Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Extra vetten

<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Apr 2017 11:42

Extra vetten

Van de lactatiedeskundige moet ik extra vetten binnen krijgen. Zowel verzadigde als onverzadigde.

Dingen die ik al in huis heb/gegeten heb of zelf bedenk die ik kan eten:

Handjes onngebranden, ongezoute cashewnoten en amandelen.
Mayo op brood met 48+ kaas
Volle yoghurt en volle melk ga ik nog halen
Avocado (jaa lekker veel avocado eten)

Zijn er nog andere dingen die handig/goed zijn hiervoor?
Let's discover the world together.
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 20 Apr 2017 11:45

Re: Extra vetten

Vette vis zoals zalm en makreel?
2016
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 20 Apr 2017 11:46

Re: Extra vetten

Roomboter (op brood maar ook door avondeten zoals jus, stamppot, gestoofde groenten, sausjes)
Zalm, haring, makreel
Broodbeleg met olijfolie zoals hummus, gegrilde groente
<<

Chipa

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1443

Geregistreerd: 02 Sep 2013 19:14

Bericht 20 Apr 2017 11:46

Re: Extra vetten

Ik raad je aan te kijken op de site van amber albarda
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 20 Apr 2017 11:47

Re: Extra vetten

Roomboter, vette vis, eigeel is ook behoorlijk vet, lever.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 20 Apr 2017 11:48

Re: Extra vetten

Roomkaas met zalm op brood
's Avonds zalmfilet uit de pan, gebakken in boter
Makreel
Tonijnsalade met mayonaise erdoor
Volgens mij bestaat er ook 50+ kaas
Krentenbrood met roomboter
Gekookte worst op brood
Ei/banaanpannenkoekjes in boter gebakken
Gebakken eitjes eventueel met iets lekkers eronder
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Apr 2017 11:49

Re: Extra vetten

Oh ja boter lust ik niet, wel handig om te zeggen! :)

Makreel en zalm vind ik hele goede! Dat heb ik sowieso niet gerookt gegeten hele lange tijd natuurlijk en vind ik heerlijk.
Let's discover the world together.
<<

Anoniem222

Bericht 20 Apr 2017 11:53

Re: Extra vetten

Ohh daar zou ik geloof ik niet zoveel moeite mee hebben. Sowieso lekker noten, avocado en vette vis inderdaad! En ehh ik denk dat ik ook wat extra chips zou eten. :smile:
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Apr 2017 12:06

Re: Extra vetten

Ja ik ging toen echt voor de avocado en vis. Haring 2 of 3 keer per week, lekker man.
#teammaple🍁
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Apr 2017 12:08

Re: Extra vetten

Harrison schreef:Ohh daar zou ik geloof ik niet zoveel moeite mee hebben. Sowieso lekker noten, avocado en vette vis inderdaad! En ehh ik denk dat ik ook wat extra chips zou eten. :smile:


Haha ja! Maar het liefst natuurlijk goede vetten.

Haring lust ik niet, maar ik ga de visboer maar eens een bezoekje brengen voor wat makreel inderdaad.
Let's discover the world together.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 20 Apr 2017 12:14

Re: Extra vetten

En paling!
#teammaple🍁
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 20 Apr 2017 12:26

Re: Extra vetten

Haha oh, gewoon lekker bakken in boter, olie en, avocado, vette vis, scheutje slagroom door je gerechten/soepjes (roerei/omelet :smile: ), de dingen die normaal vanwege de lijn eigenlijk niet zo verstandig zijn zeg maar Haha! Noten, pindakaas. Vis vis vis vis. Kaas!

Lekker volle Griekse yoghurt met walnoten en honing.
Laatst gewijzigd door Whatever op 20 Apr 2017 13:10, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Apr 2017 13:06

Re: Extra vetten

Waarom is dat dan?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 20 Apr 2017 13:09

Re: Extra vetten

Caro schreef:Waarom is dat dan?


Waarschijnlijk het idee dat het geen kwaad kan goede vetten te eten voor haar productie. Overigens komt het volgens mij meer uit je vetvoorraden dan daadwerkelijk direct uit je voeding, maar ik zou gewoon gezond gevarieerd eten en dus ook gezonde vetten. Niet nu ineens vet gaan bunkeren, dat is niet nodig.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 20 Apr 2017 13:11

Re: Extra vetten

Caro schreef:Waarom is dat dan?


Zie:
post996112.html#p996112

Hoewel ik ook snap als je geen zin hebt dat helemaal te lezen. Dan in het kort: BV gaat/ging niet zo goed en Ollie is te veel afgevallen. Dus ik moet lekker vetter gaan eten, want eigenlijk eet ik veel te mager. M'n man eet natuurlijk ook mager en we hadden wel gedacht aan dat ik extra koolhydraten naar binnen moet werken, maar niet aan de vetten gedacht. Ben nu sinds bevalling 10 kg kwijt, waarvan 7 van zwangerschap (baby, placenta etc) en 3 al daaronder, dus dat moet even niet té veel worden. Vandaar advies van lactatiedeskundige om even goed op vetten te letten en daar wat extra van binnen te krijgen.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 20 Apr 2017 13:14

Re: Extra vetten

Ohh dank je! Ik had idd geen zin om een lange post te lezen :-D. Maar vervelend dat de BV niet zo goed gaat joh! Ok, die extra kilos lijken me heerlijk dat ze eraf vliegen maar niet op deze manier!
<<

sonly

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 533

Geregistreerd: 01 Sep 2013 12:39

Bericht 20 Apr 2017 14:55

Re: Extra vetten

En lekkere gerechten met creme fraiche/kookroom erdoor is dat nog een idee?
<<

Blunt

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 723

Geregistreerd: 16 Sep 2013 14:48

Bericht 20 Apr 2017 15:26

Re: Extra vetten

Pasta carbonara
Club sandwich met ei, mayo, bacon, avocado, gegrilde kipdijfilet
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 20 Apr 2017 17:07

Re: Extra vetten

Friet, snacks etc uit de frituur met een dubbele portie mayo erbij. Gewoon zelf bakken.
<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 21 Apr 2017 11:56

Re: Extra vetten

Ik haalde mijn vetten vooral uit Griekse yoghurt, daar at ik elke dag een liter van. En 1 x per dag ging daar een handje (wal)noten en honing door. De andere keer vruchtenhagel, dat was mijn guilty pleasure en ook het enige wat ik "snoepte" het eerste jaar. 2 x per week een visje oor de lunch. En de kilo's gingen er daarmee alsnog snel af. Helaas zit meer dan de helft er weer aan. Moet maar weer eens overgaan op mijn "dieet" van het eerste jaar bv (ze drinkt nog steeds veel bv)
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 21 Apr 2017 12:14

Re: Extra vetten

Bij mij ging het er na het eerste jaar ook weer aan, ondanks dat ze toen nog steeds borstvoeding kregen. Als ze niet meer volledig borstvoeding krijgen val je er toch niet meer zoveel van af. Ik moest er toen best aan wennen dat ik dus ook niet meer zoveel kon eten, heb er toen na de tweede keer borstvoeding best wat kilo's bijgekregen die ik voor de zwangerschappen niet had en het heeft wel een tijd geduurd voor ik die weer echt kwijt was.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 21 Apr 2017 12:34

Re: Extra vetten

Afbeelding
Smeer dit op je brood/beschuit/cracker/wrap/whatever! 70% vet. Ook met avocado ;)
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Anoniem301

Bericht 21 Apr 2017 13:06

Re: Extra vetten

Fred schreef:Friet, snacks etc uit de frituur met een dubbele portie mayo erbij. Gewoon zelf bakken.

Dit zou ik dan weer afraden. Zou wel dingen met vetten eten waar je verder ook nog iets aan hebt.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 21 Apr 2017 14:34

Re: Extra vetten

Carrie schreef:
Fred schreef:Friet, snacks etc uit de frituur met een dubbele portie mayo erbij. Gewoon zelf bakken.

Dit zou ik dan weer afraden. Zou wel dingen met vetten eten waar je verder ook nog iets aan hebt.


Ja, ze zei dat zowel onverzadigd als verzadigd mocht, maar ik kies dan toch liever sneller voor de gezonde onverzadigde vetten. Wil het zeker niet als vrijbrief zien om maar te gaan lopen vreten. Dat heb ik in de zwangerschap ook niet gedaan. Daarentegen eet ik me wel een ongeluk aan chocola merk ik. Krijg veel chocola cadeau (echt, dit ga ik ook geven aan kraamvrouwen naast cadeautje voor de baby) en dat gaat binnen no time op.

Maar ik heb lekker makreel en avocado gehaald voor de lunch voor van 't weekend. Nu al zin in!


Thunder, die zag ik inderdaad langs komen in het nieuw geprobeerd topic. Maar ik lust echt geen boter/margarine etc op brood dus denk dit ook niet.

Griekse yoghurt is ook een goede inderdaad! Lekker, ga ik bestellen voor komende week. Dat vult ook echt als een malle vind ik altijd.
Let's discover the world together.
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 21 Apr 2017 15:09

Re: Extra vetten

Ik ook niet Marin! Ik haat boter, maar ik vind dit niet als boter smaken eigenlijk. Het smeert wel zo makkelijk als boter.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
Volgende

Terug naar Eten & drinken

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers