Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

<<

caribbeanlover

Bericht 31 Mrt 2017 13:38

Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

Ik probeer het waar ik kan, maar soms gaat dat nou eenmaal niet. Zo zit ik te zoeken naar een vakantie en zag ik een mooi hotel maar die heeft krokodillen en flamingo's op het terrein.
Een ander hotel hoort bij een groep van verschillende ketens waaronder een keten die een hotel had waar dolfijnen op het terrein zijn.
We zijn ooit naar een prachtig resort geweest en wilde ooit terug. Helaas heeft die sinds een aantal jaren dolfijnen in een klein kutbadje dus daar wil ik niet heen. Zusterhotels hebben ze niet, maar vind het lastig om wel of niet naar een van die te gaan.
Tot nu toe zijn overal wel vijvers geweest met vissen. Welke ik ook kies om de een of andere reden zijn ze verbonden met dieren in gevangenschap. Dat is dan niet ons hotel, maar wel vaak een zusterhotel.
Ik kan zo amper een keuze maken en voel me haast schuldig. Mag/kan ik dan niet meer weg om deze reden? Moet ik het laten gaan? Tot hoever moet ik gaan? Zijn krokodillen gedogen en dolfijnen niet?
Ik blijf het moeilijk vinden en heb het idee dat ik op alles moet letten.
<<

Anoniem202

Bericht 31 Mrt 2017 13:44

Re: Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

Dan zul je denk ik toch je eisenpakket bij moeten stellen, in geen enkel hotel of resort waar ik ben geweest hebben ze dieren op het terrein gehad. Dus die plekken zijn echt wel te vinden. Of je principes opzij zetten en toch naar een hotel gaan waar ze wel dieren op het terrein hebben.
<<

caribbeanlover

Bericht 31 Mrt 2017 13:46

Re: Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

Phoebe schreef:Dan zul je denk ik toch je eisenpakket bij moeten stellen, in geen enkel hotel of resort waar ik ben geweest hebben ze dieren op het terrein gehad. Dus die plekken zijn echt wel te vinden. Of je principes opzij zetten en toch naar een hotel gaan waar ze wel dieren op het terrein hebben.


Ze zijn er wel, maar toch heb je er dan mee te maken dan wel niet indirect omdat zusterhotels wel dieren hebben. Bovendien komen ze in de cariben bij 9 v/d 10 hotels langs met dieren waarmee je op de foto kan. Ondanks dat er geen dieren in gevangenschap waren waar wij ooit zaten kwamen wel die fotografen langs met dieren.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 31 Mrt 2017 14:14

Re: Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

Ik vind het nobel dat je er zo ver in wil gaan dat je alles uitzoekt om te kijken of er ergens diervriendelijke hotels en ketens zijn. Ik ben allen bang, dat juist omdat jij wel kan genieten van luxe en grotere resorts dat die bijna niet te vinden zijn. Vaak gaan de grotere ketens toch voor het geld en daaraan kleeft dan misschien dat ze dit soort dieren willen hebben vanwege de kinderen oid.

Misschien moet je op zoek gaan naar kleinere resorts?
<<

caribbeanlover

Bericht 31 Mrt 2017 15:08

Re: Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

Caro schreef:Ik vind het nobel dat je er zo ver in wil gaan dat je alles uitzoekt om te kijken of er ergens diervriendelijke hotels en ketens zijn. Ik ben allen bang, dat juist omdat jij wel kan genieten van luxe en grotere resorts dat die bijna niet te vinden zijn. Vaak gaan de grotere ketens toch voor het geld en daaraan kleeft dan misschien dat ze dit soort dieren willen hebben vanwege de kinderen oid.

Misschien moet je op zoek gaan naar kleinere resorts?


Ik denk niet dat het zozeer ligt aan de grootte van de resorts. Als ik een kleine boek, dan kan een zusterhotel ze wel hebben of een hotel wat met hun samen werkt/ in een hotelgroup zit. Het is en blijft gewoon lastig. Dat hotel met krokodillen en flamingo's zou ik graag heen willen en wellicht gerust het mij wat dat er geen kunstjes ed mee wordt gedaan zoals met apen/dolfijnen ed.
Misschien mag ik van mezelf zo'n hotel wel kiezen.
<<

Anoniem313

Bericht 02 Apr 2017 07:31

Re: Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

Kijk je weleens naar ecolodges? Ik weet dat ze die bv in Cost Rica veel hebben, duurzaam toerisme is de laatste jaren wel echt een trend. Je zou dan goed kunnen kijken hoe dierenwelzijn daarin wordt meegenomen.
<<

Anoniem260

Bericht 02 Apr 2017 07:35

Re: Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

Of kamperen op Vlieland :thumbup:
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Apr 2017 12:29

Re: Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

Caulfield schreef:Kijk je weleens naar ecolodges? Ik weet dat ze die bv in Cost Rica veel hebben, duurzaam toerisme is de laatste jaren wel echt een trend. Je zou dan goed kunnen kijken hoe dierenwelzijn daarin wordt meegenomen.


Dat ken ik niet, maar wij willen altijd in een all in resort zitten dus zulke accommodaties zijn daar niet van. Wel hebben we in een resort gezeten die er rekening mee houd ook met afvalscheiden ed.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 02 Apr 2017 12:57

Re: Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

Maar CBL... Op vliegvakantie gaan is de minst mileuvriendelijke manier van reizen. Daarnaast kun je ook heel veel goeds doen met het vele geld dat jouw vakantie kost. Wat je allemaal probeert mee te nemen in je afweging is zo gek. Ik probeer je niet nog meer een schuldgevoel aan te praten hoor, maar het lijkt me voor jou zo'n dubbele afweging, en een beetje krom met hoe ver je wél gaat in je afweging voor een accomodatie.
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Apr 2017 13:28

Re: Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

Zora schreef:Maar CBL... Op vliegvakantie gaan is de minst mileuvriendelijke manier van reizen. Daarnaast kun je ook heel veel goeds doen met het vele geld dat jouw vakantie kost. Wat je allemaal probeert mee te nemen in je afweging is zo gek. Ik probeer je niet nog meer een schuldgevoel aan te praten hoor, maar het lijkt me voor jou zo'n dubbele afweging, en een beetje krom met hoe ver je wél gaat in je afweging voor een accomodatie.


Al het vervoer is slecht voor het milieu, maar een mens kan het nooit 100% goed doen. In een vliegtuig gaan veel mensen dus het zou nog erger zijn als ze allemaal per 2 zouden vliegen. Om ergens te komen zul je toch moeten vliegen. Daar kiezen wij voor da's misschien hard, maar ik draag op een andere manier bij aan vn de dieren.
<<

Anoniem281

Bericht 02 Apr 2017 13:29

Re: Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

Je kan ook op fietsvakantie.
<<

Anoniem184

Bericht 02 Apr 2017 14:22

Re: Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

http://thelagunalodge.com

Ecolodge in Guatemala, serveren bovendien uitsluitend vegetarisch voedsel. Pluspuntje toch?

Dat je met het vliegtuig gaat is inderdaad niet milieuvriendelijk, maar dat je voor luxe all-in resorts wilt gaan alleen omdat jullie die luxe willen is natuurlijk ook verre van milieuvriendelijk. Gewoon massatoerisme. Dan kies je eigenlijk dubbel milieuonvriendelijk en dat vind ik wel een beetje vreemd, als dierenwelzijn je zo hoog zit. Ik zou dan inderdaad m'n wensen bijstellen en op zoek gaan naar ecolodges in een mooie omgeving. Of ze all in zijn weet ik niet, een heel resort is het vast ook niet, maar ik denk dat je op luxe in een ecolodge niet eens zoveel hoeft in te leveren. Die ik hierboven plaats, is echt mooi!
<<

caribbeanlover

Bericht 02 Apr 2017 15:45

Re: Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

Maple schreef:http://thelagunalodge.com

Ecolodge in Guatemala, serveren bovendien uitsluitend vegetarisch voedsel. Pluspuntje toch?

Dat je met het vliegtuig gaat is inderdaad niet milieuvriendelijk, maar dat je voor luxe all-in resorts wilt gaan alleen omdat jullie die luxe willen is natuurlijk ook verre van milieuvriendelijk. Gewoon massatoerisme. Dan kies je eigenlijk dubbel milieuonvriendelijk en dat vind ik wel een beetje vreemd, als dierenwelzijn je zo hoog zit. Ik zou dan inderdaad m'n wensen bijstellen en op zoek gaan naar ecolodges in een mooie omgeving. Of ze all in zijn weet ik niet, een heel resort is het vast ook niet, maar ik denk dat je op luxe in een ecolodge niet eens zoveel hoeft in te leveren. Die ik hierboven plaats, is echt mooi!



Dank je voor de tip, maar is niet mijn land. Bovendien kan ik daar niet anders komen dan door het vliegtuig te pakken dus dan heb ik er ook niks aan. Sorry, maar dan ben ik maar aso kan niet alles goed doen zoals ik al zei. Ik voor zo'n ecovakantie kies zal er ook wel iets zijn wat niet milieuvriendelijk is.
Laatst gewijzigd door caribbeanlover op 02 Apr 2017 19:39, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem260

Bericht 02 Apr 2017 18:30

Re: Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

Dan snap ik je hele twijfel niet. Zoals je al zegt, je kunt niet alles goed doen.
<<

Olíve

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3293

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:20

Bericht 03 Apr 2017 15:35

Re: Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

Ik snap heel goed dat je niet naar een resort wilt waar ze dolfijnen of krokodillen hebben. Heel logisch en het staat voor mij ook helemaal los van met het vliegtuig op vakantie gaan.
Helaas kan ik je geen tip geven? Sorry.
<<

caribbeanlover

Bericht 03 Apr 2017 21:08

Re: Ik kan het nooit goed doen als dierenvriendin zijnde.

Zenna schreef:Ik snap heel goed dat je niet naar een resort wilt waar ze dolfijnen of krokodillen hebben. Heel logisch en het staat voor mij ook helemaal los van met het vliegtuig op vakantie gaan.
Helaas kan ik je geen tip geven? Sorry.



Geeft niet. Van de dolfijnen wordt misbruik gemaakt omdat ze met ze gezwommen wordt door gasten/toeristen en ze moeten domme kunstjes doen wat ze helemaal niet willen. De krokodillen van dat ene hotel zitten daar alleen en er wordt niks mee gedaan. Daar heb ik veel minder problemen mee, maar de kans dat we die boeken is klein omdat het te duur is. Mocht het in de sale zijn, dan zou ik het kunnen overwegen.

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers