Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Wat als hij geen kinderen wil?

<<

Soleil

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4074

Geregistreerd: 02 Sep 2013 07:06

Bericht 04 Apr 2017 08:26

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Wat lastig voor je Bob! Ik kan mij goed herkennen in je OP, inclusief het voor je dertigste willen en die klok voelen tikken. Ik had geen specifieke reden, wilde gewoon jong moeder worden. Mijn kinderwens is er altijd al geweest en is later verschoven naar een gezin beginnen met mijn vriend. Maar ik lees niks raars.
Ik ben er ook altijd heel open over geweest en hoewel ik er eerder aan toe was dan mijn vriend, wist mijn vriend wel dat we een gezin wilde worden.

Ik zou er toch nog een keer een goed gesprek over hebben, gewoon over hoe hij het ziet. Verder heb ik niet echt advies, hopelijk komen jullie er samen uit.
<<

Anoniem192

Bericht 04 Apr 2017 08:48

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Susan schreef:
Pippa schreef:Het komt bij mij wel een beetje over van IK wil een kind. Maar je wilt toch wel een kind mét jouw vriend? Mijn kinderwens is echt enorm groot, maar ik moet er niet aan denken om een andere vader voor mijn kinderen te krijgen dan mijn huidige partner en zou dus ook echt (nog) niet denken aan BAM etc, of een andere partner vinden.


Jouw reactie komt een beetje over alsof dat raar is, maar ik vind dat heel normaal. Het is niet zo dat ze nu alleen nog maar helft is van een koppel en op die manier mag denken, ze is ook gewoon nog haar eigen ik, en zij als individu wil een kind. Niet meer dan normaal, lijkt mij.

En ik kan ook goed begrijpen dat als je kinderwens erg sterk is en je partner wil echt geen kinderen, dat dat een dealbreaker is. Soms lopen je toekomstwensen helaas te ver uiteen, en zijn ze te groot of te belangrijk om ze in de koelkast (of helemaal overboord) te zetten omdat je nou eenmaal ooit voor die ene partner hebt gekozen.



Dat is ook heel normaal, ik bedoelde meer dat hij het overkomt van hij moet alles een beetje overboord gooien want ik wil met die leeftijd een kind, wat hij vindt is niet zo interessant.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 04 Apr 2017 09:07

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Het zijn gewoon botsende belangen. Als het niet gebeurt moet zij overboord gooien wat zij wil.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Anoniem282

Bericht 04 Apr 2017 09:07

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Je krijgt nu geen antwoord en dat valt wellicht samen met de fase waarin hij nu zit c.q. leeftijd. Als je wel een antwoord had gekregen in positieve zin, had dit ook nog bij kunnen draaien over een aantal jaren. Zekerheid heb je helaas hierin niet en nu al helemaal niet zonder antwoord. In zo'n geval kiest degene bij wie de wens zo sterk is soms voor zichzelf en gaat voor meer zekerheid. Persoonlijk zou ik dat niet doen op jullie leeftijden, maar dat kun jij alleen beslissen wanneer en of je daaraan toe bent.
<<

Fiederilsje

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:44

Bericht 04 Apr 2017 09:24

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Bob, voorop gesteld, ik vind het hartstikke goed dat je er zo - en serieus - over nadenkt en het bespreekbaar maakt.

Volgens mij is hier een aantal jaar geleden ook een discussie over geweest en toen waren er meer vrouwen die er (in theorie) meer duidelijkheid over wilden van hun partner, het een dealbreaker zou zijn als de partner niet zou willen. Hoewel ik dat ook vind, vind ik jouw situatie niet zo zwart/wit. Eigenlijk zoals je zelf zegt, er ligt geen definitieve ja of nee.

Ik begrijp zijn (beweeg)redenen om nu meer naar nee te neigen heel goed en tegelijkertijd jouw behoefte om in elk geval in het 'samen-zijn' plaatje vooruit te kijken naar de toekomst. De periode klinkt nog heel ver weg, maar de realiteit is dat je je ervan bewust bent dat je niet op je 30e (nog steeds) een partner hebt die niet wilt en jij wel. Als je inderdaad dan nog een keer opnieuw moet beginnen, dan ben je wel weer even verder.

Wellicht kun je je doelen wel wat losser laten; hoe hard is jouw 'eis' (in een scenario zonder vruchtbaarheidsproblemen etc) om voor je 30e moeder te worden? Hoe hard is jouw eis om eerst te moederen en dan leiding te geven of je ambities op te volgen? Is het niet zo dat het één naast het ander kan leven? Er zijn in het plannen van de toekomst zoveel factoren waar je geen invloed op hebt (en je soms gewoon kansen moet grijpen als die zich voordoen, dat je m.i. het plannen een beetje los zou moeten (kunnen) laten.

Even op een positieve noot. Mijn man (7 jaar ouder dan ik) heeft in het begin van onze relatie uitspraken gedaan dat hij echt anti-kind was (en absoluut geen kinderen wilde). Ik begrijp nog steeds niet waarom, maar ik ben bij hem gebleven en voelde dat het wel goed zat. Ik zag echt geen toekomst zonder kinderen. We zijn inmiddels dus 10 jaar verder en er is een tweede onderweg. We hebben nog niet eens zoveel over gesproken, het is 'organisch' ontstaan maar wel met wederzijds goedkeuren.
L2014 & H2017
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Apr 2017 09:29

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

He wat een lastige situatie Bob.
Hoewel het natuurlijk rationeel zo is dat je ook over 10 jaar nog kunt beslissen, kan ik me jouw gevoel goed voorstellen. De onzekerheid is rot, en als over 10 jaar blijkt dat hij toch echt niet wil is het voor jouw biologisch gezien al erg laat aan het worden om nog een relatie met iemand anders op te bouwen en een kindje te krijgen.

Als je zeker weet dat jij hoe dan ook zo snel mogelijk kinderen wil dan is het haast niet mogelijk om in deze relatie te blijven, je gaat het hem anders kwalijk nemen dat hij jou laat wachten en eventueel besluit toch geen kinderen te willen. Maar als je het liefst, zoals Frankie ook zegt, kinderen wil met hem en niet alleen maar gewoon kinderen wil, dan zul je toch moeten wachten.

Het valt mij op dat je je leven enorm plant, je wilt leidinggevende worden maar eerst kinderen krijgen, je hebt voor jezelf een heel tijdspad uitgelegd. Als je de boel zo plant is het heel lastig om om te gaan met situaties zoals deze, waardoor je tijdspad er anders uit kan gaan zien. Misschien kun je proberen dat los te laten? Makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk, maar je legt jezelf nu onbewust een druk op die eigenlijk nergens voor nodig is. Hoe erg is het als je op je 34e pas moeder wordt en op je 38e pas een leidinggevende functie krijgt. Of juist op je 30e al leidinggevende bent en toch je baan moet onderbreken voor zwangerschapsverlof. Deze dingen zijn toch helemaal niet onoverkomelijk? Probeer een beetje losser in het leven te staan en gewoon te genieten van het moment, in plaats van alleen maar te focussen op de dingen die je nog wilt bereiken in de toekomst.

♥♥
<<

Anoniem250

Bericht 04 Apr 2017 12:43

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Ik vind dat je je niet hoeft te verantwoorden waarom je nu of binnen 3 jaar graag moeder wil worden. Een kinderwens kan een heel sterk gevoel zijn. Je bent de enige die hierin een keuze kan maken als de onzekerheid je opbreekt. Je vriend kan je nu niet beloven dat hij er over 5 jaar aan toe is en echt wil.

Je loopbaan zou ik niet zo uitstippelen. Het leven laat zich over het algemeen niet plannen. En moeder worden en carrière maken/ management functie gaan prima samen. Als je goed bent is vier maanden zwangerschapsverlof voor een werkgever geen onoverkomelijk probleem en voor jou ook niet.
<<

PlugInBaby

Kwebbel

Berichten: 348

Geregistreerd: 04 Sep 2013 19:25

Bericht 04 Apr 2017 13:54

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Enkele jaren geleden heb ik een soortgelijk topic geopend, dus ik kan me een beetje voorstellen hoe je je nu voelt. Het is een hele lastige en moeilijke situatie, eentje waarin niemand eigenlijk water bij de wijn kan doen. Het klinkt een beetje als een dooddoener, maar de tijd zal het leren. Je moet voor jezelf nagaan hoe lang je nog op een antwoord zou willen/kunnen wachten, want je eigen keuze heb je al gemaakt. Sterkte!
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 04 Apr 2017 14:22

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Ik denk dat je je moet beseffen dat jij erg vroeg bent met je kinderwens en het helemaal niet raar is dat hij op zijn 23e nog niet weet of hij kinderen wil. Als je het mij gevraagd zou hebben op die leeftijd had ik het ook niet geweten! Als hij nou echt nee gezegd zou hebben vind ik het een ander vehaal, maar na 7 jaar samen zijn zou ik hem zeker nog even de tijd geven. Je weet tenslotte ook niet of je wel een nieuwe partner krijgt als je uit elkaar gaat, misschien kan je wel niemand vinden en zit je alsnog zonder kind, of je blijkt onvruchtbaar te zijn.
Over je werk onderbreken zou ik me geen zorgen maken, dat moet je toch ook als je nog meer kinderen krijgt en juist in de zorg, waar bijna alleen vrouwen werken, zou daar begrip voor moeten zijn.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 04 Apr 2017 17:50

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Waarom heb je de ambitie om leidinggevenden te worden? Hoe wil je dat combineren met kleine kinderen? In veel leidinggevende functies moet je 5 dagen werken, wordt er van je verwacht dat je ook naast je werktijden bereikbaar bent etc.
Heb je er al over nagedacht of jij dan nog wel je kinderen voldoende liefde kunt geven en ze voldoende ziet? Wellicht heeft je vriend daar ook over nagedacht. Persoonlijk vind ik het namelijk nogal egoïstisch van je om je carrière zo belangrijk te vinden. Je ziet dat veel vrouwen juist minder gaan werken zodra ze kinderen krijgen en een leidinggevende functie is dan minder belangrijk of is niet te combineren daarmee omdat de meeste leidinggevende functies fulltime zijn.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Apr 2017 17:56

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

De man kan ook minder gaan werken he Fred.

Je reactie heeft bij mij een nare bijsmaak. Alsof vrouwen niet moeder én een topfunctie kunnen bekleden. Mannen doen het toch ook!?! Zijn dat dan ook stuk voor stuk egoïsten?
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:56

Bericht 04 Apr 2017 17:58

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Fred schreef:Waarom heb je de ambitie om leidinggevenden te worden? Hoe wil je dat combineren met kleine kinderen? In veel leidinggevende functies moet je 5 dagen werken, wordt er van je verwacht dat je ook naast je werktijden bereikbaar bent etc.
Heb je er al over nagedacht of jij dan nog wel je kinderen voldoende liefde kunt geven en ze voldoende ziet? Wellicht heeft je vriend daar ook over nagedacht. Persoonlijk vind ik het namelijk nogal egoïstisch van je om je carrière zo belangrijk te vinden. Je ziet dat veel vrouwen juist minder gaan werken zodra ze kinderen krijgen en een leidinggevende functie is dan minder belangrijk of is niet te combineren daarmee omdat de meeste leidinggevende functies fulltime zijn.

Hemeltjelief. Wat een bijzonder mens ben jij toch :laughcry:
#teammaple🍁
<<

Anoniem318

Bericht 04 Apr 2017 18:02

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Urban Naked schreef:
Fred schreef:Waarom heb je de ambitie om leidinggevenden te worden? Hoe wil je dat combineren met kleine kinderen? In veel leidinggevende functies moet je 5 dagen werken, wordt er van je verwacht dat je ook naast je werktijden bereikbaar bent etc.
Heb je er al over nagedacht of jij dan nog wel je kinderen voldoende liefde kunt geven en ze voldoende ziet? Wellicht heeft je vriend daar ook over nagedacht. Persoonlijk vind ik het namelijk nogal egoïstisch van je om je carrière zo belangrijk te vinden. Je ziet dat veel vrouwen juist minder gaan werken zodra ze kinderen krijgen en een leidinggevende functie is dan minder belangrijk of is niet te combineren daarmee omdat de meeste leidinggevende functies fulltime zijn.

Hemeltjelief. Wat een bijzonder mens ben jij toch :laughcry:


Haha, heerlijk toch, zo'n echte caveman!
<<

Anoniem278

Bericht 04 Apr 2017 18:02

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Maar Fred, is dat niet hetzelfde als beweren dat een man op een vrouwenforum toch wel zo gay als een tierelier moet zijn?

(zo van: welkom terug naar 1930, vrouwen pak uwen kuisheidsgordel en aanbidt uwen kostwinnende man)
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 04 Apr 2017 18:43

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Er is al veel gezegd maar wat mij gelijk opviel bij de OP is dat je vriend zijn genen niet door wil geven ivm gezondheidsproblematiek (nu weet ik niet om welke aandoening het gaat maar het lijkt me toch wel een heel belangrijk punt in deze). Als hij zich op het standpunt stelt van het niet willen doorgeven van zijn genen dan is het toch uitgesloten dat jullie een kindje samen kunnen krijgen? En hoe sta jij erin gezien zijn familiegeschiedenis? Wil jij het 'risico' wel lopen of wil je de medische molen in voor zoiets als embryoselectie?

Voor de rest kunnen er nog wel duizend adviezen komen maar die doen er eigenlijk niet toe want het gaat om jouw gevoel. Jij wil binnen 2/3 jaar voor een kindje gaan en hij weet het niet en als hij het wel wil dan wil hij dat over 10 jaar dat is nogal een verschil. Jij zult je moeten afvragen of je het waard vindt om 2/3 jaar te wachten om te kijken of hij niet alleen terugkomt van zijn besluit om geen kinderen te willen maar ook dat hij terugkomt op die 10 jaar. Er zitten nogal behoorlijke verschillen tussen jullie wensen/bedoelingen en daar zou ik niet te lichtzinnig mee omgaan want je wilt niet terechtkomen in een situatie waarin je elkaar dingen gaat verwijten als er een kind bij betrokken is.

Daarnaast zullen er altijd mensen zijn die aangeven nooit een kinderwens te hebben gehad maar dat ze daarop zijn teruggekomen maar er zijn ook mensen die nooit terugkomen op dit 'besluit'. Voor ons en voor jou is het moeilijk of zelfs helemaal niet te bepalen in welke categorie je vriend valt want je kunt niet in de toekomst kijken dus je weet ook niet of hij zijn mening zal bijstellen. Ik had dezelfde mening die je vriend op zijn 23ste had en ik ben bijna 32 en mijn mening is nog steeds hetzelfde en als je me de vraag over 9 jaar weer stelt zal mijn antwoord nog steeds hetzelfde luiden.

In het verleden is daar wel eens een relatie op stuk gelopen en hoe verdrietig dat ook was voor ons allebei het was ook onvermijdelijk hij wilde een gezin (en inmiddels is zijn eerste kindje onderweg) ik niet voor de rest zat het goed maar dit is nu eenmaal een dealbreaker wij hebben daar toen ook veel over gepraat en hij hoopte ook dat ik er op terug zou komen en we hebben er nog 6 maanden over gedaan om uit elkaar te gaan nadat ik hem definitief duidelijk had gemaakt dat ik bij mijn keuze bleef en dat was zwaar maar voor ons beide wel de beste keuze. Hij wordt een geweldige papa en ik blijf bewust zonder kinderen en dat is de keuze waarbij wij ons beide goed bij voelen ondanks dat onze relatie helemaal goed zat was dit gewoon een punt waarbij een compromis niet mogelijk was.

(niet quoten aub)
<<

Anoniem250

Bericht 04 Apr 2017 18:44

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Heeft Fred een vriendin/vrouw?
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 04 Apr 2017 18:52

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

HollyGolightly schreef:Heeft Fred een vriendin/vrouw?


Ja, maar ik denk niet dat die carriere mag maken :palm:
<<

Anoniem221

Bericht 04 Apr 2017 19:00

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Volgens Fred heeft Fred een vriendin. Dus de vraag is te beantwoorden met Ja. :)

Mijn vriend heeft een dochter uit een eerdere relatie, die hij van de ex-vriendin niet mag zien, en al vrij snel vroeg hij of ik kinderen met hem wilde. Ik had er nooit zo over nagedacht. Ik ben geen kinderpuut (zoals ze dat hier noemen) en ging er eigenlijk vanuit nooit moeder te worden, omdat ik altijd mannen koos die geen kinderen wilden. Inmiddels hebben we alle gesprekken gevoerd van de 'Is ons kind dan geen vervanging voor jouw dochter' tot 'Wat als het ons niet lukt?' met nog alle andere bezwaren waar ook een toekomstige baan een issue was, maar ik geloof dat ik inmiddels, met mijn 34 jaar, wel moeder zou willen worden.

Toen we twee weken geleden bij zijn psycholoog zaten en zij mij vroeg of ik ooit moeder wilde worden en een gezin wilde starten met mijn vriend, zei ik: Joh, ik ben veel te oud om moeder te worden. En haar antwoord? "Ik kreeg mijn eerste toen ik 35 jaar was en het voordeel van ouder moeder worden is dat jezelf al zelfverzekerder bent geworden". En alle andere positieve en opbeurende woorden en andere kijk op de situatie die er dan bij komen kijken natuurlijk. :wink:

Ander verhaal. Een hele goede vriend van mij wilde nooit vader worden. Hij kon geen goede vader zijn. Zag zichzelf niet in die rol. Hij is nu 36 jaar en sinds een jaar vader van een heel lief meisje en is zo burgerlijk geworden als hij zei nooit te gaan worden.

Wat ik ermee wil zeggen: Jullie zijn nog zo verschrikkelijk jong. Ik snap wel dat jouw eierstokken op en neer klappen en dat je het liefst morgen zwanger bent. Maar aangezien hij al heeft aangegeven dat hij 'een ongelukje' zeer welkom wenst, dat hij niet een definitieve nee voor zichzelf heeft ingezet. Ik zei namelijk ook altijd dat een kind maar als 'ongelukje' moest komen, omdat ik anders never nooit niet aan het zwanger worden zou denken. En ik ben nu ouder (Ok, heul veul ouder, daar waar het lichaam behoorlijk kan gaan tegensputteren qua zwanger worden) en ik zie mezelf ook wel moeder worden. Het kan allemaal nog. Mijn broertje (nu 31) en schoonzusje (28) wilden NOOOOOIIIIITTTT kinderen. Ze zijn vorige maand trotse ouders geworden van hun dochter. Ook niet gepland. Het kwam als een gelukje hun zwangerschap. Ik denk dat jouw vriend denkt dat je er klaar voor moet zijn, maar als hij ook aangeeft klaar te zijn als een ongelukje zich aandient? Dan denk ik stiekem dat hij zichzelf nu nog te jong vindt en nog even wil wachten, aan het idee wennen.
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 04 Apr 2017 20:31

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Ik herken je gevoel, ik heb dit ook gehad met mijn vriend. Nu moest ik op mijn 25e nog niet aan kinderen denken, maar toen ik mijn vriend leerde kennen (ik was toen 27) en we eenmaal een stabiele relatie hadden, begon het idee van kinderen wel te leven bij mij. Mijn vriend is drie jaar jonger en moest er nog niks van weten. Hij genoot nog van zijn vrijheid en was er absoluut nog niet aan toe en misschien wel nooit aan toe. Als ik een gesprek probeerde aan te knopen over het onderwerp, wuifde hij het weg, hij wilde het er niet over hebben. Ik heb toen ook we voor mezelf na moeten denken of ik met hem kindern wilde of dat IK kinderen wilde. Voor mij gold toch het eerste, dus ik heb ook de afweging moeten maken of ik wilde wachten of mijn relatie wilde verbreken in de hoop een andere partner te vinden die wel kinderen wilde. Mijn vriend is inderdaad anders over kinderen gaan denken in de loop van de jaren en het onderwerp werd bespreekbaar, toen kreeg ik een 'ja maar nu nog niet' en uiteindelijk is het een compromis geworden, hij wilde nog twee jaar wachten, ik wilde meteen (ik was er immers al een paar jaar mee bezig), dus we hebben nog een jaar gewacht.

Ik kan me wel vinden in wat Elliot zegt, probeer het niet teveel te plannen allemaal. Je weet echt niet hoe het allemaal gaat lopen, geef het de tijd. Ik vond het enorm moeilijk, dat wachten, maar bij mij is het uiteindelijk wel goedgekomen. Ik kan je niet garanderen dat dat bij jullie ook het geval is, maar je hebt echt nog wel de tijd om te wachten en je vriend wat ruimte te geven. Ik weet niet of jullie veel vrienden hebben met kinderen? Dat hielp bij mijn vriend ook wel om voor hem een beter beeld te krijgen van wat het inhoudt en en of het bij hem pastte. Hij zag genoeg manieren hoe hij het niet wilde, dus ik nam hem stiekem vaker mee naar vrienden (met kinderen) die meer op ons leken en zo begon hij het langzaam leuk te vinden. Niet opdringerig, maar als het nog zo'n ver-van-zijn-bed-show is, helpt het misschien wel voor zijn beeldvorming. Hee veel sterkte ermee!
december 2016
juli 2019
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 04 Apr 2017 21:21

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Meiden je ziet toch eerder dat vrouwen minder gaan werken (hun carrière tijdelijk stop zetten of minder belangrijk vinden) als ze kinderen krijgen ipv mannen?
Nog sterker dankzij een vrouw die kinderen heeft en minder wil werken heb ik nu een nieuwe baan. Dit omdat ze op de functie persé iemand willen hebben die fulltime werkt.

Het is nog steeds niet 50-50 dat evenveel mannen als vrouwen met kinderen parttime werken. Dus zo vreemd is mijn vorige reactie niet lijkt mij.
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 04 Apr 2017 21:33

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Fred, het is wel zo dat het vaak gebeurt, maar de toon van jouw reactie is dat het ook zo hoort en dat het egoïstisch is als je als moeder voor een andere manier kiest. En dat stuit mij, en zo te lezen ook veel andere forumsters, tegen de borst.

♥♥
<<

Anoniem313

Bericht 04 Apr 2017 21:40

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Fred schreef:Meiden je ziet toch eerder dat vrouwen minder gaan werken (hun carrière tijdelijk stop zetten of minder belangrijk vinden) als ze kinderen krijgen ipv mannen?
Nog sterker dankzij een vrouw die kinderen heeft en minder wil werken heb ik nu een nieuwe baan. Dit omdat ze op de functie persé iemand willen hebben die fulltime werkt.

Het is nog steeds niet 50-50 dat evenveel mannen als vrouwen met kinderen parttime werken. Dus zo vreemd is mijn vorige reactie niet lijkt mij.


En zo lang mannetjes zoals jij aan vrouwen met ambitie vragen 'hoe ze dat denken te combineren met kinderen' zijn we nog ver verwijderd van een gelijkwaardige verdeling.
<<

Anoniem185

Bericht 04 Apr 2017 22:08

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

@Siem er zijn geen zwaar wegende genetisch overdraagbare aandoeningen vastgesteld. Er zit alleen veel reuma en PDS in de familie daar, en een paar vroege overlijdens door kanker/vaatproblemen. In mijn familie ook fibromyalgie, kanker en vaatproblematiek, maar dat is tegenwoordig zo standaard dat ik me daar niet druk om maakt. Het is niet zo dat we per definitie meer kans hebben op dat ons kind iets heeft dan een ander stel.

@Fred ik ben de carrière persoon in deze situatie. Vriend heeft na havo geen opleiding meer afgemaakt en doet nu ongeschoold werk deeltijd, terwijl ik nu voltijds werk en aan de uni studeer. Vriend heeft ook vooralsnog geen ambitie om meer te gaan werken en is in slakkentenpo zijn HBO thuisstudie aan het doen (al 4 jaar bezig en nog geen één cursus afgerond). Kortom, ik ben hier de broodwinner, hij de huisvrouw, om het in jouw termen te stellen.
<<

Anoniem221

Bericht 04 Apr 2017 22:19

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

God, heb ik mijn hele verhaal getikt omdat Fred de aandacht moest gaan krijgen. En mensen vragen mij waarom ik niet vaker sociaal ben op dit forum. :palm:

Sorry, die moest er even uit. En dan wel met de noemer dat er officieel een leukere smiley achter moest. :afro:
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 05 Apr 2017 03:10

Re: Wat als hij geen kinderen wil?

Fedora schreef:God, heb ik mijn hele verhaal getikt omdat Fred de aandacht moest gaan krijgen. En mensen vragen mij waarom ik niet vaker sociaal ben op dit forum. :palm:

Sorry, die moest er even uit. En dan wel met de noemer dat er officieel een leukere smiley achter moest. :afro:


Is je wraps probleem al opgelost?
30-04-2017
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers