Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat was jouw Cito score?

<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 24 Apr 2017 07:07

Re: Wat was jouw Cito score?

Ik geloof 536. Mavo/Havo ben ik toen gegaan omdat ik over het algemeen beter scoorde. Uiteindelijk havo afgerond.
2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Apr 2017 08:49

Re: Wat was jouw Cito score?

Ik had 550, snap nog steeds niet hoe ik dat voor elkaar gekregen heb. Ik werd bij het inschrijven op de middelbare school gevraagd voor de gymnasium brugklas maar dat vond ik stom dus ik ging naar de havo/vwo brugklas en in de derde koos ik voor havo. Bij ons op school moest je een 7,3 gemiddeld staan om naar het vwo te mogen en dat stond ik niet dus eigenlijk was het helemaal geen keuze.

♥♥
<<

Anoniem250

Bericht 24 Apr 2017 09:04

Re: Wat was jouw Cito score?

Tabbie schreef:Ik weet nog dat ik had: mavo moeilijk haalbaar. De precieze score weet ik niet. Maar die was laag. Van mijn leraar echter havo advies gekregen en uiteindelijk VWO gaan doen. Ondertussen 2 masters op de uni verder. En daar ben ik heel trots op. Dikke vinger Cito!


Cito is geen intelligentietest. Het laat meer zien van wat jij allemaal hebt opgestoken op de basisschool. Dat hoeft niet per se over een te komen met je IQ. Het kan best zijn dat als je in groep 8 een intelligentietest had gedaan dat daar wel vwo uit was gekomen. Dat je op cito lager scoorde kan allerlei redenen hebben. Misschien ben je een tijd ziek geweest en heb je lesstof gemist, misschien lette je niet goed op, waardoor je delen van de stof gemist hebt(zoals ik), of was je school/ leerkracht niet zo sterk. En het is ook een momentopname. Maar je bent goed terecht gekomen. En dat is meestal wel zo. Ik ken meer mensen die cito slecht hebben gemaakt en toch op hbo/universiteit terecht zijn gekomen.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Apr 2017 09:13

Re: Wat was jouw Cito score?

HollyGolightly schreef:
Tabbie schreef:Ik weet nog dat ik had: mavo moeilijk haalbaar. De precieze score weet ik niet. Maar die was laag. Van mijn leraar echter havo advies gekregen en uiteindelijk VWO gaan doen. Ondertussen 2 masters op de uni verder. En daar ben ik heel trots op. Dikke vinger Cito!


Cito is geen intelligentietest. Het laat meer zien van wat jij allemaal hebt opgestoken op de basisschool. Dat hoeft niet per se over een te komen met je IQ. Het kan best zijn dat als je in groep 8 een intelligentietest had gedaan dat daar wel vwo uit was gekomen. Dat je op cito lager scoorde kan allerlei redenen hebben. Misschien ben je een tijd ziek geweest en heb je lesstof gemist, misschien lette je niet goed op, waardoor je delen van de stof gemist hebt(zoals ik), of was je school/ leerkracht niet zo sterk. En het is ook een momentopname. Maar je bent goed terecht gekomen. En dat is meestal wel zo. Ik ken meer mensen die cito slecht hebben gemaakt en toch op hbo/universiteit terecht zijn gekomen.

Klopt! En andersom dus ook. Ik had een hoge score op de cito maar ik weet vrij zeker dat ik het vwo niet (gemakkelijk) gehaald had. Ik heb nu vrij makkelijk de havo afgerond, maar ben niet voor niets na twee jaar gestopt op de universiteit. Ik kon het gewoon niet, de manier van leren sprak mij niet aan en het bleef gewoon niet hangen. Terwijl ik, als je mijn cito moet geloven, met gemak gymnasium en universiteit had moeten kunnen doen.

♥♥
<<

Anoniem250

Bericht 24 Apr 2017 09:15

Re: Wat was jouw Cito score?

Ja klopt Elliot. Andersom komt ook vaak voor. Daarom is het denk ik ook wel goed dat het advies niet meer zo sterk afhangt van de cito.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 24 Apr 2017 11:34

Re: Wat was jouw Cito score?

545
Op havo/vwo begonnen in de brugklas en uiteindelijk naar Havo gegaan. Was te lui voor het VWO :P
Wel daarna een HBO bachelor afgerond.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9736

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 24 Apr 2017 12:07

Re: Wat was jouw Cito score?

Helemaal waar! Maar het is wel dankzij mijn school dat ze niet enkel een mavo/havo klas hadden. Anders had ik niet direct naar het vwo gekunnen. Als ze de coto hadden aangehouden, had in heel wat meer jaartje op school moeten zitten om dat diploma te kunnen krijgen.

Ach, ik neem die Cito dus niet heel serieus.
<<

Lonely Goatherd

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2886

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:44

Bericht 24 Apr 2017 12:21

Re: Wat was jouw Cito score?

Ik zat toen in België op school, daar deden ze ook een dergelijke test en daar kwam uit dat 100% van de kinderen met mijn score naar het ASO (Algemeen Secundair Onderwijs, vergelijkbaar met vwo) gingen. Dat heb ik ook gedaan en later geswitcht van school en in Nederland vwo afgerond.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 24 Apr 2017 12:44

Re: Wat was jouw Cito score?

Beachgirl schreef:545
Op havo/vwo begonnen in de brugklas en uiteindelijk naar Havo gegaan. Was te lui voor het VWO :P
Wel daarna een HBO bachelor afgerond.

Dat is toch gewoon 'normaal' na een havo diploma?

♥♥
<<

Believe

Yipyapper

Berichten: 1608

Geregistreerd: 29 Okt 2016 06:13

Bericht 24 Apr 2017 13:44

Re: Wat was jouw Cito score?

.
Laatst gewijzigd door Believe op 21 Jul 2017 13:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
♥ 2015
♥ 2017
♥ 2021
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 24 Apr 2017 15:17

Re: Wat was jouw Cito score?

538 en ik ging naar een vmbo-t/havo brugklas. Uiteindelijk vmbo-t diploma behaald. Daarna naar de havo gegaan en dit bleek na een jaar te hoog gegrepen, toen ben ik naar het mbo gegaan.
En nu volg ik een hbo opleiding.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 24 Apr 2017 15:24

Re: Wat was jouw Cito score?

Geen idee, kan het ook niet navragen helaas.
Ik kreeg havo/vwo advies. In de 2e (of moet dat al na de 1e?) mocht ik kiezen of ik HAVO of VWO wilde doen. Ik had namelijk een tiende tekort om naar het VWO te gaan, maar kreeg het voordeel van de twijfel omdat m'n moeder dat jaar was overleden. Ik koos voor de HAVO en heb daarna het HBO afgerond.
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 24 Apr 2017 15:44

Re: Wat was jouw Cito score?

Elliot schreef:
Beachgirl schreef:545
Op havo/vwo begonnen in de brugklas en uiteindelijk naar Havo gegaan. Was te lui voor het VWO :P
Wel daarna een HBO bachelor afgerond.

Dat is toch gewoon 'normaal' na een havo diploma?



HBO bedoel je? Ja is vast wel normaal.... al heb ik genoeg vriendinnen die na de HAVO naar het MBO zijn gegaan. Heb zelfs een zus die met haar VWO diploma uiteindelijk alleen een mbo opleiding heeft afgerond. Zij is 3x gestopt met een HBO studie en is toen een LOI opleiding gaan doen (mbo niveau). Dus welk niveau je doet heeft soms ook met motivatie te maken denk ik, en de richting die je op wilt.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Boerenkool

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1299

Geregistreerd: 17 Dec 2014 20:51

Bericht 24 Apr 2017 18:24

Re: Wat was jouw Cito score?

550. Had atheneum/gymnasium advies. Ben naar havo-atheneum gegaan. Jaar later op mavo gegaan. Thuissituatie was verre van ideaal. Ik ben niet intelligent maar leer wel snel.
<<

Anoniem197

Bericht 24 Apr 2017 18:59

Re: Wat was jouw Cito score?

536 en vbo gedaan. Zo opgewerkt naar hbo master en nu ben ik thuisblijfmoeder. Ben leergierig, had mavo ook kunnen doen maar ben meer iemand die leert met zn handen dus daarom naar het vbo gestuurd. Praktijklessen vond ik geweldig en daar heb ik geleerd hoe ik mijn huishouden moet doen ;)
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 24 Apr 2017 19:32

Re: Wat was jouw Cito score?

Geen Cito toets gehad. Kreeg gewoon van school vbo/mavo niveau mee. Uiteindelijk met mavo en 7 vakken op D-niveau van de middelbare school afgegaan.
<<

MrsMath

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2655

Geregistreerd: 02 Sep 2013 13:28

Bericht 24 Apr 2017 20:26

Re: Wat was jouw Cito score?

Ik had 550, had geloof ik 8 fouten, daar was ik wel verbaasd over, dat je met 8 fouten nog steeds 550 had.
Ben naar een havo/VWO brugklas gegaan (hoger was er niet op de middelbare school een dorp verderop) en moeiteloos VWO afgerond. Daarna HBO gaan doen, vond mezelf niet zelfstandig genoeg voor het WO.
L 7-10-2011
N 23-5-2013
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 25 Apr 2017 07:33

Re: Wat was jouw Cito score?

Beachgirl schreef:
Elliot schreef:
Beachgirl schreef:545
Op havo/vwo begonnen in de brugklas en uiteindelijk naar Havo gegaan. Was te lui voor het VWO :P
Wel daarna een HBO bachelor afgerond.

Dat is toch gewoon 'normaal' na een havo diploma?



HBO bedoel je? Ja is vast wel normaal.... al heb ik genoeg vriendinnen die na de HAVO naar het MBO zijn gegaan. Heb zelfs een zus die met haar VWO diploma uiteindelijk alleen een mbo opleiding heeft afgerond. Zij is 3x gestopt met een HBO studie en is toen een LOI opleiding gaan doen (mbo niveau). Dus welk niveau je doet heeft soms ook met motivatie te maken denk ik, en de richting die je op wilt.

Oh ja dat geloof ik ook zeker hoor! Maar omdat je zei "Wel daarna een HBO bachelor afgerond", alsof dat iets heel bijzonders is :wink:
De 'normale volgorde' is vmbo-mbo // havo-hbo // vwo/atheneum/gymnasium - wo. Dus in dat opzicht is het de meest logische keuze om na je havo diploma nog een hbo bachelor te halen :) Maar in de praktijk kun je natuurlijk ook andere keuzes maken.

♥♥
<<

Bisq

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2260

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 25 Apr 2017 07:40

Re: Wat was jouw Cito score?

547, weet het nog zo goed omdat ik tegen alle verwachtingen in de hoogste score van de klas had. De meester deed er toen heel geheimzinnig over waarom hij mijn score nog niet wilde vertellen, dacht echt dat ik zo laag gescoord had dat er geen onderwijs meer mogelijk was ofzo.
Insta: je_ei_kwijt
<<

Marie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2587

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:32

Bericht 25 Apr 2017 08:32

Re: Wat was jouw Cito score?

546

Ruim voldoende voor de HAVO, maar aangezien dat een grote scholengemeenschap was en ik een schuchter meisje was, werd besloten dat de kleinschalige MAVO beter was. Daar was ik het helemaal niet mee eens, maar mijn ouders wel. Dus ging ik naar de MAVO, waar ik de meest vreselijke tijd van mijn leven heb gehad. Leren had ik geen zin aan, ik wilde daar niet zijn en hoefde daar niet te zijn.

Jaren later zonder al te veel moeite het grootste deel van het HBO volbracht, maar door persoonlijke problemen moeten stoppen.
2010: Jij hebt ons papa en mama gemaakt!
* * *
2013: Compleet gelukkig en gelukkig compleet!
<<

Tsjip

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1323

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 25 Apr 2017 13:09

Re: Wat was jouw Cito score?

Ik had 539 en ben naar mavo/havo gegaan. Mijn mentor uit de 2e zag mij wel naar havo gaan in de 3e maar ik vond mavo prima. Ik had de hele route van het vervolgonderwijs al uitgestippeld. Eerst mavo, dan mbo Onderwijsassistent en dan door naar de pabo. Deze route duurde een jaar langer maar ik vond de mavo makkelijker, het mbo leuker vergeleken met de havo en meer praktijkervaring voor ik op de pabo zou beginnen leek mij fijner.
04-12-2013
03-05-2016



Instagram: Huis4_
<<

Moederkoekje

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 647

Geregistreerd: 16 Jun 2015 14:05

Bericht 25 Apr 2017 13:44

Re: Wat was jouw Cito score?

Ik had 550 en een Gymnasium advies. Dat heb ik ook heel eenvoudig gehaald.

Daarna ben ik op de universiteit totaal vastgelopen. Ik had nooit geleerd hoe ik moet leren en verdronk volledig in de zelfstandigheid van de universiteit, zeker in combinatie met extreme onzekerheid die (achteraf gezien) zo heftig was dat ik denk dat ik last had van een sociale fobie. Hoe dan ook: ik durfde niet meer de collegezaal in (eigenlijk durfde ik amper mijn studentenkamer uit, zo erg was het).

Gelukkig uiteindelijk wel een HBO opleiding afgerond en toch nog prima terecht gekomen.
<<

Tom

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6220

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:32

Bericht 25 Apr 2017 16:18

Re: Wat was jouw Cito score?

Moederkoekje schreef:Ik had 550 en een Gymnasium advies. Dat heb ik ook heel eenvoudig gehaald.

Daarna ben ik op de universiteit totaal vastgelopen. Ik had nooit geleerd hoe ik moet leren en verdronk volledig in de zelfstandigheid van de universiteit, zeker in combinatie met extreme onzekerheid die (achteraf gezien) zo heftig was dat ik denk dat ik last had van een sociale fobie. Hoe dan ook: ik durfde niet meer de collegezaal in (eigenlijk durfde ik amper mijn studentenkamer uit, zo erg was het).

Gelukkig uiteindelijk wel een HBO opleiding afgerond en toch nog prima terecht gekomen.


Dit had precies mijn stukje kunnen zijn, maar dan zonder dat stukje over sociale fobie. Mijn Cito weet ik niet meer precies, wel hoog en een VWO advies. Ik loop er nu nog wel tegenaan dat ik niet geleerd heb te leren.
Als liefde leven wordt, krijgt geluk een naam. 21-07-2019
<<

Sneeuwwitje

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1342

Geregistreerd: 05 Sep 2013 18:33

Bericht 25 Apr 2017 20:01

Re: Wat was jouw Cito score?

Mavo advies, uiteindelijk mavo afgerond. Daarna de Havo en HBO.
Nu ben ik in dubio om te gaan starten met een tweede HBO opleiding.
Zoon 08.2010 Zoon 02.2013
Dochter 03.2016 Zoon 06.2018
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 25 Apr 2017 21:14

Re: Wat was jouw Cito score?

Urban Naked schreef:
Libelle' schreef:Volgens mij 534, was vmbo-b/vmbo-t niveau dacht ik.
Mocht de mavo proberen, maar ging me echt te makkelijk af, vanaf de 2e ingestroomd naar havo, toen HBO afgemaakt.

Tussen vmbo basis en vmbo t zit nog het niveau vmbo kader. Jouw score van 534 past bij vmbo t. Maar er wordt geen advies B/T gegeven, dat zal dan K/T zijn (of gemengde leerweg).


Zal dat het geweest zijn, is ook alweer even geleden :cheers:
VorigeVolgende

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers