Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Heb jij weleens een burn-out gehad?

Ja.
21
23%
Nee, maar ik ben wel overspannen geweest.
30
33%
Nee, nog nooit last van gehad.
31
34%
Nee, en ik vind burn-outs ook wel een beetje aanstelleritis.
10
11%
 
Aantal stemmen : 92
<<

Geel

Bericht 31 Mrt 2017 10:46

N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Wie heeft Sophie in de Mentale Kreukels gezien? Ik vind het een heel toffe serie over burn-outs (1 miljoen per jaar, geloof ik!), maar ook over psychologie, wetenschap, werk, verkeerde systemen in onze samenleving etc.

Heb jij wel eens een burn-out gehad of ben je overspannen geweest? Weet je dat je er gevoelig voor bent? Of heb je daar nog nooit last van gehad? In aflevering 2 waren er ook wel wat mensen die het toch zien als aanstellerij of die meemaakten dat mensen in hun omgeving het aanstellerij vonden.

Hier kun je het trouwens terugkijken! https://www.npo.nl/sophie-in-de-kreukel ... n&q=sophie
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Mrt 2017 10:49

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Wat is nou toch precies het verschil tussen een burn-out en overspannen zijn? Pas dan kan ik de poll invullen en een nuttige reactie geven.

Ik wil het programma nog terug kijken inderdaad, dus bedankt voor de tip!
Let's discover the world together.
<<

Geel

Bericht 31 Mrt 2017 10:51

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

O ja, dat legt een professor ook uit in de serie: een burn-out is dat je jarenlange roofbouw op je lichaam en geest pleegt en daar ben je dus ook flink lang door uit de running. Overspannen zijn is overwerkt of overpiekerd zijn op kortere termijn en daarvan kun je, door het een paar weken rustig aan te doen, weer makkelijker herstellen.
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 31 Mrt 2017 10:52

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Heb het programma niet gezien maar heb wel een burn-out gehad. Zo'n 5 jaar geleden begonnen en een jaar later echt tot uitbarsting gekomen met ontslag tot gevolg. Er waren wel een aantal mensen (lees: schoonouders) die het aanstelleritus en een 'luxe probleem' vonden. Zij zagen alleen maar dat ik niet werkte en hun zoon wel en dachten dat ik vooral thuis zat te online shoppen. Er jammer maar vooral kwetsend. Iedere keer als we bij hen waren werd mij als eerste gevraagd of ik alweer aan het solliciteren was, terwijl ze heel goed wisten dat mijn werk een van de oorzaken was. Heeft onze band niet veel goed gedaan.

Ik heb er bijna 3 jaar echt last van gehad en nu nog voel ik af en toe nog wel de nasleep.
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Geel

Bericht 31 Mrt 2017 10:58

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Ja, 't is echt tof. Ze gaat op een gegeven moment ook langs bij Dirk de Wachter, die Belgische psychiater. Die man is zó geweldig (vind ik dan). Zijn theorie is dat we wat vaker ongelukkig moeten (mogen) zijn en dat we dat veel meer zouden moeten accepteren en inbedden in de samenleving, zodat we elkaar weer gaan helpen.

Ooh La La, wat ontzettend naar. Terwijl je juist veel steun en hulp kunt gebruiken dan.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43575

Geregistreerd: 16 Nov 2015 14:09

Bericht 31 Mrt 2017 11:03

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Dan ben ik denk ik overspannen geweest. Ik werkte net een half jaar in het onderwijs, kreeg veel te veel verantwoordelijkheid en ben echt in het diepe gegooid. Ik moest enorm wennen aan full time werken, plus een reistijd van 3 uur per dag, plus een hele hoop andere factoren leidden er tot dat ik het steeds slechter trok op werk. Ik werkte destijds als docent. Ik kon geen orde meer houden, heb pennen tussen m'n bh gegooid gekregen, op een gegeven moment kon ik alleen nog maar achter m'n bureau zitten terwijl de kinderen letterlijk door de klas renden al gillend. Was steeds vaker ziek, tot het ineens niet meer ging op een dag en toen knapte ik en kon ik alleen nog maar op de bank zitten huilen en m'n tante me redelijk acuut op kwam vangen. Toen ben ik thuis gebleven en me echt ziekgemeld en in eerste instantie een paar weken bij m'n moeder heb gezeten. Ik ben nog één keer terug geweest op de school voor een arbo gesprek maar dat was zo'n aanfluiting qua reintegratie en vanuit mij kwam de wil ook niet. Uiteindelijk ben ik aan het einde van het schooljaar (dit gebeurde in februari) uit dienst getreden.

Toen leerde ik in juli m'n man kennen en ben ik langzaam weer wat werkzaamheden op gaan pakken, zoals werken als postbode en later freelance thuiswerken voor een onderwijsinstelling. En uit nood voor inkomsten ook m'n fotografiebedrijf gestart, wat toch uiteindelijk best een beetje succesvol is geworden. Toen ik m'n full time baan met ook nog eens onregelmatigheid kreeg was ik erg zenuwachtig en bang dat ik dat niet zo trekken, maar des te trotser was ik dat het me wel gewoon gelukt is dat jarenlang vol te houden. Zonder m'n man was ik denk ik nooit zover gekomen, hij heeft me op m'n bijna-slechtst leren kennen en heeft me altijd daarin gesteund en geloofd.

Ik denk dus dat ik er wel gevoelig voor ben/was, maar ik denk ook dat ik mezelf daarin veel beter durf te geloven dat ik het wél kan. Dat heb ik altijd als overwinning gezien.

Aanstelleritus is het absoluut niet. Wel heel erg lastig te beoordelen bij een ander. Het is een hele gevoelige kwestie. Ik weet dat ik zelfs toen shit over me heen heb gekregen hier op het forum en ik merk ook bij anderen dat zelfs ik -met ervaring- denk van joh, wat is er nou eigenlijk zo erg? Maar dát is 't 'm nou juist. Als zelfs uit bed komen en je naar je werk slepen al te veel kracht kost, is zo'n werkdag echt heel pittig. Al die kleine dingen zijn dan zo groot op dat moment. Al die kleine problemen maken de werkzaamheden zo zwaar en dat is zo'n persoonlijke interpretatie.
Let's discover the world together.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 31 Mrt 2017 11:21

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Ik weet het niet zeker, ik denk achteraf gezien dat ik écht wel overspannen ben geweest. Ik ben echter nooit uit de roulatie geweest of heb me anderzins langere tijd ziek gemeld. Bij mij was het echt door de slechtere relatie, daarna het ziek zijn van mijn vader, toen scheiden en toen echt het overlijden zelf. Daarna ben ik door een hel gegaan waar ik me gelukkig niet meer veel van kan herinneren. Alleen veel financiele ellende, veel verdriet, daarna ook nog liefdesverdriet omdat degene aan wie ik me vastklampte verliefd werd op iemand anders etc etc. Die dingen bij elkaar was gewoon écht veel. Wel heb ik gewoon doorgewerkt, ik wilde juist niet stoppen omdat ik bang was dat ik dan helemaal zou instorten.

Ik kon denk ik pas écht gaan verwerken en stoppen met overleven toen ik eenmaal mijn eigen huis kreeg. Toen kwam er rust.

Dus ik herinner me vooral dat ik ongelukkig was, dat is me ook nog wel kwalijk genomen door een goede vriendin. Ik deed een keer lelijk tegen een ober toen ik er compleet doorheen zat en toen zei ze wel 'met dit gedrag kom je natuurlijk nooit aan een kerel'. Dat heeft me geraakt: ik was al zo onzeker, ik wás al zo verdrietig en had gewoon steun nodig.

Lang verhaal kort: ja ik denk dat ik overspannen ben geweest, ik had iig genoeg aanleidingen ertoe maar het is nooit vastgesteld of ben nooit gestopt met werken.
<<

Scandic

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4358

Geregistreerd: 22 Feb 2015 14:56

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 31 Mrt 2017 11:33

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Ik heb ja gestemd, al vind ik het heel moeilijk om de grens tussen overspannenheid en burn out te trekken, ook specifiek in mijn geval. Maar aangezien ik al jaren met klachten loop zal het wel onder burn out vallen. Ik ben uiteindelijk niet helemaal thuis komen te zitten maar gedeeltelijk in de ziektewet gegaan, ben nu op1 uur na weer volledig aan het werk. Ik heb me vooral gericht op de oorzaak en ben mijn leven anders gaan indelen en heb knopen doorgehakt door te gaan studeren. Ik zie dit wel echt als een leermoment in mijn leven, hoe rot de klachten ook nog steeds zijn, het heeft me ook iets gebracht.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 31 Mrt 2017 18:38

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Helaas wel en helaas ben ik er nog steeds niet van hersteld. Ik heb me eind januari 2015 ziek gemeld en heb sindsdien 6 weken gewerkt zonder enige vorm van begeleiding. Dat is natuurlijk compleet verkeerd gegaan en daardoor een terugval gehad. Verder heb ik tijdens mijn burn-out ook nog wat fikse trappen in mijn rug gehad waardoor ik ook nog eens ptss heb ontwikkeld en nu nog steeds therapie volg. Gelukkg lijkt het er op dat ik nu een plek heb gevonden waar ik heel rustig en oo mijn tempo mag gaan reïntegreren.
Ik denk dat veel mensen een burn-out onderschatten en veel mensen fors overspannen zijn. Ik wil daarmee de klachten echt niet bagetaliseten maar vaak denk ik mwoah wat je nu verteld valt op zich nog mee en zou ik eerder overspannen dan een burn-out noemen.
2015 💙
<<

Anoniem221

Bericht 31 Mrt 2017 18:49

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Mijn moeder had een burn-out en ik was overspannen (zelfde periode). Voor ons hield het in dat mijn moeder bijna 24/7 lag te slapen en ik 24/7 wakker lag. En ik kan nog slecht in slaap vallen, terwijl ik vroeger, voor de overspannenheid, mijn kussen rook en in slaap viel.
<<

Maddie

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5464

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:18

Woonplaats: Noord Holland

Bericht 31 Mrt 2017 18:50

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Ik ben nu bijna over mijn overspannenheid heen. Bij mij was het de thuissituatie en toen het weer moeten gaan werken na mijn verlof. Ik herkende mezelf echt niet meer en nu wordt ik wel weer steeds meer mezelf. Ik ben twee dagen echt helemaal thuis gebleven en toen al aan een opbouw begonnen, waar ik nu bijna mee klaar ben. Het moeilijkste vond ik de teleurstelling voor mezelf en de acceptatie.

Het programma heb ik trouwens niet gezien. Misschien ga ik dat nog eens doen.
Augustus 2012
Augustus 2014
Mei 2016
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 31 Mrt 2017 22:50

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Ik heb het niet gezien, maar misschien moet ik het wel terug kijken.

Ik ben wel twee jaar geleden overspannen geweest. Ik begon aan mijn studie wiskunde docent zonder werk. Na 2 weken kreeg ik een baan aangeboden in Enschede ( 1,5 uur rijden met de auto) fulltime. Ik moest deze baan aannemen anders zou ik in de bijstand terecht komen. Iets wat ik totaal niet kon gebruiken want dat betekende dat ik niet baas was over mijn uren werktijden voor mijn studie ( die ik was begonnen om een betere kans op de arbeidsmarkt). De baan zou tijdelijk zijn dus voor die paar maanden durfde ik het wel aan.
Ik ben in oktober begonnen met werken en uiteindelijk duurde het project tot de zomervakantie (onderwijs). Ondertussen volle bak studeren er naast. Ik ben een keer een dag naar huis gestuurd voor een studie opdracht omdat ik in tijd nood kwam en echt niet in staat was om voor de klas te staan. In dezelfde tijd heb ik ook een vakantie geboekt in de veronderstelling dat het in mijn vakantie was. Niet dus, gelukkig van school wel onbetaald verlof mogen opnemen omdat ze wisten dat ik op mijn tenen liep. Tijdens die vakantie (dus na 2 weken vakantie) kreeg ik pas het gevoel dat ik weer in staat was om te gaan werken. Terwijl ik eigenlijk maar 1 week vakantie had.
Vanaf dat moment ben ik echt meer tijd gaan maken voor leuke dingen. Want daarvoor kwam ik thuis van mijn werk en verder dan de bank kwam ik niet. Daar plofte ik op en ik sliep vrij snel. Op deze manier ben ik er redelijk uitgekomen, maar vorig jaar heb ik daar nog echt de naweeen van gehad, want qua studie heb ik vorige jaar een kansloos jaar gehad.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Apr 2017 12:22

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Overigens ben ik echt benieuwd naar de mensen die het aanstellerij vinden waarom ze dat vinden en of ze bijvoorbeeld pleinvrees en depressies ook aanstellerij vinden.
2015 💙
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Apr 2017 12:31

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Ik denk eerlijk, Minx, dat het vooral mensen zijn die er geen ervaring mee hebben.
Daarnaast zijn wij een genereatie die veel meer prikkels krijgt toegeworpen en informatie krijgen van de hele wereld. Onze ouders, of grootouders, hebben dat nooit gehad. Als je bedenkt hoeveel wij aan 'nutteloze' prikkels op een dag verwerken, dan zouden hun toen ook gillend gek geworden zijn.
Neem daarmee een arbeidsmarkt die de afgelopen jaren prut was. Als je een baan had, deed je al meer om die baan te behouden etc.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 01 Apr 2017 12:51

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

5 jaar geleden ben ik overspannen geweest. We hadden net te horen gekregen wat onze zoon mankeerde en dat had zoveel impact dat ik het allemaal niet kon bolwerken. Teveel zorgen, teveel vragen, ik kon het niet kwijt. Ik ben eerst 3 weken thuis geweest, weer gewerkt maar te snel dus toen nog eens 2 weken thuis. Inmiddels voel ik het zelf aankomen en weet ik wanneer ik aan de bel moet trekken en even naar m'n huisarts moet.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 01 Apr 2017 12:51

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Maar dat zijn dan weer niet echt oorzaken hoor Silly-one. Mijn vader is een paar keer zelfs overspannen geraakt en dat had niks met die zaken te maken.
Het gaat er denk ik vooral om hoe je alle verantwoordelijkheden ervaart en of je die opgelegde taken ook aan kunt. Dit wordt ook in het programma aangegeven. Het is wel echt interessant om te zien vind ik. Ik heb zelf op het randje gezetten, dat had te maken met dat ik mijn werk echt niet leuk vond en uiteindelijk ook weerstand voelde van mijn leidinggevende.
Ik denk dat de mensen die het aanstellerij vinden zich het gewoon niet kunnen voorstellen en onvoldoende weten wat het is en inhoudt.
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Apr 2017 13:10

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Ik heb na de geboorte van Benthe thuis gezeten, uiteindelijk vanaf haar geboorte op 30 januari, tot aan de zomervakantie (en ze kwam eind maart thuis).
Overspannen was ik niet, en een burn out had ik ook niet.. Meer niet in staat om te kunnen werken door een heftige gebeurtenis, maar hoe heet zo iets dan?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11831

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 01 Apr 2017 13:22

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Niet alleen inderdaad, maar ik denk wel dat het meespeelt in de kans op overspannenheid of een burn-out.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Spencer

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11135

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Bericht 01 Apr 2017 13:28

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Lejow schreef:Ik heb na de geboorte van Benthe thuis gezeten, uiteindelijk vanaf haar geboorte op 30 januari, tot aan de zomervakantie (en ze kwam eind maart thuis).
Overspannen was ik niet, en een burn out had ik ook niet.. Meer niet in staat om te kunnen werken door een heftige gebeurtenis, maar hoe heet zo iets dan?


Ptss?

Ik vind het in sommige gevallen aanstellerij lijken (!). Dan denk ik hup even de schouders er onder en gaan.

Ik vind een burn out dus niet per definitie aanstellen maar twijfel eerder of die stempel niet wat te snel gezet wordt.


Zelf heb ik denk ik heel makkelijk praten omdat ik gewoon heel makkelijk/positief ben. Ik voel me niet zo snel ergens heel erg vreselijk door ofzo.
R. 2013
D. 2016
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 01 Apr 2017 13:35

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Spencer ik denk ook dat mensen overspannen snel een burn-out noemen helaas. Een aantal dingen die je nu ook noemt zijn juist dingen die een burn-out kunnen triggeren. Ik ben ook heel erg makkelijk en zet mijn eigen gevoelens snel aan de kant zonder me daar verschrikkelijk over te voelen. Dat in combinatie met extreem doorzettingsvermogen en maar doorgaan doorgaan doorgaan heeft er voor gezorgd dat ik uiteindelijk ziek thuis zat.

Lejow ik denk dat het bij jou wel overspannen was de belastbaarheid was op dat moment minder dan de belasting. Ptss denk ik absoluut niet aan.
2015 💙
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 01 Apr 2017 15:29

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Ja, als is het niet zo dat ik compleet opgebrand, of depressief of weet ik t wat was..

Herken verder wel wat jij zegt Spenc... er is voldoende gebeurd in mijn leven waardoor ik in een flinke burn out/overspannenheid/depressie zou kunnen komen. Gelukkig heb ik dat nog niet mee hoeven maken, want het lijkt me vreselijk
<<

Anoniem184

Bericht 01 Apr 2017 15:45

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Ik heb wel een paar keer gehad dat alles me teveel werd, maar dat wil ik niet overspannen noemen, en ook geen burn out. Of misschien dat ik overspannen zijn onderschat hoor en het gewoon niet op mezelf van toepassing vind, dat kan ook. Ik was er destijds wel heel even van overtuigd dat ik een burn out had trouwens, ik zat zo slecht in m'n vel, was moe en kreeg niets met op de rit voor mijn gevoel. Had ook geen fijne collega's, geen klik, onze werkwijzen waten zo anders dat het altijd maar voelde of in me continu aan het aanpassen was. Toen ik ook nog een loopbaangesprek had waarbij de man met wie ik een gesprek had ineens een aantal keer ging benoemen dat ik écht op moest passen omdat ik anders echt risico liep een burn-out te krijgen heb ik me wel een paar keer afgevraagd of het misschien niet al zo ver was. Achteraf vind ik het vooral een gevaarlijke uitspraak van die man.

Maargoed, nooit echt gehad dus, wel in de afgelopen jaren, tot een jaar terug ofzo regelmatig even psychisch met mezelf in de knoop gezeten.
<<

Anoniem250

Bericht 01 Apr 2017 19:18

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Nooit gehad. Het lijkt me verschrikkelijk. Ik ken een aantal mensen die echt een zware burn-out hebben gehad en die zijn allemaal nooit meer helemaal terug gekomen op het werkniveau (en dan ook de goede aspecten eraan) waar ze eerst zaten. Ze moeten continu waakzaam zijn en op hun grenzen letten heb ik het idee en hebben nog maar nauwelijks ruimte iets extra's te doen. Alsof ze (extra) kwetsbaar zijn geworden. Ook vond ik de weg terug, tenminste wat ik ervan gezien heb, heel erg lang.
<<

SophieZMY

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2368

Geregistreerd: 23 Mrt 2014 08:52

Bericht 02 Apr 2017 17:43

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Minx schreef:Overigens ben ik echt benieuwd naar de mensen die het aanstellerij vinden waarom ze dat vinden en of ze bijvoorbeeld pleinvrees en depressies ook aanstellerij vinden.


Twee Posts hierboven doe je het zelf ook een beetje, daar zeg je dat jij de klachten van sommige anderen wel 'mee vindt vallen' en dat eerder overspannen dan burn out wilt noemen. Maar hoe kun jij nou bepalen dat de klachten van een ander meer bij overspannen horen, jij weet toch helemaal niet hoe t voor een ander is/voelt?

Ik denk dat t voor veel mensen heel moeilijk voor te stellen is hoe zoiets voelt als je er niet zelf midden in zit, denk dat t daar vandaan komt.

Totaal iets anders hoor, maar ik ben een tijdje in en in verdrietig geweest toen onze kinderwens maar niet in vervulling wilde gaan. Toen kreeg ik ook wel eens reacties van mensen ala joh je bent gezond, leuk leven enzo, waar kun jíj nou verdrietig om zijn, er zijn wel ergere dingen ih leven etcetera. Das denk ik in die zin ook vergelijkbaar dat mensen zich dat gewoon domweg echt niet voor kunnen stellen als ze er niet zelf mee te maken hebben gehad.
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 02 Apr 2017 18:55

Re: N.a.v. Sophie in de Mentale Kreukels (incl. poll)

Ik heb het over de gevallen die roepen ja ik had ook een burn-out, ik ben toen 2 weken thuis gebleven en toen kon ik er weer vol tegenaan. Sorry dan heb je geen burn-out gehad en ik vind eerlijk gezegd dat je dat prima kan zeggen. Een burn-out duurt over het algemeen jaren voor je daar van hersteld bent en dat is niet met een paar weekjes rust of even bijslapen opgelost. Vervelend dat mensen dan slecht in hun vel zitten en zich kut voelen want ook overspannen zijn is gewoon kut maar het maakt het voor de mensen die echt een burn-out hebben wel lastiger om serieus genomen te worden.
2015 💙
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers