Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Moedervlekken

<<

Anoniem192

Bericht 20 Mrt 2017 18:56

Moedervlekken

De afgelopen 2 jaar heb ik echt bizar veel moedervlekken erbij gekregen. Overal op mijn lichaam waar ik kijk zie ik ze zitten! Hebben jullie er ook zoveel, en zijn ze bij jullie ook nog op latere leeftijd erbij gekomen?

Gelijk nog een ander vraagje - 3 jaar geleden is er een moedervlek weggehaald die er gek uit zag. Na controle bleek dit oké te zijn. MAAR inmiddels is er op precies dezelfde plek weer een moedervlek gekomen, nog iets vreemder, dikkig en donker qua kleur. Zouden jullie dan weer een afspraak maken bij de dokter, of het gewoon zo laten?
<<

Anoniem202

Bericht 20 Mrt 2017 19:00

Re: Moedervlekken

Ik zou een afspraak maken bij de huisarts. Ik heb de afgelopen jaren al heel veel moedervlekken weg laten halen, waren gelukkig allemaal rustig, maar ik zou het risico niet willen lopen.
<<

Anoniem192

Bericht 20 Mrt 2017 19:02

Re: Moedervlekken

En waren die ook echt vreemd? En vond de huisarts het niet gek dat je steeds voor moedervlekken kwam? Want de vrouw waar ik was in het ziekenhuis had een beetje zoiets van, kom je daarvoor? Terwijl die echt raar was.
<<

Anoniem315

Bericht 20 Mrt 2017 20:24

Re: Moedervlekken

Ik zou het laten checken.

Ja, ook ik heb er de afgelopen jaren veel nieuwe moedervlekjes bij gekregen. Maar ik heb er met elkaar wel een paarduizend. Dus hoe ik die krengen ooit allemaal in de gaten ga houden? :(
<<

Moesje

Kwebbel

Berichten: 478

Geregistreerd: 09 Dec 2013 13:27

Bericht 20 Mrt 2017 20:27

Re: Moedervlekken

Ik heb er ook verschrikkelijk veel. Ook nog heel donkerbruine op mijn spierwitte huid, heel vreemd.
In m'n nek heb ik een hele dikke, net een choc chip, die doet soms ook pijn met afdrogen. En op m'n gezicht ook een paar best grote maar durf ze niet goed weg te laten halen uit angst voor littekens. Iemand succesverhalen?
<<

Anoniem202

Bericht 20 Mrt 2017 20:30

Re: Moedervlekken

Pippa schreef:En waren die ook echt vreemd? En vond de huisarts het niet gek dat je steeds voor moedervlekken kwam? Want de vrouw waar ik was in het ziekenhuis had een beetje zoiets van, kom je daarvoor? Terwijl die echt raar was.


Nee mijn huisarts stuurde me vrijwel elke keer direct door naar de dermatoloog. Het ging om dikke, op de huid liggende moedervlekken. Hij had volgens mij liever dat ik me er regelmatig op liet checken. Maar ik heb volgens mij ook abnormaal veel moedervlekken en een lichte huid dus ik check ze regelmatig.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17371

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:24

Bericht 20 Mrt 2017 21:21

Re: Moedervlekken

Oh lord, ik heb er ook echt vet veel en volgens mij ook best wel wat die ik eigenlijk zou moeten laten checken. Maar moet dat echt? Ik heb er zoveel dat ik voor m'n gevoel dan wel bezig kan blijven, da's toch geen doen?

En ja, ik krijg er ook nog steeds bij. Waar stopt dit?! :laughcry:
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12147

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 20 Mrt 2017 21:23

Re: Moedervlekken

ik heb er ook veel. En ook al eens 1 weg laten halen. Nu mega lelijk litteken op mijn arm vooral in de zomer valt die goed op en krijg ik er vaak reacties op

Zou zeker met die moedervlek naar de huisarts gaan pippa
Afbeelding
<<

Thunder

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6365

Geregistreerd: 02 Sep 2013 00:24

Bericht 20 Mrt 2017 22:22

Re: Moedervlekken

Ik heb er niet veel. Maar ik heb wel een paar nieuwe. Die vallen mee en zijn hetzelfde als anders, maar op m'n rug zit een wat grotere. M'n man zegt dat die er gewoon uit ziet dus ik geloof hem maar. Ik kan het zelf immers niet zien.
Liefde is niet krampachtig vasthouden, maar vertrouwend loslaten.
<<

Viva

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2516

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:42

Bericht 20 Mrt 2017 23:02

Re: Moedervlekken

Ik heb er ook best veel en ook nog recent bijgekregen.
Eigenlijk wil ik ze een keer laten checken, maar 1 zit tussen mijn borsten (die is nieuw bijgekomen). Echt in het midden waar je bh over heen gaat, soms jeukt dat dan ook.
Mijn man heeft overigens ook ooit een moedervlek weg laten snijden en daar zit nu weer een bultje maar zonder donkere pigment.
<<

Blue

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 251

Geregistreerd: 18 Apr 2014 10:04

Woonplaats: Noord-Holland

Bericht 20 Mrt 2017 23:02

Re: Moedervlekken

Als een moedervlek van kleur veranderd, pijn doet, jeukt of als je er gewoon zorgen overmaakt dan is dat een reden om dit na te laten kijken door een dermatoloog.
<<

Anoniem190

Bericht 22 Mrt 2017 22:14

Re: Moedervlekken

ik ben toevallig maandag naar de ha geweest om een irriterende moedervlek. Deze zit op mijn rug en deed al een tijdje zeer. De HA heeft mij doorverwezen naar de dermatoloog omdat hij het absoluut niet vertrouwd. Nu moet ik dus even afwachtten op een uitnodiging. Zie het dan wel weer, kan mij er nu niet zo druk om maken.
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 22:14

Bericht 22 Mrt 2017 23:34

Re: Moedervlekken

Zeker een afspraak maken, beter een keer te veel laten kijken terwijl het niks is dan 1 keer te laat.

Ik heb er de afgelopen jaren ook heel veel moedervlekken bij gekregen dus het klinkt mij wel bekend.
Twee jaar geleden is er eentje op mijn rug weggehaald omdat hij steeds achter mijn bh bleef haken, heel irritant. Vorig jaar heb ik een verdachte moedervlek op mijn arm weg laten halen. Ik werd meteen doorgestuurd naar de dermatoloog en hij werd ook meteen verwijderd. Later bleek het onschuldig te zijn, het was een bloedvat in een moedervlek en dat gaf ineens een rare zwarte punt. Als ik binnen een jaar verdachte plekjes had mocht ik zo een nieuwe afspraak maken, het jaar is nu bijna verstreken en ik heb geen rare dingen meer gezien.
<<

Dolphinne

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2388

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:39

Bericht 23 Mrt 2017 18:07

Re: Moedervlekken

Ik heb ook veel moedervlekken. Ook een aantal dikke op de huid. Laatst heb ik de huisarts ernaar laten kijken, maar zij vond ze er gewoon normaal uit zien.

Ik moet wel in de gaten houden of ze veranderen/ veel groter worden etc.
En als ik er echt last van heb (zoals 1 precies onder mijn borst) kon ik ook terug komen.

Ik ben er wel alerter op geworden doordat mijn moeder huidkanker heeft.
Afbeelding
Afbeelding
<<

Uffe

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9419

Geregistreerd: 25 Nov 2015 16:30

Bericht 23 Mrt 2017 21:04

Re: Moedervlekken

Ik zou er ook naar laten kijken! Dan vinden ze het maar jammer dat je daarvoor komt, beter 10x teveel laten checken dan 1x te weinig!

Ik heb er ook bizar veel, een op mijn buik waar ze wel eens een hapje uit op kweek gezet hebben maar dat was een gewone moedervlek.
⁠♡♡♡

Terug naar Lichaam & gezondheid

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers