Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Vrijheid

<<

Anoniem237

Bericht 29 Mrt 2017 07:42

Re: Vrijheid

Niet qouten svp.
Laatst gewijzigd door Anoniem237 op 29 Mrt 2017 09:41, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem249

Bericht 29 Mrt 2017 08:31

Re: Vrijheid

Libelle' schreef:
Forumster schreef:Niet echt. Je bent als kind verplicht om naar school te gaan. Je mag geen drank kopen voor een bepaalde leeftijd. Drugs kopen is verboden. Je bent verplicht om belasting te betalen. Om in een auto te rijden moet je een geldig rijbewijs hebben. Je ID moet altijd geldig zijn anders krijg je een boete. Om een hypotheek af te sluiten moet je aan tig eisen voldoen. En als je een flinke erfenis krijgt moet je daar zelfs belasting over betalen.

Ik snap het allemaal wel, maar hierdoor kan ik me niet echt vrij voelen.


Ik kan echt een beetje boos worden als mensen zo reageren. Heb je enig idee hoe verwend je post klinkt.
Ik heb genoeg van de wereld gezien om te beseffen hoe goed we het wel niet hebben in de westere wereld. Heel veel mensen in niet westerse landen zijn gevangen in hun eigen land, kennen geen sociaal systeem, kennen geen leerplicht, kinderen gewoon werken.
En dan kom jij aan met dat je je moet legitimeren om alcohol te kopen :laughcry: :laughcry: Sorry hoor maar dan ben je echt compleet wereldvreemd.
:good: Daarnaast zijn al deze "regels" gemaakt om het leven aangenamer te maken en iedereen kansen te bieden. We mogen echt in ons handjes knijpen dat ons wiegje hier heeft gestaan. Ik kan me voorstellen dat Libelle boos wordt, je hebt het ZO goed en bent ZO vrij en dat zie je niet eens. Denk aan al die arme mensen die vanuit Syrie naar veiligheid lopen. Die willen niks lievers dan wat jij hebt.
<<

Marsy31

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6658

Geregistreerd: 01 Sep 2013 14:19

Bericht 29 Mrt 2017 08:45

Re: Vrijheid

Wat gaaf Forumster, ben nu wel heel nieuwsgierig natuurlijk! Maar stiekem snap ik dan je 'gemiep' niet, juistjíj moet dan nu die vrijheid voelen..
Afbeelding
Afbeelding
<<

Anoniem237

Bericht 29 Mrt 2017 09:28

Re: Vrijheid

Claire**** schreef:Daarnaast zijn al deze "regels" gemaakt om het leven aangenamer te maken en iedereen kansen te bieden. We mogen echt in ons handjes knijpen dat ons wiegje hier heeft gestaan.

Dat is jouw mening en die accepteer ik. Ik deel die mening niet. Ik voel dit anders en vind het oprecht jammer dat ik word neergezet als een verwende kleuter. Jij bent blij dat je 'wiegje' zoals jezelf zegt hier staat, ik ben dat niet. Mag dat dan ook?
<<

Anoniem237

Bericht 29 Mrt 2017 09:36

Re: Vrijheid

Marsy31 schreef:Wat gaaf Forumster, ben nu wel heel nieuwsgierig natuurlijk! Maar stiekem snap ik dan je 'gemiep' niet, juistjíj moet dan nu die vrijheid voelen..

Ik heb het in m'n vorige reacties ook over hoe ik me nu voel. Dat alles zorgt ervoor dat ik me hier nu niet vrij en op m'n plek voel en daarom ik heb besloten een leven te creëren waarin ik me wel vrij en op m'n plek voel. En ja, daar zullen ook algemene regels zijn, maar dat begrijp ik heus wel.
Laatst gewijzigd door Anoniem237 op 29 Mrt 2017 09:36, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem281

Bericht 29 Mrt 2017 09:36

Re: Vrijheid

Ik vind het heel dubbel, hier in Nederland, in Europa voel ik me op zich vrij. Ik mag stemmen, kan dromen proberen waar te maken enz.

Maar tegelijkertijd, met die scheve oorlog die we nu voeren, voel ik me niet 100% meer vrij. Zo durf ik niet meer argeloos op de Thalys te stappen en een weekendje Parijs te doen. Ik wil niet toegeven aan die angst, maar met al die aanslagen, durf ik niet meer. En dan wordt mijn vrijheid toch wel ernstig beperkt.
<<

Anoniem249

Bericht 29 Mrt 2017 09:46

Re: Vrijheid

Forumster schreef:
Claire**** schreef:Daarnaast zijn al deze "regels" gemaakt om het leven aangenamer te maken en iedereen kansen te bieden. We mogen echt in ons handjes knijpen dat ons wiegje hier heeft gestaan.

Dat is jouw mening en die accepteer ik. Ik deel die mening niet. Ik voel dit anders en vind het oprecht jammer dat ik word neergezet als een verwende kleuter. Jij bent blij dat je 'wiegje' zoals jezelf zegt hier staat, ik ben dat niet. Mag dat dan ook?

Tuurlijk mag dat. Maar ik denk dat je je wel moet beseffen dat OMDAT je een Nederlands paspoort hebt je de kans hebt om ervoor te kiezen om ergens anders een nieuw bestaan op te bouwen. Ik heb het idee dat je heel negatief denkt en dat vind ik gewoon zonde. Wellicht is het een fase van je leven waar je in zit en kun je later als je op je nieuwe plek woont het wel waarderen.
<<

Anoniem249

Bericht 29 Mrt 2017 09:47

Re: Vrijheid

Bazinga schreef:Ik vind het heel dubbel, hier in Nederland, in Europa voel ik me op zich vrij. Ik mag stemmen, kan dromen proberen waar te maken enz.

Maar tegelijkertijd, met die scheve oorlog die we nu voeren, voel ik me niet 100% meer vrij. Zo durf ik niet meer argeloos op de Thalys te stappen en een weekendje Parijs te doen. Ik wil niet toegeven aan die angst, maar met al die aanslagen, durf ik niet meer. En dan wordt mijn vrijheid toch wel ernstig beperkt.

Dat is naar Bazinga. Ik kan het me wel voorstellen, maar heb de ansgt zelf gelukkig niet. Het doet me wel des te meer beseffen hoe blij we moeten zijn met de vrijheid waarin we zijn opgegroeid.
<<

Anoniem281

Bericht 29 Mrt 2017 09:49

Re: Vrijheid

Absoluut! Ik waardeer die vrijheid ook ontzettend, Nederland en Europa vind ik dan ook heel fijn, incl. al die regeltjes. En het is niet zo dat ik continue bang ben, hoor. Zo ga ik gewoon nog naar concerten e.d. maar ik denk over reisjes e.d. wel iets langer na. Turkije viel bij onze zoektocht naar een zonvakantie ook direct af bijv.

En nu had ik toch al niet de ambitie om volgende maand naar Parijs te gaan ;) Maar stel dat.. Ja, ik denk er toch nog 's een keer extra over na.
<<

Anoniem237

Bericht 29 Mrt 2017 09:52

Re: Vrijheid

Claire**** schreef:Ik heb het idee dat je heel negatief denkt en dat vind ik gewoon zonde. Wellicht is het een fase van je leven waar je in zit en kun je later als je op je nieuwe plek woont het wel waarderen.

Ik denk niet negatief zoals ik al eerder zei, ik heb gewoon een andere kijk op de huidige maatschappij als dat jij hebt. Ik kan ook wel zeggen dat jij negatief denkt, maar dat zul jij ook ontkrachten omdat je dat zelf niet vindt. En dit is geen fase in mijn leven hoor, dit is er altijd al geweest dus dit is niet iets wat ik ga waarderen.
<<

Anoniem249

Bericht 29 Mrt 2017 09:55

Re: Vrijheid

Forumster schreef:
Claire**** schreef:Ik heb het idee dat je heel negatief denkt en dat vind ik gewoon zonde. Wellicht is het een fase van je leven waar je in zit en kun je later als je op je nieuwe plek woont het wel waarderen.

Ik denk niet negatief zoals ik al eerder zei, ik heb gewoon een andere kijk op de huidige maatschappij als dat jij hebt. Ik kan ook wel zeggen dat jij negatief denkt, maar dat zul jij ook ontkrachten omdat je dat zelf niet vindt. En dit is geen fase in mijn leven hoor, dit is er altijd al geweest dus dit is niet iets wat ik ga waarderen.

Waarin vind jij dat ik negatief denk? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Ik denk en ben weleens negatief over zaken, ik denk iedereen wel.
<<

Anoniem304

Bericht 29 Mrt 2017 09:55

Re: Vrijheid

Wel tof dat je het anders gaat aanpakken Forumster, ben erg benieuwd.
<<

Anoniem249

Bericht 29 Mrt 2017 09:57

Re: Vrijheid

Bazinga schreef:Absoluut! Ik waardeer die vrijheid ook ontzettend, Nederland en Europa vind ik dan ook heel fijn, incl. al die regeltjes. En het is niet zo dat ik continue bang ben, hoor. Zo ga ik gewoon nog naar concerten e.d. maar ik denk over reisjes e.d. wel iets langer na. Turkije viel bij onze zoektocht naar een zonvakantie ook direct af bijv.

En nu had ik toch al niet de ambitie om volgende maand naar Parijs te gaan ;) Maar stel dat.. Ja, ik denk er toch nog 's een keer extra over na.
Bij bijvoorbeeld Turkije heb ik dat ook wel. Ik zou wel naar Istanbul willen (niet super graag, maar lijkt me wel leuk) en dat ontwijk ik nu ook. Gewoon omdat het niet noodzakelijk is en ik het nu toch als onveilig(er) zie. En dat terwijl ik afgelopen jaar wel naar een oorlogsgebied op vakantie ben geweest :palm: .
<<

Anoniem249

Bericht 29 Mrt 2017 09:57

Re: Vrijheid

Cotton schreef:Wel tof dat je het anders gaat aanpakken Forumster, ben erg benieuwd.

Eens! Vind ik ook stoer van je.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Mrt 2017 09:59

Re: Vrijheid

Ik voel me niet heel vrij, maar dat heeft meer te maken met verplichtingen en verwachtingen die ik mezelf opleg en die anderen/de maatschappij misschien ook wel van me hebben (al ben ik daar denk ik niet extreem gevoelig voor maar het zit er wel intrinsiek in van vroeger vanuit opvoeding).

Ik ben ontzettend liberaal ingesteld, ik vind ook dat Nederland teveel regels heeft (overigens vind ik de voorbeelden die genoemd werden nou niet bepaald de meest onnodige regels voor een functionele maatschappij maar goed), maar ik voel me door die regels niet beperkt in mijn vrijheid omdat mijn wensen die regels niet te buiten gaan.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Mrt 2017 10:01

Re: Vrijheid

Forumster schreef:
Claire**** schreef:Daarnaast zijn al deze "regels" gemaakt om het leven aangenamer te maken en iedereen kansen te bieden. We mogen echt in ons handjes knijpen dat ons wiegje hier heeft gestaan.

Dat is jouw mening en die accepteer ik. Ik deel die mening niet. Ik voel dit anders en vind het oprecht jammer dat ik word neergezet als een verwende kleuter. Jij bent blij dat je 'wiegje' zoals jezelf zegt hier staat, ik ben dat niet. Mag dat dan ook?


Waar zou je heen willen dan?
<<

Anoniem237

Bericht 29 Mrt 2017 10:01

Re: Vrijheid

Claire**** schreef:Waarin vind jij dat ik negatief denk? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Ik denk en ben weleens negatief over zaken, ik denk iedereen wel.

Ik zei dat ik dat ook wel van jou zou kunnen zeggen, maar dat doe ik niet want ik vind je niet negatief denken. Jij hebt gewoon een andere manier van denken en dat staat misschien haaks op mijn manier van denken, maar dat vind ik niet perse negatief. Ik vind het juist fijn dat jij blij bent in de huidige maatschappij. Ik denk ook niet negatief en vind het jammer dat het dan toch als iets negatiefs wordt gezien als ik zeg wat ik denk. Iedereen is uniek, behalve ik toch? :)
<<

Anoniem237

Bericht 29 Mrt 2017 10:02

Re: Vrijheid

Claire**** schreef:
Cotton schreef:Wel tof dat je het anders gaat aanpakken Forumster, ben erg benieuwd.

Eens! Vind ik ook stoer van je.

Dank. :)
<<

Anoniem249

Bericht 29 Mrt 2017 10:03

Re: Vrijheid

Forumster schreef:
Claire**** schreef:Waarin vind jij dat ik negatief denk? Ben ik wel nieuwsgierig naar. Ik denk en ben weleens negatief over zaken, ik denk iedereen wel.

Ik zei dat ik dat ook wel van jou zou kunnen zeggen, maar dat doe ik niet want ik vind je niet negatief denken. Jij hebt gewoon een andere manier van denken en dat staat misschien haaks op mijn manier van denken, maar dat vind ik niet perse negatief. Ik vind het juist fijn dat jij blij bent in de huidige maatschappij. Ik denk ook niet negatief en vind het jammer dat het dan toch als iets negatiefs wordt gezien als ik zeg wat ik denk. Iedereen is uniek, behalve ik toch? :)

Ahhh zo ok, ik snap 'm :-)
<<

Anoniem237

Bericht 29 Mrt 2017 10:07

Re: Vrijheid

Dubbel
Laatst gewijzigd door Anoniem237 op 29 Mrt 2017 10:09, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem237

Bericht 29 Mrt 2017 10:07

Re: Vrijheid

Niet qouten svp.
Laatst gewijzigd door Anoniem237 op 29 Mrt 2017 10:35, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem249

Bericht 29 Mrt 2017 10:12

Re: Vrijheid

Ik had het daar toevallig van het weekend met een vriendin over. Zij zou dat ook wel willen, maar we stuitte toch op wat problemen. Bijvoorbeeld: wat als je ziek wordt? Dan heb je toch geld nodig om naar de bewoonde wereld te komen en je te laten behandelen. En wat doe je qua kleding? Dat kun je niet zelf maken uit de natuur. Je zou dan dus toch voor sommige dingen terug moeten. Heb je dan een auto? En waar betaal je dit dan van? Wat voor een paar jaar kun je een potje sparen, maar voor de rest van je leven. En als je dan oud en hulpbehoevend wordt...

Sorry beetje offtopic.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Mrt 2017 10:13

Re: Vrijheid

Dat snap ik wel. Gaaf hoor! Stoer ook. Ik denk inderdaad dat dat wel een bepaalde echte vrijheid is die veel mensen "missen". Maar echt zou ik dat toch ook weer niet willen. Ik ben dan ook weer te grounded ingesteld dat ik me afvraag "wat als er iets gebeurd, wat als je ernstig ziek wordt, ziektekosten, verzekeringen dan wel sparen etc."... Hoe sta je daar in?

Ik was meer benieuwd in wat voor soort land je zoiets zou willen realiseren. Qua dat veel "westerse" landen toch vergelijkbare regelgevingen hebben waar je niet echt helemaal aan ontkomt maar echt veel minder georganiseerde landen is ook een beste stap, vooral ook als je wel een keer iets nodig hebt. Maar prima als je dat niet wilt zeggen hoor.
Laatst gewijzigd door Whatever op 29 Mrt 2017 10:29, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 29 Mrt 2017 10:16

Re: Vrijheid

Claire**** schreef:Ik had het daar toevallig van het weekend met een vriendin over. Zij zou dat ook wel willen, maar we stuitte toch op wat problemen. Bijvoorbeeld: wat als je ziek wordt? Dan heb je toch geld nodig om naar de bewoonde wereld te komen en je te laten behandelen. En wat doe je qua kleding? Dat kun je niet zelf maken uit de natuur. Je zou dan dus toch voor sommige dingen terug moeten. Heb je dan een auto? En waar betaal je dit dan van? Wat voor een paar jaar kun je een potje sparen, maar voor de rest van je leven. En als je dan oud en hulpbehoevend wordt...

Sorry beetje offtopic.


Die ene Floortje naar het einde van de wereld waarbij ze een stel dat in nieuw Zeeland ofzo zelfvoorzienend leeft/kampeert is wel leuk. Kleding is natuurlijk niet essentieel maar ik vraag me inderdaad af waar je qua safety net hebt bij ziekte/ongelukken of dat je gewoon accepteert dat dat er niet is of dat je dan op dat moment besluit terug te keren naar de normale maatschappij ofzo (en wat dan de consequenties zijn).
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 29 Mrt 2017 10:16

Re: Vrijheid

Ik vraag me ook af wat dan de criteria zijn geweest waarop je hebt besloten waar je naartoe wil en hoe je dat wil indelen :-). Is dat op basis van de dingen die je hier mist?
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers