Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Iemand aanwezig met verstand van bankzaken?

<<

Anoniem221

Bericht 18 Apr 2017 22:56

Iemand aanwezig met verstand van bankzaken?

Ik heb al meerdere malen met de bank gebeld, maar kreeg een vaag antwoord waar ik vrij weinig mee kon. En toen bedacht ik me dat het forum het antwoord misschien wel heeft?

Wij gaan minstens één keer per maand tanken in Duitsland. Soms tanken we in R.ütenbrock, maar meestal gaan we naar R.hede. Afgelopen woensdag hebben we na het boodschappen doen getankt in R.hede en hebben we betaald met de pin. Normaal gaat het goed, maar vanmorgen zag ik dat ze het gehele bedrag dat wij daar betaald hadden weer op de rekening was bijgeschreven. Omdat het niet de eerste keer was wist ik dat het hele bedrag in de avond weer zou worden afgeschreven. Bij beide boekingen staat dat het gaat om een korrektie, maar nu is mijn vraag: Waarom? Wat houdt de korrektie in? En doet het bedrijf dit of is dit de 'schuld' van mijn bank? (Geen taalfout trouwens, er stond echt korrektie. :) )

Een medewerker van de bank wist mij alleen te vertellen dat als je pint in Frankrijk, dat je een borg betaald en dat twee weken later weer terugkrijgt. Nu lijkt het mij hier absoluut niet te gaan om een borg, dus met dat verhaal kon ik vrij weinig. Maar wat is wel de reden? Iemand enig idee?
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 18 Apr 2017 23:42

Re: Iemand aanwezig met verstand van bankzaken?

Heb je bij een onbemande pomp getankt?
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11847

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 18 Apr 2017 23:45

Re: Iemand aanwezig met verstand van bankzaken?

Idd Dora, want bij een onbemande pomp schrijven ze in eerste instantie meer af dan dat je werkelijk betaald. Ik geloof dat ze 75 euro afschrijven en het gelijk verrekenen met het te betalen bedrag. Dus vaak zie je alleen het te betalen bedrag op je afschrift. Als er iets van een vertraging op zit kan het ook zijn dat je daardoor de correctie ziet op je afschrift. Terwijl die voor jou gevoel niet heeft plaats gevonden.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 19 Apr 2017 07:09

Re: Iemand aanwezig met verstand van bankzaken?

Soms wel tot 150 euro
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem221

Bericht 19 Apr 2017 10:20

Re: Iemand aanwezig met verstand van bankzaken?

Nee, het gaat hierbij om een bemande pomp. Onbemand durf ik in Duitsland niet aan. We tanken er nu een jaar en dit is twee keer voorgevallen. In mei 2016 en nu april 2017. Dus zeg maar twee van de twaalf keer.

Edit: Het getankte bedrag wordt gelijk afgeschreven op de dag dat er wordt getankt. Een week later krijgen we het bedrag terug op de rekening en dezelfde dag, maar in de avond, wordt hetzelfde bedrag weer afgeschreven. Dus niets extra's oid, hetzelfde bedrag komt drie keer voorbij.
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8171

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Apr 2017 11:41

Re: Iemand aanwezig met verstand van bankzaken?

Ik heb dat eens gehad bij de grote gele M. Geen idee waarom maar dat maakt me ook niet uit eigenlijk, het is betaald en daar gaat het om.
30-04-2017
<<

High Heels

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5691

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:27

Woonplaats: In het Brabantse land

Bericht 19 Apr 2017 11:55

Re: Iemand aanwezig met verstand van bankzaken?

De pas te vroeg uit het apparaat gehaald?
Gebeurd bij ons op het werk wel eens
Trotse mama van;
Grote zus: 18-04-2010
&
Kleine zus: 04-07-2011
<<

Anoniem316

Bericht 19 Apr 2017 12:01

Re: Iemand aanwezig met verstand van bankzaken?

Oh heb ik ook wel eens gehad in Duitsland. Denk dat het te maken heeft met het feit dat het altijd pas later afgeschreven wordt en dat ze dus een bedrag 'reserveren'. Ik heb me er nog nooit druk om gemaakt.
<<

Anoniem304

Bericht 19 Apr 2017 12:02

Re: Iemand aanwezig met verstand van bankzaken?

Kees schreef:Ik heb dat eens gehad bij de grote gele M. Geen idee waarom maar dat maakt me ook niet uit eigenlijk, het is betaald en daar gaat het om.

Ik heb het eens gehad bij de Lidl, gewoon in NL.
<<

Anoniem278

Bericht 19 Apr 2017 12:10

Re: Iemand aanwezig met verstand van bankzaken?

Ik heb t regelmatig. Het ligt bijna altijd aan pinbetalingen op vrijdag/zaterdag/zondag die mijn bank dan niet werkelijk verwerkt maar even ' reserveert' en dan op de maandag gaan ze er ineens allemaal echt vanaf.
Beetje hetzelfde als op vrijdag n overschrijving doen, die is er vrijwel altijd pas op maandagmiddag.
<<

Anoniem221

Bericht 19 Apr 2017 13:22

Re: Iemand aanwezig met verstand van bankzaken?

Ik heb de bank vanochtend nog een keer gebeld en dit kwam er wel zo ongeveer uit. Precies wisten ze het ook niet, want het was nog nooit voorgekomen dat iemand het had gemeld. Ik ben gewoon nieuwsgierig en wil alles weten. Maak me er ook niet druk om hoor, want ik weet dat het toch wel weer goedkomt en zij alsnog hun geld krijgen. Ik stond vooral de eerste keer heel erg raar te kijken. Nu had ik zoiets van, vanavond is het bedrag weer van de rekening. Mocht het nu niet zo zijn dat het vanzelf goed was gekomen, dan had ik de eerst volgende keer dat er getankt werd het bedrag alsnog betaald. Want wie het bedrag toekomt moet het ook hebben. Ik heb er immers gewoon mijn benzine voor gehad.

Het reserveren verhaal lijkt me ook het meest aannemelijk. Ik heb het trouwens wel gehad bij de Lidl in Nederland. Boodschappen gedaan voor een groot bedrag, vooral lekkers, daar vind ik de Lidl dan weer gevaarlijk om, maar het bedrag werd pas een week later afgehouden van de rekening. En ik elke dag maar kijken of ze het er al afgehaald hadden en net toen ik terug wilde gaan was het daadwerkelijk afgehouden. Ik ken het trouwens nog wel van vroeger, wat je doet beseffen dat je ouder bent geworden :P, dat bedragen in het weekend er pas na het weekend afgeschreven werden. Gevaar was dat je jezelf in de roodstand werkte, omdat het op dat moment kon.

Goed, lang verhaal kort. Het is opgelost. :)
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8171

Geregistreerd: 01 Sep 2013 10:36

Bericht 19 Apr 2017 13:26

Re: Iemand aanwezig met verstand van bankzaken?

Als ik ooit een kort verhaal lang moet maken dan zoek ik jou op :ja:
30-04-2017
<<

Anoniem221

Bericht 19 Apr 2017 14:08

Re: Iemand aanwezig met verstand van bankzaken?

Kees schreef:Als ik ooit een kort verhaal lang moet maken dan zoek ik jou op :ja:


Ja hè? Ik blink erin uit. :P

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Suus