Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 20 Apr 2017 21:02

Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Ik ben altijd al een slechte/onrustige slaper geweest, maar nu loopt het de spuigaten uit...
Al 3 nachten op rij sla ik m'n man! En goed hard ook.
Ik weet vaag te omschrijven wat er gebeurt:
Ik lijk dan tussen slapen en waken in en als m'n man bijv. tegen me aan komt liggen of me in z'n slaap aanraakt, dan 'droom' ik dus dat hij me iets doet. Iets wat op dat moment zo echt lijkt, maat realistisch gezien niet kan en ik dus toch soort van droom. Wat precies kan ik niet omschrijven. Maar wat hij dan ook 'doet', ik word er zó kwaad van, dat ik dus gewoon uithaal!!!
Als hij er dan op reageert, dan word ik echt wakker en voel ik me lichamelijk zó raar. Alsof m'n lichaam niet van mij is, alsof ik er een soort van uitgetreden ben ofzo? Als ik dan naar de wc loop, zak ik soms ook bijna door m'n benen heen en is m'n lichaam gevoelloos zeg maar. Als ik dan over m'n arm wrijf ofzo, dan voelt het doods aan.
M'n ademhaling is dan ook raar (niet snel ofzo) en het duurt echt zeker een kwartier voor ik weer een beetje mezelf ben...

Oké hele vaag verhaal, maar ik vind het best eng. Straks doe ik hem écht pijn! Praktisch: we hebben geen logeerbed. Voor ik ga slapen, doe ik al een ademhalings- en ontspanningsoefening.
Ik zit momenteel thuis met een burn-out, sta op de wachtlijst voor een psycholoog en zal het dan ook zeker bespreken.

Wie herkent dit, what to do, tips?
<<

Anoniem221

Bericht 20 Apr 2017 21:32

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Ik! Maar dan niet van mezelf, maar van mijn vriend.

In hele stressvolle situaties (wat ik met jouw burn-out niet kan uitsluiten) praat hij veel en als ik hem dan aanraak, dan slaat hij letterlijk van zich af. De laatste keer dat hij het deed beschuldigde hij mij van het slaan op zijn rug (zijn moeder sloeg hem altijd op zijn rug als bijvoorbeeld straf) en dat terwijl ik even lekker tegen hem aan wilde kruipen.

Mijn vriend is onder behandeling van een psycholoog en we hebben samen afgesproken dat als er iets is gebeurt als ik er niet bij ben, ook al is het absoluut niet noemenswaardig, dat hij het mij wel verteld. Zo kan ik peilen wat me voor de nacht te wachten staat en hem dan wel of niet zal gaan aanraken. Werkt voor ons.

Meer tips durf ik niet te geven. Sorry.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 20 Apr 2017 21:51

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Fijn dat dat voor jullie werkt! (Vervelend trouwens dat hij er ook last van heeft...) Maar mijn man gaat in z'n slaap regelmatig tegen me aan liggen dus ik denk niet dat hij daar echt invloed op heeft...
<<

Anoniem221

Bericht 20 Apr 2017 21:54

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Nee, lijkt me ook niet. Ik vind het ook moeilijk om in te schatten wat voor een ander werkt. We knuffelen bijvoorbeeld als we in slaap vallen, maar als we dan ook echt daadwerkelijk in slaap zijn gevallen dan draaien we elkaar de kont toe.

Ik hoop dat er een oplossing voor is, voor jullie beiden. Sterkte. :hug:
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 20 Apr 2017 21:55

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Ik doe het ook soms. Mijn hele leven waarschijnlijk al want het hangt samen met een soort pavor nocturnus wat ik al mijn hele leven heb. En het is vooral als mijn vriend me dan op zo'n moment of tijdens een nachtmerrie even wil troosten of aaien odzo. Ik merk dat het in periodes van stress erger is en even rustig douchen en echt een slaap ritueel helpt. Ik ben gestopt met melatonine want hoewel ik beter sliep en doorliep werden mijn nachtmerries en dit gedoe er echt statisch veel erger van. Verder weinig tips.
<<

Anoniem221

Bericht 20 Apr 2017 22:03

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Ik had nog nooit van pavor nocturnus gehoord. Is dat een officiële diagnose? Want mijn vriend begint vaak in zijn slaap te hyperventileren, want dan heeft hij een nachtmerrie. Het komt me eigenlijk wel bekend voor wat je toch zo kort beschrijft.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 20 Apr 2017 22:05

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Het is voornamelijk van kinderen en het is juist geen nachtmerrie. Ik heb ook nachtmerries en als ik een nachtmerrie heb dan droom ik en dat is anders. Als je dan wakker wordt ben je je er bewust van dat je op dat moment met iets engs bezig was en achteraf weet je soms nog dat je die nacht eng gedroomd had. Deze momenten droom ik niet, het is een ander slaap stadium en het beste kun je me ook niet wakker maken (hoewel het niet heel erg is want meestal herinner ik me pas een latere fase van het troosten) want van het paniek en het gillen en de angst herinner ik me niks. Ik herinner me dus ook geen angst of nachtmerrie of paniek. Ik doe alleen heel angstig,kom overeind, gil of schreeuw (en draai me weer om en slaap weer verder en weet totaal niet dat er iets aan de hand was).
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 20 Apr 2017 22:11

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Ik heb ook zoiets denk ik. Word ook regelmatig schreeuwend of overstuur/huilend wakker, omdat er 'iets op me zit' ofzo. Maar ik herinner het me wel altijd. De volgende morgen ook altijd een zere keel van het schreeuwen. En ik kan het ook rustig 5x achter elkaar hebben op een nacht, zó vermoeiend.

Maar dit is dus wel iets anders hoor. Of nouja, ik ben nu dus niet in paniek maar laaiend kwaad op m'n man én dus het gevoel alsof het mijn lichaam niet meer is...
<<

Anoniem221

Bericht 20 Apr 2017 22:12

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Deels komt het me bekend voor, maar deels ook niet. Maar vervelend dat je het hebt, Whatever. Wel fijn dat je het herkent.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 20 Apr 2017 22:12

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Misschien meer slaapverlamming?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 20 Apr 2017 22:14

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Dat heb ik laatst ook voor het eerst gehad en dat was ook echt doodeng. Ik ben er echt minuten lang doodsbang van geweest en moest echt het licht aan doen en rustig ademhalen en heel bewust klaarwakker worden enzo. Ik denk dat goede slaaphygiene en bewustwording en van die trucjes (bewust zijn van je lichaam en je tenen bewegen enzo) ook wel helpen
Wellicht helpt het al als je weet wat het is en slaaphygiene slaaphygiene slaaphygiene. En dus ook dezelfde slaaprituelen.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 20 Apr 2017 22:18

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Was al op slaapverlamming aan het googelen ja, maar dat is het ook niet helemaal. Alhoewel sommige kenmerken wel:
-Horen/voelen suizen/bonzen in m'n hoofd
-Het gevoel van van een aanwezigheid (!)
-Een zweverig gevoel
-Hallucinaties waarbij ik dingen hoor/zie/voel die er nier zijn

Is dit iets om mee naar de huisarts te gaan, of om te bespreken met de psycholoog? (Waar ik voorlopig nog op de wachtlijst voor sta...)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 20 Apr 2017 22:25

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Ik denk psycholoog. De huisarts kan hier niet heel veel mee, hoewel je acuut aan iets rustgevends zou kunnen denken om je zowel te helpen slapen als effect hierop (ik slaap zowel beter als acuut bier geen last van met een pammetje haha maar dat zijn geen lange termijn oplossingen) als je hier nu echt last van hebt. Je zou dat kunnen bespreken als je er nu echt grote problemen mee hebt die acuut hulp nodig hebben.
<<

Lara

Kletskop

Berichten: 560

Geregistreerd: 29 Dec 2013 12:45

Bericht 21 Apr 2017 13:58

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Ik heb hier geen ervaring mee maar vind de topictitel wel toepasselijk bij je naam ;)
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 21 Apr 2017 14:14

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Haha ja ik mag wel wat aan m'n imago hier gaan doen geloof ik ;)
<<

Elroya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4547

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:10

Bericht 22 Apr 2017 06:41

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Ik heb hier geen ervaring mee (hoewel ik m'n vriend wel eens sla maar dat is dan bewust omdat hij weer eens snurkt en niet wil omdraaien ofzo haha), maar ik lees ook terug dat jij dit doet als hij tegen je aan komt liggen en dat hij dat in z'n slaap doet. Maar als je dan een (groot) kussen tussen jullie in legt zodat hij niet tegen je aan kan komen liggen?
E april 2013
R juni 2017
Y november 2018
<<

Doedel

Noob

Berichten: 6

Geregistreerd: 10 Apr 2017 18:38

Bericht 27 Apr 2017 16:12

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Ik herken dit wel van mijn kind, die kan helemaal overstuur en buiten zichzelf wakker worden, ook zichzelf pijn doen. Hij weet totaal niet wie wij zijn, slaat ook om zich heen. Na 15 minuten stevig vasthouden kan hij ineens zichzelf zijn, maar herinnert zich niets. Ook in periodes waarin hij ziek is of te veel te laat is gaan slapen komt dit vaker voor.
Gezien jij het wel bewust meemaakt, lijkt me dit heel lastig voor je. Ik hoop dat je hulp kunt krijgen om dit voor jezelf onder controle te krijgen.
Succes!
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 01 Mei 2017 22:20

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Een kussen is een goed idee, Elsa!

Gelukkig is het na 4 of 5 nachten weer vanzelf opgehouden.
Wel had ik laatst qua beleving weer zo'n nacht, dat m'n man iets bij me 'deed', maar heb ik 'm niet geslagen gelukkig!

Was overigens ook weer vaag hoor, want ik was echt half wakker (was geen droom dus) en ik had er nu 'controle' over! Ik zag een soort van lasershow op het plafond boven m'n hoofd en ik kon met inspanning van m'n hand die lasers beïnvloeden en meer power geven zeg maar totdat alles 'opblies' en het over was...

Hmm lekker vaag dus nog steeds he... ;)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Mei 2017 08:52

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Hoe is het hier?

Ik heb vannacht mijn vriend weer geslagen haha. Heb juist als een blok geslapen vannacht, was nog vet diep weg en moe vanochtend. Ben ik net beetje wakker. Zegt hij "waar droomde je over vannacht?". Ik: "geen idee hoezo?", hij zo "ja je was weer aan het gillen en duwen laat me los enzo". "Ooh geen idee, niets van meegekregen". Hij vet verontwaardigd: "Maar je ging direct erna plassen!!".

Ik weet wel dat ik ging plassen maar in mijn beleving werd ik gewoon wakker en ging plassen haha. Stuk ervoor heb ik compleet niets van meegekregen. :smile:

En ik ging juist vet ontspannen en zen slapen want had last van mijn rug en hij had het uitgebreid gemasseerd met hele lekkere olie en toen was ik zó weg terwijl ik normaal uren wakker lig.

Ik vind het wel een beetje zielig voor hem maar ik weet niet zo goed wat ik eraan kan doen.
<<

MissBitchy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2197

Geregistreerd: 01 Sep 2013 17:49

Bericht 22 Mei 2017 18:24

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Ojeeeee haha!
Sorry je omschrijft het wel grappig haha!

Hier is het nog eenmalig een nacht raak geweest en verder niet meer. Dus denk nog op 1 hand te tellen gelukkig...

Wel krijg ik het idee dat het onrustige slapen ook samenhangt met m'n cyclus. Volgens mij slaap ik de week voordat ik ongesteld moet worden veel onrustiger...
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 23 Mei 2017 07:30

Re: Ik sla mijn man (lekkere topictitel haha)

Dat laatste heb ik ook MissBitchy! Als ik ongesteld moet worden kan ik er donder op zeggen dat ik slecht slaap er vlak voor en tijdens de eerste dagen (mijn cyclus komt altijd een beetje langzaam op gang, duurt 5 dagen voor het echt doorzet terwijl ik dan wel al een klein beetje bloed zeg maar).

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers