Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Beschadigde witgoed

<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Mrt 2017 10:06

Beschadigde witgoed

Zouden jullie dat kopen?
Vaak zijn het sporen van verslepen, waardoor er een kras op de zijkant van een koelkast of wasmachine zit.
Het kan tot 100 euro per product schelen terwijl de elektronica nog goed is.

Aangezien ik nu alles opnieuw moet aanschaffen zit ik er aan te denken om toch tweedekans producten te kopen zoals Coolbleu het aanbied. Een kras op de zijkant van een wasmachine of koelkast zie ik toch niet als het tegen de muur aan staat.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mrt 2017 10:08

Re: Beschadigde witgoed

Ja hoor, ik zou niet weten waarom niet.
<<

Anoniem185

Bericht 28 Mrt 2017 10:09

Re: Beschadigde witgoed

Ja, mijn ouders hebben ook een nieuwe koelkast met een klein krasje. Staat in de garage, met de kant van de kras naar de muur. Niemand die dat ziet.
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Mrt 2017 10:16

Re: Beschadigde witgoed

Ik vraag mij altijd dan af waarom mensen het dan terug sturen. Als je op dat moment een korting kan onderhandelen waarom niet?
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Nan

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2502

Geregistreerd: 26 Mei 2016 18:46

Bericht 28 Mrt 2017 10:19

Re: Beschadigde witgoed

Zou ik wel doen, mits de service van een nieuwe erbij zit. Je ziet het amper, het is een gebruiksproduct. Ik koop alleen altijd wel bij een grote zaak omdat ze dan de boel ook voor me naar boven sjouwen.
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mrt 2017 10:31

Re: Beschadigde witgoed

Silly-One schreef:Ik vraag mij altijd dan af waarom mensen het dan terug sturen. Als je op dat moment een korting kan onderhandelen waarom niet?

Omdat niet iedereen de zijkant tegen de muur heeft staan etc.?
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11832

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 28 Mrt 2017 10:55

Re: Beschadigde witgoed

Daar kan ik lak aan hebben, maar ik kan het ook wel begrijpen.
Ik heb nu een koelkast gezien, die onderaan de voorkant wat schade heeft. Als ik goed naar de foto kijk is het vooral verkeerd gegaan met spuiten ( grijze koelkast). Het is een heerlijke grote koelvriescombinatie en het scheelt 100 op de nieuwwaarde. Dat maakt het toch wel interessant :D.
Helaas nog geen plek, eerst even laminaat leggen.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mrt 2017 10:58

Re: Beschadigde witgoed

Ik snap het wel hoor. Onze oude koelkast had een beschadiging voorop. Iedere keer als ik die koelkast open deed, zag ik die kras. Heel ergerlijk vond ik dat.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 28 Mrt 2017 11:26

Re: Beschadigde witgoed

Ja heb het half jaar geleden via Coolblue gedaan. 2 (ondiepe) putjes in de vriezer deur en scheelde 40 euro ofzo. Makkelijk verdient! En ja je ziet het zitten als je goed kijkt maar boeit me echt niet. Mezelf kennende maak ik vroeg of laat wel een vergelijkbare schade.
Je behoudt dezelfde garantie en service dus loopt geen risico. En Coolblue plaatst ook altijd duidelijke fotos met wat de schade is.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12106

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 28 Mrt 2017 16:03

Re: Beschadigde witgoed

Ik zou het ook doen.

Wij hadden onlangs een nieuwe wasmachine bij bol gekocht en toen we heb kregen zat er een klein barstje in de deur heb toen gemaild en kreeg korting.
Afbeelding
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Mrt 2017 16:18

Re: Beschadigde witgoed

Als ik het bij een erkend bedrijf zou kopen, dan zou ik het wel overwegen. Anders niet. Al moet ik zeggen dat ik mijn spullen het allerliefst gewoon nieuw koop.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 28 Mrt 2017 17:02

Re: Beschadigde witgoed

Ja wij. Vorige week nieuwe koelvriescombinatie moeten kopen en dit is een tweedekansje van cool blue geworden. Scheelde €55 en is echt een mini deukje en krasje aan de achterste rand van de vriezerdeur die onderaan zit. Zagen het in eerste instantie niet eens.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Anoniem304

Bericht 28 Mrt 2017 17:07

Re: Beschadigde witgoed

Girli schreef:Als ik het bij een erkend bedrijf zou kopen, dan zou ik het wel overwegen. Anders niet. Al moet ik zeggen dat ik mijn spullen het allerliefst gewoon nieuw koop.

Het is nieuw he :P
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 28 Mrt 2017 17:08

Re: Beschadigde witgoed

Girli schreef:Als ik het bij een erkend bedrijf zou kopen, dan zou ik het wel overwegen. Anders niet. Al moet ik zeggen dat ik mijn spullen het allerliefst gewoon nieuw koop.


Het zijn nieuwe producten, alleen zijn ze qua uiterlijk een beetje beschadigd bij transport bijvoorbeeld (dus niks functioneel), waardoor ze ze niet meer voor de normale prijs kunnen verkopen.
<<

Girli

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3627

Geregistreerd: 06 Sep 2013 15:20

Bericht 28 Mrt 2017 18:49

Re: Beschadigde witgoed

Sawadee schreef:
Girli schreef:Als ik het bij een erkend bedrijf zou kopen, dan zou ik het wel overwegen. Anders niet. Al moet ik zeggen dat ik mijn spullen het allerliefst gewoon nieuw koop.


Het zijn nieuwe producten, alleen zijn ze qua uiterlijk een beetje beschadigd bij transport bijvoorbeeld (dus niks functioneel), waardoor ze ze niet meer voor de normale prijs kunnen verkopen.
ja, dat weet ik? Ik koop mijn producten graag zonder beschadiging. Als dan toch blijkt dat er echt iets beschadigd is, zit je wel met de gebakken peren. Dan moet je dat wel weer regelen. Voor 50 euro extra koop ik dan liever een onbeschadigd product.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 28 Mrt 2017 19:16

Re: Beschadigde witgoed

Girli schreef:
Sawadee schreef:
Girli schreef:Als ik het bij een erkend bedrijf zou kopen, dan zou ik het wel overwegen. Anders niet. Al moet ik zeggen dat ik mijn spullen het allerliefst gewoon nieuw koop.


Het zijn nieuwe producten, alleen zijn ze qua uiterlijk een beetje beschadigd bij transport bijvoorbeeld (dus niks functioneel), waardoor ze ze niet meer voor de normale prijs kunnen verkopen.
ja, dat weet ik? Ik koop mijn producten graag zonder beschadiging. Als dan toch blijkt dat er echt iets beschadigd is, zit je wel met de gebakken peren. Dan moet je dat wel weer regelen. Voor 50 euro extra koop ik dan liever een onbeschadigd product.


Dacht dat je niet begrepen had dat de producten wel gewoon nieuw waren :) Vind zelf beschadigd qua uiterlijk iets anders als niet nieuw meer. De producten worden uiteraard ook goed getest door Coolblue voordat ze ze verkopen.
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 28 Mrt 2017 21:05

Re: Beschadigde witgoed

Inderdaad. De koelvriescombi kwam hier gewoon verder nieuw binnen hoor. Opnieuw ingepakt. En alle plakkers zaten er nog in om alle bakjes en glasplaten op de plek te houden. Echt super netjes. En dan zo een mini deukje en krasje wat je alleen ziet als je met je neus aan de zijkant op de koelkast staat daar heb ik graag €55 korting voor. Ga ik daar lekker wat anders voor doen. Krasje doet toch niks af aan de werking en garantie.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Beachgirl

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2148

Geregistreerd: 09 Sep 2013 18:18

Bericht 28 Mrt 2017 21:07

Re: Beschadigde witgoed

Mijn koelkast, wasmachine en kookstel zijn alledrie showmodellen. Gekocht bij een mannetje die dus showmodellen opkoopt en ze zelf weer verkoopt.

Wasmachine is niks aan te zien, ook de koelkast is onbeschadigd. Alleen op het kookstel is aan 1 kant een heel klein stukje witte verf eraf, dat hebben ze aangestipt.

In totaal scheelde het me bijna 500 euro dan dat ik alle drie de dingen nieuw had gekocht.
M. 💗 November 2020
L. 💙 Mei 2023
<<

Pompoen

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 7281

Geregistreerd: 31 Aug 2013 22:04

Bericht 29 Mrt 2017 08:57

Re: Beschadigde witgoed

Wij hebben net een nieuwe vriezer gekocht bij Coolblue, dit was ook een beschadigde en het scheelde meer dan 100 euro, misschien wel 200. Hij is echt op allerlei plaatsen beschadigd, er is heel lomp mee omgegaan of zo. Maar onze vriezer staat in de kelder, het interesseert me geen biet hoe hij er uit ziet als hij maar goed vriest en zuinig is.
<<

Hippie

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1953

Geregistreerd: 19 Jan 2015 12:10

Bericht 29 Mrt 2017 12:04

Re: Beschadigde witgoed

Ik zou dat ook wel doen bij een bedrijf als coolblue of vergelijkbaar. Ligt wel aan de beschadiging, als het heel lelijk is en erg in het zicht, dan niet.

Maar bijvoorbeeld de vriezer staat in de schuur, dus daar zou ik minder kritisch op zijn dan de koelkast en vaatwasser die in de keuken staan. De koelkast heeft hier overigens inmiddels ook wat krasjes en deukjes, dus in dat opzicht komt er toch wel eens wat aan. Maar ik zou wel goed kijken wat de beschadiging is en hoe erg je het zou zien en of ik me daaraan zou ergeren of niet. Maar ik zou het zeker wel overwegen.

Overigens heb ik een keer een koelkast geleverd gekregen met een deuk erin en toen heb ik geklaagd. Toen kon ik of een ongedeukt exemplaar krijgen of 15 euro korting. Toen toch een ander exemplaar gekozen, de deuk was best lelijk en 15 euro is wel erg weinig.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Mrt 2017 12:10

Re: Beschadigde witgoed

Voor minder dan 50 euro op dingen die een paar honderd euro kosten zou ik ook echt geen duidelijk zichtbare deuken of krassen willen. Dan betaal ik liever iets meer dan continu die kras of deuk zien.

Als het echt voordeliger is dan maakt het me weer niet zoveel uit.

Terug naar Huisje, boompje, beestje

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers