Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Roaccutane

<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 26 Mrt 2017 15:50

Re: Roaccutane

1 x 40mg per dag. Vandaag gaat al iets beter al moest ik vanochtend wel huilen vanwege de mooie zonsopkomst haha..
<<

Anoniem249

Bericht 29 Mrt 2017 15:38

Re: Roaccutane

Oh ja ik slikte volgens mij 30mg (3 pillen) per dag. Nu slik ik 2 pillen per week (20mg) en daarvan blijft het gelukkig weg.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 31 Mrt 2017 00:32

Re: Roaccutane

Ik slik vandaag m'n 8e pil geloof ik. M'n huid is al behoorlijk droog, heb velletjes op m'n neus en kin en ik word gek van de jeuk op m'n gezicht en hoofdhuid. Lippen zijn ook al gebarsten dus er lijkt iets te gebeuren. Verder heb ik een extreem kort lontje, ben echt megasnel geirriteerd en het lukt me niet eens om het te verbergen. Kan ook komen door een slaap tekort en het feit dat ik deze week afscheid moet nemen van m'n beste vrienden hier maar gezellig is het niet.

Vriendin dacht wel verandering te zien in m'n huid. De grootste bulten zijn nu inderdaad iets kleiner, hopelijk trekken de littekens een beetje weg.

Ik was afgelopen 3 dagen bij vrienden en zij heeft het ook gebruikt vorig jaar, had vrij ernstige acne. Zij was serieus verbaasd dat haar vriend nog bij haar is maar vond het het wel waard. Ik kan me overigens niet voorstellen hierna een normale huid te hebben. Al zolang ik me herinner heb ik altijd wel ontstekingen in m'n gezicht.

Kun jij wel normaal in de zon Claire als je nog steeds de medicatie gebruikt?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 06 Apr 2017 00:07

Re: Roaccutane

Inmiddels 2 weken bezig met de roaccutane. M'n lippen zijn gescheurd evenals m'n mondhoek, heel pijnlijk. M'n neus is helemaal kapot, gisteravond bloedde ik uit beide neusgaten tegelijk, heel fijn. Ik heb er een paar flinke ontstekingen bij helaas en ik word gek van de jeuk op m'n hoofd (en bijbehorende schilfers, super smerig). Oh, en m'n handen zijn ook gescheurd. Vind 't nu dus echt even niet leuk en heb tot nu toe elke dag gehuild afgelopen week dus ik hoop echt dat het het waard is.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 06 Apr 2017 05:31

Re: Roaccutane

Oh wat naar Feline. Smeer je wel goed met goede cremes? (Goed merk als La Roche Posay) Ik smeerde ook vette creme in mn neus enz.
En had fijne lipbalsem van La Roche Posay met SPF er in. ( http://www.laroche-posay.nl/verzorgings ... p4237.aspx )

En voor je handen kan ik de handcreme van hun, de Cicaplast Mains aanraden. Spul doet wonderen hier.
<<

Anoniem222

Bericht 06 Apr 2017 07:51

Re: Roaccutane

Ah rot, Feline! Goed smeren, helpt dat?
Sterkte! Hopelijk levert het je een prachtige huid op en is het alles waard!
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 06 Apr 2017 08:54

Re: Roaccutane

Voor je mondhoeken is de oerhollandse uierzalf de beste tip, maar dat zul je daar niet hebben?
<<

Anoniem249

Bericht 06 Apr 2017 09:04

Re: Roaccutane

Oef dat klinkt pijnlijk Feline! Bij mij was het de eerste 6 weken het ergst, hopelijk geld dat voor jou ook. Ik gebruikte Eucerin voor m'n lippen, dat is daar denk ik wel verkrijgbaar. Dat geeft enige verlichting, maar helaas is het toch echt doorbijten. Ik heb in die eerste weken ook vaak op het punt van stoppen gestaan, maar ben nu zo blij dat ik heb doorgezet. Het is heel fijn om gewoon over je gezicht te kunnen wrijven en geen pijn meer te hebben. Niet bij elk bultje te schrikken en bang te zijn voor wat gaat komen.

Ik kan wel gewoon in de zon, maar ik slik per week de helft van wat jij per dag slikt. Ik doe wel altijd factor 50 op en als ik echt in de zon ga zitten doe ik een hoedje op.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 06 Apr 2017 14:58

Re: Roaccutane

Dankjewel voor jullie lieve reacties. Ik heb Aquaphor en O'keeffe's lip repair voor op m'n lippen, geen idee eigenlijk of ze hier uierzalf verkopen.

Ik hoop vanmiddag even naar dorp hier verderop te gaan, daar verkopen ze de hele lijn van La Roche en lees goede verhalen over cicaplast. Ik was nu 's avonds m'n gezicht, dan haal ik er een watje overheen met micellair water, vervolgens Estee Lauder Advanced Night Repair, dan nachtcreme, dan aquaphor op de droge plekken en ontstekingen en dan nog Body Shop hemp body cream op m'n wangen.

Word wel gek van de jeuk op m'n hoofd. M'n collega (die ook roaccutane heeft gebruikt) raadde me Clinical Strength shampoo van Head & Shoulders aan. Zij heeft psoriasis en heeft er baat bij.

Ik hoop inderdaad echt dat het het waard is want het is echt even afzien nu.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 06 Apr 2017 15:27

Re: Roaccutane

De effeclar H (voor je gezicht) van LRP is speciaal voor als je roaccutane of een andere medische acne behandeling hebt. En cicaplast is idd heel fijn. Misschien kan je proefmonsters krijgen. Toleriane werkte voor mij ook heel goed op mijn gezicht.
(Ik ben echt fan van LRP, enige waar ik tegen kan)
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 06 Apr 2017 15:30

Re: Roaccutane

Dankjewel. Ik ga vanmiddag even kijken en waarschijnlijk weer eens een fortuin uitgeven. De medicatie is ook al $90 per maand maar goed, hopelijk is het de investering waard.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 06 Apr 2017 16:19

Re: Roaccutane

Wat naar Feline, ik hoop dat het snel beter gaat!

Bij mij merk ik een klein inimini beetje verbetering. Gebruik nu Inderm 's ochtends en Tretinoinecreme 's avonds. Ook last van erg droge lippen, ik smeer er zelf kokosolie op. Verder probeer ik mijn huid zo veel mogelijk te laten 'luchten', gelukkig ben ik een paar dagen vrij dus hoef ik geen make-up op, dat scheelt. Zaterdag krijg ik weer een peeling, loop ik weer een paar dagen als tomaat rond, pfff..
<<

Anoniem249

Bericht 06 Apr 2017 17:09

Re: Roaccutane

Ik smeer trouwens mijn gezicht elke avond in met kokosolie, dus ook als ik geen last heb van droge plekken.
Wat vervelend van je hoofdhuid Feline. Dat heb ik gelukkig niet gehad. Sterkte!
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 09 Apr 2017 01:36

Re: Roaccutane

Hoe ging de peeling vandaag Scandic?

Claire, ik heb een olie combinatie maar dat werkt bij mij nooit echt.. Blijft op m'n huid liggen en daaronder blijft het droog.

Huid gaat nu iets beter. Heb een extreme ontsteking op m'n borst, kan maar 1 trui aan om het te verbergen want het is echt een smerig gezicht. Rug is nog steeds heel onrustig en pijnlijk. Gezicht is droog en voel weer een paar nieuwe bulten opkomen, hopelijk worden ze niet te groot. Ben wel extreem emotioneel. Ik huil werkelijk waar elke dag en gister heb ik 2 uur met een vriend gefacetimed en echt alleen maar gehuild, was gewoon genant, kon niet stoppen. Geen idee of het door de accutane komt maar vervelend is het wel.
<<

Foxes

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 463

Geregistreerd: 10 Sep 2013 21:05

Bericht 09 Apr 2017 10:13

Re: Roaccutane

Feline, ik wil je graag een hart onder de riem steken.
Ik heb altijd veel last gehad van acne. Dit werd iets minder door de pil. Toen ik stopte met de pil, kwam de acne heviger terug dan ooit: gezicht, borst en rug.
Een aantal jaren geleden heb ik vijf maanden Roaccutane geslikt. De eerste twee maanden werd mijn huid erg droog: rood gezicht met schilfers, kapotte lippen, extreem droge handen. Ook werd de acne in die eerste periode nog erger. Je schrijft dat je erg emotioneel bent. Zo herkenbaar!
Na een aantal maanden kwamen er geen nieuwe ontstekingen meer bij en verdwenen de ontstekingen langzaam.
Ik heb er in mijn gezicht een aantal kleine littekens aan overgehouden. Op mijn borst en rug zijn enkel wat lichte plekjes te zien, maar dit vind ik niet storend.

Ik kan me voorstellen dat het pittig is als je met die kuur bezig bent. Probeer het vol te houden zo lang het enigszins te doen is. Het heeft mij zoveel zelfvertrouwen teruggegeven. Nu, vijf jaar later, heb ik soms eens een puistje. Ontstekingen zoals destijds heb ik nooit meer gehad.
Succes en sterkte! Ik gun je een mooi resultaat.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 11 Apr 2017 15:17

Re: Roaccutane

Wat een lieve reactie Foxes, dankjewel. Het voelt nu allemaal zo voor niets aangezien ik nog steeds nieuwe bulten krijg maar ik vind het fijn om te lezen dat het wellicht een aantal maanden duurt voordat dat pas afneemt.

Ik had sowieso al littekens in m'n gezicht helaas dus dat zal nu nog erger zijn maar ooit laat ik me daar wel voor behandelen. Word alleen echt gek van m'n emotionele toestand, helemaal nu al m'n vrienden net weg zijn en ik dus niet echt iemand heb hier om op terug te vallen.

Gister was ik uit eten met een collega/vriendin en ik zag wat andere collega's binnen komen maar ik durfde geen gedag te gaan zeggen omdat ik er zo slecht uit zie. Zo stom. Uiteindelijk wel gedaan maar voelde me super ongemakkelijk en durfde amper iemand aan te kijken.
<<

Anoniem249

Bericht 11 Apr 2017 15:21

Re: Roaccutane

Feline: mijn dermatoloog prikt de ontstekingen ook door op verzoek. Hij haalt de troep er dan uit en spuit vervolgens vloeistof in, zodat de ontsteking niet verder gaat ontsteken. Dan is de grootste pijn weg en de bult verdwijnt daarna vrij snel. Misschien kun je hier eens naar informeren? Het klinkt alsof je een groot aantal pijnlijke ontstekingen hebt, als hij die allemaal in 1x kan aanprikken heb je even wat rust in de tent.
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 11 Apr 2017 16:02

Re: Roaccutane

Oh, dat zou wellicht een optie zijn ja. Ik kijk het nog even aan, ik had gehoopt dat de bulten iets sneller weg zouden gaan maar m'n kaaklijn zit vol. Dermatoloog zit een dorp verderop, nogal een gedoe om daar te komen.

Ik trek me alles ongetwijfeld ook veel meer aan, heb niet eens een kort lontje meer.. gewoon geen lontje :)
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Apr 2017 19:46

Re: Roaccutane

Knuffel Feline! Klinkt echt heel akelig en ik vind het dapper dat je doorzet! Ik ben wel benieuwd naar de foto's trouwens maar ik weet niet eens hoe je een spoiler plaatst, laat staan hoe je een foto in een spoiler plaatst. Ik denk gewoon op dezelfde manier als tekst, dan zet je de link naar de foto met de code gewoon tussen de code van de spoiler in.
<<

Anoniem249

Bericht 11 Apr 2017 19:53

Re: Roaccutane

Pompoen schreef:Knuffel Feline! Klinkt echt heel akelig en ik vind het dapper dat je doorzet! Ik ben wel benieuwd naar de foto's trouwens maar ik weet niet eens hoe je een spoiler plaatst, laat staan hoe je een foto in een spoiler plaatst. Ik denk gewoon op dezelfde manier als tekst, dan zet je de link naar de foto met de code gewoon tussen de code van de spoiler in.


Gaat als volgt:
[spoiler ] [img ] hier plaats je foto url [/ img] [/spoiler]

Maar dan zonder alle spaties haha
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 11 Apr 2017 19:56

Re: Roaccutane

Claire**** schreef:
Pompoen schreef:Knuffel Feline! Klinkt echt heel akelig en ik vind het dapper dat je doorzet! Ik ben wel benieuwd naar de foto's trouwens maar ik weet niet eens hoe je een spoiler plaatst, laat staan hoe je een foto in een spoiler plaatst. Ik denk gewoon op dezelfde manier als tekst, dan zet je de link naar de foto met de code gewoon tussen de code van de spoiler in.


Gaat als volgt:
[spoiler ] [img ] hier plaats je foto url [/ img] [/spoiler]

Maar dan zonder alle spaties haha


Thanks, ja dat bedoelde ik met mijn halfbakken uitleg. :palm:
<<

Anoniem249

Bericht 11 Apr 2017 20:00

Re: Roaccutane

hahaha ik dacht ik doe t nog even de jip & janneke manier ;-)
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 12 Apr 2017 00:44

Re: Roaccutane

Heel stom maar dat durf ik niet eens.. omdat ik het zelf zo ontzettend lelijk en zonde van m'n gezicht vind. Wellicht later als het iets opknapt dat ik een voor- en na foto durf te plaatsen zodat het iets positiever is.
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 12 Apr 2017 16:04

Re: Roaccutane

Ah ja, dat snap ik ook wel! Ik zie steeds dat je schrijft dat je het afzichtelijk en lelijk vind. Ik snap je gevoel, maar ergens wil ik gewoon graag een foto zien waarbij het dan hartstikke meevalt zodat ik je kan vertellen dat je nog steeds een mooie vrouw bent en dat je je niet zo'n zorgen er om moet maken. Terwijl dat je waarschijnlijk helemaal geen beter gevoel zou opleveren, maar ik gun het je gewoon zo dat het wel mee valt snap je?
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 12 Apr 2017 16:14

Re: Roaccutane

Dat vind ik heel lief van je :) En ik maak me eerlijk gezegd wel zorgen want het de ontstekingen laten littekens en gaten achter in m'n gezicht en ik wil niet die vrouw met die pokdalige huid worden. Die ontsteking is klote maar overleef ik wel, het zijn de littekens die nog jaren zichtbaar zijn want na roaccutane mag je in ieder geval het eerste jaar ook geen laser/zware huidbehandeling doen. Lang leve de snapchat filter!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers