Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Pauze houden

<<

Anoniem258

Bericht 02 Apr 2017 11:52

Re: Pauze houden

Ik werk in de zorg en sta grotendeels alleen bij een hele dienst
7-15.30, dan sta je vanaf 10u alleen, en 16-23.00 sta je van 16-20.00 alleen, hebben zelfs geen overdracht meer van de vroege naar de late. Ik kom om 16u binnen en de dagdienst is dus dan al een half uur weg. Andere afdeling neemt dat half uur onze afdeling waar.
Ik heb een half uur pauze maar in die pauze heb ik mijn pieper mee en helaas komt het 9 van de 10 keer voor dat ik gebeld wordt door een bewoner en dan ook moet komen.
Je hebt idd recht op pauze maar helaas werkt dat niet overal zo makkelijk.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:12

Bericht 02 Apr 2017 17:46

Re: Pauze houden

Wij hebben niet echt een pauze, als secretaresse moeten we altijd beschikbaar zijn. Dus we eten eigenlijk altijd achter ons bureau.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Anoniem286

Bericht 02 Apr 2017 21:55

Re: Pauze houden

Koffiepauze en lunchpauze lukken met een dagdienst meestal wel, hoewel ik dan wel vaak de bereikbare telefoon op zak heb en telefoontjes aanneem. Avonddiensten kunnen we meestal ook wel pauzeren maar ik gekke tijden, heel vroeg of heel laat en dan ook weer met telefoon. De piekmomenten zijn juist tijdens de normale eettijden dus tussen 17: 00en 20:00. Nachtdiensten zijn bij ons doorgaans 1 grote pauze dus dan heb je dat niet echt .
<<

Japie

Major Yipyapper

Berichten: 3667

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:59

Bericht 02 Apr 2017 22:27

Re: Pauze houden

Ik ben 10 uur aanwezig en daar gaat een uur pauze van af. Ik eet met de kinderen, dus dat hoef ik niet meer te doen. Zit bijna altijd op mijn mobiel, klets met collega's, ga even naar de winkel, zit in de zon of we lopen een rondje buiten.
Geluk hoef je niet te verdienen, je hebt er recht op.
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 17:34

Bericht 04 Apr 2017 13:34

Re: Pauze houden

Op mijn vorige werk had ik altijd een half uur pauze, van 12.30-13.00. Meer behoefte aan pauze had ik ook niet, want ik verveelde me zo dat ik de hele dag achter de computer kon eten en drinken en Facebooken enzo :laughcry: Maar ik vond het wel fijn om in dat half uur lekker naar buiten te gaan.

Bij mijn nieuwe baan heb ik volgens mij geen pauze. We werken daar 8 uur (en dus niet 8,5 met een half uur pauze) en we eten met de cliënten mee. Maar ik denk dat er tussendoor vast wel tijd is voor een kopje koffie enzo, vooral omdat de cliënten dat ook 'moeten'.
<<

Anoniem250

Bericht 04 Apr 2017 13:47

Re: Pauze houden

Ik heb meestal geen tijd voor pauze. Soms ga ik wel even naar buiten. Over het algemeen eet ik achter mijn computer en ben ik heel blij als ik een werklunchafspraak heb.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 04 Apr 2017 15:40

Re: Pauze houden

Gisteren op de radio hoorde ik trouwens dat je hersenen het nodig hebben m een pauze te hebben. Blijkbaar krijgen wij, o.a. Via beeldschermen een hoop informatie binnen en met een pauze geef je, je hersenen een reset.
Door werken geeft ook een verminderde productiviteit op het einde van de dag.

Mocht je geen tijd hebben voor een pauze, dan schijnt voor 90 seconde een paar keer goed in- en uitademen ook te helpen voor een 'snelle' reset van de hersenen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

sophiee

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1224

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:24

Bericht 07 Apr 2017 20:01

Re: Pauze houden

Ik heb geen pauzes op m'n werk. Ik week 24-uurs diensten. Gister ben ik bijvoorbeeld om 15 uur begonnen, tot vanmiddag 15 uur. Ik mag om 23 uur gaan slapen en word om 7 uur weer beneden verwacht. Ik leef met de cliënten mee en eet dus ook met ze mee. Ik werk alleen, heb dus ook geen collega's om samen te kunnen overleggen of eten. Ik mis soms wel een pauze, maar mis vooral contact met collega's.
3 dochters van 11, 9 en 7 jaar 🖤
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4024

Geregistreerd: 26 Okt 2013 19:21

Bericht 08 Apr 2017 10:49

Re: Pauze houden

Ik neem eigenlijk elke dag wel pauze. Dat zijn vaak ook de momenten dat ik mijn collega's kan zien want we zitten vaak allemaal in de spreekkamer met klanten. Meestal heb ik tussen 12 en 13 geen klanten en dan gaan we vaak in de kantine zitten en zien we wel wie er allemaal aanschuift. Soms gaan we naar buiten of gaan we even wat kopen in het winkelcentrum. Een enkele keer als ik het echt te druk heb dan sla ik mijn pauze over. Maar dat is wel een uitzondering, als het kan probeer ik toch wel pauze te houden.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 15 Apr 2017 12:13

Re: Pauze houden

Wij hebben geen pauzes. Wanneer je wat wilt drinken of roken, doe je dat wanneer het uit komt. Eten doe je eigenlijk altijd in combinatie met cliënten.
<<

Poison

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 467

Geregistreerd: 04 Aug 2015 10:09

Bericht 16 Apr 2017 09:30

Re: Pauze houden

Wij moeten verplicht pauze houden op de geplande tijden. En we moeten dan ook weg bij onze pc. We hebben bij een dienst van 8,5 uur een half uur betaalde pauze (2x een kwartier) en een half uur onbetaalde pauze.
27-12-2011
03-06-2013
<<

Anoniem190

Bericht 17 Apr 2017 19:50

Re: Pauze houden

k ben heel slecht in pauze houden. Ik werk in een kookwinkel en sta sowieso 2 dagen alleen (van 9.30 - 18.00), dus dan is er niet echt pauze bij, ik eet da een broodje achter de kassa.
De andere dagen eet ik snel even een broodje achter en ga ik dan weer verder, mijn collega's laat ik gewoon hun half uur pauze nemen. We drinken wel samen altijd een kopje thee s'morgens en s'middags maar dan wel in de winkel omdat dat gezelliger is dan alleen achter.
Op vrijdagavond hebben we recht op een uur pauze, maar ik ben meestal binnen een half uur weer op de werkvloer, ik zet dit ook altijd op de uren registratie. Ik heb gewoon te veel te doen dat ik mijzelf die tijd niet gun, werk liever dat half uur op het werk dan dat ik spullen weer mee naar huis breng (al is dat dagelijks nu voor de verbouwing aan)
<<

Joan

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1330

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 17 Apr 2017 22:34

Re: Pauze houden

Ik heb sinds kort een kantoorbaan waarbij ik zelf kan bepalen hoe laat ik om pauze ga. Meestal gaan we een blok wandelen met wat collega's, om dezelfde reden als TO aangeeft. Het is gewoon lekker om een frisse neus te halen wanneer je de dag achter de pc zit. Ik eet wel gewoon achter mijn bureau, al zijn er ook genoeg die plaatst nemen aan onze gezamenlijke lunchtafels maar daar heb ik zelf minder behoefte aan. Ik zou op je nieuwe werk ook gewoon lekker om pauze gaan, daar heb je gewoon recht op lijkt mij!
<<

Anoniem210

Bericht 18 Apr 2017 10:16

Re: Pauze houden

Voor iedereen die achter de computer eet. Stop je dan even met je werkzaamheden of eet je je lunch tussendoor alle bezigheden?

Sophiee, hoeveel bewoners hebben jullie? Ik snap dat je het contact met collega's erg mist. Het is ook heel prettig om overleg te kunnen hebben over bepaalde situaties. Hebben jullie dan wel vaak vergaderingen en bewonersoverleggen etc?
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 22:58

Bericht 18 Apr 2017 14:35

Re: Pauze houden

Ik heb geen pauze, ik rook soms even snel een sigaret als het kan. Maar voor de rest heb ik geen pauze. Lang leve de horeca.
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25116

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:02

Bericht 19 Apr 2017 16:39

Re: Pauze houden

Ik ben inmiddels aan mijn tweede week bezig en op gisteren na heb ik elke keer pauze gehouden. Eén collega gaat ook altijd even naar buiten, dus ben een keer met haar mee geweest en een paar keer alleen. Gisteren was ik ineens druk en heb ik de pauze geskipt, maar dat vond ik niet fijn. Vandaag wel weer lekker naar buiten geweest, even naar de supermarkt gewandeld.
❤ 7 juni 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15406

Geregistreerd: 20 Feb 2014 12:58

Bericht 20 Apr 2017 09:05

Re: Pauze houden

- Hoeveel uur per dag aanwezig op je werk en hoeveel pauze heb/houd je dan?
Ik werk 8 uur op een dag, ben 8,5 uur aanwezig en heb dus een half uur pauze.
- Wat doe jij in de pauze?
De ene keer niks, dan werk ik gewoon door. Soms ga ik met wat collega's in de kantine eten, soms ga ik een broodje halen of boodschappen doen, soms eet ik aan m'n bureau, soms ga ik met collega's naar buiten.
- Pauzeer je samen met collega's of alleen?
Allebei
- Sla je ook weleens een pauze over (omdat je te veel werk hebt liggen of omdat je eerder naar huis wilt bijvoorbeeld)?
Ja regelmatig

♥♥
<<

Anoniem328

Bericht 20 Apr 2017 11:40

Re: Pauze houden

Ik heb een half uur pauze ergens tussen half 1 en half 2, zelf te bepalen. Als het weer het toelaat ga ik met een collega altijd een stuk wandelen. Even frisse lucht tijdens een dag op kantoor. Bij slecht weer gaan we soms even met de auto naar een winkel ofzo. Gewoon om even weg te zijn.
Vorige

Terug naar Werk & studie

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers