Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrijheid

<<

Anoniem249

Bericht 30 Mrt 2017 14:59

Re: Vrijheid

Elska schreef:Het ligt dat dat misschien ook aan het deel van nederland waar je bent? van de voorbeelden die Marsy aangeeft herken ik maar de helft. zo is het hier heel normaal om de buschauffeur te groeten bij het instappen en hand opsteken bij het uitstappen.

Het is denk ik ook wat je gewend bent. Hier is het bijvoorbeeld niet normaal om aan de cassiere te vragen hoe het met haar gaat. Terwijl gewoon vriendelijk hallo zeggen en over t weer beppen wel normaal is.
<<

Libelle'

Kwebbel

Berichten: 404

Geregistreerd: 04 Nov 2016 12:06

Bericht 31 Mrt 2017 02:33

Re: Vrijheid

Ik begrijp heel goed hoe je het omschrijft Marsy. Ik was maar kort in Australie en ook voor vakantie, is anders dan er echt wonen natuurlijk. De mensen kwamen super relaxed over, ik had een Australier leren kennen in Indonesie en toen ik in Australie was maakte die bijv elke dag tijd voor me. In NL zou dat ondenkbaar zijn, want druk, en moet je afspraken vaak al weken van tevoren inplannen. Het lijkt me ook echt een heel fijn land om te wonen.
Maar ik vind dit weer losstaan van vrijheid, maar meer met thuisvoelen te maken. Ik voel me ook niet echt heel thuis meer in NL, maar wel heel vrij.
Pasgeleden was ik in Mexico, voelde me daar gelijk welkom en thuis door de lieve mensen, maar vrij niet, overal politie etc.
Voor mij betekent vrijheid dat je keuzes hebt en mogelijkheden krijgt in het leven. We zijn vrij om te zeggen wat we denken, we zijn vrij om de school en opleiding te kiezen naar onze wens, we zijn vrij om te reizen, vrij om onze eigen partners te kiezen.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 31 Mrt 2017 06:36

Re: Vrijheid

Helemaal mee eens Libelle, dat er verschil zit in thuisvoelen en vrijheid. Maar wat betreft de basis vrijheid, die zit in beide landen. Al had ik graag gezien dat er hier ook vrijheid was dat je in het huwelijk kan treden met wie je wil, euthanasie etc, daarin is Nederland ver vooruit. Maar ik voelde me wel heel erg opgesloten in Nederland, letterlijk door veel binnen te zijn door het weer, door me verplicht te voelen die afspraken te maken en geen spontane dingen als op vrijdag beslissen een weekendje te gaan kamperen of naar andere stad te vliegen. Natuurlijk is het afhankelijk waar je woont en wie je vrienden/familie zijn. Vanzelfsprekend zijn er plekken waar je buschauffeurs groet. Alleen ik voelde dat al heel lang niet meer en het voelde steeds beklemmender omdat ik het door mijn vele emigreren, op andere plekken wel vond. Ik heb het ook nog echt geprobeerd 7 jaar geleden, omdat ik dacht dat het in mijn hoofd zat en ik mijn familie/vrienden teveel mistte. Ik werd er doodongelukkig van, echt beklemd gevoel, dus nu echt geaccepteerd dat Nederland niet bij mij past. Daarom voelt het voor mij wel als vrijheid dat ik die keuze had weg te gaan en ook dat beklemde gevoel dat ik in Nederland had was, weg is. Vandaar dat het bij mij bij vrijheid hoort.

Maar ik neem echt het topic over zo met mijn mening, zo belangrijk is het ook weer niet. Ik ben gegaan, het is goed zo. Ik voel me vrij - dat is de conclusie. :P
Afbeelding
Afbeelding
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6114

Geregistreerd: 11 Sep 2013 11:54

Bericht 31 Mrt 2017 08:36

Re: Vrijheid

Ik voel me tot op zekere hoogte super vrij. Dat ik moet werken en belasting moet betalen enzo, tja... Prima, hoort erbij en heb ik geaccepteerd.

Ik ben nu vrij van mijn werk en zou nu het liefst gaan hardlopen maar dat kan niet omdat mijn kleine lieverd boven slaapt. Zij beperkt me best wel in mijn vrijheid wat betreft spontaan dingen ondernemen. Maar daar heb ik voor gekozen en weegt niet op tegen alles wat er tegenover staat.
<<

Geel

Bericht 31 Mrt 2017 10:03

Re: Vrijheid

Eens SoGood, daar had ik nog niet over nagedacht, maar dat is wel zo ja. Ik zou haar nooit meer inruilen, maar ik baal er soms wel van. Gelukkig hebben we weekenden én heb ik de donderdag ALL TO MYSELF.
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 01 Apr 2017 09:36

Re: Vrijheid

Wow! Wat veel en verschillende antwoorden :) Leuk om zo te lezen hoe het voor iedereen voelt.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Minty

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 55

Geregistreerd: 15 Jun 2016 21:09

Bericht 06 Jun 2017 21:36

Re: Vrijheid

In mijn vertrouwde omgeving voel iK me vrij. Maar ik merk dat alle aanslagen en gekkigheid in de wereld me bang maken. Zo ga ik binnenkort met mijn man naar het buitenland en blijven de kinderen bij opa en oma. Nu heb ik al wekenlang buikpijn en slapeloze nachten omdat ik bang ben dat ik niet meer thuiskom door een aanslag.
Dus in zekere zin voel ik me niet vrij...
<<

Anoniem301

Bericht 09 Jun 2017 16:27

Re: Vrijheid

He bah Minty. Kan me je gevoel overigens goed voorstellen. Zo zou ik me ook voelen.
<<

Anoniem249

Bericht 10 Jun 2017 12:29

Re: Vrijheid

Nou dat is ook geen plezierig tripje dan meer. Als je er zo tegenop ziet moet je je bestemming misschien veranderen? Of ligt het niet aan de bestemming, maar meer aan het idee van weg zijn uit Nederland en van de kinderen?
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers