Welkom op Zeg maar Yes!

Waar het Yesforum stopte gaan wij door. Meld je nu ook aan en klets mee! Om deel te nemen aan een discussie op het forum moet je jezelf registreren. Hier kun je kletsen over alles wat je bezig houdt. Je kunt een discussie starten of reageren op andere topics. Wanneer je een nieuw topic opent, zorg er dan voor dat je dit in de juiste pijler doet, anders heb je kans dat deze door een van de burgemeesters wordt verplaatst. Zorg er ook voor dat je je aan de regels houdt. Deze kun je teruglezen in de Moderatortopics. Vragen of klachten over een topic? Stel of meld deze dan in het moderatortopic van de desbetreffende pijler of via de button met het uitroepteken in het topic zelf. Daarnaast kun je de burgemeesters ook een PM of een mail sturen naar het mailadres: zegmaaryes@gmail.com. Veel forumplezier!  


Hoe ontspan jij?

<<

Arwyn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9634

Geregistreerd: 01 Sep 2013 15:06

Bericht 14 Mrt 2017 20:45

Re: Hoe ontspan jij?

Ik heb niet echt moeite met ontspannen gelukkig.
Bij mij werkt het al wel om gewoon even op de bank te ploffen wanneer E. slaapt met een kop thee en een leuke serie. Een boek lezen is ook altijd een goede. Als ik daar echt in zit, kan ik de wereld helemaal vergeten.
Ik hou van jou, van heel jou

augustus 2015 - juni 2018 - januari 2022
<<

Brooke

Bericht 14 Mrt 2017 21:51

Re: Hoe ontspan jij?

Juliette schreef:
Daenerys schreef:
Juliette schreef:Door in bad te gaan met de iPad aan, heerlijk! Doe het alleen te weinig.


O dat zou voor mij niet ontspannend werken haha, ik zou bang zijn om de iPad in bad te laten glijden (zeg ik die mijn telefoon 2x in de pot heeft laten vallen .


Ik zet hem op de wasmand met Netflix aan hoor, lekker een filmpje of serie kijken :)


Haha, slim!
<<

Anoniem187

Bericht 14 Mrt 2017 21:53

Re: Hoe ontspan jij?

Die vraag heb ik mezelf laatst ook gesteld. Écht ontspannen kan ik geloof ik niet. Maar met een leuk/goed boek kom ik ver!
<<

Fauve

Major Yipyapper

Berichten: 2685

Geregistreerd: 02 Sep 2013 21:40

Bericht 14 Mrt 2017 22:23

Re: Hoe ontspan jij?

Marsy31 schreef:Ik merk dat ik een stuk makkelijker ontspan nu ik mijn laptop en telefoon uit heb 's avonds. Ik word vooral onrustig van het feit constant bereikbaar te zijn en mijn hoofd blijft maar informatie verwerken als ik op facebook zit of op het forum. Ik kijk nog wel televisie, maar alleen tvshows, geen informatieve programma's. Ook hou ik van een bad en boek. Of lekker ergens ontbijten voor het werk met de krant.


Amen. Ik heb ook altijd het gevoel dat ik elk moment opgeroepen kan worden door mijn kinderen.
Zelden zijn ze er niet. En zelfs dán kan ik niet ontspannen en heb ik altijd het gevoel maar iets nuttigs te moeten doen.
Als ik dus vakantie heb en ze zijn 1 dag naar de opvang en ik wil terug in bed of een boek lezen, ga ik ineens als een of andere doorgedraaide furie het huis poetsen of de was doen of deuren schoonmaken.
Dagelijks ontspan ik wel na 20 uur als ze beide slapen. Dan zit ik met een pot thee voor de tv en op mijn telefoon. Het geduld en de concentratie voor een boek heb ik helaas niet meer. Net als in bad gaan. Dat vind ik zonde van mijn tijd.
Verder is een dagje sauna of een iets lekkers bakken ook wel ontspannend. En groente snijden haha!
04-2014
10-2015
<<

Anoniem316

Bericht 14 Mrt 2017 22:31

Re: Hoe ontspan jij?

Echt ontspannen kan ik niet maar ik doe een poging tot in bad, tijdens het wandelen, winkelen, diamond painten en auto rijden. Oh en als ik met m'n hoofd onder water lig in bad. Het geluid van het water en m'n hartslag werken rustgevend :).
<<

Charles

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 620

Geregistreerd: 17 Okt 2016 10:32

Bericht 14 Mrt 2017 22:36

Re: Hoe ontspan jij?

Ik fotografeer. Ik ga in bad. Of ik kijk catfish haha.
<<

Brooke

Bericht 15 Mrt 2017 09:52

Re: Hoe ontspan jij?

Charles schreef:Ik fotografeer. Ik ga in bad. Of ik kijk catfish haha.


Ojaaaa Catfish, dat kijk ik ook, dan ga ik er helemaal in op. Heerlijk.
<<

Anoniem304

Bericht 15 Mrt 2017 12:19

Re: Hoe ontspan jij?

CATFISH! Heerlijk.

Ik kijk dus slechte TV programma's met een hele grote mok thee en (chocolate chip) koekjes
Of ik lees een tijdschrift zoals Viva of Flair
Douchen vind ik ook heerlijk ontspannend.
<<

Wolfinschaapskleren

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2141

Geregistreerd: 22 Apr 2014 09:27

Bericht 15 Mrt 2017 21:43

Re: Hoe ontspan jij?

Goed topic, goed om ideeën ervoor op te doen.

Zelf ben ik er ook niet heel goed in. Tv kijken, series e.d. lukt niet, ik moet er daarnaast nog wat aan doen.
Goed boek lezen helpt mij wel goed om even te ontspannen.
In de tuin werken helpt ook vaak. Grof werk waardoor je je lichamelijk moet inspannen. Hierom kijk ik ook erg uit naar de lente :).
Sporten helpt maar heel kort voor mij, voel mij dan nog niet voldoende ontspannen, wel staat mijn hoofd tijdelijk in vertraging.
<<

Bolus26

Gebruikers-avatar

Yipyapper

Berichten: 2396

Geregistreerd: 01 Sep 2013 07:47

Bericht 15 Mrt 2017 22:09

Re: Hoe ontspan jij?

M'n hoofd echt leeg is alleen tijdens een pittige sportsessie en ontspannen in de sauna daarna lukt vaak ook wel.

Ook luidkeels zingen en dansen ontspant me en in de moestuin werken of een boek lezen
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Mrt 2017 00:31

Re: Hoe ontspan jij?

In bad gaan met een boek of tijdschrift
Wandelen
Stomme spelletjes spelen op mijn telefoon
Een lekkere lunch voor mezelf maken en dat opeten op de bank met een favoriete serie aan
Baantjes zwemmen
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Anoniem202

Bericht 16 Mrt 2017 09:13

Re: Hoe ontspan jij?

Als ik druk ben vind ik het 't fijnst om te koken of bakken. Door de drukte vergeet ik dan soms een ingrediënt toe te voegen maar dat maakt niet uit haha.
ik ontspan ook door te lezen, boek of tijdschrift of door 'n wandeling te maken.
<<

Burn

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 9453

Geregistreerd: 19 Jul 2014 16:27

Bericht 16 Mrt 2017 09:38

Re: Hoe ontspan jij?

Ik kan slecht helemaal ontspannen, daar word ik ook weer onrustig van.
Ik kan wel genieten van een goed boek, en achterop de motor rijden.
08♡02♡2018
07♡04♡2020
<<

Teun

Gebruikers-avatar

Orakel

Berichten: 8451

Geregistreerd: 31 Aug 2013 17:59

Bericht 16 Mrt 2017 09:55

Re: Hoe ontspan jij?

Ik heb eerst gewoon bleu antwoord gegeven op de vraag zonder de OP te lezen :laughcry: . Ik herken wel iets in wat je zegt. De reden dat de bad + boek combinatie bij mij zo goed werkt is dat ik op de bank de rust niet heb voor een boek. In bad kan ik nergens heen! Andersom houd ik het in bad zonder extra afleiding niet lang vol. In bad lezen is dus echt mij beste tip, ontspanning van lichaam en geest.

Als ik wandel draaien mijn hersenen ook overuren, maar toch ontspan ik er van. Soms probeer ik ook mindful te wandelen, dus bezig te zijn met wat ik zie en met waar ik spanning voel in mijn lichaam.
♥ feb 2016
♥ ♥ juli 2018
<<

Ilovethe90s

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 3154

Geregistreerd: 03 Sep 2013 21:14

Bericht 16 Mrt 2017 14:02

Re: Hoe ontspan jij?

Theatervoorstellingen of concerten bezoeken zorgt bij mij voor goede ontspanning.
Hoofd even helemaal leeg en gewoon luisteren, meezingen etc.

Mijn hoofd draait overuren sinds ik kinderen heb. Soms denk ik weleens dat het beter zou zijn om mijn baan op te zeggen. In de periode dat ik geen baan had of met verlof was voelde ik me zo relaxed. Helaas financieel geen optie dus probeer ik na mijn werk (en als de kinderen op bed liggen) mijn hoofd leeg te krijgen door een tijdschrift of boek te lezen, een lekkere douche te nemen of een leuke serie te kijken.
<<

Jeanette

Gebruikers-avatar

Kletskop

Berichten: 955

Geregistreerd: 31 Aug 2013 23:31

Bericht 16 Mrt 2017 22:19

Re: Hoe ontspan jij?

Heel herkenbaar Whatever! Wil 100 dingen tegelijk doen en analyseer teveel en snel af geleid. Wat mij wel veel ontspanning geeft, is een dag sauna, een goed boek waar ik helemaal in ga, een goede serie of heerlijk aan het strand liggen. Mindfullness val ik ook van in slaap van ontspanning.
<<

Anoniem192

Bericht 16 Mrt 2017 22:27

Re: Hoe ontspan jij?

Een dagje sauna
Badderen - het liefst met boek, of tijdschrift
Hard muziek luisteren en erin opgaan
Kleuren
Yoga, maar doe ik te weinig
<<

Anoniem190

Bericht 22 Mrt 2017 21:09

Re: Hoe ontspan jij?

mij lukt het alleen tijdens het hardlopen (en dan moet ik nog mijn best doen nergens aan te denken) en tijdens het douchen met netflix of een boek. (ja dat kost wat extra water maar dat is het enige momentje dat het lukt)
<<

Feline

Gebruikers-avatar

Major Yipyapper

Berichten: 4488

Geregistreerd: 11 Sep 2013 17:02

Bericht 26 Mrt 2017 02:53

Re: Hoe ontspan jij?

Ik heb ontzettend veel moeite met ontspannen. Ben ooit eens 2 uur gemasseerd en nog dacht ik alleen maar aan boodschappen e.d.

Nu ik erover nadenk denk ik wel dat ik volledig mentaal ontspan tijdens skien omdat ik dan heel erg gefocused ben op m'n techniek. Als ik naar de sportschool ga gaan m'n gedachten nog alle kanten op maar als ik eenmaal bovenaan de piste sta moet ik wel naar beneden en denk ik alleen daar maar aan. Zelfde geldt voor surfen alleen kan ik dat niet haha..
Vorige

Terug naar Persoonlijk

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers