Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Het grote borstvoedingstopic #2

<<

Geel

Bericht 23 Apr 2017 14:23

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik ben t wel een beetje eens met Spencer. Ik had - ook al gaf ik kv - veel meer op verzoek moeten geven ipv om de zoveel uur. En volgens mij duurt idd 15-20 minuten voordat je hersenen aangeven dat je vol zit/voldoende hebt.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11392

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 23 Apr 2017 15:25

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Spencer schreef:Ik denk zelf dat dit komt omdat het signaal van vol pas te laat naar de hersenen gaat. Hierdoor rek je elke voeding steeds een beetje op. Denk ik.

R dronk ook al snel 180. Ik wist ook helemaal niet dat dat niet goed is. Hij gaf het signaal van vol pas veel te laat.
D is het absolute tegenovergestelde. Die drinkt pas als hij echt honger heeft een flesje. En meer dan 90cc wil hij ook echt niet hebben.


Toch raar. Want ze doet over de eerste 100 ruim 20 minuten en toch wel ze meer. Dat meer is sinds kort pas.

Maar goed. Heeft niks met bv te maken.
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 23 Apr 2017 19:46

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Mijn bericht was goed bedoeld en typte ik middenin de nacht geloof ik. Een aantal hier leest het anders dan ik bedoel. Ik bedoelde met de fles geven daf Marin altijd nog, zoals iedereen, als optie heeft om bij te gaan voeden met kv (of gekolfde melk).
Ik hoop dat het goed gaat Marin. Sorry dat mij post feller/harder overkwam dan ik voor ogen had.
04-2014
10-2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 24 Apr 2017 09:52

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik weet dat je het goed bedoelt Fauve :) Ik vind het soms wel lastig bij jou hoor, als ik eerlijk ben. De ene keer ben je super sympathiek in je reacties, zoals met die kolf, dat vind ik echt lief. En soms kom je ineens als soort botte hork uit de hoek. Dat is lastig te interpreteren soms, hoe je het nou bedoelt. Maar ik vind wel dat je altijd de tijd neemt om advies te geven, dat waardeer ik wel.

We zijn nu een aantal dagen verder en ik heb het gevoel dat O wel echt beter is gaan drinken, ook 'live' aan de borst. Hij slikt echt krachtiger. HIj is ook veel meer wakker, wil bijna niet slapen (behalve snachts, hallelujah) maar dat kan komen omdat hij meer energie krijgt. Hij stond eerder op een soort spaarstand, zei de lactatiekundige (vet zielig, een kindje op spaarstand, ik voel me dan zo schuldig als ik dat bedenk).
Alleen spuugt ie nu ook meer omdat ie meer binnen krijgt. Ik merkte dat ie het flesje ook echt veel te snel leeg drinkt, daar moet ik goed op letten dat ie rustiger drinkt, want er kwam een grote golf weer uit.
Morgen weer wegen op het CB, ben echt benieuwd.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem250

Bericht 24 Apr 2017 09:59

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Wat doe je het goed Marin. Het is allemaal zoeken in het begin. Maar jij houdt je hoofd koel. Knap! Fijn dat hij 's nachts goed slaapt. Want een voorbeeldige baby.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6815

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:33

Bericht 24 Apr 2017 10:00

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Fijn Marin dat hij beter drinkt. Het is ook lastig in het begin en je kunt gewoon niet alles weten. Absoluut niet schuldig over voelen. Wij hebben T ook veel gewogen in het begin om te checken of hij genoeg binnenkreeg (ookal gaf ik kv uiteindelijk)

Ik begrijp heel goed dat iedereen tips en een mening wil geven maar ik ben het wel met Jip eens dat dit heel onzeker kan maken.
Ik vind dat je het heel goed aanpakt Marin.
2016
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 24 Apr 2017 21:40

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Wat fijn Marin dat hij nu veel alerter is en 's nachts lekker slaapt. Lastig is dat begin he?
Ik hoop dat je kleine O'tje weer goed is aangekomen en jullie zonder hulp saampies door kunnen gaan.
04-2014
10-2015
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Apr 2017 13:43

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Even een update omdat jullie zulke lieve meelevende reacties hadden geplaatst.
Vanochtend is O weer op het CB gewogen. Hij is 75 gr aangekomen in één week, weegt nu 3710. Niet bijster veel aangekomen dus, maar wel duidelijk beter dan eerst. Maar toch nog steeds 150 gr onder z'n geboortegewicht. De lactatiekundige die daar zat (zelfde als bij consult aan huis) gaf zelf aan tevreden daar mee te zijn, zag ook verandering in z'n gezichtje en vond hem nog steeds heel alert. Maar het blijft zorg om hem zsm op z'n geboortegewicht te krijgen, het liefst binnen nu en volgende week. Daarom gaan we toch proberen mijn productie wat omhoog te krijgen m.b.v. boezemvriendjes kruidencapsules en powerkolven (3x10 min in de avond). Ik ben zelf niet zo'n ontzettende fan van kruidencapsules enzo maar we gaan het maar proberen. Ik ben zelf nog wel positief, maar blijf me ook wel zorgen maken natuurlijk of dit alles nou wel goed genoeg werkt/zal werken.
Weet niet hoe ik dit netjes kan zeggen, maar ik hoef verder niet echt hier advies (op dit moment) hierover, om het juist even niet verwarrend te maken, want dan gaat m'n hoofd wel een beetje overstromen denk ik. Wilde meer een update geven omdat er zoveel oprechte interesse is, dat vind ik lief en fijn.
Let's discover the world together.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11392

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Apr 2017 13:53

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Fijn dat O is aangekomen! En fijn dat je goed begeleid wordt door de lactatiekundige.
Overigens hebben V en ik geen last van de boezemvriendjes!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Apr 2017 14:27

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Dank je! En wat bedoel je met geen last? Geen bijwerkingen? Merk je wel verschil in je productie?
Ik hou zelf nooit zo van dat huis-tuin-en-keukengerommel met dingen zoals kruiden die toch een sterkere werking kunnen hebben dan je denkt. Maar ik heb inderdaad wel meerdere dingen gelezen over de werkzaamheid van deze kruiden, dus ik ga het toch maar proberen.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 25 Apr 2017 14:30

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Maar Marin, wat is dit nou! Jij de grootste rozemarijn-, tijm- en lavendelliefhebber op aarde houdt niet van kruiden? Nohhh. :shock:

Zo moet je 't maar zien joh, een aanvulling op je bruidsboeket. Heel veel succes ermee!
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 25 Apr 2017 14:31

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Hahaha nerd.
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 25 Apr 2017 14:33

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Marin schreef:Hahaha nerd.
:P :queen:
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11392

Geregistreerd: 03 Jan 2015 11:04

Bericht 25 Apr 2017 14:38

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik heb er geen bijwerkingen van. Ik merk bij V ook geen krampen of ander ongemak (ze poept wel veel, maar of dat daar van komt...?). Mijn productie is omhoog gegaan! Ik kolf inmiddels zo'n 600 a 700 ml per dag :-)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 22:40

Bericht 25 Apr 2017 19:57

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Lieve Marin, fijn dat O'tje weer is aangekomen!
Ik heb geen ervaring met boezemvriendjes, wel met Domperidon maar dat mogen ze helaas niet meer voorschrijven. Ik kreeg daar een enorme boost van maar het schijnt onveilig te kunnen zijn.
Daarna stapte ik over op fenegriekpillen van de Tuinen, borstvoedingsthee van Weleda en at ik cashewnoten.
Dit deed ik toen ik ging werken en het kolven minder werd. Hielp aanzienlijk. Succes meid!
04-2014
10-2015
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 09:52

Bericht 28 Apr 2017 07:10

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Hoi meiden,

Vraagje aan de langvoeders!
Mijn dochter is bijna 2 en heeft laatste tijd weer erg veel behoefte aan de borst. Als t aan haar ligt, ligt ze echt hele dag ad borst volgens mij haha. Vind t niet zo erg en geef er, wanneer t kan, wel aan toe. Maar ben benieuwd of meer langvoeders dat herkennen dat t aantal 'voedingen' ineens weer veel meer wordt? En wordt dat vervolgens ook vanzelf weer minder?
Ze ligt dan ook elke keer echt minstens een half uur-uur bij me, echt te 'tutten', want veel melk is er niet meer ;)
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11565

Geregistreerd: 15 Jan 2014 01:42

Bericht 28 Apr 2017 07:22

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Sophie ik merk het net name als J weer een tand/kies doorkrijgt of hij niet helemaal lekker in z'n vel zit.
2015 💙
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 28 Apr 2017 07:36

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Dat heeft mijn dochter ook SophieZMY, ze is inmiddels bijna 2 jaar en 5 maanden maar een echte die hard. Vorig jaar werd het een periode minder toen het buiten erg lekker weer was en ze te druk was met water en zand etc. Daar hoop ik nu eigenlijk weer op want ik vind het inmiddels wel een keer mooi geweest.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 23:54

Bericht 28 Apr 2017 07:36

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Dat heeft mijn dochter ook SophieZMY, ze is inmiddels bijna 2 jaar en 5 maanden maar een echte die hard. Vorig jaar werd het een periode minder toen het buiten erg lekker weer was en ze te druk was met water en zand etc. Daar hoop ik nu eigenlijk weer op want ik vind het inmiddels wel een keer mooi geweest.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Apr 2017 08:22

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Marin, jou verhaal met O lijkt heel erg op hoe het met S ging. Super fijn dat hij nu aangekomen is, misschien is hij nu wel net even over het dode punt heen en heeft meer kracht om de komende tijd meer aan te gaan komen, knap dat ze zo door gaat!
Wat mij toen wel een beetje gerust stelde was dat ik vrij veel vocht via het infuus gehad had tijdens de bevalling en dat volgens de lactatiekundige het geboorte gewicht van de baby ook wat vals hoog kan zijn omdat hij ook "veel" van dat vocht binnen gekregen had en hij dus minder lichaamsgewicht afgevallen was dan dat de weegschaal aan gaf. Geen idee of jij ook vocht gehad hebt tijdens de bevalling, maar omdat je vertelde dat het een medische bevalling was leek mij die kans vrij groot.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 28 Apr 2017 08:58

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Fijn dat O weer aan het groeien is Marin en ik snap goed dat je gek wordt van allerlei verschillende adviezen. Als je tevreden bent met de lactatiekundige van het cb dan moet je vooral haar advies volgen.
Wat Minoespoes zegt klopt inderdaad, bij langdurig infuus tijdens de bevalling zie je vaker dat kindjes meer afvallen en men denkt dat dat komt doordat ze dan een hoger geboortegewicht hebben door het vocht.
Natuurlijk is groeien heel belangrijk maar als hij voldoende plasluiers heeft en goed alert is dan zegt dat ook enorm veel. Elk kind groeit op z'n eigen tempo.
Heel veel succes er nog mee en laat je niet gek maken.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43704

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 28 Apr 2017 09:21

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ah wat een lieve reacties nog Minoes en Fiwen.
Ja ik heb vocht bij via infuus gehad, dus dat klinkt best plausibel. Erachter komen doen we het nooit, maar ik vind het fijn om te weten als iig mogelijke reden.

En ik moet het even kwijt hoor, ik heb net gekolfd en had rechts 46 ml (redelijk normaal voor mij) en links ineens 106 ml! Wajoo, ik schrok er zelf beetje van. Ik zei al tegen m'n man dat ik m'n borst nu echt hard voelde zijn. Toch dat power pumping en boezemvriendjes misschien!
Maar is het wel normaal dat het zo'n verschil is?
Oh en O'tje drinkt nu af en toe ook zonder tepelhoedje. Hij lijkt het iets beter te snappen! Blijf het gewoon proberen.
Let's discover the world together.
<<

Bimbam

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1061

Geregistreerd: 15 Sep 2013 13:10

Bericht 28 Apr 2017 09:48

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Verschil in opbrengst tussen links en rechts bedoel je? Dat is heel normaal, de meeste vrouwen hebben dat hoor, dat de ene borst meer melk geeft dan de andere.

Wat fijn dat het af en toe lukt zonder tepelhoedje. Niet alleen minder geklooi maar zonder tepelhoedje kunnen baby's over het algemeen de borst ook beter legen. (Dus meer (vette) melk)
19-12-2012
04-07-2015
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 13:38

Bericht 28 Apr 2017 09:55

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Verschil tussen de productie/kolfopbrengst is heel normaal. Ik produceer links bijna niks en rechts meer dan voldoende (S is ondertussen 9 kg dus meer dan genoeg melk).
Kijk wel even goed uit dat je geen overproduct en/of een borstontsteking krijgt als je borst nu ineens zo vol en hard is. Als dat harde gevoel niet snel minder wordt toch nog even contact opnemen met de lactatiekundige want van een borstontsteking wordt je echt niet blij (spreek helaas uit ervaring). En het moet ook weer niet te veel worden want dat krijgt O ook niet weg gedronken.
46 ml is trouwens echt helemaal prima voor 1 kant, hartstikke goed zelfs. En super fijn dat hij nu ook zonder tepelhoedje begint te drinken.
Hopelijk gaat hij snel alle voedingen aan de borst drinken zonder allerlei hulpmiddelen, je zult merken dat het dan ineens zo makkelijk en relaxed wordt. Nog even volhouden, je doet het super, en er komt een moment dat alle energie die je er nu in stopt het meer dan waard wordt.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5875

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:56

Bericht 28 Apr 2017 09:58

Re: Het grote borstvoedingstopic #2

Ik kolfte inderdaad aan de rechter kant twee keer zoveel als aan de linkerkant, mijn moeder had zelfs links helemaal niks en heeft mijn broer en ik beide ongeveer een jaar met 1 borst gevoed.
Was voor mij wel een reden om beide borsten elke voeding aan te bieden, anders zou S de voeding dat ik alleen rechts gaf veel minder binnen krijgen, ook zo sneu haha
25-11-2014 & 09-06-2017
VorigeVolgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: MissBitchy, Nan