Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

<<

Chaos

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2213

Geregistreerd: 24 Dec 2013 22:54

Bericht 18 Apr 2017 12:18

Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

We hebben vanmorgen de mail van school gehad mbt het kamp. Ik baal een beetje van de afstand, ze gaan op een uur reizen van huis af. Man en ik hebben allebei nog geen rijbewijs en familie woont ver weg dus we niet kunnen ze niet zo even ophalen als ze naar huis willen. Mijn vader zou eventueel kunnen rijden, maar voor hem is dat ook 1,5 uur erheen rijden en dan nog een uur naar ons en hij rijdt liever niet alleen met ze (en hebben wij liever ook niet) gezien zijn lichamelijke mankementen (bang dat hij onderweg een black out krijgt en een ongeluk veroorzaakt) Ik heb een hotel overwogen maar dan moeten we twee kamers boeken want de jongste moet dan ook mee (man kan geen vrij krijgen ivm vakantie collega en werkt tot 23.30u), je mag maar met 3 personen op de kamers, ik zal dan alsnog mijn vader moeten vragen met 1 vd twee op een kamer te gaan (hij alleen met de twee oudsten is geen optie ook ivm de black outs) Dat zal ook om en nabij de 150,- liggen en dan mijn treinkosten en 50,- voor een tank voor mn vader. En als de kinderen er super veel zin in hebben dan heb ik dat er met liefde voor over maar mijn dochter wil sowieso niet gaan, ze heeft niet zoveel aansluiting met de meiden uit haar klas dit jaar. Zoon wil er sowieso niet slapen, maar overdag lijkt hem op zich wel leuk maar als dochter niet gaat wil hij ook niet gaan. Ze willen liever 2 dagen mee draaien op hun nieuwe school aan de andere kant van het land waar we de twee dagen voor kamp sowieso al zijn ivm hun verjaardag.

Hoe gingen jullie om met kamp op jonge leeftijd? Wilden ze graag? Liet je ze gaan tegen hun wil omdat het er nou eenmaal bij hoort, haalde je ze 's avonds op en bracht je ze de volgende ochtend weer? Ik vind het maar lastig, wij gingen vroeger pas in groep 8 op schoolkamp dus ik heb ook echt geen idee hoe het voor een 6-7 jarige is.
Afbeelding

I & N juni 2010
<<

Anoniem193

Bericht 18 Apr 2017 12:21

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Ze zijn pas 6? Dan zou ik ze niet laten gaan. Met kinderen van 6 jaar op kamp op een uur van huis, vind ik sowieso al absurd. En over een poosje zitten ze niet eens meer op deze school begrijp ik, ivm de verhuizing.
<<

Anoniem244

Bericht 18 Apr 2017 12:26

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Zo jong al op kamp en dan ook nog eens zo ver weg... jeetje.
Als ze zelf al niet willen zou ik ze niet laten gaan.
Maar wat ik begrijp is dat ze sowieso niet lang meer op deze school zitten?
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Apr 2017 12:34

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Ik vind zes sowieso wel heel erg jong voor een schoolkamp, als ze zelf ook niet eens willen, in elk geval niet inclusief slapen, het is voor jullie bijna niet mogelijk om ze op te halen als ze eerder weg willen én ze gaan kort daarna ook nog naar een andere school dan zou ik het echt niet doen.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 18 Apr 2017 12:46

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

In dit geval zou ik ze thuis houden.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Jezzie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8837

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:17

Bericht 18 Apr 2017 12:48

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Ik zou ze niet mee laten gaan.
2012
2016
2020

Instagram
<<

Anoniem210

Bericht 18 Apr 2017 12:52

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Ik vind je kinderen ook nog veel te jong om op kamp te gaan. Daarnaast hebben ze zelf ook niet heel veel zin en moet jij je in allerlei bochten wringen. Tot slot verlaten ze de school binnenkort dus ik zie alleen maar redenen om ze niet te laten gaan.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 18 Apr 2017 13:03

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

J. Gaat alleen overdag. Mijn moeder haalt hem op en dan slaapt hij bij haar en ze brengt hem dinsdag ochtend weer daarheen. Hij wil daar ook echt niet slapen.

Ik zou ze dus thuis houden als je ze niet kan brengen en halen.
2010 2012
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 18 Apr 2017 13:06

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Ik zou ze niet laten gaan denk ik, gezien de leeftijd van je kinderen, de afstand, problemen met eventueel ophalen of een hotel nemen.. Ik zie meer nadelen dan voordelen. En je kinderen zelf, hoe denk je dat ze het zouden vinden op kamp?

Ik zou mijn dochter (ook 6) op dit moment echt geen plezier doen met een kamp zo ver weg, zonder ouders. En zelf zou ik het ook nog wel erg jong vinden. Al zou ik haar wel makkelijk kunnen halen met de auto, maar de kans zou hier alsnog groot zijn dat ze nu op deze leeftijd (en hoe ze is) niet mee zou gaan.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 18 Apr 2017 13:18

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Mijn dochter zou dit ook niet willen, hoor. Zij zou ook 's avonds gehaald willen worden.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 18 Apr 2017 13:22

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Ik zou ze thuis houden. Vind dit wel erg jong voor schoolkamp.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

Pleun

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 746

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:18

Bericht 18 Apr 2017 13:49

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Lekker laten meedraaien op hun nieuwe school als dat kan. Met dit kamp "winnen" ze niks meer, dat kan wel voorbij gaan. Op de school van B. gaan ze ook vanaf groep 3 al op kamp. Ben benieuwd, nu pas groep 1 gelukkig!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 18 Apr 2017 14:15

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Wat een gedoe. Ik zou ze niet mee laten gaan.
04-2014
10-2015
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 18 Apr 2017 14:26

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Als je kinderen zelf het ook niet graag willen zou ik het ook niet doen.
Ik zou ze idd wel willen brengen en halen maar daarin vind ik de afstand van een uur verder op ook best ver. Je bent dan wel elke dag 2 uur aan het rijden.Dat is ook bijna geen optie vind ik.
:heart: :heart: 2011
<<

Pitty

Bericht 18 Apr 2017 14:40

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Ik zou ook neigen naar niet mee laten gaan (hoeveel weken na het kamp ga je verhuizen?) maar zou het een optie kunnen zijn om wel met je jongste dochter naar een hotel in de buurt te gaan? Je boekt idd 1 kamer, maar je kunt voor je jongste dochter een campingbedje meenemen en eventueel een slaapmatje en een slaapzak? Je andere kind kan dan bij jou in bed. Als het dan echt niet gaat, dan zou het wel handig zijn als een meester/juf bereid is om je kind(eren) naar jou in het hotel te brengen.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 18 Apr 2017 14:42

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Normaal gesproken zou ik even met andere ouders overleggen, kijken of er meer kinderen alleen overdag gaan en of jou kinderen eventueel met die ouders mee kunnen rijden ( wel of niet tegen een vergoeding), wellicht rijdt er een docent op en neer waarmee ze mee mogen rijden. Er zijn vast meer kinderen die het spannend vinden om te blijven slapen.
Ik zou ze niet pushen op deze leeftijd, ik vind het nogal wat voor nog hele jonge kinderen, zo ver van huis en ook niet thuis slapen. Maar als ze nog nooit op kamp zijn geweest weten ze ook niet wat ze missen dus ik zou ze, indien mogelijk wel stimuleren om op zijn minst overdag wel te gaan.

Maar als ik lees dat ze binnenkort naar een andere school gaan, daar al aan het wennen zijn e.d. dan zie ik ook niet zo heel erg de meerwaarde van het kamp in, zeker als je dochter het al niet super leuk heeft in haar klas. Het is dan niet zo dat er de rest van het schooljaar nog over gepraat wordt en zij dus niet mee kan praten omdat ze er niet bij was.
Ik denk dat ik me in dit geval dus ook niet in allerlei bochten zou wringen en zo ook niet mee zou laten gaan.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 18 Apr 2017 16:05

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Ik vind 6 jaar echt heel erg jong om op kamp te gaan. Ik zou mijn dochter niet laten gaan, zeker niet als ze er niet zoveel zin in hebben.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 18 Apr 2017 16:43

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Als mijn kinderen naar een nieuwe school gaan en dit de afsluiting van de oude school is (klopt dit? Zo lees ik je bericht), de kinderen zelf niet persé willen en het organisatorisch ingewikkeld is zou ik ze niet mee laten gaan. Wel zou ik het van je zoon nog even extra checken, het zou jammer zijn als hij zich laat beïnvloeden door z'n zus (niet vervelend bedoeld hoor), maar misschien kan dat kamp voor hem nog wel waardevol zijn als hij weet wie er uit zijn oude klas allemaal gaan?
#teammaple🍁
<<

Liadan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3278

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:10

Bericht 18 Apr 2017 18:07

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Mijn dochter ging in groep 3 voor het eerst op schoolkamp, ze was toen 5,5 jaar. Ik vond het ook wel vroeg en spannend maar het kamp is wel echt ontzettend leuk. Ik ben zelf dit jaar mee geweest (er gaan dan twee groepen 3/4/5 tegelijk en het is 2 dagen/1 nacht). Het was goed georganiseerd, overal is over nagedacht en voor vrijwel alle kinderen is het gewoon heel erg leuk. Bijna iedereen gaat altijd mee en ook bijna iedereen blijft slapen, er zijn kinderen die het spannend vinden maar er heeft er niet 1 gehuild dit jaar of is opgehaald.
Mijn dochter vindt het dus geweldig, komend schooljaar zit ze in groep 6 en groep 6/7/8 gaat 3 dagen/2 nachten, ze kan al niet wachten. Het enige dat voor haar wat lastiger zal zijn komend jaar is dat ze dan op de fiets moet en het is 35 km fietsen, maar dat komt ook wel goed.

Mijn zoon heeft komend jaar zijn eerste schoolkamp, voor hem twijfel ik wel om hem mee te laten gaan, hij is hooggevoelig en kan slecht tegen veel prikkels, zo'n schoolkamp is natuurlijk 1 en al prikkel dus dat zal erg lastig voor hem zijn. Als ik weet in welke klas hij komend jaar komt ga ik met de juf overleggen, misschien mag ik nog wel een keer mee en dan zal hij zeker ook meegaan.
<<

anoniem196

Bericht 18 Apr 2017 21:26

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Parisienne schreef:Ik vind 6 jaar echt heel erg jong om op kamp te gaan. Ik zou mijn dochter niet laten gaan, zeker niet als ze er niet zoveel zin in hebben.


Zo denk ik er ook over.
<<

Anoniem272

Bericht 19 Apr 2017 06:11

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

In jouw situatie zou ik het ook zeker niet doen.

Ik ben wel benieuwd waarom mensen 6 jaar überhaupt te jong vinden voor een (school)kamp. Ik ging zelf vanaf 6 jaar elke zomer een week op zomerkamp. Met natuurvriendenorganisatie Nivon, ergens in de natuur, ruim 2 uur reizen. Met onbekende kinderen ook nog. Ik vond het geweldig. T. is met dezelfde organisatie mee geweest vanaf zijn zesde. Hij komt altijd een stukje 'groter' weer terug, zo mooi :) Nieuwe vriendjes gemaakt, geleerd zelf te koken etc. Ik denk dat het supergoed kan zijn voor het zelfvertrouwen van kinderen. Juist als ze bijvoorbeeld wat gevoelig of angstig zijn zoals mijn zoon.

Omdat wij ook geen auto of rijbewijs hebben, zijn we zelden binnen 1 uur reistijd als T. ergens op schoolreisje of scoutingkamp / zomerkamp is. Ik zou ook niet weten waarom dat nodig is. Wat is nu het ergste wat er kan gebeuren? Als je kind valt en een been breekt kunnen de begeleiders ook naar het ziekenhuis. En als je kind vreselijke heimwee krijgt, maakt het ook niet heel veel uit of het een uurtje langer op jou moet wachten, toch? Je zou desnoods nog een taxi kunnen regelen vanaf een station of vrienden kunnen vragen te rijden, daar kom je dan ook wel weer uit.

Maar die discussie staat verder los van jouw verhaal Chaos, dat klinkt gewoon niet alsof het een positieve ervaring voor je kinderen gaat worden.
<<

Fiwen

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2341

Geregistreerd: 24 Apr 2014 12:38

Bericht 19 Apr 2017 06:22

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Nou sorry hoor maar als mijn kind naar het ziekenhuis moet of heel erg heimwee krijgt dan is een uur langer wachten wel degelijk erg. Dan is elke minuut dat je later komt te lang.
Ik zou dat dus ook niet doen op dik een uur rijden, zeker niet als ik niet zelf meteen in de auto zou kunnen stappen en er heen zou kunnen.
J gaat dit jaar ook op schoolkamp, 2 nachten zelfs, maar dat is op nog geen kwartiertje rijden dus daar zijn we zo als het nodig is.
Grote meid: 25-08-2010
Kleine meid: 15-09-2016

http://www.juulsoof.nl
Instagram & Facebook: @juulensoof
<<

Anoniem245

Bericht 19 Apr 2017 06:46

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Mijn zoon is met net 7 op kamp geweest met de vereniging op ruim een uur rijden. Ik heb zelf geen vervoer maar heb nooit over dit soort dingen nagedacht. Dus qua afstand zou ik er zelf geen moeite mee hebben, een uur vind ik nog niet zo heel ver eigenlijk. En mijn zoon vond het fantastisch.
<<

Pineco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2382

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:09

Bericht 19 Apr 2017 08:46

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Ik zou ze in dit geval niet mee laten gaan, het is niet praktisch geef je zelf al aan. Je kinderen hebben er geen zin in en ze gaan binnenkort toch naar een andere school. Voor binding met vriendjes of vriendinnetjes hoef je het dus ook niet te doen.
Drie meiden maken ons geluk compleet! 04-01-2009 / 16-05-2012 / 19-02-2014
<<

Parisienne

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3787

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:55

Bericht 19 Apr 2017 09:03

Re: Schoolkamp, wel of niet laten gaan?

Misschien dat sommige kinderen er op die leeftijd al aan toe zijn, maar mijn dochter is hier nog echt te jong en nog te afhankelijk voor. Een schoolreisje naar de dierenruin vond N. zonder ons al moeilijk. Met andere kinderen op een kamer/zaal in slaap vallen zie ik haar, als slechte slaper, ook zeker niet doen.

Het is bij ons gelukkig niet aan de orde, dat scheelt ook al weer over hoe je erin staat denk ik. Maar nee, dit soort dingen vind ik persoonlijk beter passen bij kinderen van een jaar of 9/10. Ik vind het als ouder ook onnodig mijn kind van 6 al mee te moeten geven.

Logeren bij opa's en oma's heb ik overigens geen enkel probleem mee, dat gebeurt vaak genoeg en al vanaf kleins af aan. Dus aan het zelf graag bij me willen houden of mijn kind niet kunnen missen ligt het bijvoorbeeld niet aan.
Volgende

Terug naar Zwangerschap & kinderen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers