Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


De kogel is door de kerk!

<<

Anoniem221

Bericht 22 Mrt 2017 14:27

De kogel is door de kerk!

Mijn vriend is al een jaar onder behandeling van een psycholoog die ook mijn stiefvader heeft behandeld. Wij (ouders, ik en vriend) weten niet beter dan dat zij ook een klein deeltje van ons is. Mijn vriend had zijn ongerustheid over mij geuit, omdat ik tijdens en na zijn ziek zijn nooit een gesprek heb gehad en hij dacht dat ik dingen niet zo goed verwerkt had als hij, en zij bood aan om eens met mij te praten. Ik wist van niets en stond dus mooi voor het blok gisteren. Ik heb het één en ander verteld over mezelf en ze kwam al snel tot de conclusie dat ik geen persoonlijkheidsstoornis en Borderline heb of autistisch ben (wat ik wist, maar wat mijn ouders heel graag wilden dat ik het zou hebben/zou zijn) en dat ik veel te veel uit onzekerheid hang aan mijn ouders. Ze zei dat ik sterk genoeg was/ben om nog meer op eigen benen te gaan staan, dat ouders er rare ideeën op na hebben gehouden, en bood EMDR aan om het te bewerkstelligen. Ik heb vandaag de verwijsbrief gekregen van de huisarts en we gaan ervoor!

Ik ben gelukkig, niet depressief, dus dat EMDR ook voor mij zou kunnen helpen dat had ik niet voor mogelijk gehouden. Stiekem heb ik er heel erg veel zin in.
<<

anoniem182

Bericht 22 Mrt 2017 14:39

Re: De kogel is door de kerk!

.
Laatst gewijzigd door anoniem182 op 22 Mrt 2017 16:55, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Sawadee

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 2524

Geregistreerd: 02 Jan 2016 15:21

Bericht 22 Mrt 2017 14:41

Re: De kogel is door de kerk!

Vind het best bijzonder dat een psycholoog in 1 gesprek, zonder gedegen onderzoek zomaar een aantal (heftige) diagnoses van tafel veegt. Zeker aangezien psychologen geen diagnoses mogen stellen..
Maar hopelijk gaat de EMDR je helpen.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Mrt 2017 14:43

Re: De kogel is door de kerk!

Sawadee schreef:Vind het best bijzonder dat een psycholoog in 1 gesprek, zonder gedegen onderzoek zomaar een aantal (heftige) diagnoses van tafel veegt. Zeker aangezien psychologen geen diagnoses mogen stellen..
Maar hopelijk gaat de EMDR je helpen.


Volgens mij gaf ik ergens in mijn tekst aan dat ze mij al een hele lange tijd kent. Dit ook niet de eerste keer is dat ze mij ziet. Of met mij praat. Ik was bijvoorbeeld ook gewoon een onderdeel van haar traumatherapie voor mijn vriend. Het gaat allemaal niet over één nacht ijs, ook al lijkt het zo te zijn.
<<

Anoniem184

Bericht 22 Mrt 2017 14:44

Re: De kogel is door de kerk!

Ik ben het wel eens met Sawadee, vooral omdat je altijd zo negatief tegenover psychologische hulp stond en nu ineens is alles na één gesprek duidelijk. Maar ik hoop dat de EMDR je gaat helpen.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Mrt 2017 14:47

Re: De kogel is door de kerk!

Expecto Patronum: Ik heb niet zo'n verschrikkelijk leuke jeugd gehad en ja, daar heb ik trauma's aan overgehouden. Niet zo erg als mijn vriend, die het (emdr) ook volgt vanwege zijn kindertijd/jeugd, maar het helpt me ook niet achteruit.
<<

anoniem182

Bericht 22 Mrt 2017 14:48

Re: De kogel is door de kerk!

.
Laatst gewijzigd door anoniem182 op 22 Mrt 2017 16:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Mrt 2017 14:53

Re: De kogel is door de kerk!

Maple schreef:Ik ben het wel eens met Sawadee, vooral omdat je altijd zo negatief tegenover psychologische hulp stond en nu ineens is alles na één gesprek duidelijk. Maar ik hoop dat de EMDR je gaat helpen.



Tien jaar geleden ben ik binnen hun vestiging begonnen met traumatherapie. Ik had een hele fijne klik met de psycholoog en zij besloot dat er een betere baan was binnen hetzelfde bedrijf maar op een andere vestiging en vertrok. Ik besloot voortijdig te stoppen met therapie, omdat ik geen klik had met de nieuwe aangewezen psycholoog. Daarna ben ik naar GGz gegaan, maar als jij mijn verleden op papier moet teruglezen terwijl ik tegenover je zit? Nee, dan gaat het niet werken.

Zij weet, ook al is het via mijn vriend, alles van ons. Ook mijn onzekerheden en ook waarom ik nog geen moeder wil worden. Dat heeft niet alleen met huisvesting te maken. Ze sloot gisteren feilloos aan op mijn karakter en mijn persoon. En met haar wil ik mijn traumaverwerking afsluiten. En ja, dan heb ik er juist ontzettend veel zin in. Omdat ik niet meer angstig wil zijn om wie ik ben, maar blij wil zijn met wie ik ook kan zijn.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Mrt 2017 14:54

Re: De kogel is door de kerk!

Expecto Patronum: Letterlijk zei ze: Ik vermoed geen persoonlijkheidsstoornis en/of Borderline bij jou. Ik weet zeker dat je geen autist bent. ;)
<<

Anoniem184

Bericht 22 Mrt 2017 15:00

Re: De kogel is door de kerk!

Ze 'vermoedt' het dus niet. Weet je, ik heb verder geen kennis op psychologiegebied maar op basis van vermoedens kun je toch geen diagnose stellen/niet stellen? Ik wil je blijdschap echt niet met de grond gelijk maken maar de gang van zaken lijkt me echt ontzettend vreemd. Van wat ik gehoord heb is EMDR een gigantisch heftig traject en daarom vind ik het ook zo raar dat ze op basis van één gesprek jou dat aanbiedt. Ookal kent ze je al jaren. Al die jaren zat je er namelijk 'bij', voor anderen, en was je niet het middelpunt van de behandeling, maar waren anderen dat, jij werd immers niet behandeld, maar zij. Lijkt mij dus niet dat ze op basis van wat ze van jou aan die zijlijn gezien heeft, een diagnose al dan niet zou kunnen stellen en na één gesprek een behandelplan kan opstellen.
<<

anoniem182

Bericht 22 Mrt 2017 15:02

Re: De kogel is door de kerk!

.
Laatst gewijzigd door anoniem182 op 22 Mrt 2017 16:56, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Mrt 2017 15:06

Re: De kogel is door de kerk!

Ik had dit topic echt nooit moeten openen. Want jullie lezen iets en stellen andermans professionaliteit in twijfel, terwijl jullie noch de situatie of haar kennen. Laat mij nu maar doen wat voor mij goed voelt en waarbij ik weet dat ik eruit ga komen. Het gaat om mij en mijn vriend. En niet om jullie mening. Succes was ook goed genoeg geweest. :yes:
<<

Briggy

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1526

Geregistreerd: 19 Nov 2015 15:49

Bericht 22 Mrt 2017 15:09

Re: De kogel is door de kerk!

Nouja zeg, ze willen je alleen maar helpen. Waarom reageer je zo lullig. Succes.
AfbeeldingAfbeelding
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 22 Mrt 2017 15:22

Re: De kogel is door de kerk!

ER wordt gereageerd op basis van wat je schrijft Fedora, dus als jij die informatie niet geeft dan weten wij dat idd niet.
Het is gewoon een beetje bijzonder om na 1 gesprek iemand EMDR aan te bieden, ook al kent ze je al lang, jij bent zoals ik lees nog nooit door haar behandeld maar idd altijd 'bijzaak'.

Maar goed, dit wil je allemaal niet lezen dus; Succes!
30-04-2017
<<

Anoniem184

Bericht 22 Mrt 2017 15:28

Re: De kogel is door de kerk!

Ik wil je best succes wensen hoor, maar zoals je het beschrijft lijkt het gewoon net of er een surpriseparty voor je georganiseerd wordt waar je een intake rijles cadeau krijgt en je volgende les is meteen een slipcursus.
<<

Whatever

Major Yipyapper

Berichten: 5458

Geregistreerd: 22 Feb 2016 12:09

Bericht 22 Mrt 2017 15:35

Re: De kogel is door de kerk!

Kees schreef:ER wordt gereageerd op basis van wat je schrijft Fedora, dus als jij die informatie niet geeft dan weten wij dat idd niet.
Het is gewoon een beetje bijzonder om na 1 gesprek iemand EMDR aan te bieden, ook al kent ze je al lang, jij bent zoals ik lees nog nooit door haar behandeld maar idd altijd 'bijzaak'.

Maar goed, dit wil je allemaal niet lezen dus; Succes!


Inderdaad. Dat is helemaal niet rot bedoeld maar is gewoon niet heel professioneel en grondig nee.
Je kan gewoon niet op basis van een gesprek en zonder iets van vragenlijsten of gestandaardiseerd onderzoek zeggen dit heb jij wel/niet.

Maar goed, ze heeft gezegd dat ze er niet nu aan dacht/het vermoedt, dat is iets anders natuurlijk. En bepaalde therapie aanbieden kan op zich wel sneller, omdat veel therapieen vaak uberhaupt geen kwaad kunnen voor wie dan ook. Maar juist EMDR is wel eentje waar je goed over na moet denken of het echt aansluit bij de trauma's en vooral of de therapeut het goed kan geven. Dus dat is wel net een bijzondere om zo lichtzinnig aan te bieden. Had ze cgt gezegd dan had ik met je mee gesprongen.

Maar alles tezamen, heel goed dat je met jezelf aan de slag wilt! Veel succes!
Laatst gewijzigd door Whatever op 24 Mrt 2017 06:54, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Mrt 2017 15:38

Re: De kogel is door de kerk!

Maple schreef:Ik wil je best succes wensen hoor, maar zoals je het beschrijft lijkt het gewoon net of er een surpriseparty voor je georganiseerd wordt waar je een intake rijles cadeau krijgt en je volgende les is meteen een slipcursus.


Dat is het dus absoluut niet. Ik wil best een heel verhaal schrijven, maar mij is geleerd dat 'lieve dagboek'-verhalen ook niet op prijs worden gesteld. Dus dan houd ik het summier en daar krijg ik dan vervolgens ook commentaar op. Snap jullie 'bezorgdheid', maar ik vind het vervelend als daar een psycholoog voor wordt afgevallen, terwijl zij alles behalve verantwoordelijk is voor wat ik vertel. Zij is goed in haar werk en dat is iets wat ik zeker weet.

Feit blijft dat ze opgeleid psycholoog is en EMDR mag geven. Daarnaast zijn het vrijgevestigde psychologen en naar mijn mening net iets fijner in de omgang dan GGz psychologen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Mrt 2017 15:40

Re: De kogel is door de kerk!

En gaat ze dan ook de problematiek rondom je eetprobleem aanpakken?
<<

Geel

Bericht 22 Mrt 2017 15:43

Re: De kogel is door de kerk!

Succes, ik hoop dat het voor je werkt.
<<

Anoniem221

Bericht 22 Mrt 2017 15:43

Re: De kogel is door de kerk!

Caro schreef:En gaat ze dan ook de problematiek rondom je eetprobleem aanpakken?


Ook. En het feit dat ik vroeger veel ben geslagen door mijn vader (omdat ik een smart-ass was volgens mijn vader). Dat mijn ouders altijd vinden dat ik veel te veel verdien. Als ik geld verdien. Voor het feit dat ik heel erg leun op mijn ouders, terwijl ze nooit met goed beargumenteerde kritieken komen of opbouwende kritieken kunnen leveren. etc. etc. etc..
<<

anoniem182

Bericht 22 Mrt 2017 15:52

Re: De kogel is door de kerk!

.
Laatst gewijzigd door anoniem182 op 22 Mrt 2017 16:57, in totaal 2 keer gewijzigd.
<<

Anoniem313

Bericht 22 Mrt 2017 15:54

Re: De kogel is door de kerk!

Succes Fedora! Fijn dat je dit traject ziet zitten, ik gun het je om lekkerder in je vel te zitten.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 22 Mrt 2017 15:55

Re: De kogel is door de kerk!

Succes iig, ik hoop voor je dat je die problemen kan aanpakken!
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 22 Mrt 2017 15:57

Re: De kogel is door de kerk!

Succes Fedora, ik hoop dat het de juiste therapie is voor je en dat het je helpt!
<<

Anoniem221

Bericht 22 Mrt 2017 16:10

Re: De kogel is door de kerk!

EP , Op mijn vijftiende kreeg ik de diagnose Anorexia Nervosa. Drie jaar later Boulimia Nervosa (in een kliniek waar de diagnose omsloeg). Nooit heb ik twijfels gehad over de diagnose, want ik paste precies binnen het profiel. Ik weet ook nog dat mijn ouders mij, zonder gedegen onderzoek, een persoonlijkheidsstoornis nao lieten aanmeten, omdat ik dan zo lekker in de dagtherapie binnen ons gebied paste (Mijn ouders zagen geen heil in het mij laten gaan met OV of zelf brengen naar nazorg voor eetstoornis in een woonplaats 30km van hier). Dit kon ik op de fiets doen. Dit was zo heel erg makkelijk, omdat ik dat met de fiets kon befietsen en mijn ouders er geen omkijken naar hadden. Ik heb een klotentijd gehad in dagtherapie, want ze probeerden omstebeurten zelfmoord te plegen en ik was niet suïcidaal. Borderline werd geopperd door mijn moeder toen ze in een hele slechte relatie zat met haar nu man, omdat het niet aan haar relatie mocht liggen dat ik zo boos was continu. Stemmingswisselingen, waarbij ze zich niet konden voorstellen dat ik boos werd door mijn gedachtegang onder de douche en woede opbouwde door nare gedachten en 'instant' chagrijnig werd. Ik had 15 minuten de tijd om boos te worden en boos was ik altijd. Maar dat kon niet zonder stoornis.

Ik heb een hele lieve, fijne vriend en hij heeft mij geleerd niet meer boos te zijn. Ik luisterde net naar een cd waar ik jaren steun aan heb gehad in mijn boze gedachten en kan me niet eens meer voorstellen dat ik ooit boos was. Ik geloof in de psycholoog en geloof niet dat er meer mis is met mij dan nu naar boven is gekomen of al jaren naar boven is gekomen. Ik werd op mijn 18e aan mijn haren naar buiten gesleurd, met de kop op de bakstenen geslagen en toen ik niet kon stoppen met huilen moest ik een klap in mijn gezicht ontvangen van mijn toenmalige vriend. Dat tekent mensen en dat heeft mij ontzettend getekend. En daar ga ik nu eindelijk iets aan doen.
Volgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers