Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Kat krabt dreumes

<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Apr 2017 06:49

Kat krabt dreumes

Onze kat is altijd al bang geweest voor kinderen. We hebben hem langzaam aan mijn dochter laten wennen, maar hij bleef altijd uit de buurt. Nu ze zelf mobiel is en ook nog eens gek op de kat kruipt ze vaak naar hem toe. Meestal houd ik een oogje in het zeil en zorg ik dat ze hem niet in een hoek drijft of stoort bij het eten.

Laatst stak ze alleen maar een handje naar hem uit en toen petste de kat haar een paar keer, naar het leek zonder nagels. Gisteren kroop ze weer naar hem toe maar deze keer haalde hij zonder reden uit en krabte hij haar in haar gezicht :wtf: . Ze heeft nu drie ondiepe krasjes en wij waren meer geschrokken dan mijn dochter zelf, maar dit kan natuurlijk niet zo.

De kat weg doen is echt de laatste optie wat mij betreft, maar is uiteindelijk wel een optie als we geen andere oplossing vinden. Hebben jullie tips?
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem316

Bericht 10 Apr 2017 07:36

Re: Kat krabt dreumes

Geen tips behalve dochter uit de buurt houden maar dat is onmogelijk. Hier gaat de kat er ook uit als hij onze dochter gaat krabben.
<<

ChiQ

Bericht 10 Apr 2017 07:37

Re: Kat krabt dreumes

Poeh, als de kat na een jaar niet aan haar is gewend weet ik niet of hij haar accepteert. Lastig, je kan ze moeilijk steeds apart houden en je dochter is nog simpelweg te jong te vertellen dat de kat dat niet prettig vindt.
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 10 Apr 2017 07:48

Re: Kat krabt dreumes

Denk dat je dochter door die krabjes vanzelf leert dat ze bij de kat uit de buurt moet blijven.
#teammaple🍁
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11502

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 10 Apr 2017 07:49

Re: Kat krabt dreumes

J mocht en mag van mij niet zelf richting de kat. Ik leer hem dat als hij wat van de poes wil ze zelf naar hem toe moet komen. Inmiddels gaat het gelukkig steeds beter. Hij heeft ook wel eens een tik gehad en heeft nu bv ook weer wat krassen op z'n arm, maar daar leert hij dan wel van en is daarna weer een stuk voorzichtiger. Als de kat zo uit het niets mept dan krijgt de kat van mij op haar kop. Ik ben overigens al heel vroeg begonnen met het verbieden achter de kat achterna te gaan.
2015 💙
<<

Arizona

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 763

Geregistreerd: 16 Sep 2013 18:39

Bericht 10 Apr 2017 07:56

Re: Kat krabt dreumes

Oh jeetje dat lijkt me een lastige situatie! Kan me voorstellen dat het wegdoen van de kat geen optie is.
Heb je niet de mogelijkheid om de kat op de bovenverdieping (mits je die hebt natuurlijk) een eigen plekje of kamer te geven waar ze zich terug kan trekken? En wat Urban Naked al zegt, ik denk dat ze het snel genoeg afleren gaat. Al lijkt het me geen prettig idee om af te wachten totdat ze dat punt bereikt heeft.

2014 - ♥
2019 - ♥
<<

Anoniem260

Bericht 10 Apr 2017 08:59

Re: Kat krabt dreumes

ChiQ schreef:Poeh, als de kat na een jaar niet aan haar is gewend weet ik niet of hij haar accepteert. Lastig, je kan ze moeilijk steeds apart houden en je dochter is nog simpelweg te jong te vertellen dat de kat dat niet prettig vindt.


Ik denk dat het ook een verschil is dat haar dochter nu mobiel is en achter de kat aan kan gaan. Misschien vormt ze nu, in de ogen van de kat, meer een bedreiging, daar waar ze eerder alleen kon kijken kan ze er nu achteraan.

Ik ben bang dat we de situatie hier ook nog gaan krijgen Teun. Maar denk dat wat UN zegt wel klopt, als de kat tikken/krabben uitdeelt, zal je dochter leren dat ze uit de buurt van de kat moet blijven
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 10 Apr 2017 09:02

Re: Kat krabt dreumes

Urban Naked schreef:Denk dat je dochter door die krabjes vanzelf leert dat ze bij de kat uit de buurt moet blijven.

Ja dat is ook mijn ervaring. Niet met m'n eigen kind natuurlijk, want die rolt een beetje heen en weer op een speelkleed en is verder niet bezig met de katten, maar wel met mijn neefje. Hij is bij mij thuis één keer gekrabd in zijn gezicht (niks ernstigs hoor!) en sindsdien is hij heel voorzichtig met de katten.

♥♥
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 10 Apr 2017 09:20

Re: Kat krabt dreumes

Urban Naked schreef:Denk dat je dochter door die krabjes vanzelf leert dat ze bij de kat uit de buurt moet blijven.


Dit ja.
Onze kat heeft ook wel eens uitgehaald maar vertel een dreumes maar eens dat de kat het niet leuk vindt.
Nu weet ze precies wat ze wel en niet kan doen.
Heel in het begin ging de kat onze dochter ook wel uit de weg maar op een gegeven moment is dat gewoon niet meer te doen. De kat weg doen om een keer uithalen is nooit in me opgekomen.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 10 Apr 2017 09:29

Re: Kat krabt dreumes

Heeft de kat genoeg hoge plekjes waar hij zich terug kan trekken tegen grijpgrage handjes?

Vrienden hebben hun dochter geleerd dat ze katten alleen maar op de rug mag aaien. Nu ze 2,5 Is mag ze onder toezicht ook de kop aaien. Ik heb geen idee hoeveel moeite ze dit gekost heeft, of dit zo'n kleintje goed duidelijk te maken is. Het leek wel goed te werken.
<<

Anoniem280

Bericht 21 Apr 2017 10:21

Re: Kat krabt dreumes

Onze kat petste 1 van onze dochters ook alleen met de poot, zonder nagels, in het gezicht. J. was daar toen best van onder de indruk. Ze deed hem toe na door in haar gezicht te slaan.
Ze was toen vlgs mij net 1 jaar.
Nu zijn ze bijna 2,5 jaar.
J. mag de kat nog altijd graag klieren.
Laatst heeft hij haar voor het eerst in het gezicht gekrabt.
3 krassen op haar wang.
Wij zeggen constant dat ze hem niet mogen klieren en alleen mogen aaien.
S. kijkt weinig naar de kat om en als ze de kat wel aandacht geeft, aait ze hem over zijn rug.
J. moeten wij in de gaten houden bij en met de kat.

Nu heb ik de kat eigenlijk altijd uit de kamer wanneer zij in huis rond huppelen.
Zodat hij rust heeft. Liggen zij op bed, of wat dan ook, is de kat constant in huis.
<<

Anoniem291

Bericht 21 Apr 2017 18:59

Re: Kat krabt dreumes

Die van ons vindt J prima zolang hij zelf naar hem toe gaat. Ligt hij lekker op de bank of zit naar buiten te kijken dan moet J hem met rust laten. Zeg het ook altijd zo van laat * met rust als ik zie dat hij richting de kat gaat. Wil dat J leert om rustig om te gaan met beesten maar hij heeft ook al een keer een pets gehad hoor.
<<

Anoniem281

Bericht 21 Apr 2017 19:06

Re: Kat krabt dreumes

Nou, mijn ventje is geslagen door één van m'n poezenloeders, hoor. Een kras op z'n voorhoofd en op z'n wang, arm ding. Poes zat op de vensterbank en Tobias vond 't nodig Poes te aaien en Poes vond dat niet leuk... Wel lullig dat ze geen waarschuwing gaf :face: 't Was even brullen, maar bij de minste afleiding, was-ie alweer blij en was er niks aan de hand. Hij was daarna niet bang of zo, maar heb 'm ook nog niet voorzichtiger zien doen, richting de poezen. Ben benieuwd..
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9406

Geregistreerd: 25 Nov 2015 15:30

Bericht 21 Apr 2017 19:56

Re: Kat krabt dreumes

Hier heeft de kat ook wel eens uitgehaald naar F. Ze hebben echt moeten wennen aan het feit dat ze achter ze aan ging. Het gaat eigenlijk beter vanaf dat ze goed kan lopen, kruipend was ze een grotere bedreiging denk ik. Nu zijn ze hele goede vrienden en vinden ze alles best, als de kat het niet wil dan blaast hij en daar schrikt F. van.
⁠♡♡♡
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:39

Bericht 21 Apr 2017 20:45

Re: Kat krabt dreumes

Hier heeft mijn dochter ook wel een paar keer een pets van de katten gekregen.

Al merk ik vooral bij de grootste kater dat hij bij haar eerder wegloopt of eerst waarschuwt.
Als ik hetzelfde bij hem zou doen zou hij bij mij meteen uithalen.

Ik kan blijven waarschuwen tegen haar, maar daar heeft ze nooit veel naar geluisterd. Nu ze weet dat het pijn kan doen gaat het wel iets beter.

De katten komen hier alleen beneden en kunnen altijd naar buiten. Als het te druk is vluchten ze daar ook heen.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem315

Bericht 21 Apr 2017 21:15

Re: Kat krabt dreumes

Wat vervelend Bazinga.

Hier (nou ja, bij mijn schoonouders) was het 't eerste anderhalf jaar zo, dat de katten uit de buurt bleven. Ze vonden zo'n baby maar eng. En daarna vormde N. schijnbaar geen bedreiging meer en lieten ze zich gewoon aaien.

Nu bij I. reageren ze precies hetzelfde als bij N. Een stuk angst dus.
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 10 Okt 2017 22:42

Re: Kat krabt dreumes

Even een upje, het gaat hier helaas helemaal niet goed. De kat valt mijn dochter gewoon aan als ze langsloopt en bijt ons ook opeens zomaar in een been of hand. Het is een grote sterke kater en ik vertrouw hem echt niet meer. Zo rot :(. Hij heeft alle vrijheid, kan naar buiten wanneer hij wil en heeft een best groot leefoppervlak. Hij hoeft mijn dochter echt niet op te zoeken. We hebben besloten toch op zoek te gaan naar een ander thuis voor de kat want ik ga het mezelf nooit vergeven als hij E echt goed te pakken heeft. Maar gatver wat is het een rotbeslissing :(
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem231

Bericht 11 Okt 2017 05:45

Re: Kat krabt dreumes

Snap dat het een moeilijke beslissing is maar wel de juiste.
Sterkte!
<<

Brooke

Bericht 11 Okt 2017 05:52

Re: Kat krabt dreumes

Veel sterkte! Ik heb in hetzelfde schuitje gezeten, het blijft moeilijk zoiets al is het de juiste beslissing.
<<

Anoniem304

Bericht 11 Okt 2017 06:39

Re: Kat krabt dreumes

Wat jammer Teun, maar dan is het niet anders :(
<<

Salome

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6805

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:33

Bericht 11 Okt 2017 06:43

Re: Kat krabt dreumes

AH nee wat sneu.
Mijn ouders hadden dat toen met de hond. Verschrikkelijk.
2016
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 11 Okt 2017 06:45

Re: Kat krabt dreumes

Wat verdrietig, Teun! Sterkte, hopelijk vinden jullie een fijn nieuw thuis voor de kat.
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Okt 2017 07:25

Re: Kat krabt dreumes

Ach wat sneu Teun, sterkte ermee!

♥♥
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 11 Okt 2017 07:32

Re: Kat krabt dreumes

Bedankt. Bah ik kon er niet van slapen gisteren. Vandaag maar even rondvragen bij familie, vrienden en kennissen of ze iemand weten. Het moet natuurlijk wel een huis zonder (kleine) kinderen zijn.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 11 Okt 2017 07:55

Re: Kat krabt dreumes

Ik zal ook eens rondvragen Teun, ik heb best veel kattenliefhebbers in m'n omgeving, wie weet zoekt er nog iemand naar een kat.

♥♥
Volgende

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers