Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Baantjes zwemmen.

<<

Anoniem204

Bericht 06 Apr 2017 12:10

Baantjes zwemmen.

Ik wil 2 keer in de week baantjes gaan zwemmen als mijn kindje op de psz is.

1 ochtend heb ik voldoende tijd maar de middag gaat maar krap aan. (Weg brengen 12:15, naar zwembad fietsen, kan er om 12:45 in liggen, 13:30 uur sluit het bad weer, om 14:05 moet ik weer op de psz zijn mag ook 5 minuutjes later eventueel ophalen is vanaf 14:05 tot 14:10 uur) moet dan zeker om 13:55 weg fietsen vanaf het zwembad is 10 minuutjes fietsen van deur tot deur. Omkleden in 15 minuten moet wel lukken toch ?

Het liefste wil ik dus echt twee keer maar ik weer niet of de middag gaat lukken i.v.m. de krappe tijd.

Hoelang gaan jullie baantjes zwemmen aan een stuk ? Weet ook echt niet of het wel nut heeft maar 45 minuten en alles snel snel moeten doen.

Groetjes Merlin
Laatst gewijzigd door Anoniem204 op 06 Apr 2017 12:23, in totaal 5 keer gewijzigd.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Apr 2017 12:11

Re: Baantjes zwemmen.

Ik zwom altijd 50 minuten tot een uur achter elkaar
<<

Anoniem204

Bericht 06 Apr 2017 12:16

Re: Baantjes zwemmen.

Prosecco schreef:Ik zwom altijd 50 minuten tot een uur achter elkaar


Die middag heb ik dus maar maximaal 45 minuten de tijd langer niet en dan nog snel snel aankleden en snel zoontje gaan halen.

Echt geen idee of dit reeel is maar ik wil dan zo graag is voor mij een structuur zeg maar.

In de ochtend kan ik 1,5 uur zwemmen als ik zou willen.
<<

Bing

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 28

Geregistreerd: 09 Apr 2016 15:32

Bericht 06 Apr 2017 12:42

Re: Baantjes zwemmen.

Wij hebben een zwembad op het werk en ik zwem 3x per week in mn lunchpauze, het is maar 25 min per keer maar ik push mezelf dan om snel te zwemmen. Soms vind ik het wel irritant om helemaal om te kleden voor maar 25 min zwemmen maar meestal vind ik het heerlijk.
<<

Derpy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1951

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:58

Bericht 06 Apr 2017 13:16

Re: Baantjes zwemmen.

Ik zwem een halfuur tot een uur. Je zou ook 's middags een halfuur kunnen gaan en als je weet hoelang je erover doet om je aan te kleden en naar de psz te fietsen, eventueel wat langer zwemmen.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 06 Apr 2017 13:24

Re: Baantjes zwemmen.

Ik probeerde altijd minimaal een kilometer te zwemmen. Eerst deed ik daar 40/45 minuten over, later zo'n 35. En dan had ik echt wel het gevoel goed te hebben gesport.

Dus ik zou zeggen, go for it, in die 45 minuten kun je je behoorlijk moe maken :).
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 06 Apr 2017 14:04

Re: Baantjes zwemmen.

Ik trok baantjes in de laatste maanden van m'n zwangerschap. Ik zwom dan 1,2 km in 45 minuten.
#teammaple🍁
<<

anoniem203

Bericht 06 Apr 2017 14:18

Re: Baantjes zwemmen.

Ik ga 1x in de week in de avond en zwem dan een uur.

Het moet wel lukken om je binnen een kwartier om te kleden hoor. Gewoon een keertje proberen dan weet je het.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 06 Apr 2017 14:32

Re: Baantjes zwemmen.

3 kwartier gaan zwemmen is nog altijd beter dan niet gaan zwemmen ;-)
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 06 Apr 2017 14:32

Re: Baantjes zwemmen.

Ik ging meestal een uurtje tot 1.5 en deed dan 60-80 baantjes in een 25m bad. Zestig baantjes in een uur was krap maar dan had ik ook wel flink gesport en vooral het middelste half uur flink doorgezwommen. Maar dan heb je ook best veel vind ik.

Ik denk dat je in 45 minuten ook best aardig wat kunt zwemmen. Lag er als ik ruim een uur bleef vaak ook best lang in, in vergelijking met anderen.

Ik moet ook weer gaan maar voel me zo onzeker momenteel over de gewonnen kilo's afgelopen jaar. Zo stom!
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 06 Apr 2017 15:20

Re: Baantjes zwemmen.

Ik zwom meestal vijftig banen (dus 1250 m) in drie kwartier. Daarna was ik er wel weer klaar mee. Nu al een tijd niet gezwommen, maar bij mij in de buurt zijn ze een nieuw zwembad met 50-meterbanen aan het bouwen en dat lijkt me wel wat. Weet alleen niet wanneer het klaar is.
❤ 7 juni 2018
<<

rapa nui

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3397

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:35

Bericht 06 Apr 2017 21:10

Re: Baantjes zwemmen.

Ik zwem 2x in de week 40 tot 45 minuten s' ochtends van 07.00 uur tot ca. 07.40 uur. Zo kan ik het mooi voor werktijd doen. Ik vind dit prima. Er zijn op dat tijdstip genoeg mensen die maar half uur zwemmen. Ben je toch lekker in beweging voor werktijd.
Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn’t do than by the ones you did do. So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. – Mark Twain
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 07 Apr 2017 06:19

Re: Baantjes zwemmen.

Bing schreef:Wij hebben een zwembad op het werk en ik zwem 3x per week in mn lunchpauze, het is maar 25 min per keer maar ik push mezelf dan om snel te zwemmen. Soms vind ik het wel irritant om helemaal om te kleden voor maar 25 min zwemmen maar meestal vind ik het heerlijk.


Wat luxe hee!!

Ik vind baantjes zwemmen ook altijd vet fijn, maar ik word er ZO duf van daarna. Ben dan echt niks meer waard de hele dag, zo zonde.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Bliss

Gebruikers-avatar

First Lady

Berichten: 25045

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:02

Bericht 07 Apr 2017 09:55

Re: Baantjes zwemmen.

Zora schreef:
Bing schreef:Wij hebben een zwembad op het werk en ik zwem 3x per week in mn lunchpauze, het is maar 25 min per keer maar ik push mezelf dan om snel te zwemmen. Soms vind ik het wel irritant om helemaal om te kleden voor maar 25 min zwemmen maar meestal vind ik het heerlijk.


Wat luxe hee!!

Ik vind baantjes zwemmen ook altijd vet fijn, maar ik word er ZO duf van daarna. Ben dan echt niks meer waard de hele dag, zo zonde.


Dan moet je 's avonds gaan! Kun je daarna meteen naar bed :).
❤ 7 juni 2018
<<

Anoniem204

Bericht 07 Apr 2017 13:43

Re: Baantjes zwemmen.

Ik ben geweest 45 minuten aan 1 stuk gezwommen :banaan: :banaan:
Wel zwaar en nu last van mijn schouders en nek !

Ik redde het gelukkig makkelijk allemaal met de tijd.
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 07 Apr 2017 15:01

Re: Baantjes zwemmen.

Merlin schreef:Ik ben geweest 45 minuten aan 1 stuk gezwommen :banaan: :banaan:
Wel zwaar en nu last van mijn schouders en nek !

Ik redde het gelukkig makkelijk allemaal met de tijd.


Het beste is om buik en rug een beetje af te wisselen zodat je niet steeds je hoofd zo omhoog hoeft te houden.
<<

anoniem203

Bericht 07 Apr 2017 17:52

Re: Baantjes zwemmen.

Even een hele mutserige vraag maar wat is een baantje? Stel het zwembad is 25 meter lang. Is dan 25 meter één baantje of is het heen en terug en dus 50 meter één baantje?
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 07 Apr 2017 19:23

Re: Baantjes zwemmen.

In de meeste zwembaden is 25 meter 1 baantje, het is geen mutserige vraag want in de officiële wedstrijdbaden is 50 meter 1 baan maar bij ons delen ze het 50 meterbad meestal in twee delen. Ik tel dan altijd het aantal baantjes waarbij 1 baantje gewoon 25 meter is en dus niet heen en terug. Maar als ik wil registreren wat ik gedaan heb dan doe ik dat in kilometers want wat precies 1 baantje is kan variëren.
Ik zwom meestal 2 kilometer in een uur, dat is dus 80 baantje van 25 meter.

Merlin, fijn dat het goed gegaan is! Wat Prosecco zegt in een goede tip. Ik zwem zelf meer wedstrijdslag schoolslag waardoor ik voor het grootste deel met mijn hoofd onder water zwem en dan zit je hoofd ook minder in zo'n knik. Ik probeer ook af te wisselen met rugslag, rugcrawl en borstcrawl maar in die laatste twee ben ik niet zo heel erg goed dus dat houd ik nooit erg lang vol. Maar het helpt wel om niet heel stijf te worden of iets te overbelasten doordat je steeds maar dezelfde beweging blijft maken.
<<

anoniem203

Bericht 07 Apr 2017 19:59

Re: Baantjes zwemmen.

Ah zo. Bedankt voor de uitleg :)
<<

Winegum

Major Yipyapper

Berichten: 4015

Geregistreerd: 26 Okt 2013 18:21

Bericht 08 Apr 2017 09:47

Re: Baantjes zwemmen.

Ik zwem ook elke week, samen met een vriendin. We zwemmen tussen de 45 minuten en het uur. Dat ligt een beetje aan onze bui, hoe druk het is etc. Ik vind het echt heerlijk! Hoeveel baantjes we zwemmen daar heb ik geen idee van. We tellen ze niet. We kletsen wel tijdens het zwemmen, maar zwemmen gewoon door. Bij ons hangen er soms best wel veel mensen langs de kant. Dat doen wij verder niet.

Fijn dat je geweest bent, Merlin! Ik vind het altijd wel heerlijk. Ik ga altijd in de avond (moet overdag werken) en ben dan tegen 22u thuis. In de winter heb ik het dan vaak wel erg koud als ik naar bed ga, maar ik heb gelukkig een elektrische deken die dan aan gaat, maar slapen doe ik dan altijd wel goed.
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11346

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 10 Apr 2017 17:25

Re: Baantjes zwemmen.

Lekker gaan, iets is beter dan niets. Als ik alleen in een hokje ga ben ik binnen tien minuten aangekleed. Ik was alleen mijn haren nooit meer in het zwembad.
Ik zwem 3/3,5km in een uur (met veel pauzes er tussen, door de opdrachten van de trainer)
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 16 Apr 2017 11:14

Re: Baantjes zwemmen.

Ik zwem meestal een half uur tot 45 minuten.
Ik probeer 1 keer per week eerder naar mijn werk te gaan of iets langer te blijven na het werk. Maar dat moet dan maar net uitkomen met wanneer er baanzwemmen is.

Het liefst zwem ik dan alleen borstcrawl 50 tot 80 baantjes. De laatste tijd meestal meer rond de 50 vanwege last van mijn nek/schouder, dus ik moet weer opbouwen.
Afbeelding
Afbeelding

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers