Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hooikoorts

<<

Anoniem239

Bericht 25 Mrt 2017 20:52

Hooikoorts

Oef ik heb sinds gister weer zo'n last van hooikoorts. Ik dacht eerst nog een nasleep van de griep te hebben maar de rode ogen, jeukend gezicht en gehemelte en loopneus viel het kwartje.

Nog meer mensen last? En gebruik je er iets voor?
<<

Anoniem184

Bericht 25 Mrt 2017 20:58

Re: Hooikoorts

Ik! Ik kan geen allergietabletten (meer) gebruiken omdat ik van die tabletten juist weer vrij heftige allergische reacties krijg. Vorig jaar heb ik medical taping eens geprobeerd, op advies van Sarah1985. En dat werkt echt super! Dan wordt er tape op een bepaalde manier op je rug geplakt, dat moet je een paar keer herhalen en dat neemt een groot deel van m'n klachten weg.
<<

Anoniem239

Bericht 25 Mrt 2017 21:06

Re: Hooikoorts

Ik heb zojuist mn pillen weer gevonden en meteen ingenomen. Ben benieuwd wanneer het aanslaat. Anders is dat tapen wel een goede tip. Het lijkt wel met de jaren sterker te worden. Stom iets
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 25 Mrt 2017 22:41

Re: Hooikoorts

Dat het elk jaar erger wordt lijkt bij mij ook. Slik al een paar weken hooikoorts pillen. Heb de medical taping geprobeerd, maar kan niet tegen de tape (1 op de ... Heeft dat, Lucky me). Nu is het wel rustiger dan een week of 2-3 terug
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Prosecco

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2144

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:55

Bericht 26 Mrt 2017 01:30

Re: Hooikoorts

Rose. schreef:Dat het elk jaar erger wordt lijkt bij mij ook. Slik al een paar weken hooikoorts pillen. Heb de medical taping geprobeerd, maar kan niet tegen de tape (1 op de ... Heeft dat, Lucky me). Nu is het wel rustiger dan een week of 2-3 terug


Ik kan ook niet zo goed tegen de tape (bultjes en jeuk) maar dat trekt wel snel na gebruik weer weg. En mn hooi koorts klachten worden er zoveel minder van dat ik het wel waard vind.
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 26 Mrt 2017 15:35

Re: Hooikoorts

Ik slik alweer bijna een maand de allergietabletten weer... Het lijkt wel of ik er steeds eerder last van krijg. Of dan wel dat ik voor meer pollen allergisch ben geworden.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Susan

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13549

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:29

Bericht 26 Mrt 2017 18:44

Re: Hooikoorts

Ik heb het wel, maar niet in heel zware mate, bij mij helpen de middeltjes uit de winkel gelukkig. Ik gebruik op het moment gewoon Prevalin, als het erger wordt pak ik Prevalin Extra Sterk of Prevalin Direct, of ik gebruik het in combinatie met een allergietabletje. Heel soms heb ik wel een dag dat het zo sterk is dat niks echt werkt en dan voel ik me wel ellendig, maar dat komt niet zo vaak voor dat ik ervoor naar de huisarts ga.
Remember: in the end, nobody wins unless everybody wins (Bruce Springsteen)
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 26 Mrt 2017 18:57

Re: Hooikoorts

zo mooi dat de tape werk bij jou maple. Hier werkt het ook super. Heb alleen nog steeds jeukende ogen
Afbeelding
<<

Studiebol

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 5084

Geregistreerd: 01 Sep 2013 13:19

Bericht 26 Mrt 2017 19:27

Re: Hooikoorts

Misschien ga ik dat tape ook maar eens proberen, ik heb er altijd zo'n last van.. het begint nu ook al weer sinds een weekje.
Doet elke fysio dat?
:heart: :heart: 2011
<<

Zero

Bericht 26 Mrt 2017 20:49

Re: Hooikoorts

Ik ben al een keer ingetaped geweest dus het valt nog mee bij me. Ik denk dat ik voor volgende week weer een afspraak ga maken.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 27 Mrt 2017 08:42

Re: Hooikoorts

Studie niet elke fysio doet het. Gewoon even er heen bellen of ze taping doen.
Afbeelding
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 27 Mrt 2017 08:52

Re: Hooikoorts

Ja ik heb er ook ieder jaar weer last van. Momenteel erg veel last van mijn ogen en neus. Van mijn ogen heb ik altijd het meeste last. Ik heb oogdruppels en als ik naar buiten ga altijd een grote zonnebril op. En ik slik Cetrizine. Ik heb er dan nog steeds wel last van maar het is wel minder. Deze week ga ik voor het eerst de tape laten plakken, hopen dat het goed helpt.
2010 2012
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Mrt 2017 08:58

Re: Hooikoorts

Die tape werkt bij mij voor geen meter. Bij mijn vriend helaas ook niet, die heeft er nog meer last van dan ik. Maar goed, we geloofden er ook allebei ook niet heel erg in, dat helpt ook niet. Placebo effect kun je schudden dan natuurlijk.

Ik red het wel met dagelijks cetirizine. Ben net weer begonnen omdat ik weer begon te sniffen, niezen en jeuken. Vriend moeten we misschien eens neusspray gaan proberen.
Laatst gewijzigd door Whatever op 27 Mrt 2017 09:30, in totaal 3 keer gewijzigd.
<<

Lexi

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1688

Geregistreerd: 13 Jul 2015 08:12

Bericht 27 Mrt 2017 09:20

Re: Hooikoorts

Whatever schreef:Die tape werkt bij mij voor geen meter. Bij mijn vriend helaas ook niet, die heeft er nog meer last van dan ik. Maar hoef, we geloofden er ook allebei niet heel erg in, dat helpt ook niet. Placebo effect kun je schudden dan natuurlijk.

Ik red het wel met dagelijks cetirizine. Ben net weer begonnen omdat ik weer begon te sniffen, niezen en keuken. Vriend moeten we misschien eens neusspray GSM proberen.


Hoe werkt een placebo effect bij hooikoorts dan? Kan je minder allergisch worden door te denken dat het werkt? Ik kan me niet voorstellen dat als het niet werkt dat ik dan opeens geen tranende ogen en jeukende loopneus meer heb omdat ik geloof dat het werkt. Zo wel dan ga ik vanaf nu heel hard denken dat ik echt geloof dat het gaat werken :smile:
2010 2012
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 27 Mrt 2017 09:27

Re: Hooikoorts

Ja hoor dat kan. Placebo effect is wel echt een echt effect dat op heel veel ziektes en aandoeningen effect heeft. Dat begrijpen veel mensen vaak verkeerd als je het over placebo effect hebt. Dan zeg je niet dat er geen werking/resultaat is, alleen dat het effect niet komt van de behandeling zelf maar van toch hoe je lichaam erop reageert als je denkt behandeld te worden. Zo maken parkinsonism patiënten meer dopamine aan na injectie met zoutoplossing en knieoperaties waarbij niets gedaan wordt helpen ook (en zo zijn er tonnen van voorbeelden).

Edit: jezus wat een auto correct fiasco was dat weer
<<

Siem

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2321

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:25

Bericht 27 Mrt 2017 09:32

Re: Hooikoorts

Ik heb er ook al last van. Heb eigenlijk pas sinds vorig jaar last van hooikoorts maar zit inmiddels al aan de tabletten, neusspray en ook oogdruppels. Het valt me best tegen hoeveel last ik ervan heb. Ben de tape wel nog aan het overwegen maar net als Whatever geloof ik er eigenlijk niet in en ben bang dat het daardoor niet werkt.
<<

Zero

Bericht 28 Mrt 2017 23:40

Re: Hooikoorts

Ik zou het toch proberen Siem. De eerste keer dat ik het liet zetten was ik ook niet echt vol vertrouwen, ik had ook zo'n beetje alles wel al geprobeerd. Maar ja, opgeven wil ik sowieso niet dus ik dacht ; baat het niet dan schaad het niet.
Maar mij baat het zeker. Ik ben echt niet compleet klachtenvrij, als alles echt in volle bloei gaat dan moet ik alsnog wel een pilletje hebben maar het zijn er echt aanzienlijk minder dan voorheen.

Misschien is het wel placebo. Dat weet ik niet. Maar het houd mij grotendeels van die vervelende medicijnen af.
<<

Anoniem184

Bericht 29 Mrt 2017 04:36

Re: Hooikoorts

Mwah, dat placebo-effect geloof ik in dit geval niet zo. Ik stond er ook vrij sceptisch tegenover, maar nu ik extreem allergisch reageer op desloratadine en nu ook cetirizine, en gewoon echt hele heftige hooikoorts heb, was ik out of options zegmaar. Er zijn nog andere pillen op de markt, maar ik heb geen zin dat uit te proberen en nog een allergische reactie af te wachten, die reactie wordt elke keer heftiger en pijnlijker lijkt wel. Dan liever hooikoorts. Desensibiliseren (je lichaam immuun laten maken tegen pollen dmv injecties of druppels onder je tong) was een optie nog, maar dan ben je zo jaren verder. Vorig jaar de tape geprobeerd onder het mom van 'baat het niet, dan schaadt het ook niet', maar ik zag ook niet zo hoe tape een allergische reactie moest verminderen omdat die reactie toch van binnenuit komt en mijns inziens niet iets is wat te verhelpen is door bepaalde gebieden te plakken en spieren/spiertjes of bloedstroom extra te stimuleren met tape. Zelfs mijn fysio stond er in het begin dat ze het deden destijds sceptisch tegenover vertelde ze achteraf. Nog steeds begrijp ik echt niet hoe het kan en klinkt het allemaal zo onlogisch, maar het werkt kennelijk.
<<

Amandine

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4567

Geregistreerd: 02 Sep 2013 09:35

Bericht 29 Mrt 2017 05:23

Re: Hooikoorts

Mijn man heeft meestal al last vanaf midden februari vanwege berken. Hij heeft zich meteen laten tapen bij de eerste symptomen en heeft nu bijna nergens last van.
Onze huisarts zei dat dat hele taping (ook bij sporters voor blessures) geen effect zou hebben.
Meestal staat ook op de website van de fysio of ze die medical taping aanleggen of niet.
A 06-11-2017
M 23-03-2020
<<

Anoniem201

Bericht 29 Mrt 2017 07:52

Re: Hooikoorts

Ja hier is het ook aanwezig. Ik dacht eerst gewoon een verkoudheid te hebben. Maar de jeukende ogen zijn er inmiddels ook. Gekke is wel dat het op dit moment veel minder hevig is dan ik gewend ben. Ik ben echt een die hard hooikoorts persoon. Normaal begint deze ellende al in december. Maar nu dus helemaal niks tot nu. En zelfs nu valt het reuze mee.
Ik heb vorig jaar voor het eerst die tape gedaan en echt wauwwww wat een uitkomst!
Ik ga het dit jaar weer doen.
<<

Summerlovin

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1404

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:10

Bericht 29 Mrt 2017 08:47

Re: Hooikoorts

Ik dacht inderdaad ook dat ik last had van verkoudheid. Maar toen gingen mijn ogen en gehemelte weer jeuken en wist ik hoe laat het was. Gelukkig werken allergiepilletjes wel bij mij.
💗24-12-2019
💙07-03-2022 ⭐️06-06-2022
💙21-04-2023
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 29 Mei 2017 08:07

Re: Hooikoorts

Even een up. Het hele weekend heb ik gestrekt gelegen door de hooikoorts. Lekker, met die hitte.

Doordat ik vorig jaar zwanger was en nergens last van had, was ik vergeten hoe erg ik er altijd last van had. Met medicijnen ben ik veel te laat begonnen dit jaar.

Vanmiddag heb ik een afspraak voor medical taping. Na de goede reacties die ik hier al eens gelezen had ga ik het nu proberen. Maar, hoe gaat het precies in z'n werking? Heb je direct al resultaat? En hoe vaak herhaal je het tapen? De hele lente en zomer door?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6359

Geregistreerd: 01 Sep 2013 23:24

Bericht 29 Mei 2017 10:27

Re: Hooikoorts

Ik heb het dit jaar voor het eerst laten doen. Het werd mij uitgelegd als de aangedane/hooikoorts gevende zenuwbanen afgeplakt zijn, de gezondere zenuwbanen het over moeten nemen en zo dus je klachten verminderen. Ik heb nu 2x tape gehad. Het zit ongeveer een week, dan doe je een week niet en kijk je hoe het gaat. Is het nodig plak je weer. Zo laat je er steeds iets meer tijd tussen. Ik laat morgen weer tapen, nu heeft er 2 weken tussen gezeten bij mij. Ik merkte met een dag of 2 al verschil.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12105

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 29 Mei 2017 11:31

Re: Hooikoorts

Ik merkte de eerste keer na een dag al verschil ik kon gras opsnuiven.
Is nu mijn derde jaar met taping heb dit jaar 1x gedaan. Heb alleen nog wat last van mijn ogen op hevige dagen. En op hevige dagen ook wat verkouden maar niet zoals voor de taping toen was ik echt doodziek erdoor
Afbeelding
<<

Ooh La La!

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6715

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:34

Bericht 29 Mei 2017 12:31

Re: Hooikoorts

sarah1985 schreef:Ik merkte de eerste keer na een dag al verschil ik kon gras opsnuiven.
Is nu mijn derde jaar met taping heb dit jaar 1x gedaan. Heb alleen nog wat last van mijn ogen op hevige dagen. En op hevige dagen ook wat verkouden maar niet zoals voor de taping toen was ik echt doodziek erdoor


Ik heb dit weekend ook echt niks kunnen doen. Ben duizelig, verdraag geen daglicht, heb hoofdpijn en ben snotverkouden. Einde van de middag kan ik terecht, hoop dat ik net zo snel als jij al verschil merk!
Doe jij het taping preventief of maak je een afspraak op het moment dat je er last van hebt?
21.02.2014
20.06.2016

Volg me op Instagram: huisjeopdehei
Volgende

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers