Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Zo moe

<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 06 Mrt 2017 16:08

Zo moe

Misschien is hier al een topic over geweest en ik weet ook niet of hij in deze peiler of in Persoonlijk beter past...

De laatste weken heb ik enorm energie tekort. Voor zover ik weet slaap ik goed, ook minimaal 7-8 uur per nacht, maar uitgerust wakker worden doe ik al jaren niet. Vorige week heb ik al een aantal dingen geschrapt om te doen, zodat ik wat energie kon sparen voor het concert van afgelopen donderdag. Op die manier kon ik dat redden en er echt van genieten, maar sindsdien gaat het minder.

Nu heb ik een chronische ziekte, waarin vermoeidheid een rol speelt, maar daar heb ik dus al rekening mee gehouden door de dagen t/m gisteren niets inspannend te plannen zodat ik bij kan komen. Toch lijkt het erop dat ik elke dag alleen maar vermoeider wakker word. Deze week heb ik een paar afspraken die door moeten gaan (fysio/psycholoog), maar ik heb ook een paar afspraken waarvan ik twijfel wat ik er mee moet doen. Momenteel voelt alles al (te) veel en (te) zwaar.

Iemand tips, ideeën?
Ik moest het in ieder geval even van me af schrijven, omdat ik echt niet goed weet wat ik hiermee moet.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Geel

Bericht 06 Mrt 2017 17:07

Re: Zo moe

Kun je niet even een flink bloedonderzoek doen? Ik herken het wel, hoewel ik geen chronische ziekte heb, maar ik blijk flink vitamine D- en B12-tekort te hebben. Je zou eventueel zelf al wat vitaminepillen kunnen gaan slikken om je weerstand wat op te krikken. Maar als je naar de dokter gaat en bloed laat prikken heb je sneller in de gaten wat het kan zijn. Sterkte!
<<

Nigella

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 113

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:37

Bericht 07 Mrt 2017 07:02

Re: Zo moe

Ik merk dat ik de laatste weken ook (extra) vermoeid ben. Ik wijt het aan het herfstweer, die regen en koude wind zorgen voor zo'n lamlendige mood. Toenik gisteren na lange tijd weer eens lekker op de fiets naar mijn werk kon, merkte ik vooral bij thuiskomst positieve energie.

Bloed laten prikken kan nooit kwaad, maar misschien helpt het dat de lente steeds dichterbijnkomt? Tot die tijd extra goed voor jezelf zorgen!
<<

Rose.

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2363

Geregistreerd: 04 Sep 2013 20:13

Bericht 07 Mrt 2017 08:25

Re: Zo moe

@Geel dat is wel een idee. Zal vanmiddag even het ziekenhuis bellen of dat vorige week niet al mee is genomen in de bloedtest. :) Dankjewel :)

@Nigella Ik hoop dat het helpt als het beter weer wordt... Ik probeer ook zoveel mogelijk te luisteren naar mijn lichaam, maar soms wel lastig in hoeverre je daarin mee moet gaan. Dankjewel, ik ga mijn best doen.
Mijn blog: http://www.enjoycelife.nl

Want de allermooiste bloemen, groeien vlak langs het ravijn
En om die te kunnen plukken moet je durven bang te zijn ♥
<<

Chocolate Cookie

Gebruikers-avatar

Lady-post-a-lot

Berichten: 1219

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:12

Bericht 26 Mrt 2017 15:37

Re: Zo moe

Ik had dit ook. Ben er ook echt ziek van geweest. Uiteindelijk bleek naast dat ik nu al B12 krijg ook vitamine D tekort heb. Op het moment krijg ik een boost van 6 weken en daarna tabletten.
<-- Met mijn avatar hoop ik stiekem dat iedereen trek krijgt :razz:

Blog.
<<

Vanya

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3729

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:43

Bericht 26 Mrt 2017 21:04

Re: Zo moe

Hoe gaat het nu Rose.? Ben je nog veel moe?
If you cannot do great things, do small things in a great way.

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers