: Boodschappen budget

Ik zat gisteren aan hetzelfde topic te denken.

Ik vind het knap als je voor € 50,00 per week voor twee personen boodschappen kunt doen. Ik zat tien jaar geleden al op € 70,00 per week voor twee personen.

Van een hele oude baas heb ik vroeger geleerd dat ik ervoor moest zorgen dat ik eerst goed te eten en te drinken had, voor ik erover na zou denken om kleding o.i.d. te kopen. Ik kom daar nu van terug. Want ik zie het geld verdwijnen in een bodemloze put; Mijn lichaam.

Sinds maandag ben ik drastisch geminderd met cola light. Dat is puur toeval geweest. Ik kwam bij de Jumbo om wat drinken in te slaan en zag de prijs van een fles cola light en schrok me hartstikke wild. Voor een fles is het nog niet zo duur (€1,70), maar wel als je ziet wat ik zoal wegwerk in een week. Ik mag nog wel cola, maar alleen in het weekend. Merk nu ook wat voor gif het is, want ik ben me toch een partij licht in mijn hoofd.

Voor de rest vind ik het moeilijk om mezelf op een vast wekelijks budget te zetten. Ik woon alleen en van alles wat ik eet worden minstens twee porties ingevroren voor in de vriezer. Dus de ene week ben ik meer kwijt dan de andere week, al komt het hier het er steeds op neer dat ik gewoon wekelijks mijn budget overschrijd. Hoe los ik dat op?
<<

Anoniem123

Bericht 04 Sep 2013 10:14

Re: Boodschappen budget

Light spul is sowieso al slecht voor je ;)

'Vroeger', paar jaar terug kon ik het redden met 40 euro voor 2 personen en een hond per week.
Tegenwoordig echt niet meer. Nu is er ondertussen wel een kind bijgekomen, maar dan nog. De prijzen
schieten echt de pan uit in de supermarkt.
Ik denk dat ik nu rond de 60 euro per week kwijt ben en dan eten we nog geen eens luxe.
<<

Anoniem286

Bericht 04 Sep 2013 10:24

Re: Boodschappen budget

Tegenwoordig rond de 80/90 euro incl luiers en opvolgmelk.
Nu met de euroweken/aanbiedingsweken soms nog wat meer omdat ik veel insla.
<<

Anoniem173

Bericht 04 Sep 2013 10:30

Re: Boodschappen budget

De beste tip die ik heb: werk met een weekmenu. Veel mensen vinden dat niet zo prettig o,dat dan al vast ligt wat je die hele week gaat eten. Maar financieel is het wel ech het beste. Gewoon proberen 7 verschillende maaltijden te plannen en daar alle ingrediënten voor te halen. Bij voorkeur kun je dan nog combineren ook. Bijv als je ergens een half bekertje slagroom voor nodig hebt een ander gerecht zoeken waar dit ook in moet.
<<

Nyx

Bericht 04 Sep 2013 10:55

Re: Boodschappen budget

Ik heb laatst een hele maandmenu samengesteld en een boodschappenlijst. Via Albert.nl had ik uitgerekend dat ik 'maar' 90 euro kwijt was voor een maand gezond eten. En dan zou ik grotendeels nog boodschappen doen bij de Lidl en dus goedkoper uit zijn. Het enige waar ik het niet mee eens was dat ik enkel diepvriesvoedsel/potvoedsel zou krijgen en dus heb ik het idee al snel laten varen.

Ik aas enorm op aanbiedingen. Op maandag blader ik de AH en Lidl door en op woensdag Jumbo en C1000. Het enige nadeel aan aanbiedingen is dat het allemaal gebaseerd is op grootverbruik. Zoals nu is er een goede aanbieding met koffie bij de AH. Het zou inhouden dat ik tot december aan, minstens, koffie genoeg heb. Maar na alle waarschijnlijkheid laat ik de koffie staan, omdat ik er genoeg aan heb tot december en ik maar tot volgende week ergens koffie nodig ben en dan gaat mijn nieuwe week in.

Ik geloof dat ik anders moet gaan denken.
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 04 Sep 2013 11:30

Re: Boodschappen budget

Ik let er ook niet echt op, doe altijd maar wat. Probeer wel op aanbiedingen te letten en huismerken e.d. te kopen ipv dure merken maar ik kom toch iedere week denk ik wel op EUR 100,-- uit.
Luiers, babyvoeding en verzorgingsproducten haal ik eens in de zoveel tijd bij Kruidvat en Action.
Normaal gesproken hebben we ook altijd een vriezer vol vlees maar die is nu leeg dus koop nu ook vlees bij de wekelijkse boodschappen.

Mijn streven is eigenlijk EUR 75,-- per week (excl. luiers e.d.) maar of dat gaat lukken...?? We houden allebei ook wel van een wijntje en een biertje en dat telt ook best aan.

We zitten nu midden in een verbouwing dus het geld vliegt sowieso met bakken er uit maar als we straks klaar zijn en ik weer wat meer zicht heb op mijn financien wil ik een speciale boodschappenrekening gaan gebruiken. Hier stort ik dan bijv. aan het begin van de maand EUR 500,-- op en moet daar dan alle boodschappen en verzorgingsproducten van halen.
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem173

Bericht 04 Sep 2013 11:40

Re: Boodschappen budget

Nyx schreef:Ik heb laatst een hele maandmenu samengesteld en een boodschappenlijst. Via Albert.nl had ik uitgerekend dat ik 'maar' 90 euro kwijt was voor een maand gezond eten. En dan zou ik grotendeels nog boodschappen doen bij de Lidl en dus goedkoper uit zijn. Het enige waar ik het niet mee eens was dat ik enkel diepvriesvoedsel/potvoedsel zou krijgen en dus heb ik het idee al snel laten varen.

Ik aas enorm op aanbiedingen. Op maandag blader ik de AH en Lidl door en op woensdag Jumbo en C1000. Het enige nadeel aan aanbiedingen is dat het allemaal gebaseerd is op grootverbruik. Zoals nu is er een goede aanbieding met koffie bij de AH. Het zou inhouden dat ik tot december aan, minstens, koffie genoeg heb. Maar na alle waarschijnlijkheid laat ik de koffie staan, omdat ik er genoeg aan heb tot december en ik maar tot volgende week ergens koffie nodig ben en dan gaat mijn nieuwe week in.

Ik geloof dat ik anders moet gaan denken.


Je moet inderdaad zeker anders gaan denken :P. Maar het probleem is dat je het aanleggen van een voorraad wel moet kunnen betalen natuurlijk. Het betekent dat je de ene maand een veel groter budget nodig hebt dan andere maanden.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 04 Sep 2013 12:21

Re: Boodschappen budget

wij hebben ongeveer 200 per maand. Maar heb meestal per week 20/25 euro voor boodschappen, En eens per maand ga ik naar de lidl en kopen we katteneten en melk kaas in en hebben dan voor 80 euro .

We hebben ook veel voorraad zoals nu heb je euro weken bij de c1000 dan koop ik van alles meer.
Wij gebruiken geen zakjes eten maar hebben kruiden dus die dingen hoef ik niet te kopen
Afbeelding
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers