Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 16:49

Bericht 14 Mrt 2017 18:26

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Quizzle schreef:
Caulfield schreef:
Briggy schreef:Ik at een cracker met Wilmersburger veganistische kaas. Daarna opende ik mijn mailbox en zag ik een mail van het bedrijf dat ik een entreekaartje voor VeggieWorld had gewonnen :P


Je hebt me overtuigd. Ik neem mijn woorden terug: toeval bestaat niet. Alles in ons leven wordt gestuurd door onzichtbare magische krachten.


Ik zit echt hardop te lachen hier. :smile:


Same :razz:
AfbeeldingAfbeelding
<<

Silly-One

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11842

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:18

Woonplaats: B.rabant

Bericht 14 Mrt 2017 19:01

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ik heb twee jaar geleden ook nog iets heel raars. Ik spreek mijn neef en nichten net zo heel vaak dat voorop stellend.
Ik ging met een singel reis mee op wintersport en in de groep zat een meisje, waarbij ik gelijk een associatie kreeg met mijn nicht aan mijn moeders kant. Terwijl ze totaal niet op haar leek of iets deed wat bij mijn nicht paste.
De dag dat ik thuis kwam van wintersport kreeg ik te horen dat haar zoveelste zelfmoordpoging geslaagd was. Ik wist ook niet dat ze zichzelf had laten opnemen om het te voorkomen trouwens. Ik had haar al 2 jaar niet meer gezien.
____________________
Verbouwingsinsta @bduintje_klus
<<

Anoniem301

Bericht 15 Mrt 2017 10:26

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ja ik wijt het meeste aan toeval, maar niet alles. Maar 99% wel. Dingen zijn meestal gewoon logisch te verklaren.
<<

Anoniem245

Bericht 15 Mrt 2017 10:35

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ik geloof niet in toeval.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Mrt 2017 11:12

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Kira schreef:Ik geloof niet in toeval.


Toeval wil niets anders zeggen dan dat een bepaalde gebeurtenis geen specifieke oorzaak heeft. Geloof je niet dat er dingen gebeuren zonder specifieke oorzaak?
<<

Brooke

Bericht 15 Mrt 2017 11:23

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ben vrij nuchter hier in, denk dat veel dingen gewoon puur toeval zijn, er is maar heel af en toe een moment dat ik eraan twijfel of het niet te toevallig is.
<<

sarah1985

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 12149

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:34

Woonplaats: Friesland

Bericht 15 Mrt 2017 13:23

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ik geloof er wel in.

Jaren geleden toen lag mijn opa in het ziekenhuis voor iets kleins en hij zou de volgende dag thuis komen. Ik voelde dat hij die nacht zou overlijden de volgende ochtend ging de telefoon hij was overleden.

Mijn moeder komt hier door de weeks wel eens op de koffie spreken we nooit af. Dan zet ik de Senseo aan en loop naar de voordeur en staat mijn moeder daar. Dat gebeurt regelmatig

En eens toen de opa van mijn man ziek was zei ik tegen hem je moeder belt binnen 10 minuten om te vertellen dat je opa om 11 uur is overleden. 10 minuten later ging de telefoon was schoonmoeder om te vertellen dat opa om 11 uur was overleden zo bizar
Afbeelding
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mrt 2017 13:26

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Dus dan geloof je toch niet in toeval sarah?
<<

anoniem213

Bericht 15 Mrt 2017 19:17

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Caulfield schreef:
Kira schreef:Ik geloof niet in toeval.


Toeval wil niets anders zeggen dan dat een bepaalde gebeurtenis geen specifieke oorzaak heeft. Geloof je niet dat er dingen gebeuren zonder specifieke oorzaak?

Misschien moeten we hier inderdaad eerst even de definitie van toeval bespreken :D.
<<

Anoniem313

Bericht 15 Mrt 2017 21:03

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

June schreef:
Caulfield schreef:
Kira schreef:Ik geloof niet in toeval.


Toeval wil niets anders zeggen dan dat een bepaalde gebeurtenis geen specifieke oorzaak heeft. Geloof je niet dat er dingen gebeuren zonder specifieke oorzaak?

Misschien moeten we hier inderdaad eerst even de definitie van toeval bespreken :D.


Volgens mij gaan we hier in de volksmond ook slordig mee om. We zeggen vaak dat iets heel toevallig is terwijl we dan eigenlijk bedoelen dat we het dus niet aan het toeval wijten, en dat het dus juist niet toevallig is.
<<

Anoniem243

Bericht 15 Mrt 2017 22:06

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Caulfield schreef:Ja, ik geloof in toevallige gebeurtenissen. Toeval bestaat.
Onze hersenen zijn gewend te zoeken naar patronen. Daarom denken we al snel dat losstaande dingen met elkaar in verband staan en maken we daar een verhaal van.


Dat. Ik geloof ook in toeval en niet in 'tekens' of 'het had zo moeten zijn'. Helaas, soms.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 01 Sep 2013 00:31

Bericht 16 Mrt 2017 23:10

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Kees schreef:
Ik geloof wel in toeval maar soms lijkt het idd wel of dingen gewoon zo moeten zijn en dat vind ik ook een fijne gedachte.


Dit precies!
<<

Urban Naked

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15414

Geregistreerd: 31 Aug 2013 20:56

Bericht 18 Mrt 2017 08:39

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Jeanette schreef:
Kees schreef:
Ik geloof wel in toeval maar soms lijkt het idd wel of dingen gewoon zo moeten zijn en dat vind ik ook een fijne gedachte.


Dit precies!

Dat is die drang die in mensen zit om patroontjes te vinden. Patronen maken iets minder random, dus veiliger, beter behapbaar, en dat wil ons brein dus zo snel mogelijk ontdekken.
#teammaple🍁
<<

Anoniem245

Bericht 18 Mrt 2017 09:10

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Caulfield schreef:
Kira schreef:Ik geloof niet in toeval.


Toeval wil niets anders zeggen dan dat een bepaalde gebeurtenis geen specifieke oorzaak heeft. Geloof je niet dat er dingen gebeuren zonder specifieke oorzaak?


Haha mijn reactie was wat kort door de bocht. Maar in sommige gevallen geloof ik niet in toeval.
Ik geloof wel dat er meer is in ons universum en dat sommige dingen gestuurd worden.
Ook heb ik een heel dun lijntje met mijn vader, ik kom hem ten eerste al heel vaak op random plaatsen tegen in het verkeer. Maakt niet uit waar ik heen ga, ben hem deze week al drie keer op verschillende plekken tegengekomen.
Als ik ergens aan denk, belt of appt mijn vader met hetzelfde onderwerp. En ik vind dat te vaak voorkomen om het aan toeval te wijden.
<<

Anoniem313

Bericht 18 Mrt 2017 11:07

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Kira schreef:
Caulfield schreef:
Kira schreef:Ik geloof niet in toeval.


Toeval wil niets anders zeggen dan dat een bepaalde gebeurtenis geen specifieke oorzaak heeft. Geloof je niet dat er dingen gebeuren zonder specifieke oorzaak?


Haha mijn reactie was wat kort door de bocht. Maar in sommige gevallen geloof ik niet in toeval.
Ik geloof wel dat er meer is in ons universum en dat sommige dingen gestuurd worden.
Ook heb ik een heel dun lijntje met mijn vader, ik kom hem ten eerste al heel vaak op random plaatsen tegen in het verkeer. Maakt niet uit waar ik heen ga, ben hem deze week al drie keer op verschillende plekken tegengekomen.
Als ik ergens aan denk, belt of appt mijn vader met hetzelfde onderwerp. En ik vind dat te vaak voorkomen om het aan toeval te wijden.


Als iets niet toevallig is, heeft het dus wel een specifieke oorzaak. Als ik je goed begrijp schrijf jij het dan toe aan 'dat er meer in het universum is' en dat 'sommige dingen gestuurd worden'. Maar zijn er niet enorm veel andere oorzaken denkbaar? Bijvoorbeeld, jullie zijn familie en hebben veel dingen overeenkomstig, spreken vast weleens dezelfde mensen, lezen dezelfde dingen in de media, zitten in dezelfde bubble, et cetera. Dat kunnen allemaal oorzaken zijn. Dan is het inderdaad geen toeval, maar ook niet perse spiritueel.
De tegenstelling toeval versus 'er is meer tussen hemel en aarde' is zo kort door de bocht in mijn ogen. Er zijn dingen zonder oorzaak, dingen met zichtbare oorzaak, dingen waarvan we de oorzaak niet kennen, maar wat die oorzaak is, daar zijn duizenden opties voor, waarvan een Divine Power er maar eentje is, en niet eens een hele waarschijnlijke.
<<

Anoniem201

Bericht 18 Mrt 2017 14:49

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ik denk dat iedereen het zijne ervan mag geloven waar men zich het prettigste bij voelt.
Als iemand gelooft dat er meer is dan alleen "toeval" dan mag dat gewoon gerespecteerd worden, ipv ontkracht door iemand die weer veel te nuchter hiervoor is. Ik denk dat we er nooit achter komen wat het nu dan daadwerkelijk is. En dat hoeft ook niet toch?

Ik geloof niet altijd in toeval en ik voel mij daar prettig en rustig bij.
<<

SoGood

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6123

Geregistreerd: 11 Sep 2013 12:54

Bericht 18 Mrt 2017 15:19

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

Ja, toeval bestaat. Er zijn wel dingen voorgekomen in mijn leven die ik bijzonder toevallig vind maar of daar een bijzondere betekenis achter zit, dat weet ik niet. Ik denk wel dat mensen steun kunnen vinden in zoiets bijvoorbeeld als een dierbare is overleden.
<<

Marin

Gebruikers-avatar

President

Berichten: 43720

Geregistreerd: 16 Nov 2015 15:09

Bericht 23 Mrt 2017 17:34

Re: Toeval of niet? Alsof het zo had moeten zijn.

In het kader van toeval:
Ik lag net half te dutten en op de één of andere manier dacht ik ineens er aan dat ik nog de laatste editie van het interne tijdschrift van werk zou ontvangen. Ik maak daar altijd foto's voor én sta er dit keer zelf in (was geïnterviewd), dus ik had van te voren aangegeven dat ik 'm graag thuis wilde ontvangen. Was de februari editie dus van al even geleden. Ineens realiseerde ik me half in m'n slaap dat ik die nog steeds niet ontvangen had. Al half geïrriteerd want ik had het twee keer gevraagd.
Je raadt het al, ik word wakker van de postbode die de post door de bus doet, en wat ligt er bij? Enveloppe met dat magazine!

Dat vind ik wel echt toeval hoor.
Let's discover the world together.
Vorige

Terug naar Algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers