Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Mijn eetstoornis

<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Mrt 2017 14:23

Re: Mijn eetstoornis

Wat een verhaal Jada, en wat heb je dat lang alleen gedaan. En als ik een beetje weet hoe moeilijk en zwaar zo'n stoornis kan zijn, hoe knap is het dan dat je die zolang alleen het hoofd hebt weten te bieden. Maar ook verdrietig, dat je het zolang alleen hebt moeten doen. Ik ben nieuwsgierig wat de controle loslaten voor jou dan moeilijk maakt; ben je bang om aan te komen? Weet je dan nu ook van jezelf of je een gezond gewicht hebt of niet?

Goed gedaan hoor, meid! Volgens mij kom jij er best wel!

Expecto Patronum: het klinkt alsof jij het heel zwaar hebt. Wat verdrietig. Heb je een omgeving waar je ook bij terecht kunt?
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

anoniem182

Bericht 19 Mrt 2017 17:39

Re: Mijn eetstoornis

.
Laatst gewijzigd door anoniem182 op 22 Mrt 2017 17:00, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Serena

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 717

Geregistreerd: 02 Sep 2013 06:37

Bericht 19 Mrt 2017 17:48

Re: Mijn eetstoornis

Wat dapper Jada dat je dit eindelijk durft te delen. Veel sterkte me je behandelingen, dit is de eerste stap, en er zullen nog veel moeilijke momenten komen. Maar houd moed en deel het ook vooral, in dit topic en met andere mensen, dan zal het zeker goed komen!

Expecto patronum, dat klinkt behoorlijk zwaar zeg :hug:
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 19 Mrt 2017 18:41

Re: Mijn eetstoornis

Phoebe: Dank je wel!

Caro: Dank je wel! Zo voelt het nog niet, maar ik hoop dat je gelijk hebt en het mij al gaat helpen in het proces.

Fedora: Ik wist wel dat je in het verleden hier ook problemen mee had gehad maar ik wist niet dat het nu nog speelt. Wat vervelend om te horen maar wat goed dat je opnieuw hulp hebt gezocht. Jij ook heel veel succes!

Kissyfur: Dank je wel voor je berichtje!

Expecto Patronum: Jeetje wat een traject heb jij al moeten afleggen en het lijkt mij erg lastig zo met de depressie. Dat als je aan het één werkt, de ander weer sterker wordt! Wat heftig dat je het ook als uitzichtloos ervaart, maar ik kan het mij wel een beetje indenken als je al zolang een strijd aan het voeren bent en er niets echt lijkt te helpen. Ik hoop toch dat er een behandeling gaat zijn die jou wel verder kan helpen en waardoor je weer kunt leven.
De eetstoorniskliniek waar ik heen ga is een onderdeel van de instelling voor psychiatrische problematiek. En daar is dus ook een nauwe samenwerking mee. Dus stel een onderdeel van het probleem is een trauma dan kan ik bijvoorbeeld gewoon ook EMDR krijgen. Dus dat geeft mij ook wel vertrouwen dat het niet alleen blijft bij een eetschema en bijv PMT. Maar dat ze wel echt kijken naar het onderliggende probleem en dat die samen worden aangepakt. Want het is juist het psychische gedeelte wat de eetstoornis in stand houdt.

Zora: Ik heb overgewicht door de eetbuien en dat probeer ik dus binnen de perken te houden door het restrictief te gaan eten. Althans zo is het restrictief zijn begonnen. De eetbuien zijn eigenlijk begonnen om te verdoven en gewoon niks te voelen behalve lichamelijke pijn. Want na een eetbui doet het gewoon echt pijn de hoeveelheid die ik heb gegeten, mijn lijf snapt er dan niks van. En naarmate ik langer restrictief ging eten, gaf dat macht, het gevoel dat ik wel iets kon, dat ik wel ergens goed in was. Het klinkt heel gestoord maar het gevoel dat je krijgt als je zolang zo weinig hebt gegeten dat je gewoon geen hongergevoel meer hebt, voelt voor mij heel goed. En mijn gewicht triggert wel iets, ik heb vrijdag mijn gewicht gehoord en dat begon met een 9, en dan ontstaat er wel degelijk paniek. Een 8 is nog niet wat het moet zijn, maar kan ik nog handelen en enigszins accepteren. Maar een 9 echt niet, waardoor ik nu al sinds gisteren heel veel moeite heb met eten. Helemaal omdat ik vrijdag ook nog eens een eetbui heb gehad en het feit dat ik woensdag pizza heb gegeten maakt dat er sindsdien sowieso al een strijd in mijn hoofd gaande is. Want als er iets fout is in mijn hoofd dan is het pizza. Terwijl ik rationeel echt wel weet dat het echt niet zo buitenproportioneel veel calorieën bevat als dat mijn hoofd zegt, maar dat het echt de eetstoornis is. Dus de dingen die ik nu weet wat het restrictief zijn triggert zijn in grote mate de eetbuien en het lijstje van eten wat fout is en in mindere mate dus ook wel mijn gewicht. De eetbuien worden echter weer getriggerd door emoties, gevoelens en moeheid. Dat zijn de grootste triggers die ik nu ontdekt heb. Een heel verhaal maar ik hoop dat dit een beetje het antwoord is op je vraag.


Serena: Dank je wel voor je berichtje!
<<

Jip

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11345

Geregistreerd: 03 Jan 2015 10:04

Bericht 19 Mrt 2017 19:49

Re: Mijn eetstoornis

Heel veel sterkte! Veel dieper dan dit kun je niet gaan en je bent al aan het klimmen op weg naar boven! Zet 'm op!
Their smile makes me smileJanuari 2017 ♡ April 2019

https://www.instagram.com/stofspinsels/
<<

Lejow

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 13486

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:55

Bericht 19 Mrt 2017 20:40

Re: Mijn eetstoornis

Ik ben te mie om je verhaal goed te lezen, maar wilde t ook niet zo wegklikken.

Wat goed dat je dit zo hebt kunnen opschrijven!
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 19 Mrt 2017 21:17

Re: Mijn eetstoornis

Poeh wat moeilijk Jada. Wat werkt zoiets toch gek he... dank voor je uitleg. Ik vind dat je het heel goed onder woorden weet te brengen. Snappen wat er gebeurt is denk ik heel belangrijk. Dan komt het inzicht naar hoe het dan anders moet of kan ook eerder binnen handbereik.

Expecto: wat een verdrietig berichtje. Zou je wel meer contacten willen of past het eigenlijk ook niet zo nu? Als tussenstap kun je anders misschien sowieso hier gezellig wat meer meelezen en meeschrijven :) je moest even een drempel over toen je je aanmeldde en voorstelde, en je krabbelde bijna terug, maar nu ben je hier toch en schrijf je mee :) goed zo!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem298

Bericht 19 Mrt 2017 22:12

Re: Mijn eetstoornis

Jada, wat knap dat je dit zo deelt. En ontzettend goed dat je zover bent dat je de eetstoornis erkent, dat is de eerste stap. Ik worstel ook al de helft van mijn leven met een eetstoornis (maar dat ontken ik), dus ik weet hoe het is. Ik hoop dat je de kracht hebt om de strijd aan te gaan tegen je eetstoornis en dat je dat monster de nek omdraait. Veel sterkte, het zal niet makkelijk worden.
<<

anoniem182

Bericht 20 Mrt 2017 08:38

Re: Mijn eetstoornis

.
Laatst gewijzigd door anoniem182 op 22 Mrt 2017 17:01, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Snoes

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 6939

Geregistreerd: 11 Dec 2013 11:19

Bericht 20 Mrt 2017 10:46

Re: Mijn eetstoornis

Oh Jada, wat ontzettend moedig dat je dit hier met ons deelt. Ik heb je verhaal gelezen en vind het knap dat je nu hulp bent gaan zoeken. Het zal vast nog een lange weg worden, maar je hebt een begin gemaakt en dat is sowieso al een hele goede stap geweest. Ik wens je veel kracht en doorzettingsvermogen om hier doorheen te komen en te proberen je eetstoornis te overwinnen.
2012 & 2016
<<

Elliot

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 15401

Geregistreerd: 20 Feb 2014 11:58

Bericht 20 Mrt 2017 12:09

Re: Mijn eetstoornis

Jeetje wat moedig van je dat je het verhaal zo hebt gedeeld, knap hoor. Dit is een grote stap in het proces naar herstel. Ik vind het heel knap dat je na zoveel jaar toch hulp hebt gezocht en dat je ook zo duidelijk je best doet, onder andere door je verhaal te vertellen. Heel veel succes en kracht gewenst bij het verdere herstel, je kan het!

♥♥
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 20 Mrt 2017 13:15

Re: Mijn eetstoornis

Jip: Dank je wel!

Lejow: Dank je!

Zora: Ja het werkt echt heel bizar, ik snap het zelf heel vaak ook niet.

Jet: Allereerst welkom hier, ik zie dat je nieuw bent. Wat rot om te horen dat jij ook al zo lang ermee worstelt. Wat maakt het dat je het niet aan jezelf wil toegeven? Heb je er wel hulp bij? Ik ben op het moment erg strijdvaardig en ik ga er voor de volle 100% voor.

Snoes: Dank je wel!

Elliot: Jij ook heel erg bedankt voor je berichtje!
<<

Infragilis

Gebruikers-avatar

Kwebbel

Berichten: 259

Geregistreerd: 14 Dec 2016 16:34

Bericht 20 Mrt 2017 13:27

Re: Mijn eetstoornis

Jet: zou dit misschien een begin kunnen zijn in de richting van de stap om je eetstoornis niet meer te gaan ontkennen? Eigenlijk is het al heel knap van je om dit nu en hier te benoemen! Wat levert het je op om het nog langer te gaan ontkennen?

Jada: ik wil nogmaals zeggen dat ik het super dapper van je vind hoe je het aanpakt! Je klinkt ook echt strijdvaardig en je bent al zo ontzettend ver door dit te doen, te delen, het niet meer te ontkennen en hulp te zoeken!

Ik heb ongeveer 7 jaar lang een eetstoornis gehad en ben nu sinds een jaar of 5 volledig hersteld. Mocht je er behoefte aan hebben om met me te praten of mocht je wat willen weten, de deur staat open! (al kan ik me ook heel goed voorstellen dat je er totaal geen behoefte aan hebt).
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 20 Mrt 2017 13:39

Re: Mijn eetstoornis

Wat stom dat je zo bent behandeld Expecto! Dat snap ik echt niet hoor.. hoe kan dat nou. Dat je sociale leven op een laag pitje staat, snap ik eigenlijk ook wel hoor. Je hebt misschien ook wel even genoeg aan jezelf. Misschien heb je iig steun aan wat dames hier. 'Jammer genoeg' ben je blijkbaar dus niet de enige...

Jet, wat goed dat jij het ook uitspreekt hier! Je ontkent het dus helemaal niet :), lijkt me een mooie eerste stap.

Jada: joehoe, wat goed om te zien dat jezelf strijdvaardig vindt. Dat voelt vast vet goed! You go!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Anoniem298

Bericht 20 Mrt 2017 16:33

Re: Mijn eetstoornis

Zora, ik weet wel dat ik een eetstoornis heb, maar ik ontken het naar mijn omgeving (familie, vriendinnen). Ik ben al eens in therapie geweest ervoor en op het moment dat de therapeut te dicht bij mijn gevoel kwam ben ik ermee gestopt. Nu komt naar voren dat ik een persoonlijkheidsstoornis heb waarbij een stukje controle 'hoort' en bij mij uit zich dat in een eetstoornis, of in ieder geval een enorme controle willen houden over wat ik wel en vooral niet eet. En omdat ik nergens in het leven grip op heb, voelt het zo veilig om die controle over het eten wél vast te houden.

Jada, je komt echt strijdlustig over, wat goed en fijn! Ik hoop dat je het vast kunt houden en dat je baat hebt bij de hulp die je nu krijgt.
Laatst gewijzigd door Anoniem298 op 20 Mrt 2017 16:53, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Suus

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11204

Geregistreerd: 31 Aug 2013 18:38

Bericht 20 Mrt 2017 16:38

Re: Mijn eetstoornis

Jada, je klinkt alsof je er nu echt aan toe bent om je eetstoornis aan te pakken. Echt knap na al die jaren! Heel veel sterkte en succes!
26 september 2013
30 december 2015
11 juni 2019
<<

Anoniem192

Bericht 20 Mrt 2017 17:03

Re: Mijn eetstoornis

Enorm knap dat je dit zo open en eerlijk durft te vertellen. Ik denk dat dat al een hele goede stap is richting herstel.
Ik wil je veel kracht toewensen voor de komende tijd. You can do it!
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 21 Mrt 2017 10:22

Re: Mijn eetstoornis

Infragilis: Wat fijn om te horen dat jij inmiddels al vijf jaar volledig hersteld bent. Dat geeft mij toch wel weer hoop dat ik volledig kan herstellen en dat er daadwerkelijk een leven is na de eetstoornis. En ik hou jouw aanbod in gedachten, dank je wel daarvoor!

Suus: Dank je wel!

Pippa: Jij ook bedankt voor jouw berichtje!


Ik ben sinds gisteravond opeens zo zenuwachtig voor donderdag. Ik ben haast in staat om het af te bellen, niet dat ik dat daadwerkelijk ook ga doen hoor! Maar ik zie er zo tegenop, heb geen idee wat ik moet gaan verwachten in het gesprek en hoe het gaat lopen. Gevalletje van geen controle hebben, de cirkel is weer rond :laughcry: Laat het dus maar gauw donderdag om 12.00u zijn want dan is het achter de rug.
<<

anoniem182

Bericht 21 Mrt 2017 10:36

Re: Mijn eetstoornis

.
Laatst gewijzigd door anoniem182 op 22 Mrt 2017 17:02, in totaal 1 keer gewijzigd.
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 21 Mrt 2017 10:45

Re: Mijn eetstoornis

Ben het helemaal met je eens hoor! Het is echt schijnveiligheid wat de eetstoornis mij geeft want het is gewoon heel destructief wat de eetstoornis doet. Maar de spanning is ook heel hoog en dan klinkt die schijnveiligheid heel veilig en dat is gewoon het kromme eraan. Maar ik ga mij gewoon door deze dag heen vechten.
<<

Zora

Gebruikers-avatar

Forumfossiel

Berichten: 17342

Geregistreerd: 31 Aug 2013 19:24

Bericht 22 Mrt 2017 21:57

Re: Mijn eetstoornis

Succes morgen Jada!
14 mei 2015 ♥ T- kleine held
13 februari 2018 ♥ M - klein feestje
<<

Minx

Gebruikers-avatar

Stamgast

Berichten: 11501

Geregistreerd: 15 Jan 2014 00:42

Bericht 22 Mrt 2017 22:11

Re: Mijn eetstoornis

Succes morgen jada.
2015 💙
<<

Jada

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 1739

Geregistreerd: 19 Apr 2015 15:48

Bericht 22 Mrt 2017 22:12

Re: Mijn eetstoornis

Dank je wel Zora en Minx! Wat lief dat jullie eraan gedacht hebben!
<<

Anoniem278

Bericht 23 Mrt 2017 01:27

Re: Mijn eetstoornis

Succes later vandaag Jada! Blijf ademhalen en zien dat het een marathon is, geen sprint. Stapje voor stapje. :hug:
<<

Emma

Major Yipyapper

Berichten: 3114

Geregistreerd: 24 Okt 2015 10:53

Bericht 23 Mrt 2017 09:05

Re: Mijn eetstoornis

Succes vandaag!
VorigeVolgende

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers