Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Meivakantie niet in mei.

<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 14 Apr 2017 18:29

Re: Meivakantie niet in mei.

Lejow schreef:Eh.. Bouwvak heeft niets te maken met de vakantie van de kinderen CBL, dat is een vakantie voor mensen die in de bouw werken. Dit valt als het goed is altijd in de zomervakantie.

Volgens mij staat de meivakantie juist niet vast. Vorig jaar hadden wij bijv de week van Koningsdag niet, maar twee weken er na, terwijl B toen wel vrij had met Koningsdag.
En inderdaad, vroeger viel het sowieso in mei, omdat het dan de week was waarin Koninginnedag en Bevrijdingsdag vielen.


Maar het staat dus wel vast, zoals in dit topic al een paar keer is genoemd, en ook op de site van het ministerie te lezen is. Het ministerie bepaalt welke week verplicht is. Dit jaar is dat de week van Koningsdag, vorig jaar de week van 5 mei als ik me goed herinner. Koningsdag hoeft dus niet in de vakantie te vallen maar het kan wel. Scholen zijn daarnaast vrij om er nog een extra week aan te plakken als dat voor hun goed uitkomt. Maar er is altijd 1 verplichte week.
<<

Anoniem244

Bericht 15 Apr 2017 08:35

Re: Meivakantie niet in mei.

Lejow
Ik dacht dat 1 week van de mei vakantie vast stond en de scholen verder zelf bepalen of ze dit bij 1 week laten of er een week voor of een week na bij plakken
<<

Anoniem304

Bericht 15 Apr 2017 08:37

Re: Meivakantie niet in mei.

Radler schreef:Lejow
Ik dacht dat 1 week van de mei vakantie vast stond en de scholen verder zelf bepalen of ze dit bij 1 week laten of er een week voor of een week na bij plakken

Dat is dus ook zo :)
<<

Mizz_S

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 7536

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:04

Bericht 15 Apr 2017 08:53

Re: Meivakantie niet in mei.

Ik heb het gevoel dat er in dit topic niet zo goed gelezen wordt.... :laughcry:
<<

Anoniem244

Bericht 15 Apr 2017 09:34

Re: Meivakantie niet in mei.

Cotton schreef:
Radler schreef:Lejow
Ik dacht dat 1 week van de mei vakantie vast stond en de scholen verder zelf bepalen of ze dit bij 1 week laten of er een week voor of een week na bij plakken

Dat is dus ook zo :)


Zag al dat ik spuit11 was Haha
Had niet gezien dat er nog een pagina met reactie was ;-)
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 15 Apr 2017 11:12

Re: Meivakantie niet in mei.

Lejow was kennelijk niet helemaal bright en shiny gisteren :palm:
<<

Daarom

Noob

Berichten: 195

Geregistreerd: 17 Apr 2017 21:58

Bericht 09 Mei 2017 08:07

Re: Meivakantie niet in mei.

Hier hadden ze maar één week mei vakantie, maar nu hebben we de week van Pinksteren een week vrij.
<<

bosjesvrouw

Major Yipyapper

Berichten: 5016

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:03

Woonplaats: Friesland

Bericht 14 Mei 2017 07:30

Re: Meivakantie niet in mei.

De mei vakantie bestaat ook nog niet zolang. Volgens mij pas sinds 1994 ofzo.
Toen Koninginnedag nog op 30 april was viel de mei vakantie voor het grootste deel in mei. Vandaar de naam :wink: . Maar sinds Willem Alexander koning is en zijn verjaardag "gewoon" op zijn verjaardag de 27ste wil vieren valt de mei vakantie wel eens in april.
2014 2016
Vorige

Terug naar Reizen & vakanties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers