Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Weight Watchers

<<

Anoniem291

Bericht 29 Mrt 2017 10:14

Re: Weight Watchers

Hoe gaat het bij jullie?
Bedankt voor jullie overzicht Taeda en Lejow, ik zit te klooien maar het komt wel enigzins overeen met hoe jullie het doen.

Ik heb op woensdag mijn weegdag en vanmorgen 74,3 dus in anderhalve week -3,7 kilo.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 29 Mrt 2017 19:40

Re: Weight Watchers

Wow Hoochie, wat goed!! Hoe ben je aan het klooien dan?

We hebben Chinees gegeten vanavond, zal wel over mijn punten zitten, maar had heel zuinig gegeten vandaag, dus had sowieso nog 16 punten staan voor vanavond.

Helaas heb ik een fikse keelontsteking en voel ik me flink belabberd, dus echt sporten zat er niet in de afgelopen dagen :(
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 31 Mrt 2017 07:07

Re: Weight Watchers

Hoppa! 1.6 kilo afgevallen in 10 dagen!!
Weer onder de 80 kilo gelukkig.. nu door knallen, want dit resultaat geeft een goed gevoel!!
<<

Anoniem197

Bericht 31 Mrt 2017 12:29

Re: Weight Watchers

Ik ben ook gemotiveerd bezig deze week. Probeer echt gezonde keuzes te maken.
Ik vind het wel ooit moeilijk om van de chocolade af te blijven. Daar nog tips voor?

Ik ontbijt nu met Optimel en schuddebuikjes. Een appeltje uit de magnetron met kaneel en thee.
Als lunch vaak een kaiserbroodje met zalm, gekookt ei en rucola. Door groenten want meer te verzadigen. Maar misschien kan ik ook wel 2 broodjes gaan pakken?

Ow en bloemkoolnasi, loempiataart en bloemkoolpizza zijn hier favoriet!
Vanavond maak ik een gezonde maaltijd met veel groenten, beetje rundergehakt in een tomatensaus en aardappelen.

Jullie nog favoriete maaltijden? Connect vind ik trouwens erg fijn. Geeft toch wat meer steun.
<<

Anoniem197

Bericht 31 Mrt 2017 12:30

Re: Weight Watchers

Lejow je gaat wel snel. Nog tips?
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Apr 2017 21:14

Re: Weight Watchers

Loempiataart? Recept graag haha!


Is een kaiserbroodje niet onwijs veel punten? Als je dan voor brood gaat, zou ik voor een versie kiezen die veel meer vult. Meergranen oid!

Voor de chocola heb ik geen tips, vind ik ook lastig. Ik probeer vaak 2 punten over te houden, zodat ik toch 1 paaseitje kan eten elke dag, zo rond een uur of 20/21, echt iets om naar uit te kijken haha!
<<

Anoniem197

Bericht 02 Apr 2017 05:15

Re: Weight Watchers

Ik zal dadelijk eens zoeken naar het recept. Als je bij Connect invult in de zoekbalk, dan komt hij ook tevoorschijn.

Kaiser broodje is 4 punten. Ik zal straks eens kijken voor een meergranen. Goede tip!
Paaseitje is ook slim. 1 paasei is natuurlijk beperkt maar die reep chocolade eet te goed door. Bedankt!
<<

Anoniem197

Bericht 02 Apr 2017 05:15

Re: Weight Watchers

Ow en ik heb nu echt nog veel punten (en veel weekpunten). Moet echt moeite doen om het op te krijgen.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 02 Apr 2017 17:48

Re: Weight Watchers

Ik heb met de 30 punten geen probleem eigenlijk.. zit meestal rond 26, en die 4 punten gebruik ik bijv voor jus ofzo.

Ja inderdaad (al staat wel die hele zak in de kast hahaha).
<<

Green_Pepper

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4575

Geregistreerd: 09 Feb 2014 14:55

Bericht 02 Apr 2017 18:54

Re: Weight Watchers

Lejow, hoe veel punten rekende jij voor het Chinees eten? Wij hebben gisteren ook Chinees gegeten, heb maar 1 keer opgeschept. Heb nu 30 punten gerekend, maar misschien/hopelijk is dat te veel.

Ddl, mijn favoriete eten is een salade met gerookte kip en mango. Heerlijk! Als dressing meng ik 1theelepel truffelmayonaise met water, erg lekker.

Ik had gisteren weegdag en ik weeg nu 84.2. Mijn startgewichts was 95.1, het gaat erg goed dus! Mijn eerste doel is 83, want dan heb ik een gezond BMI. Tweede (en laatste) doel is onder de 80 komen.
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 02 Apr 2017 21:07

Re: Weight Watchers

Ik kom hier ook even binnenvallen. Ik wil graag 10 kilo afvallen in totaal maar het lukt niet echt. Ben vanwege gezondheidsproblemen bij een diëtiste geweest en weet daardoor dat ik wel gezond eet maar te weinig en daar zit toch wel een beetje mijn probleem dit in combinatie met een vertraagde schildklier heeft als resultaat dat ik te zwaar ben en vind dat best lastig om te zien ik zit gewoon niet lekker in mijn vel. Qua beweging probeer ik 2 keer per week naar de sportschool te gaan maar in de praktijk komt het erop neer dat dit vaak maar 1 keer is, ik werk wel in de horeca dus 4 dagen per week loop ik wel veel de rest van de tijd ben ik bezig met afstuderen dus zit ik voornamelijk achter mijn boeken en laptop.

Heb me zojuist ingeschreven bij het onlineprogramma en mag 30 punten per dag en dan nog 28 per week extra. Heb me verbaasd hoeveel je mag eten op een dag want heb zojuist alles ingevuld en ik heb nog 5 punten over voor vandaag en dat terwijl ik voor mijn gevoel best veel heb gegeten vandaag. Dus ik hoop dat dit een stok achter de deur gaat zijn en ervoor gaat zorgen dat ik een beter inzicht krijg van wat ik moet en kan eten op een dag.
<<

Anoniem197

Bericht 03 Apr 2017 05:21

Re: Weight Watchers

Siem, je moet wel proberen om alles te wegen. Maar ik herken het. Ik heb (helaas) nog meer punten en krijg het niet op.
<<

Taeda

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8602

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:45

Bericht 03 Apr 2017 08:30

Re: Weight Watchers

Wow Hoochie en Lejow, wat een snelle start voor jullie, fijn!

DDL, je avondeten klinkt goed! Een kaiserbroodje zie ik echt als een traktatie voor in het weekend, relatief veel punten. Misschien kun je iets met crackers of meergranen brood doen voor de lunch? Weekpunten hoeven niet op, bij mij wisselt het per week hoeveel ik er gebruik.

Green_Pepper, gaat goed zeg! Al ruim 10 kilo eraf!

Siem, succes!

Hoe gaat het met de andere meiden, Geel, Siep, Isabel, Pandora?

Ik zit inmiddels op -10%, yes! Het gaat nog steeds goed, al merk ik wel dat ik wat makkelijker word met wegen en invullen. Dat is niet echt handig, want het gaat daardoor wel langzamer de laatste weken dan zou kunnen. Maar mijn gewicht gaat nog steeds naar beneden, dus ik ben niet ontevreden :)
Love never loses faith.
november 2016 - mei 2018 - oktober 2021
<<

Pandora

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3183

Geregistreerd: 02 Sep 2013 14:45

Bericht 03 Apr 2017 20:54

Re: Weight Watchers

Ik maak even een uitstapje naar een koolhydraatarm dieet, eens kijken of dat me beter af gaat :palm:
Remind yourself that it's okay not to be perfect....
<<

Anoniem202

Bericht 03 Apr 2017 20:58

Re: Weight Watchers

Pandora schreef:Ik maak even een uitstapje naar een koolhydraatarm dieet, eens kijken of dat me beter af gaat :palm:


Bij weight watchers mag je in principe alles eten toch, als het maar binnen je punten past?
Als je een dieet gaat volgen waarbij je een hele groep macronutriënten schrapt werkt dat vaak juist eetbuien in de hand. Doordat je jezelf (of je dieet in dit geval) dingen verbied ga je er vaak juist aan denken en wil je het alleen maar liever. Maar dit is algemeen natuurlijk, misschien werkt dit voor jou juist wel. Succes iig!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 07 Apr 2017 08:56

Re: Weight Watchers

Daarom gaat WW me ook vrij 'makkelijk' af, omdat je alles mag pakken, als je maar op je punten let.

Ik had weer weegdag vandaag, en ben weer 0,7 kwijt! Zit nu op 2.3 kilo eraf, oleeeeeeeeee, de 8 is in ieder geval weer van de weegschaal verdwenen. Nu richting de 75 en dan hopelijk ooit terug weer naar een 6je op de schaal!
<<

Isabel_

Major Yipyapper

Berichten: 3624

Geregistreerd: 08 Sep 2013 09:40

Bericht 07 Apr 2017 12:37

Re: Weight Watchers

Knap Lejow!

Hier gaat het minder. Mijn maaltijden zijn wel gezond maar de tussendoortjes niet. Ik blijf zo'n snaaibehoefte houden. Niet normaa gewoon.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 07 Apr 2017 12:46

Re: Weight Watchers

Phoebe schreef:
Pandora schreef:Ik maak even een uitstapje naar een koolhydraatarm dieet, eens kijken of dat me beter af gaat :palm:


Bij weight watchers mag je in principe alles eten toch, als het maar binnen je punten past?
Als je een dieet gaat volgen waarbij je een hele groep macronutriënten schrapt werkt dat vaak juist eetbuien in de hand. Doordat je jezelf (of je dieet in dit geval) dingen verbied ga je er vaak juist aan denken en wil je het alleen maar liever. Maar dit is algemeen natuurlijk, misschien werkt dit voor jou juist wel. Succes iig!


Dat had ik wel toen ik nog koolhydraatarm at. Ik vond de pasta zelf nooit het boeiendste van de hele maaltijd, vond de saus toch altijd lekkerder, dus ik dacht: dat is makkelijk vol te houden, maar dat was het dus helemaal niet. Pasta werd opeens heel aantrekkelijk, net als brood, aardappels, rijst, couscous en de rest wat je dan dus niet of bijna niet mag. En de pest met koolhydraten is dat ze bijna overal inzitten, ook waar je het niet verwacht, en dat tikt supersnel aan, dus voor je het weet zit je aan je koolhydratentax. Het is niet zo dat als je brood, rijst, aardappels en pasta schrapt, je er dan bent.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 07 Apr 2017 12:50

Re: Weight Watchers

Ik snap de koolhydraatarme theorie ook niet zo. Je hebt koolhydraten zo hard nodig: vooral je hersens hebben juist die koolhydraten nodig om goed te functioneren. Wel zou ik onderscheid maken in goede en slechte: dus geen wit brood, geen witte pasta etc maar juist speltvarianten. En heel veel groenten en fruit.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 08 Apr 2017 08:46

Re: Weight Watchers

Ik wist dus serieus niet dat er in appels en bietjes etc etc etc ook koolhydraten zitten :O In bietjes naar verhouding nog vrij veel ook..
<<

Anoniem202

Bericht 09 Apr 2017 11:38

Re: Weight Watchers

Lejow schreef:Ik wist dus serieus niet dat er in appels en bietjes etc etc etc ook koolhydraten zitten :O In bietjes naar verhouding nog vrij veel ook..


Koolhydraten zijn suikers. Dus ook fruitsuikers zijn koolhydraten.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 09 Apr 2017 19:05

Re: Weight Watchers

Phoebe schreef:
Lejow schreef:Ik wist dus serieus niet dat er in appels en bietjes etc etc etc ook koolhydraten zitten :O In bietjes naar verhouding nog vrij veel ook..


Koolhydraten zijn suikers. Dus ook fruitsuikers zijn koolhydraten.


Ja joh.. nooit bij stil gestaan haha!

Ik heb gister een niet al te beste dag gehad, we gingen picknicken in het bos met allerlei lekkere dingen.
Vandaag ging het alweer iets beter, morgen maar weer strak in het regime!
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 12 Apr 2017 18:56

Re: Weight Watchers

Waar is iedereen?

Hier gaat t ruk.. al de hele week.. bluhhhh.. dikke vreet aanvallen
<<

Anoniem197

Bericht 12 Apr 2017 20:20

Re: Weight Watchers

Hier ook slecht. Ik had afgelopen week alleen maar feestjes. Dus bah!
<<

Geel

Bericht 12 Apr 2017 20:29

Re: Weight Watchers

Hier ging t ook al die tijd slecht, viel maar niet af, super frustrerend. Maar alweer 1,5 week de touwtjes flink aangetrokken en vandaag had ik eindelijk beet: 1 kilo er weer af. 2,5 dus in totaal. Niet veel, maar het gaat erom dat het lukt!
VorigeVolgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers

cron