Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Relatie aan zijden draadje

<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 31 Mrt 2017 15:52

Relatie aan zijden draadje

Ik weet niet of mijn relatie van 8 maanden het gaat overleven. Korte samenvatting. Ik slaap heel slecht naast iemand, daardoor minder vaak bij elkaar slapen, we wonen al verder van elkaar, als we wel samen slapen vaak 0 energie. En ik kies daarom soms voor wel slapen en leuke dingen doen. Maar hierdoor ziet hij geen toekomst momenteel. Hij mist de opbouw naar ooit samenwonen en elkaar echt leren kennen. Voor zijn gevoel heeft hij hier 8 maanden de kar in getrokken. Daarnaast is er nog een stadsmens/dorpsmens discussie die hierdoor ook niet beter wordt.

Terwijl ik mijn energie hard nodig heb, ik ben aan het stoppen met antidepressiva, op werk gaat het niet lekker, er past simpelweg niks meer in mijn hoofd, ik kan het weekend niet bijtanken op 1 uur slaap, heb zijn steun hard nodig en had dit dan ook niet verwacht.

Hij zegt dat ie de noodklok in december al luidde, ik heb dat niet zo ervaren, en al helemaal niet toen hij rond de feestdagen een week bij me zou slapen en zelf tussentijds daarmee stopte...

Kortom we willen hetzelfde maar komen er niet uit. Ik probeer nu vooral om weer dichter naar elkaar te komen, even afstand van het slaapprobleem, maar hij weet niet waar ie dat vandaan moet halen. En ik verdien dit gewoon niet, hij kan niet doen alsof ik het me 8 maanden liet welgevallen allemaal. Blijkbaar is zijn grens bereikt en krijg ik nu de schuld dat hij die niet vaker aangeeft. Mijn stap was laatst ook om ook bij mij thuis een 180 bed te hebben zodat we op beide locaties even goede bedden en dat het daar iig niet aan ligt hebben maar dat ziet hij niet als oplossing. Met aparte dekend slapen vind ie ook niks. Hij heeft veel verwachtingen hoe iets zou moeten zijn. Ik weet het niet meer.

Ik moest het even kwijt.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 31 Mrt 2017 15:56

Re: Relatie aan zijden draadje

Gaan de problemen echt alleen om het slaapprobleem of spelen er meer zaken? Ik denk dat het zonde is als het hierop klapt. Ik kon ook nooit met iemand slapen en sliep dramatisch bij iemand anders in bed (vooral ook in een vreemd bed). Nu presteer ik nog redelijk op nagenoeg geen slaap, dus ik ben er de eerste maanden redelijk dorheen gegaan en sliep thuis dubbel zo goed van vermoeidheid en nu slaap ik in bed bij mijn vriend soms nog beter dan alleen thuis.

Waar ligt het aan dat je niet slaapt? Slaap je thuis/alleen wel?
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 31 Mrt 2017 16:00

Re: Relatie aan zijden draadje

Ik slaap thuis alleen prima. Het gaat er bij hem om dat er geen verbetering in lijkt te zitten, dat hij daar voor zijn gevoel heel erg achteraan heeft gezeten, daar van mij gene erkenning voor krijgt, dat er geen opbouw zit in elkaar zien, dat hij zo ook geen gevoel heeft dat we toekomst hebben.

Ik vind het ook onzin dat het hierop klapt, al zou ik de rest van mn leven in een andere kamer slapen bij wijze van, dan nog verlaat ik iemand daar niet om. Tuurlijk ga ik hierom wel twijfelen nu, het is aantrekkelijk om nu voor mezelf te kiezen en geen commentaar te hebben.

Daarnaast is hij zijn dorp niet uit te krijgen en ik mijn stad niet, en vind dat hij daar geen enkele concessie in wil doen, en nu al helemaal niet meer met dit gezeik.
<<

Anoniem250

Bericht 31 Mrt 2017 16:01

Re: Relatie aan zijden draadje

Moeilijk. Ik vind wel dat je partner kenbaar mag maken dat hij hierdoor geen toekomst ziet of een toekomst moeilijk vind voor te stellen. Dat kan en mag hij zo ervaren of vinden. Ik denk dat je daarom niet in termen als ik verdien dit niet moet denken. Een goed en open gesprek over of er toekomst voor jullie samen is, lijkt mij een goed idee. Als jullie beide wel een toekomst zien, zullen jullie compromissen moeten sluiten en dat zal misschien lastig zijn. Als jullie of een van jullie (it takes two) geen toekomst meer zien/ziet dan houdt het op. En dat is dan heel verdrietig.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 31 Mrt 2017 16:03

Re: Relatie aan zijden draadje

HollyGolightly schreef:Moeilijk. Ik vind wel dat je partner kenbaar mag maken dat hij hierdoor geen toekomst ziet of er toekomst moeilijk vind voor te stellen. Dat kan en mag hij zo ervaren of vinden. Ik denk dat je daarom niet in termen als ik verdien dit niet moet denken. Een goed en open gesprek over of er toekomst voor jullie samen is, lijkt mij een goed idee. Als jullie beide wel een toekomst zien, zullen jullie compromissen moeten sluiten en dat zal misschien lastig zijn. Als jullie of een van jullie (it takes two) geen toekomst meer zien/ziet dan houdt het op. En dat is dan heel verdrietig.


Ben ik helemaal met je eens, maar niet als nu de bal volledig bij mij wordt gelegd. Hij voelt zich machteloos en nu moet ik alles in mn eentje gaan bedenken want hij ziet geen oplossing. Dit weekend zien we elkaar niet, ik heb hem op het hart gedrukt na te denken over wat ie wgegooit.
<<

Anoniem245

Bericht 31 Mrt 2017 16:04

Re: Relatie aan zijden draadje

Hier is het samen slapen ook echt een probleem. WIj zijn 1,5 jaar samen en slapen echt niet iedere week samen, soms gaat er makkelijk 3 weken overheen. En dat komt vooral van mij af, ik heb echt mijn slaap nodig en slaap niet/bijna niet als ik samen met mijn vriend slaap. In mijn eigen bed gaat het beter dan bij hem, maar dan nog ben ik overdag gewoon moe. En ik heb elke dag een volle agenda dus kan mij dat niet permitteren.
Mijn vriend kan veel beter zonder goede slaap en hij heeft er minder moeite mee, MAAR hij accepteert het wel.
En daar ben ik heel blij mee, en anders zou het gewoon pech voor hem zijn.
Ik zorg wel dat we verder genoeg tijd met elkaar doorbrengen, al is dat ook moeilijk omdat we het allebei druk hebben. En met gezellige feestjes/avondjes uit slapen we wel samen, dat heb ik er dan wel voor over, en ik vind het zelf ook leuk. Nu in April zijn dat drie weekenden achter elkaar, dat is voor ons veel.
Wel balen dat je vriend er zo instaat. Ik moet wel zeggen, dat wij totaal geen plannen hebben om te gaan samenwonen, maar dan nog, dat moet toch in je eigen tempo gaan. Vind 8 maanden aan de vroege kant van je vriend om het hier zo over te hebben, dat al als probleem oppert.
En wij slapen ook onder een aparte deken, dat is wel echt een vereiste voor mij, want anders slaap ik al helemaal niet.
Sterkte in ieder geval!
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 31 Mrt 2017 16:04

Re: Relatie aan zijden draadje

Heel simpel: hoe ziet hij het voor zich? En hoe zie jij het voor je? Is daarin een middenweg te vinden ja of nee.

Aan de ene kant denk ik dat er misschien wel meer achterzit, want dat hele dorp versus stad was natuurlijk ook al een dingetje. Maar daardoor kan hij niet zeggen dat er geen opbouw in zit naar samenwonen, want dan heb je het daar toch niet serieus over?

Ik weet niet hoe erg het slaapprobleem is bij jullie, maar als je daar inderdaad niet uit kan komen. Misschien dan beter nu nadenken dan pas over een jaar beseffen dat dit niet gaat werken.

Sterkte! Het is namelijk nooit leuk als je relatie niet goed gaat.
<<

Anoniem278

Bericht 31 Mrt 2017 16:06

Re: Relatie aan zijden draadje

Wat rot, Nijntje, ik lees je uitleg nu.

Het klinkt als veel op zichzelf misschien oplosbare problemen, die nu allemaal samen lijken te komen waardoor jullie er minder grip op hebben. En ik kan me voorstellen dat jouw volle hoofd icm vermoeidheid het allemaal nog lastiger maakt.

Slaapgebrek is een lastig probleem, omdat een mens nu eenmaal echt slaap nodig heeft. Wennen aan dorp of stad is ook een beetje inzet en goed kijken wat en waar, maar slapen, daar kun je niet omheen. En ik snap ergens ook wel dat je vriend wel gewoon samen wil slapen en het heel moeilijk vindt dat dat in jullie relatie zo'n groot 'ding' is.

Het klinkt ook als veel, wat jij nu privé allemaal tegelijk wilt doen. Stoppen met medicatie, terwijl je eigenlijk nog redelijk kort in een relatie zit en er veel niet lekker loopt, kan extra zwaar zijn, zeker als je niet goed slaapt.

Maar ik lees ook een andere kant, veel onbegrip van jou, signalen die gemist zijn of niet opgepakt, en ook verwachtingen naar hem toe. Ja, hij verwacht dingen, maar jijzelf ook hè? Hij moet jou in alles steunen, terwijl er veel bij je speelt en jullie relatie nog relatief kort is en er al problemen zijn vanaf december, in zijn ogen.
Dat is lastig als jullie elkaar eigenlijk een beetje uit het oog zijn verloren, omdat jullie niet goed naar elkaar luisteren of signalen gewoon niet meer zien.

Misschien is het handig dat jij op een rijtje zet wat jij nodig hebt. Voor jezelf, maar ook in een relatie, en indirect van hem dus, zónder meteen in de verwijten te gaan zitten. Dus puur 'ik heb slaap nodig', 'ik heb tijd nodig om rust te krijgen in mijn hoofd' .
En dat zou hij ook kunnen doen. Uit die antwoorden kun je vanzelf zien of er nog een middenweg is waar jullie allebei op passen.

En Nijntje? Je schrijft 'er past simpelweg niks bij in mijn hoofd' achter een hele boel 'ik ik ik ik ik ' dingen. Waar is dan nog ruimte voor hem? Is die er wel?
Heb jij niet eerst meer hulp voor jezelf nodig?
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 31 Mrt 2017 16:08

Re: Relatie aan zijden draadje

Geen commentaar hebben en voor jezelf kiezen vind ik een beetje gekke argumenten.

En als hij bij jou slaapt? Dus samen in jouw bed? Logt het echt aan het samen slapen? Dat vind ik nog wel lastig, omdat ik persoonlijk echt gemerkt heb dat ik gewoon enorm moest wennen aan iemand die naast je ligt en pas toen ik mijn vriend echt vertrouwde en onze relatie vertrouwde (heel gek maar ergens ook wel logisch) was ik ontspannen genoeg om ook samen te slapen. En dat ontspannen vertrouwen stukje mis ik uberhaupt een beetje in de verhalen van jullie relatie. En een goede vriendin van me had altijd hetzelfde, kon ook nooit slapen met een vent naast zich en nu gelukkig ook wel. Doen jullie het wel vaak of ga je bij voorbaat al vaak thuis slapen omdat je je nachtrust nodig hebt?

Nu moet ik bekennen dat ik mijn vriend wel ook zelf een makkelijke slaper is, dus ik durf tegenwoordig ook meer te deaaien en te woelen en dan geeft ie me half slapend een knuffel en draai weer om. Ik ben minder bang om hem wakker te houden, want als je daarmee bezig bent slaap je zelf helemaal niet meer!

Berder hele wijze woorden opnieuw van quizzle.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 31 Mrt 2017 16:35

Re: Relatie aan zijden draadje

Ik snap hem eerlijk gezegd wel, je bent je antidepressieva aan het afbouwen, het gaat niet lekker op je werk, je hoofd loopt over en hij heeft blijkbaar signalen die jij gemist hebt, hoeveel ruimte heb jij op dit moment in je hoofd voor hem en jullie relatie? Je kiest er voor om alleen te slapen omdat je je slaap hard nodige hebt maar jullie wonen ook ver van elkaar af, dus betekend dat, dat avondjes samen vroeger afgelopen zijn omdat jullie naar huis moeten, je niet gezellig samen wakker wordt op zondag, ontbijtje ed?

Want als je dan ieder ook nog een eigen sociaal leven hebt, hoeveel tijd blijft er voor elkaar over? Kira, jij woont heel dicht bij je vriend toch, dat lijkt me alweer verschil maken. Ik zou proberen water bij de wijn te doen, kan je niet wel bij hem slapen maar in een andere kamer en 's ochtends bij hem kruipen als jullie wakker worden, zo ook bij jou thuis, kan hij niet toch water bij de wijn doen met losse dekbedden? Moet je nu de antidepressieva afbouwen, of is het misschien gewoon even niet het juiste moment nu het niet lekker gaat op je werk en in je relatie?

Ik denk dat je ook gewoon veel tijd samen moet doorbrengen in ieders woonplaats, met elkaars vrienden ed voordat je kam beslissen om te gaan samenwonen en al helemaal met jullie verschil in wensen waar jullie willen wonen. Dat zou ik voor nu gewoon nog vooruit schuiven en eerst even aan jezelf ( je werk, de antidepressieva afbouwen ed en je relatie werken) en veel tijd in elkaar steken en vooral leuke dingen doen samen. En dan pas verder vooruit kijken naar samenwonen e.d, misschien is dit gewoon niet het juiste moment en komen jullie er daarom nu ook simpelweg niet uit.
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Anoniem245

Bericht 31 Mrt 2017 16:43

Re: Relatie aan zijden draadje

Klopt Minoessepoes, wij wonen bij elkaar in de wijk. Zien elkaar daardoor drie/vier keer in de week, maar ook soms weken 2 keer. En het is voor mijn vriend of mij ook niet erg om naar huis te gaan na een gezellig avondje. Als je lang in de auto moet zitten is dat inderdaad een ander verhaal. Plus dat onze relatie wel gewoon lekker loopt, hebben dezelfde verwachtingen, geen andere issues.
Ik denk dat mijn vriend het dan ook veel moeilijker zou vinden, als er meerdere dingen spelen en dan ook nog het slapen erbij.
<<

minoessepoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5873

Geregistreerd: 02 Sep 2013 05:56

Bericht 31 Mrt 2017 16:47

Re: Relatie aan zijden draadje

Ik denk dat dat inderdaad een wereld van verschil maakt Kira, jullie verwachtingen zitten op 1 lijn en hoewel jullie wel druk zijn loopt jullie relatie gewoon goed, dan is het meer dan prima toch!
25-11-2014 & 09-06-2017
<<

Carra

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3069

Geregistreerd: 01 Sep 2013 08:50

Bericht 31 Mrt 2017 16:49

Re: Relatie aan zijden draadje

Ik heb nog niet gelezen hoe het komt dat je niet goed naast hem slaapt. Snurkt hij? Draait hij teveel? Is het iets anders? Hij kan twee dekbedden wel stom vinden maar als dat nou helpt voor jou om te slapen dan kun je dat toch proberen? Dan kan je misschien later alsnog teruggaan naar een dekbed.
<<

Anoniem221

Bericht 31 Mrt 2017 17:21

Re: Relatie aan zijden draadje

Ik denk ook dat het verschil is dat jullie al zover van elkaar vandaan wonen en je er echt tijd in moet investeren om elkaar te zien. En om dan naar huis te gaan om te gaan slapen of om naar huis te worden gestuurd? Mijn vriend en ik slapen ook amper samen. Ik ben altijd een slechte slaper geweest, maar hij heeft het op zich genomen om te snurken en te zagen en zelfs zijn ademhaling is er momenteel één waardoor het lijkt alsof hij elk moment stikt. Heeft met zijn medicatie te maken. Het verschil is wel dat wij samenwonen en het elke nacht opnieuw proberen om samen te slapen. En als het ons dan lukt, dan zijn we de volgende dag zelfs in jubelstemming. :)

Ik denk ook dat je, doordat je nog redelijk met jezelf in de knoop zit, afbouwen van AD is niet niets, zijn signalen hebt gemist. Dat heb je niet bewust gedaan, maar dat kan voorkomen.

Het is makkelijk om te zeggen dat je het samen slapen gewoon moet proberen. Want dat kan niet. Als jij je slaap niet krijgt, dan trek je aan een nog kortere eind. Praten is misschien wel een optie, maar is alles recht te praten wat nu krom is?

Heel veel sterkte en succes! Hopelijk komt het goed tussen jullie! :hug:
<<

Anoniem197

Bericht 31 Mrt 2017 18:25

Re: Relatie aan zijden draadje

Ik slaap ook het beste alleen en mijn man ook. Heeft lang geduurd voor wij echt samen sliepen. Ik ging vaak in de logeerkamer liggen. Uiteindelijk slapen we nu al 3 jaar echt samen. Maar mijn man is regelmatig 's nachts niet thuis en dan slaap ik echt veel beter.

Is er geen kamer vrij voor een bed? Dan kan je het proberen maar als het niet gaat, kan je nog apart slapen.
En ik zou gaan voor 2 dekbedden of 1 grote en jij dan nog een kleine. Dit deden wij altijd omdat ik het koud had. Mijn man trekt altijd aan het dekbed dus dan heb ik nog altijd mijn eigen dekbed.
Ow en slapen doen we alleen op een 1.80 bed. Smaller kunnen wij echt niet maar ik ben wel wat breder dus heb wat meer ruimte nodig en ik lig altijd heel breed (1 knie opgetrokken).
<<

Anoniem237

Bericht 01 Apr 2017 11:27

Re: Relatie aan zijden draadje

Ik kon ook niet slapen als ik bij hem sliep. In mijn eigen huis kon ik wel goed slapen omdat ik een heel groot bed had met de juiste matrassen en kussens enzo.
Toen heeft hij eerst een tijd bij mij geslapen om te kijken of dat beter ging en toen bleek dat ik toen wel kon slapen heeft hij hetzelfde bed voor bij hem thuis gekocht. :love:
Probleem was meteen opgelost.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 01 Apr 2017 21:01

Re: Relatie aan zijden draadje

Ik zou dat hele idee van samenwonen nog even loslaten. Jullie zijn nog maar 8 maanden samen, dat is hartstikke kort om al over zulke dingen na te gaan denken. Jullie kunnen beter de tijd nemen om elkaar te leren kennen, passen jullie bij elkaar en plezier makem.
Samenwonen gaat op een gegeven moment vanzelf, en dat apart slapen is gewoon een smoes. Ik denk dat er tegen die tijd wel een oplossing voor zou komen.
Ook dat dorp-stad verhaal vind ik gewoon onzin, als je echt heel erg verliefd bent op elkaar zou het volgens mij niet moeten uitmaken waar je woont, als je maar bij elkaar bent.
Dat je vriend nu deze argumenten aanhaalt komt op mij gewoon over dat dit als een uitgang ziet naar de relatie.Kan best zijn dat hij de relatie wat benauwend vindt, ik begrijp uit jouw verhaal namelijk dat je best wel met je in de knoop zit.
Ik denk dat jij eerst eens moet beginnen met aan jezelf te gaan werken, zorgen dat je de balans weer terugvindt.
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 01 Apr 2017 22:53

Re: Relatie aan zijden draadje

Op zich is het niet verkeerd om van elkaar te weten wat voor toekomst je wilt. Wel of geen kinderen is voor de meeste relaties denk ik de belangrijkste redenen om wel of niet bij elkaar te blijven.

De samenwoonplaats vind ik daarin ook erg belangrijk. Zo heb ik altijd gezegd ik ga nooit mijn dorp uit. Uiteindelijk ben ik daarin bijgetrokken en is dat regio geworden en woon ik nu op 15 minuten rijden van mijn oude woonplaats. Ik ben blij dat ik die stap heb gemaakt want dat de voorzieningen (winkels etc) zitten zo lekker dichtbij en toch houd ik enigzins binding met mijn oude woonplaats. Voor mij zou veel verder dan 15 minuten rijden van mijn oude woonplaats geen optie zijn.

Ooit heb ik een relatie gehad met iemand uit Zeeland (3 uur reizen met ov in mijn studententijd). Dat werkte gewoon echt niet. Ook omdat we een totaal ander toekomstbeeld hadden van de vestigingsplaats.

Liefde overwint alles vind ik wat gemakkelijk gezegd. Als je bijv heel erg actief bent in het verenigingsleven in je woonplaats en veel mensen kent. Een graag geziene gast bent, zoiets bouw je elders in andere woonplaats niet effe in een jaar op. Dat ondervind ik nu zelf. Per woonplaats verschilt ook nog eens de cultuur. Wel of weinig import (veel inwoners van omliggende plaatsen die in een bepaalde woonplaats gaan wonen).
<<

Anoniem221

Bericht 01 Apr 2017 23:54

Re: Relatie aan zijden draadje

Fred, laatste alinea weer absoluut gigantische kul. Alweer. Mijn vriend heeft 200 km van hier gewoond en had daar hetzelfde sociale leven als hij hier heeft. Ligt er aan wat voor persoon je bent. En ik sla mezelf vaak in het gezicht als hij weer een gezicht van vroeger kent of iemand complimenteert met een zeer mooie auto, maar mijn vriend kan zich overal thuis voelen. Dus ga over dit onderwerp niet generaliseren. Want hij had in drie maanden de meeste mooie vriendschappen opgebouwd, toen hij terug was in onze woonplaats, en vond een schat van een vriendin die hem een beter leven gaf. Ik doe het hem niet na, maar was graag wat meer als hem geweest. Liefde overwint ALLES! Absoluut van overtuigd! Wij zijn de levende wezens die het naleven!
<<

Fred

Major Yipyapper

Berichten: 5138

Geregistreerd: 11 Sep 2013 15:08

Bericht 02 Apr 2017 05:28

Re: Relatie aan zijden draadje

Je projecteert het op jezelf. Bovendien zie ik nergens dat hij lid is van een sportclub. Bij sommige clubs kom je er als nieuweling moeilijk tussen omdat het een hechte groep mensen is. Nu is dat hier niet het geval, maar als je bij een competitie avond (andere regio) de tegenstanders niet kent en teamgenoten kennen ze wel en ze kletsen over vroeger na de wedstrijd probeer er dan nog maar tussen te komen.

Bovendien zal je in een dorp altijd import blijven en hier in het zuiden zul je een heel dorp goed moeten kennen wil je bijv met een dorpskwis of dorpzeskamp hoge ogen willen gooien. Pronkzittingen die over plaatselijke mensen gaan etc.. Je aansluiten bij de buurtvereniging moet je zeker doen, maar het heeft jaren nodig wil je met de mensen die met elkaar opgegroeid zijn passen en jij de eerste import bent van de hele wijk. De voorzitter daarvan woonde hier al nog voordat de wijk (75 woningen) was gebouwd en kende ook niemand en hij heeft tegen ons gezegd, dat het hem ook jaren heeft gekost en dat het niet binnen een jaar kan. De ene woonplaats is de andere niet en wat jij noemt zijn wellicht maar enkele mensen. Met je bovenbuurman klikt het in iedergeval niet heb ik wel vernomen in andere topics.

Bovendien bedoel ik meer op het feit dat heel het dorp je kent omdat je positief bijdraagt in een dorp. Denk aan bestuursfuncties bij sportclubs etc.. Jouw vriend wordt maar door enkele mensen gekend in het dorp. Dat zijn de mensen waarmee hij bevriend is. In mijn oude woonplaats kent bijna iedereen mij. Om die bekendheid op te bouwen in een andere woonplaats ga je niet zo maar voor elkaar krijgen door enkele vrienden te maken. Daarvoor zullen je meer ondere de mensen moeten komen. Bestuursfuncties en eventueel vrijwilligerswerk in bijvoorbeeld het dorpshuis of bij clubs moeten doen.
<<

Anoniem184

Bericht 02 Apr 2017 06:15

Re: Relatie aan zijden draadje

Fred schreef:
Liefde overwint alles vind ik wat gemakkelijk gezegd. Als je bijv heel erg actief bent in het verenigingsleven in je woonplaats en veel mensen kent. Een graag geziene gast bent, zoiets bouw je elders in andere woonplaats niet effe in een jaar op. Dat ondervind ik nu zelf. Per woonplaats verschilt ook nog eens de cultuur. Wel of weinig import (veel inwoners van omliggende plaatsen die in een bepaalde woonplaats gaan wonen).

Niet? Dan miet je misschien beter je best doen? Mijn vriend heeft inmiddels door half Nederland gewoond en heeft er nooit een probleem mee gehad om zich te mengen tussen de mensen in een nieuwe woonplaats. Ook toen hij bij mij kwam wonen had hij zo z'n draai. En elke keer gewoon binnen een halfjaar hoor. Wat het verenigingsleven betreft ben ik het ook niet met je eens, m'n vriend woonde een halfjaar bij mij en heeft toen aangeklopt bij een voetbalvereniging, en is sinds die tijd trainer (en ook nog een tijd coördinator) geweest. Hij zit twee avonden in de week en gerust hele zaterdagen op de vereniging en komt op die manier met veel mensen in contact. Als we hier op dorp lopen kan hij ook geen tien minuten rondlopen zonder dat hij bekenden ziet met wie hij een praatje maakt. Ik woon 35 jaar in mijn woonplaats, hij 5 en hij kent hier veel en veel meer mensen dan ik. Maar m'n vriend is dan ook positief ingesteld, vindt alles leuk en gezellig en is enorm in mensen geïnteresseerd. Misschien dat daar het verschil wel zit tussen jou en hem.
<<

Tabbie

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9734

Geregistreerd: 04 Sep 2013 11:33

Bericht 02 Apr 2017 08:08

Re: Relatie aan zijden draadje

Nou, ik wil niet zeggen dat ik het 100% eens ben met Fred, maar ik woon nu 1,5 jaar 200 km verder van mijn vorige woonplaats en ik kan nog steeds niet goed aarden. En mijn sociale leven is ook echt wel jammers. Maar ja, misschien doe ik gewoon niet mijn best :S Op een bepaalde leeftijd is dat toch echt wel lastiger denk ik en niet iedereen is even makkelijk in sociale contacten maken en behouden.

Libelle, 8 maanden is inderdaad niet mega lang. Maar als je al wat ouder ben, denk je daar toch echt eerder over na (dat toekomstbeeld). Ik ken genoeg vriendinnen die al binnen een paar maanden samen gaan wonen. Boeiend hoe lang je samen bent, zolang het maar goed voelt toch.

Nijntje, weet je waarom het samen slapen niet makkelijk gaat? Misschien kunnen we dan beter helpen en tips geven?
<<

Anoniem278

Bericht 02 Apr 2017 08:17

Re: Relatie aan zijden draadje

Ik denk dat de zin 'liefde overwint alles' in ieder geval op dit moment, maar wellicht ook in het algemeen, nogal ongepast is. En bewijsbaar onwaar.
Maar zeker niet wat de TO op dit moment moet lezen, want eigenlijk staat daar dus 'als jullie twijfelen, laat staan als jullie t niet redden, was de liefde dus niet genoeg/niet echt'.
Er zijn redenen waarom een relatie ondanks liefde het niet redt. Dat kan. En daar zijn hier legio voorbeelden van op dit forum, waarbij mensen er álles maar dan ook álles aan hebben gedaan, en helaas is het uiteindelijk anders afgelopen dan gewenst. Bedenk eerst eens hoe het is om dan zo'n dooddoener te lezen, voordat je zoiets plaatst. Want het is gewoon niet waar. Ik geloof met mijn hele hart in liefde, maar het is geen toverdrankje.
<<

Anoniem221

Bericht 02 Apr 2017 14:19

Re: Relatie aan zijden draadje

Quizzle, het is mijn eigen overtuiging en voor mij geheel waar. Zonder dat daar aanwijsbaar bewijs voor is. Ik snap dat mensen zouden kunnen denken dat ik zeg dat liefde niet echt is, als de liefde niet overwint. Maar dat is niet wat ik zeg. Soms overwint het helemaal niets. En ook daar zijn eigen redenen voor.
<<

nijntje4

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 837

Geregistreerd: 01 Sep 2013 20:18

Bericht 02 Apr 2017 22:03

Re: Relatie aan zijden draadje

Wow sorry lees nu pas al jullie antwoorden.

@Quizzle, dat zeg je heel goed, natuurlijk verwacht ik dingen, dat besef ik me ook, er zijn dingen die ik nou eenmaal nodig heb, na een rottijd eindelijk weel weten voor mezelf wat ik wil en dingen die ik niet meer op wil geven. Ik moet daar inderdaad ook over nadenken wat daar nu bij past.

@Whatever, ja slapen gaat overal slecht, ook bij mij, en ik heb maar een 140 bed dus dat helpt ook niet.Ik vertrouw hem volledig dus daar ligt het niet aan.

@Minoessepoes daar heb je ook een goed punt. Antidepressiva afbouwen ga ik wel mee door want ben bijna klaar. Ik denk dat we inderdaad ook meer tijd samen en binnen onze levens samen moeten doorbrengen, dat heb ik ook tegen hem gezegd maar hij kan zich daar nu niet toe zetten hierdoor... wat ik dan weer niet snap.

@Carra geen idee hoe het komt, altijd al gehad, ik ben gewoon waaks en klaarwakker naast iemand, let op de kleinste dingen. En heb al oordopjes in.

@Fedora dankje :) er is ook geen goed of fout... ik heb idd niet bewust zijn signalen gemist, en idd ik heb mijn slaap gewoon nodig. En we willen beiden het beste voor elkaar.

@Ddl ik heb nu ook een 180 bed gekocht, bij hem hebben we dat al, heb helaas zelf geen extra kamer om te slapen, hij wel. Hij ziet dat bed kopen nu niet als een stap maar vooruit...

@Libelle zo is het helemaal niet, hij wil juist meer tijd met me doorbrengen in plaats van minder. En idd dat stad/dorp verhaal zou niet moeten uitmaken, maar ik wordt zielsgelukkig in mijn stad en door deze discussies houden we allemaal weer vast aan dorp/stad.

Algemeen. Inderdaad 8 maanden is niet lang, maar juist omdat het vanaf het begin zo goed voelde denk je toch sneller vooruit, zeker vanaf je 30e. En nu is de realiteit erbij gekomen dat we allebei zeer gehecht zijn aan onze omgeving. En ja ook aan elkaar, maar in tijden van onzekerheid ga je terugvallen op waar je blij van wordt. Ik was het hele weekend in mijn stad te vinden, alléén, en kon me niet voorstellen dat ik daar niet zomaar meer heen kan.

Verder eens met Quizzle, dankje :). Inderdaad, de liefde is er, maar we kunnen daarmee niet alles eromheen maar uitvlakken...
Volgende

Terug naar Liefde, seks & relaties

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers