Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Experimentele medische behandelingen

<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 21 Mrt 2017 11:02

Experimentele medische behandelingen

Mijn vader leeft met prostaatkanker. Vijf jaar geleden kwam de diagnose, de artsen gaven hem toen nog zo'n 3-5 jaar. Tot op heden heeft hij alle verwachtingen overtroffen, zo goed gaat het met hem. Wel met ups en downs, maar mijn vader zoekt steeds weer naar nieuwe behandelingen en andere dingen die invloed kunnen hebben. Zo eet hij bijvoorbeeld al jaren amper koolhydraten en dat heeft een gunstig effect. In zijn zoektocht is hij uitgekomen bij een arts die behandel methodes voor kanker uit Amerika hier toepast. Er zitten best wel wat goede dingen in wat hij doet, maar die man klopt gewoon niet. Er zijn diverse aanklachten tegen hem ingediend, rechtzaken geweest en hij is uiteindelijk uit het artsen register gezet. En nog zoekt hij manieren om door te gaan met wat hij doet, nu is hij dus weer een praktijk gestart in Duitsland.

En mijn vader vertrouwt dus blind op die man. Hij is nog wel gewoon onder behandeling in een regulier ziekenhuis gelukkig, maar elke nieuwe stap, elke behandeling die ze hem daar aanbieden, overlegt hij met die rare 'arts'. Zo heeft hij een chemo kuur niet afgemaakt op aanraden van die vent en nu zijn zijn bloedwaarden dus weer slecht. En dan komt die kwakzalver met een geweldige methode om mijn vader te helpen (kost duizenden euro's) en haalt mijn vader over om dat te gaan doen!

De rest van ons gezin maakt zich zorgen, maar niemand kan tot mijn vader doordringen. We zijn heel blij dat hij (nog) niet van plan is om de behandelingen in het reguliere ziekenhuis stop te zetten, maar hij omdat hij alles overlegt met die kwakzalver zou dat misschien wel eens kunnen gebeuren. Bovendien gaat hij dus wel tegen adviezen van de reguliere artsen in. We hebben hem al artikelen laten zien over alle aanklachten en zaken die niet kloppen, maar het dringt niet tot hem door. Iemand enig advies hierin?
december 2016
juli 2019
<<

Kees

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8146

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:36

Bericht 21 Mrt 2017 11:12

Re: Experimentele medische behandelingen

Jeetje, dat lijkt me een erg lastige situatie Niekske! Ik heb ook eigenlijk helemaal geen tips of advies maar snap wel heel goed dat dit een erg rottige situatie is voor jullie.
30-04-2017
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Mrt 2017 12:07

Re: Experimentele medische behandelingen

Oh echt? He wat enorm naar. Ik vind het wel fijn te horen dat het met je vader zo goed gaat, en zeker dat hij de verwachtingen overtreft. Maar vertrouwen op zon rare vent is nooit leuk. Was zijn PSA weer omhoog gegaan na die chemo die hij niet had afgemaakt?

Ik weet niet wat je eraan kan doen: alleen maar op hem blijven inpraten, misschien ook vragen wáárom hij nu zo op die man vertrouwt en welke angsten daaraan gekoppeld zijn dat hij dus die man verkiest boven de reguliere artsen en behandelmethodes.

Vind het wel naar, want je hebt al zorgen om je vader en dan ook nog met zon rare kwiebel erbij!
<<

Lady

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15894

Geregistreerd: 31 Aug 2013 21:23

Bericht 21 Mrt 2017 16:04

Re: Experimentele medische behandelingen

Poe, wat moeilijk. Je wordt echt niet zomaar uit het artsenregister geschrapt. En wanneer je iemand adviseert tot stoppen met chemo met verslechterende bloedwaarden tot gevolg, geeft wel aan waarom.

Jouw vader echter, grijpt elke strohalm aan om zo lang mogelijk te mogen blijven leven. Hij heeft zijn volle vertrouwen aan die 'arts' gegeven en waarschijnlijk moet er eerst nog veel meer mis gaan voordat hij misschien tot het inzicht komt dat het hem meer kwaad dan goed doet.

Ik denk dat je inderdaad moet blijven aangeven dat hij zich niet moet terugtrekken uit het normale medische circuit en dat jullie die andere 'arts' niet vertrouwen. Misschien moet je wat meer op zijn gevoel inspelen. Is er op internet geen informatie te vinden over die 'arts'? Er staat me namelijk wel iets bij van een kwakzalver in Duitsland die heel veel schade heeft veroorzaakt bij patiënten die hem blind vertrouwden.

Moeilijke kwestie hoor!
28 april 2015 - Lieve D, your first breath took ours away..

12 mei 2018 - Lieve J, little hero!
<<

Femm

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1554

Geregistreerd: 17 Jan 2016 10:10

Bericht 21 Mrt 2017 16:48

Re: Experimentele medische behandelingen

Wat lastig zeg. Ik sluit me wel aan bij Lady.
Januari 2012
Augustus 2014
Juli 2016
<<

JustMeDaan

Major Yipyapper

Berichten: 3185

Geregistreerd: 01 Sep 2013 19:39

Bericht 21 Mrt 2017 18:23

Re: Experimentele medische behandelingen

Ja inderdaad lady. Was dat ook niet diezelfde arts van Sylvia millecam.
D. 💙14-01-2019💙
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 21 Mrt 2017 19:16

Re: Experimentele medische behandelingen

Er is laatst een arts uit Duitsland in het nieuws geweest. Ik geloof dat hij ook echt mensen behandelde met chemo, maar dat weet ik niet meer zeker. Het is in ieder geval beangstigend.
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 21 Mrt 2017 19:57

Re: Experimentele medische behandelingen

Jeetje was lastig dit! Ik sluit me aan bij Caro en Lady.
Heel veel sterkte in ieder geval :hug:
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 08 Feb 2018 09:39

Re: Experimentele medische behandelingen

Even een up, wellicht heeft iemand afgelopen week undercover in Nederland gekeken? Dat is dus de kwakzalver waar het om gaat. Ik denk oo dezelfde die Lady noemde.

Mij pa is gelukkig afgelopen zomer gestopt met de behandelingen en doet nu mee aan een nieuwe behandeling in het ziekenhuis. Hij is erg onder de indruk van de uitzending en wil die man toch nog een kans geven om zij kant van het verhaal te vertellen :palm: ik hoop dat het daarbij blijft...

Niet quoten aub, ik haal dit later weer weg.
december 2016
juli 2019
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Feb 2018 09:45

Re: Experimentele medische behandelingen

Was het een herhaling? Ik heb namelijk wel een tijd geleden een UIN met een kwakzalver gezien. En lijkt me sterk dat ze twee keer een soortgelijk item aan de kaak stellen.
<<

Caro

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8396

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:26

Bericht 08 Feb 2018 09:47

Re: Experimentele medische behandelingen

Nu staat het er heel onaardig maar ik bedoel dus te zeggen 'ja dan heb ik die man gezien'. En ik vind het heel naar dat je vader hem alsnog een kans wil geven om dingen uit te leggen. Hoe is het nu met hem? Slaan de behandelingen uit het ziekenhuis aan?
<<

Anoniem304

Bericht 08 Feb 2018 12:37

Re: Experimentele medische behandelingen

Volgens mij was dit een nieuwe aflevering. Tenminste, ik had deze nog nooit gezien en heb wel eens eerder een andere aflevering met kwakzalvers gezien.
<<

Anoniem304

Bericht 08 Feb 2018 12:38

Re: Experimentele medische behandelingen

Ik vond dit wel heel heftig trouwens :(
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 08 Feb 2018 15:55

Re: Experimentele medische behandelingen

Cotton schreef:Volgens mij was dit een nieuwe aflevering. Tenminste, ik had deze nog nooit gezien en heb wel eens eerder een andere aflevering met kwakzalvers gezien.


Ja dit. UIN was wel al bezig met een onderzoek naar die man.

Met mijn vader gaat het gelukkig goed. Hij heeft een behandeling in het ziekenhuis gehad die niet aan leek te slaan, maar net voor ze met de tweede wilden starten, bleken zijn bloedwaarden ineens sterk verbeterd. Toch een laat effect waarschijnlijk. Door die vage therapie van die kwakzalver waren zijn bloedwaarden (en zijn algehele gesteldheid) veel slechter geworden. Ik ben zo blij dat hij daar gestopt is! Uit die uitzending blijkt wel dat het heel anders af had kunnen lopen. Hij is echt enorm opgeknapt sinds hij gestopt is.
december 2016
juli 2019
<<

Niekske

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4395

Geregistreerd: 01 Sep 2013 09:16

Bericht 08 Feb 2018 15:56

Re: Experimentele medische behandelingen

Cotton schreef:Ik vond dit wel heel heftig trouwens :(


Ja ik ook, ben er nog steeds naar van.
december 2016
juli 2019
<<

Okidoki

Gebruikers-avatar

Noob

Berichten: 145

Geregistreerd: 16 Jan 2014 18:06

Bericht 08 Feb 2018 16:08

Re: Experimentele medische behandelingen

Ik heb de aflevering terug gekeken naar aanleiding van je berichtje. Echt erg dat mensen zo schaamte- en gevoelloos misbruik kunnen maken van een situatie!

Aan de ene kant snap je dat iemand elke kans aangrijpt om beter te worden maar als familie lijkt het me heel frustrerend om toe te kijken wat zo’n kwakzalver aan het doen is. Ik ben blij dat je vader in ieder geval op tijd gestopt is met deze man!

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers